Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z DPF. Wypalanie serwisowe filtra cząsteczek stałych 3.0 TDI


gregski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

trochę temat podbiję. Zastanawiam się co ile jest wypalany filtr cząstek stałych. Dziś podłączyłem auto pod kompa i oto co otrzymałem na temat DPF:

223 Filtr cząstek stałych; różnica ciśnienia 5 hPa
224 Filtr cząstek stałych; status blokow. regeneracji podczas jazdy-Bit 0 00000000
225 Filtr cząstek stałych; status polec. regeneracji podczas jazdy-Bit 0 00000000
226 Filtr cząstek stałych; zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 122.89 l
227 Filtr cząstek stałych; kilometry od ostatniej regeneracji 1544,484 km
228 Filtr cząstek stałych; offset różnicy ciśnienia -1 hPa
229 Filtr cząstek stałych; zawartość popiołu w oleju 0.01 l
230 Filtr cząstek stałych; obliczona masa sadzy 25.69 g
231 Filtr cząstek stałych; zmierzona masa sadzy 3.55 g
232 Filtr cząstek stałych; czas od ostatniej regeneracji 93317 s
generalnie to trochę dawno był wypalany... aczkolwiek ilość sadzy jeszcze w miarę ok, choć dobrze byłoby żeby się jakoś niedługo wypalił.
Jak to jest z tym DPF`em on wypala się automatycznie gdy ilość sadzy sięgnie, no właśnie ile g? Czy po ilości przejechanych km (bo też tag gdzieś wyczytałem, chociaż to bezsensu, nijak się ma przejechane 100 km w mieście do trasy)

Sorki ze troche nie w temacie ale gdzie takie logi zobaczyć? vcds-a mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arek776 możesz zobaczyć je klikająć w Engine a później adv meas. values - zaznaczasz co dokładnie chcesz wyświelić i masz wartości.

Mam u siebie problem, zapalił mi się z 4 razy filtr w ciągu ostatniego tygodnia (2 razy awaryjny tryb), 2 razy zrobiłem trasę po 30minut przy około 2 - 3 tyś obrotach.

Pojeździłem 2 dni po mieście i znowu to samo.

Chciałem zrobić wypalanie serwisowe, robie wg opisu (silnik 2.7) i mam już na początku problem:

- zapala się "sprężynka" i chwile po tym na VCDSie otrzymuję informacje:

Aborted - Safety reasons | 0.000

czyli przerywa proces ze względu bezpieczeństaw jak rozumiem, ale dlaczego ? Wsyzstkie wymagania z postu 1wszego wydaje mi się że spełnione.

Jakiś pomysł co można zrobić ?

Tak wygląda pomiar:

dpf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ponieważ w tych silnikach 3.0 to ta przepustnica powietrza to jakieś nieporozumienie jeżeli chodzi o trwałość, załączam filmik jak można ją naprawić na amen (ja jeszcze tego nie robiłem, bo nie wiem gdzie można dostać tryby pod wymiar)

U mnie tym razem zaczynają się ścinać zęby na zębatce środkowej (między silniczkiem, a półksiężycem) i będę musiał coś z tym zrobić.

filimi z YT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnice sypią się przez zwiększenie oporów a te powstają bo w układzie jest syf. Nie jedna ma nalatane 400 tyś i nic jej nie dolega, warto czasem wyczyścić i przesmarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją w końcu szlak trafił... kupiłem drugą ;)

może i dobrze piszesz marcinie4x4, a może i nie. . . moja przepustnica jak się rozsypała to wyglądała w środku jak nowa (masz zdjęcia kilka postów wyżej).

A co do wymiany trybów na metalowe, to ja nie mogłem znaleźć firmę, która temat by ogarnęła w normalnej kasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie mam pytanko po podpięciu VCDS mam błąd DPF, którego nie da się wykasować. Na zegarach nie zapala się check, auto też zachowuje się normalnie nie przechodzi w tryb awaryjny itd. może ktoś miał podobny przypadek ?

img-14627189471741117868.jpgimg-1462718947941722513.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oil ash volume 0.39 l a wiec teoretycznie filtr do wymiany. Daje się jeszcze wypalać serwisowo? Pozostałe parametry masz w normie. Pewnie błąd ma związek ze zbyt wysoką wartością Oil ash volume. Tak z ciekawości to jaki masz przebieg?

Edytowane przez Artekkkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat

pacjent a5. 3.0tdi CCWA

w niedziele w trasie pojawila sie kotrolka od swiec zarowych i zaczela migac, auto nie mialo mocy wiec zjechalem na 1 stacje i podpialem vaga. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta blad zniknal lecz powrocil po chwili w momencie ruszenia, brak mocy dalej.

