Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFF] Piszczy przy kręceniu kierownicą


wooojtus

Rekomendowane odpowiedzi

MIAŁEM TO SAMO!!! TO JEST NIESTETY SWORZEŃ!!! W MOMENCIE SKRĘCANIA DELIKATNIE SIĘ ON KŁADZIE, W KAZDYM RAZIE PRACUJE. PO WYMIANIE WAHACZY KOMPLETNA CISZA!!!! CO WIECEJ MI TEZ SIE WYDAWALO ZE TO W WEWNATRZ AUTA!!! JEDNAK BYL TO SWORZEN!!!

DODAM JESZCZE ZE NA POCZATKU WYSTARCZALO POPRYSKANIE WD40 BADZ CZYM INNYM< ALE POZNIEJ NIE POMOGLO NIC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałam coś takiego, jakby tarcie gumy o gumę przy skręcaniu kołami strasznie krępujące, myślałam, że to coś ze wspomaganiem. W dni deszczowe nie skrzypiało okazało się, że to napinacz automatyczny do paska. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja Wam powiem że takie skrzypienie to na 100% kończący sie wahacz lub końcówka drążka kier. :P Wyczulony jestem na takie cuś, rozebrałem pół kolumny kiedyś ale po wymianie końcówki drążka kier przestało skrzypieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!

Jeżeli dźwięk słyszalny jest tylko wewnątrz auta to odkręcamy osłonę która jest nad pedałami. włazimy do auta ze smarem w spreju :) i psikamy na przegub. Najlepiej w każdym położeniu kierownicy, tak aby smar wszędzie wszedł. Miałem tak kilka razy i zawsze pomagało. Zawieszenie daje piski zupełnie inne. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę krakać , ale ostatnio miałem identyczną sytuację - dziwny pisk coś właśnie jak

tarcie gumy o gumę , zupełnie inny od tego gdy brakuje płynu do wspomy. Okazało się że , mam wahacz do wymiany.

Wahacz bym nie obstawiał ,wtedy byłby stukot na wyboju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam:) i mnie dopadło skrzypienie w a4-ce:P, na przegladzie stwiwrdzil ze na bank wahacz banan prawy (4,5h męczarni, tj sruba niechciala wyjsc, ze musialem sanki obnizac i łomem podwazac, a tu srubka uciekla gdzies w tą belke, masakra:D)a co jeszcze to sie okaze po wymianie, wiec wczoraj wymienilem, ale nie ustaly piski, zgrzyty, mysle po waszych postach ze albo koncowki drozka kierowiczego lub te gumy na amorach... jutro jade na kolejny przeglad i sie okaze co tam piszczy jeszcze:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam ten sam problem , byłem u znajomego mechanika i powiedział to samo co większość na forum że to najprawdopodobniej końcówka drążka . Psikanie czy smarowanie daje efekt na tydzień ale to i tak nie rozwiąże źródła usterki tylko złagodzi objawy . :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczenie kierownicy ma widać różne przyczyny.Już chciałem coś tam smarować (psikać) a przez przypadek znalazłem

zupełnie inną przyczynę: osłona prawego drążka kierowniczego pękła na pół w miejscu przejścia przez dziurę w nadkolu

i miała takie pokręcone kawałki gumy, które obcierały się o krawędź tej dziury a dźwięki słychać było przy kierownicy.

Warto sprawdzić bo może u kogoś będzie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przyapdku odnalazlem przyczyne, wybity prawy wahacz banan i drugi obok niego dolny przedni prawy, co trzyma amor, kupilem nowe wahacze ale narazie czekaja na wymiane, gdyz stare renimowalem olejem w strzykawke i teraz nic nie skryzpia :naughty:, ale nowe czekaja w zapasie,pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Chciałbym się was poradzić, ponieważ nie potrafię zlokalizować dźwięku skrzypienia.

Dosłownie wczoraj zmienione zostało całe zawieszenie przednie na nowe, cały komplecik.

Było ono niestety w całości do wymiany. Samochód kupiłem ponad miesiąc temu, sprowadzony z Niemiec.

Przed zakupem zawieszenie było bardzo sztywne, ale samochód musiał być straaasznie zastany, i po przejechaniu 500km zawieszenie padło jak afgański domek.

