Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak sprawdzic poziom oleju na MMI


asus90

Rekomendowane odpowiedzi

Odświeżam temat chciałbym się dowiedzieć czy przy spokojnej jeździe w silniku 2.0 tfsi 180km manual można mieścić się w spalaniu 7-10l/100km ?

Ja raczej rzadko jeżdżę spokojnie ale u mnie nie udało się zejść poniżej 8l/100km, ale między 8-10 na pewno się zmieścisz.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie przy spokojnej jeździe(10-20km/h ponad limit) okolice 8l do zrobienia.

Ja mam trochę zmodzone 2.0TSI(350Hp)...nic oleju nie bierze od wymiany do wymiany(zmiana co 5-6tyś km, przed wymiana zalewana jest płukanka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie przy spokojnej jeździe(10-20km/h ponad limit) okolice 8l do zrobienia.

Ja mam trochę zmodzone 2.0TSI(350Hp)...nic oleju nie bierze od wymiany do wymiany(zmiana co 5-6tyś km, przed wymiana zalewana jest płukanka)

Będziesz się chwalił co robiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwoje znajomych, którzy posiadają A5 z silnikami 2.0 benzyna od nowości. Obydwoje po bojach z salonami mają albo wymienione silnik na nowy albo całe auto - ale w tym przypadku była jeszcze wadliwa automatyczna skrzynia biegów i wspomaganie kierownicy.

Wg. mnie należy tak jak oni walczyć o swoje a nie akceptować stan, że ten silnik tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja odgrzeje kotleta, mam podobna informacje z tym ze raz pokazuje brak informacji na temat poziomu oleju a innym razem "please drain off oil". Auto kupilem niby zaraz po serwisie i wymianie oleju, nastepna wymiana oleju na wyswietlaczu za ok 9000 mil, moze ktos sie orientuje o co kaman? dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja odgrzeje kotleta, mam podobna informacje z tym ze raz pokazuje brak informacji na temat poziomu oleju a innym razem "please drain off oil". Auto kupilem niby zaraz po serwisie i wymianie oleju, nastepna wymiana oleju na wyswietlaczu za ok 9000 mil, moze ktos sie orientuje o co kaman? dzieki

Jednego razu po serwisie (w tym wymianie oleju), przez kilka dni miałem informacje "please drain off oil". Później zwyczajnie znikneła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się robi przeglądy w Audi, nawet po upływie gwarancji można napisać prośbę o wykonanie naprawy na podstawie "Kulanz" czyli chyba "dobrej woli". Z reguły uwzględniają prośby.

Komplet tłoki/pierścienie w ETKA

zaxc.png

ezg2.png

l0t4.png

dklp.png

p489.png

Ogólnie piszą ludzie ze i nowe(225KM) pija olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam auto mam od marca 127 tys km spalanie jego to w zależności ale tak jak teraz poniżej 9 do 9.5 l/100km nie schodzi w lecie nad morze z klima i jazdą przepisowa 6,9/100 km ale średnio w lecie 8l/100 km.

Ale problem z olejem chyba jak kupiłem to spalal 0.29l na 1000km potem byłem w górach i w trakcie zjazdu z bardzo stormej góry i czekania az ktoś wyjedzie pierwszy silnik zgasł i powiedział ze nie ma oleju na równej drodze bez wspomagania i silnika zjechałem i chwile poźniej odpalił i wszystko wróciło do normy poza faktem ze barł coraz więcej potem byla wymiana oleju i 1000 km później kontrolka kupiłem castrol 5w 30 jak zawsze i dolałem 1L i dziś równo 1002 km kontrolka dolej 1 L oleju.

a podczas przegladu 2 tygodnie temu na kontroli emisji spalin wyszło ok i sam nie wiem auto uzywamy 7 dni w tygodniu 300 km na tydzien krótkie dystanse nie kopci, mocy nie stracił, pali ładnie ( szczególnie olej ) równo pracuje nie wiem ale od tamtego wyjazdu i tego komunikatu bierze coraz wiecej dziekuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam auto mam od marca 127 tys km spalanie jego to w zależności ale tak jak teraz poniżej 9 do 9.5 l/100km nie schodzi w lecie nad morze z klima i jazdą przepisowa 6,9/100 km ale średnio w lecie 8l/100 km.

