Ckamil89 0 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Witam. Tak jak w tytule mam wyciek z okolic podstawy filtra oleju, który jest dośc mocny mianowicie trzeba robić dolewke około litra oleju na 1000 km w związku z czym mam pytanie czy ktokolwiek używał takowego specyfiku jak STP Engine Leak Stop Oil? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 15 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Witam.Tak jak w tytule mam wyciek z okolic podstawy filtra oleju, który jest dośc mocny mianowicie trzeba robić dolewke około litra oleju na 1000 km w związku z czym mam pytanie czy ktokolwiek używał takowego specyfiku jak STP Engine Leak Stop Oil? Tam jest wysokie ciśnienie i nawet jak byś superglue dolał do oleju to i tak będzie wyciek. Poza tym pewnie oring pod chłodniczkę oleju kosztuje mniej niż ten specyfik. Wymiana też nie jest trudna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan-Paluch 1 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Może ta śruba na którą wkręca się filtr Ci się poluzowała jak go zmieniałeś, z tego co pamiętam dociska ona również podstawę filtra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ckamil89 0 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 No właśnie cały w tym jest problem że mechanik u którego na ogół wszystko robię powiedział że trzeba wszystko zrzucać kolektor, tam rozłączać wszystkie przewody od zbiorniczka płynu itp itd bo podobnież ciężki jest dostęp do jakiś dwóch śrub także trochę roboty jest a co z tym się wiążę to zażyczył sobie za to 500 zł -.- także kasy też trochę jak za wymianę uszczelki która kosztowała 5 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 15 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 No właśnie cały w tym jest problem że mechanik u którego na ogół wszystko robię powiedział że trzeba wszystko zrzucać kolektor, tam rozłączać wszystkie przewody od zbiorniczka płynu itp itd bo podobnież ciężki jest dostęp do jakiś dwóch śrub także trochę roboty jest a co z tym się wiążę to zażyczył sobie za to 500 zł -.- także kasy też trochę jak za wymianę uszczelki która kosztowała 5 zł. Pierwsza rada to zmień mechanika. Nawet nie chcę wiedzieć ile by wyszło za wymianę rozrządu z demontowaniem przodu albo za wymianę sprzęgła Po zdemontowaniu zbiorniczka płynu spokojnie da się to zrobić a ten mechanik chce Cię ładnie skubnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ckamil89 0 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Oooo to dzięki kolego, rozjaśniłeś mi sprawę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo 20 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 koledzy dobrze ci radzą zmień mechanika, wymiana oringu pod chlodniczka to godzinka roboty jesli nie ma żadnych upartych śrub jak nie bedziesz mógł nic znalesc przyjedz do mnie ogarne ci to. Oring w aso kosztuje ok 10zł w sklepie motoryzacyjnym jakies 5zł. Przy takiej wymianie pasowało by odrazu wymienic olej i filtr ale jesli niedawno wymieniałes to wystarczy tylko jakies 0,5 litra na dolewkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ckamil89 0 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 no właśnie olej wczoraj wraz z filtrami wymieniałem i przy okazji miałem zamiar tą uszczelkę wymienić ale zwątpiłem jak usłyszałem jakie koszta i ile przy tym roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo 20 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 leci spod chłodniczki czy na łączeniu podstawy w blokiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ckamil89 0 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 na łączeniu podstawy z blokiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trzmi3lu 3 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Hehe ale duzo roboty jest ze zdjeciem zbiornika z płynem chłodniczym ok. 30s jedna sruba i zbiornik wyjmujesz z 2 zaczepów odkładasz na bok i wkładasz łapy do samego filtra a co dalej to juz sam musisz zobaczyc. Nie powiem Ci, bo nie pamietam jak to dokładnie tam wygladało ale napewno zadnego kolektora nie trzeba zdejmowac, a po drugie to co twój mechanik nie ma podnosnika? Przeciez jak sie nie dostanie z góry to od dołu zdejmie osłone i ma dostep do filtra. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkle 2 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 W tym silniku nawet nie trzeba spuszczać płynu chłodzącego a roboty jest tylko trochę więcej jak przy zmianie filtra oleju. Oring kup w ASO bo jest z innego materiału niż ten ze zwykłych normaliów w sklepie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ckamil89 0 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 właśnie uszczelkę już kupiłem a co do mechanika to powiedział że od kanału do dwóch śrub się dostanie natomiast do tych na górze to musiał będzie zdjąć to co wcześniej napisałem, z resztą samych chyba matołów mam u siebie tych mechaników bo generalnie połowa jak dzwoniłem nawet nie wiedziała gdzie mniej więcej w tym silniku to sie znajduje -.- także ręce opadają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo 20 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 podstawa filtra jest przykręcona na 3 śruby nie trzeba nawet wchodzić do kanału. Po odkreceniu filtra i zdjeciu chłodniczki masz dostęp do wszystkich śrub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ckamil89 0 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Z tego co widziałem to najlepiej do filtra podejść od kanału bo on jest z lewej strony z tyłu silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janeksroka 1 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Odświeżę temat nieco, w moim 1.8 ADR też mocno leci olej z podstawy. W sumie wygląda jakby mniej więcej w połowie był pęknięty? Chciałem się zapytać czy warto kupować używaną podstawę czy iść od razu w ASO? Bo nowych zamienników nie spotkałem.Jakie klucze są potrzebne do odkręcenia podstawy?Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicoro 1 Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 (edytowane) Taki update dla innych, mnie tez to spotkało benzyna 2.0 TFSI (BPG, MY 2005) na pewno podstawa na 4 śrubach jest, 2 dolne się stosunkowo łatwo wykręca, 3-cią trochę gorzej (bit pękł i został w śrubie) ale da się 4-ta wymaga już sporo gimnastyki, nie widać jej, jest głęboko, po demontażu/poluźnieniu wspornika wiązki alternatora-wtryskiwaczy też się udało... wszystko niby fajnie po 3 godzinach podstawa luźna można by niby wyciągnąć ale jest za ciasno, ona jest gabarytowa duża i wadzi o kilka elementów, inne dwie rury od chłodzenia idące wzdłuż silnika, gumową rura dolotu też przeszkadza... Generalnie i tak nie da się wyciągnąć bez demontażu części osprzętu z silnika, więc szkoda było czasu, lepiej zacząć od tego, filmy poniżej (nie musiałem demontować kabla od alternatora oraz rury idącej bliżej bloku silnika, tylko ja poluźniłem) 2.0T (BWT) Część 1 2.0T (BWT) Część 2 Jeśli robisz po omacku jak to np. o-ring się wysunie to nawet tego nie widziałbyś, skręcisz, odpalasz i zaczynasz od nowa.. PS. U mnie przyczyną nieszczelności było skorodowany/bardzo rozpuszczony wlot chłodziwa do chłodnicy oleju Edytowane 3 Października 2017 przez kicoro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
megafaka 5 Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 W dniu 12.03.2013 o 10:55, grzes1150 napisał: Pierwsza rada to zmień mechanika. Nawet nie chcę wiedzieć ile by wyszło za wymianę rozrządu z demontowaniem przodu albo za wymianę sprzęgła Po zdemontowaniu zbiorniczka płynu spokojnie da się to zrobić a ten mechanik chce Cię ładnie skubnąć ..mechanik jest dobry !! ale....do brania kasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się