sprobowalem serwisowego wypalenia filtra ale bylo przerywane ze wzgledow bezpieczenstwa. kupilem wczoraj czujnik i jego wymiana nic nie dala bledy dalej wrocily

zrobilem pomiary w dpf i oto wartosci

Address 01: Engine (8R0 907 401 J)
06:46:55
222 Particle filter; difference pressure 13 hPa
228 Particle filter; oil ash volume 0.27 l
229 Particle filter; soot mass calculated 95.07 g
230 Particle filter; soot mass measured 56.66 g
231 Particle filter; time since last regeneration 151693 s
oraz nastepujace bledy, to jest jeszcze na starym czujniku roznicy cisnien
5188 - Diesel Particle Filter
P2463 00 [175] - Excessive Soot Accumulation
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 205457 km
Date: 2016.07.25
Time: 14:36:58
5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2453 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 205457 km
Date: 2016.07.25
Time: 14:37:22
5189 - Particulate Trap Bank 1
P2002 00 [047] - Efficiency Below Threshold
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 205457 km
Date: 2016.07.25
Time: 14:36:58
blad na czerwowno pokazal sie jako pierwszy, z czasem pokazala sie kontrolka check engine i tak zostalo do tej pory
pytanie czy moge teraz po wymianie czujnika bezpiecznie przeprowadzic serwisowe wypalenie czy to juz jego koniec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat

pacjent a5. 3.0tdi CCWA

w niedziele w trasie pojawila sie kotrolka od swiec zarowych i zaczela migac, auto nie mialo mocy wiec zjechalem na 1 stacje i podpialem vaga. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta blad zniknal lecz powrocil po chwili w momencie ruszenia, brak mocy dalej.

sprobowalem serwisowego wypalenia filtra ale bylo przerywane ze wzgledow bezpieczenstwa. kupilem wczoraj czujnik i jego wymiana nic nie dala bledy dalej wrocily

zrobilem pomiary w dpf i oto wartosci

Address 01: Engine (8R0 907 401 J)
06:46:55
222 Particle filter; difference pressure 13 hPa
228 Particle filter; oil ash volume 0.27 l
229 Particle filter; soot mass calculated 95.07 g
230 Particle filter; soot mass measured 56.66 g
231 Particle filter; time since last regeneration 151693 s
oraz nastepujace bledy, to jest jeszcze na starym czujniku roznicy cisnien
5188 - Diesel Particle Filter
P2463 00 [175] - Excessive Soot Accumulation
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 205457 km
Date: 2016.07.25
Time: 14:36:58
5162 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2453 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 205457 km
Date: 2016.07.25
Time: 14:37:22
5189 - Particulate Trap Bank 1
P2002 00 [047] - Efficiency Below Threshold
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 205457 km
Date: 2016.07.25
Time: 14:36:58
blad na czerwowno pokazal sie jako pierwszy, z czasem pokazala sie kontrolka check engine i tak zostalo do tej pory
pytanie czy moge teraz po wymianie czujnika bezpiecznie przeprowadzic serwisowe wypalenie czy to juz jego koniec

Możesz spróbować wypalanie serwisowe, ale prawie 60g w filtrze nic dobrego nie wróży. . . A i raczej autem za bardzo nie śmigaj, do teraz to on ma dosłownie kołek wbity w wydech i wali ciśnieniem w silniku. . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego już się nie da wypalić, DPF się zapełnia i jest to naturalny proces jak worek w odkurzaczu.

odsyłam do podstaw funkcjonowania tego bubla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten mój filtr nadaje się jeszcze do czegoś? Jak na razie żadnych błędów.5bdfd129749e55a3f883933ad860b872.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile masz juz nalatane? Jak bledow nie ma to jezdzic ale szalu niema bo filtr juz ma sporo pylu wiec obstawiam ze 300k juz masz? Niedlugo spodziewalbym sie problemow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

230tysi wszystkie znaki na niebie i nietylko na tyle wskazują ale nie wiem. Znajomy elektronik po zapisach w mmi twierdził że ktoś na krótkich odcinkach jeździł. Zbiera mi się remoncie taki "mały" i zastanawiam się czy nie oddać tego filtra na regenerację jak już będzie wyciągnięty. Niby Panowie zapewniają że będzie jak nowy a ja bym był zadowolony jak by tak że 100tysi się jeszcze polecił.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, edraven napisał:

A ile masz juz nalatane? Jak bledow nie ma to jezdzic ale szalu niema bo filtr juz ma sporo pylu wiec obstawiam ze 300k juz masz? Niedlugo spodziewalbym sie problemow. 

gdzie widzisz ilość popiołu u kluchy? bo ja tylko widzę obliczoną mase sadzy, która spadnie do około 5g po wypaleniu

Edytowane przez krystek590
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś doświadczenia z tymi regeneracjami czy lepiej samemu to w jakiej chemii wymyc?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, klucha11 napisał:

Jakieś doświadczenia z tymi regeneracjami czy lepiej samemu to w jakiej chemii wymyc?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

nie lepiej usunąć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na sadze tylko na oil ash. Oil ash na poziomie 0.29 to prawie kres wydyjnosci filtra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oil.ash nie da sie usunac z filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, edraven napisał:

A oil.ash nie da sie usunac z filtra.

masz rację :hi: myślałem, że tylko w jednostkach g pokazuje. Czyli, że granica to około 60 jest nieprawdą? bo spotkałem się, że chłopaki mieli po 48 i jezdzili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś widziałem że max to 38. Usunięcie fajna sprawa bo problem z głowy. Ale zmienia się trochę dźwięk no i śmierdzi jak za jakimś zajechanym mksem. Usuwalem turku i tak się dzieje. Czyli ta regeneracja to jakaś sciema jest? Czemu zapewniają że prawie jak nowy będzie i jeszcze gwarancję dają?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...