Ale problem z olejem chyba jak kupiłem to spalal 0.29l na 1000km potem byłem w górach i w trakcie zjazdu z bardzo stormej góry i czekania az ktoś wyjedzie pierwszy silnik zgasł i powiedział ze nie ma oleju na równej drodze bez wspomagania i silnika zjechałem i chwile poźniej odpalił i wszystko wróciło do normy poza faktem ze barł coraz więcej potem byla wymiana oleju i 1000 km później kontrolka kupiłem castrol 5w 30 jak zawsze i dolałem 1L i dziś równo 1002 km kontrolka dolej 1 L oleju.

a podczas przegladu 2 tygodnie temu na kontroli emisji spalin wyszło ok i sam nie wiem auto uzywamy 7 dni w tygodniu 300 km na tydzien krótkie dystanse nie kopci, mocy nie stracił, pali ładnie ( szczególnie olej ) równo pracuje nie wiem ale od tamtego wyjazdu i tego komunikatu bierze coraz wiecej dziekuje i pozdrawiam.

Silnik przytarł się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam postanowiłem założyć ten temat i z czasem rozwiązać problem lub ograniczyć spalanie oleju.

Ponieważ nie każdego stać na nowe auto mieć naprawy gwarancyjne, a używane auto z tym problemem uważam nie można sprzedać dalej i mówić ( Niemiec płakał jak sprzedawał)

Posiadam silnik 2.0 TFSI CDNC (211)rok 2009 149 tys km auto zarejestrowane 08.05.2009 kupiłem jak miało 130 tys km

po numerze VIN sprawdziłem że 4 serwisy LL były w ASO, auto posiadam rok dokładnie zrobiłem 19 tys km dolewam castrol 5w30 edge.

Pierwsze 13800 km po zakupie wlałem 4.5 Litra oleju czyli lepiej jak w normie ale rosnło z czasem potem przypadek stania z góry na wolnych obrotach wyłaczył silnik i wyskoczył błąd brak oleju góra 34% przekręciłem 3 razy nic, zjechałem na równy teren i było ok ale zaczeło rosnąć spalanie oleju,potem wymiana w zrejestrowanym garażu (bo Gwarancja RAC) - nie polecam, i zalali jakiś TITAN 10w40 (zalecany przez ASO podobno):kwasny:

i na kolejne 4700 km całe 4 litry. dodam że częste odpalanie i krótkie dystanse.

1. Wiem że na ten temat tematów na internecie jest sporo w kilku językach,( wiekszość już czytałem)

2. Wiem że ASO robi próby olejowe i na tej stronie Spalacz Benzyny - blog motoryzacyjny można się dowiedzieć,jakie i co robią.

3. Jest kilka sposobów zanim wymienimy pierścienie i tłoki, bo podobno problem znika po tym,

4. Przedstawię te, które wyczytałem i Będę opisywał czy spalanie oleju jest takie same czy maleje.

Moim pierwszym krokiem jest samodzielna wymiana oleju ponieważ :

( Gwarancja RAC oznajmiła mi przez tel że : Cieszymy się że Pan nam o tym mówi ale szukanie przyczyny jest na koszt Pana - więc ok a jak znajdę warsztat i znajda to zapłacicie za naprawe ?? Nie jeżeli będzie to część która się zużywa. Na pytanie które części są objęte GW w pojęciu ,,cały silnik,, usłyszałem że było by zbyt wiele papierów do druku żeby wyszczególniać)

Wiec w ASO usłyszałem że koszt testu to 234 Funty dwa razy po 117 przed i po sprawdzeniu, i jak zapytałem Ile za samą wymianę odmy z przeprogramowaniem czegoś w silniku (wedle procedury zmieniają ciśnienie ) przyszła wiadomość że bez testu najpierw nic nie mogą mi pomóc.

Krok 1 bedzie wymiana oleju na Mobil 1 ESP 5w 30 wraz z zalaniem do starego oleju tego środka BG109 Jeżeli ktoś nie słyszał to podobno oczyszcza pierścienie, a jeżeli ktoś słyszał lub próbował to niech się wypowie.