Ciekawostką jest fakt, że wszystkie kości to były oryginalne kości (wahacze, końcówki, łączniki) Audi (pewnie serwisowany w ASO), a łączniki stabilizatora to miały nawet wybity rocznik... 99 (oryginały od nowości samochodu). W dodatku są w nienajgorszej formie względem reszty zawieszenia. Ale do rzeczy. Autko przed wymianą zawieszenia skrzypiało przy kręceniu w miejscu kołami (najmocniej) i przy pokonywaniu zakrętów. Skrzypienie dochodzi wyraźnie spod maski, z okolic zawieszenia (może trochę bardziej od silnika niż od kół?...). Myślałem, że wymiana pomoże (wymienione zostało całe przednie zawieszenie- wahacze górne, dolne, łączniki stabilizatora, końcówki drążków na NÓWKI). Niestety to nie pomogło. Proszę was, może ktoś miał podobnie, poradźcie! Dodam, że przed wymianą specjalnie przejechałem się po kałużach i skrzypienie ustało, dopóki woda nie wyschła. W "zwilżeniu" skrzypiących elementów zdecydowanie udział miało kręcenie kierownicą na maksa w prawo-lewo, kiedy podwozie było zlane wodą z kałuż. Dziś lał deszcz, przejechałem ogromne ilości wielkich kałuż z nowym już zawieszeniem, ale nie kręciłem kierownicą mocno(do końca prawo-lewo)- i woda nie pomogła (fakt ten może pomóc w identyfikacji źródła skrzypienia). Skrzypienie jest takie same jak przed wymianą- wyraźne, głośne- jakby ktoś otwierał duże drzwi od starej szafy. Słyszalne wyraźnie wewnątrz jak i na zewnątrz. Lipa, bo ludzie się oglądają jakby samochód był zaniedbany, a ja staram się dbać jak mogę! Nie jest to pisk, a wręcz takie skrzeczenie, skrzypienie, słychać pracującą gumę. Dodam, że samochód jest obniżony, ma czerwone sprężyny (wg mojego znajomego, który się niby zna- bardzo twarde) oraz żółte amorki firmy FK Automotive. Gumy pod zakończeniami tych sprężyn nie wyglądają zbyt "żywo", są suche, ale niczym ich nie próbowałem pryskać. Ogólnie sprężyny i amorki są w zasadzie nowiutkie.

Myślę, że wyczerpałem opis dolegliwości mojego Audika, proszę o rady!

Marcin.[br]Dopisany: 27 Lipiec 2011, 02:45_________________________________________________Dodam jeszcze, że skrzypi w obojętnie którą stronę kręcę kierownicą, jakby symetrycznie po dwóch stronach, jednak z małymi różnicami (co by świadczyło o zbiegu okoliczności i skrzypieniu dwóch stron na raz tylko w podobnym stopniu, nie o skrzypieniu jednej, niezależnie w którą stronę bym nie kręcił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie pisk rana wczoraj sprawdzałem wczoraj przy wymianie wahacza z skąd to piszczy ruszałem tarcza i dźwięk dochodzi z magla ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, otoz mam taki problem z piszczeniem kierownicy w swojej a4 b5, dodam linka z filmikiem a6 gdzie Gosc ma ten sam problem co ja.

Wymienialem u siebie niedawno cale zawieszenie przednie i problem pozostal ten sam.Czy ktos wie o co chodzi?:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, otoz mam taki problem z piszczeniem kierownicy w swojej a4 b5, dodam linka z filmikiem a6 gdzie Gosc ma ten sam problem co ja.

Wymienialem u siebie niedawno cale zawieszenie przednie i problem pozostal ten sam.Czy ktos wie o co chodzi?:kwasny:

Końcówki drążków też ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez zaczęło skrzypieć przy skręcaniu i jeździe na wprost na hopkach. Ja obstawiam poduszkę amora. Jazda na wprost wyklucza końcówki?

Zresztą jak to rozbiorę to będę wszystko wiedział.

Napisze mi ktoś jaki symbol ma guma która jest na górze sprężyny? Poduszka kolumny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...