Krok 2 Bedzie wymiana odmy ( muszę tylko sprawdzić co to jest i jak wyglada i czy wymienię sam )( za wszelka informacje dziękuję)

Krok 3 kolektor ssący i jakaś uszczelka związana z wałem i druga nad silnikiem (proszę się nie śmiać znam ang nazwy a tłumacz google nie pomaga)

Krok 4 przeczyszczenie wszystkiego jak na tej stronie B8 A4 2.0 TFSI DIY: Carbon Intake Valve Cleaning

Krok 5 zacząć szukać w Polsce warsztatu co wymieni pierścienie i tłoki i to co trzeba i suma jaką usłyszę bedzię próba miłości mojej do tego auta.

Do tej pory usłyszałem że silnik się przytarł po tej górze,

- w wężyku koło kolektora jest olej ( taki wąski z góry silnika) - nie wiem czy tam ma tak być,

- Auto pali tyle samo co na początku, nie ma nigdzie takich śladów żebym mógł powiedzieć to jest usterką, Mocy nie stracił przynajmniej ja nie czuję (ale musi być maks oleju jak już jest pół na MMI to czuć że to już nie to samo ) I czasami idzie jak burza a czasami tak jak by ważył tyle co Q7.

i nie kopci, Jeżdżę spokojnie do 3 tysięcy

W poniedziałek zalewam BG 109 i wymieniam na Mobil rozważam MOTUL ale cena 72 funty za 5L może kiedyś spróbuje ale wydaje mi się że i tak coś nie tak jest.

Za wszystkie rady i sugestie z góry dziękuje, i jeżeli jest ktoś, kto wie jak to naprawić i ma wiedzę ale nie za darmo to prosze na PW ja nie jestem mechanikiem i rozumie to że ktoś się tym zajmuje i z tego żyje.

---------- Post dopisany 14-03-2014 at 19:40 ---------- Poprzedni post napisany 13-03-2014 at 22:06 ----------

O to Środki które będę używał dzisiaj przyszły, następnie sprawdzę kompresje bo dziś usłyszałem że to da odpowiedź czy to pierścienie,

Cena za komplet z amazon 40 funtów z dostawą

zdj_cie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze postępujesz prawidłowo sprawdzając wszystkie ewentualności. Jednak wysoce prawdopodobne jest ze masz problem borykający EA888,czyli pierścienie/tłoki.

Na odmę szkoda kasy. O konsekwencjach spalania oleju(nagar, KAT,etc) pewnie już czytałeś. Gdzieś na forum czytałem o warsztacie pod Warszawa ogarniającym ten problem.

Możesz jeszcze liczyć na "dobra wole" Audi. Ale to tylko w przypadku kiedy wszystkie serwisy były robione w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze postępujesz prawidłowo sprawdzając wszystkie ewentualności. Jednak wysoce prawdopodobne jest ze masz problem borykający EA888,czyli pierścienie/tłoki.

Na odmę szkoda kasy. O konsekwencjach spalania oleju(nagar, KAT,etc) pewnie już czytałeś. Gdzieś na forum czytałem o warsztacie pod Warszawa ogarniającym ten problem.

Możesz jeszcze liczyć na "dobra wole" Audi. Ale to tylko w przypadku kiedy wszystkie serwisy były robione w ASO.

Dziękuje za odpowiedź na dobra wole nie moge liczyć bo tam gdzie kupiłem był serwis zanim kupiłem i już po sprawie.

Odme postanowiłem wymienić powód 149 tys km nie licze na cud ale wydaje mi się że to kilka rzeczy ma wpływ na całość.

Jutro po czyszczeniu i zmianie wyzeruję silnik i dodam 4.6L oleju bo to podobno max i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Additive zwłaszcza te z Obi, czy innego Tesco to taka homeopatia trochę:decayed:

Odma tez pewnie swoje kosztuje....U mnie zmniejszyła zużycie do zera w ciągu ostatniego półtora tysiąca. Ale to przy zupełnie innym poziome.

Pewnie na twoim miejscu tez bym wszystkiego próbował zanim bym wydal ze dwa tysiące funciorow.:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Additive zwłaszcza te z Obi, czy innego Tesco to taka homeopatia trochę:decayed:

Odma tez pewnie swoje kosztuje....U mnie zmniejszyła zużycie do zera w ciągu ostatniego półtora tysiąca. Ale to przy zupełnie innym poziome.

Pewnie na twoim miejscu tez bym wszystkiego próbował zanim bym wydal ze dwa tysiące funciorow.:facepalm:

przeczyściłem i wlałem nowy olej :

dziwny dźwięk jest u mnie oto link :

wlazłem pod auto bo jak wyjmowałem filtr oleju trochę mi wyciekło i chciałem powycierać miałem czas wycieków nie ma dużo ale są oto miejsca:

z przodu auta w miejscu gdzie łączy miska olejowa z resztą silnika na moje jest dużo ale nie kapie nic ,

pod łańcuchem rozrządu jest taka rurka i ona jest cała z nalotu ( nie jestem ekspertem ale ten rejon moim zdaniem ma coś do czynienia moją przygodą i tą górą) poza tymi miejscami nie ma nigdzie ani śladu oleju,aż do skrzyni jest czysto,

Co do Odmy/ separator kosztuje w ASO 65 funtów plus uszczelka 5 funtów na zamówienie około tygodnia , na ebay 79 funtów chyba bez uszczelki, zanim ją wymienie wyjąłem tą rurkę co idzie do kolektora i wyczyściłem w miarę dużo kropel z niej wyleciało teraz jak wróci żona to sprawdze te rurkę i zobaczymy

Co do BG109 dodałem i jak silnik się rozgrzał to z rur wychodziła para cały czas a co sie kraplało była woda z olejem ale po wymianie pojechałem na małe sprawdzenie czy działa ok i znów chodzi jak burza , jak potem odpaliłem auto po 3 godz nie było pary ani dymu ani osadu zobaczymy.

Sprawdze jutro rano czy jest tak jak było czy sucho.

żona wróciła i po 52 km jej spalanie przez ostatni rok i tym autem 34mpg jak się starała autostradą :wink:

teraz wynik 37.8 mpg ( nie wierze dalej ) przez miasto może i ten BG109 działa tak jak piszą tylko na dłuższą metę zobaczę i opisze.

A co do odmy przed jej podróżą przeczyściłem wężyk i wylot odmy i wlot kolektora teraz zaraz po powrocie czułem w wężyku paliwo i olej i moj nowy olej pojawił się na białej kartce w sporej ilości

Odma z uszczelka zamówiona , czy ktoś zmieniał uszczelkę wału korbowego?? ten Numer 06H103085G to by się zgadzało to co znalazłem i opisałem powyżej

19.03.2014

Odma i uszczelka magicznie były już dzisiaj (podobno z innego ASO gdzieś z góry Angli ) jak byłem zapłacić żeby przyszło z Niemiec cytuje ASO : oto przerobiona odma i dodatkowo zalecamy wymienić ten simering/uszczelke wału korbowego gratis i mamy nadzieje że Pana problemy w tej kwesti się rozwiązą a na odme daliśmy Pany 20% zniżki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co? Pomogla wymiana odmy?

Więc tak, z butelki 5 L zostało mi 390 czyli zalałem 4.6 L (Pytanie czy to na pewno MAX) czy powinno być 4,5 L??

pierwsze 80 km zrobiłem bez wymiany i olej lał się dosłownie tą rurką co opisałem wyżej ,

potem wymieniłem i przejechałem 100 mil i kreska na MMI wahała się między MAX a jedną mniej, jak się okazało kostka przed domem wcale nie jest taka równa,

więc dolałem 125 ml i zresetowałem licznik myślę że na chwile dolania było około 4620ml oleju i myśle że w poniedziałek powinno wyskoczyć 300 km,

zostało mi 250 ml oleju czyli w momencie pojawienia się 2 kresek mniej doleję i podam magiczny i długo oczekiwany wynik

2 CM PODNOŚNIKIEM Z LEWEJ STRONY TO JEDNA KRESKA MNIEJ NA MMI WIĘC TRZEBA MIEĆ PEWNOŚĆ ŻĘ POD CZAS SPRAWDZANIA NA MMI JEST NAPRAWDE RÓWNO

Wydaje mi się że pomogło do 3 tygodni napisze końcowy wynik,:wink:

Oto pomiary spalin na przeglądzie w grudniu kiedy brał 1L na 1000km ( miesiąc )

Prosiłbym bym jeżeli ktoś wie czy takie pomiary i wyniki są takie same lub podobne u kogoś komu nie bierze oleju dziękuję

inaczej mówiąc czy po tych pomiarach można wywnioskować że to pierścienie i tłoki

Pomiary.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...