Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z DPF. Wypalanie serwisowe filtra cząsteczek stałych 3.0 TDI


gregski

Rekomendowane odpowiedzi

Niniejszym opisze moje ostatnie przygody z DPF dla potomnych.

Kilka dni temu moje B8 3.0 V6 TDI CAPA weszlo w tryb serwisowy.
Objawy - 10% mocy, mrugajaca lampka swiec zarowych oraz po czasie Check Engine.
Po podlaczeniu VCDS (mam 10.6) pojawily sie nastepujace wartosci popiolu w filtrze:

Screen_Shot_2013_03_10_at_18_54_39.jpg

oraz bledy

Screen_Shot_2013_03_10_at_20_02_13.jpg

P242F oraz P2002

Poczytalem fora i wszedzie radza wymienic czujnik G450 ktory w wiekszosci przypadkow wini za ten stan rzeczy.
Nr czesci 059 906 051A
Mnie sie jednak wydaje, ze do serwisowego trybu doprowadzilem auto sam - kilkukrotnie zignorowalem ikone filtra nie dajac autu wyczyscic DPFu samemu.
Diesel z DPF oraz miasto nie bardzo sie lubia.

Po wymianie G450 nic sie nie zmienilo, wartosci nadal byly wysokie, kody bledow nie znikaly, auto w trybie serwisowym.
Grzes wrclaguna zasugerowal serwisowe czyszczenie filtra, ktore skutecznie pomoglo.

Oto jak je przeprowadzic w silniku CAPA:

- silnik wlaczony
- bieg jalowy (automat na P)
- temperatura oleju min 70°C
- zapelnienie filtra ponizej 68g (jesli masz wiecej trzeba czyscic filtr poza autem, gdyz wypalanie na aucie grozi jego spaleniem)
- maska zamknieta
- reczny zaciagniety
- temperatura w wydechu moze wzrosnac do 300°C, upenij sie, czy nic nie lezy pod autem

Za pomoca VCDS wchodzisz w modul silnika Engine, dalej Security Access - logujesz sie podpowiedzianym przez program kodem (u mnie to bylo 27971).
Klikasz na Basic Settings i wybierasz serwisowa regeneracje filtra:

Screen_Shot_2013_03_10_at_20_21_20.jpg

- wykonujesz dalsze kroki zgodnie z info na ekranie: naciskasz hamulec, potem gaz - silnik wchodzi na obroty - ok. 1500 rpm i po jakis 10 min zaczyna wypalac filtr.
Warto miec naladowany komp lub zasilanie, bo calosc trwala u mnie ok. 45 minut.
Wynik pozytywny wyglada nastepujaco:

Screen_Shot_2013_03_10_at_22_30_32.jpg


Kody bledow tym razem wiecej nie wrocily. Autko wyszlo z trybu serwisowego.
Powodzenia!

Wykonujesz ww. procedure na wlasna odpowiedzialnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego akurat mam B8 3.0 TDI i właśnie zapaliła mi się kontrolka od DPF tylko ona samochód chodzi normalnie nie ma spadku mocy .Co teraz zrobić aby wypalić tego DPFa oczywiście nie mam żadnego oprogramowania ale mam zaprzyjaźniony warsztat i mogli by mi udostępnić pewnie diagnostykę komputerową tylko chciał bym wiedzieć gdzie wejść i co kliknąć i potem jak to wypalić ? Będę wdzięczny za opisanie jak procedury jak laikowi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedz sie po pustej drodze utrzymujac silnik na ok 2000 obrotow przez jakies pol godzinki, a wszystko wypali sie samo. To, ze zapalila sie sama lampka filtra nie oznacza jeszcze, ze masz z nim jakis problem. Po prostu auto domaga sie trasy i mozliwosci normalnego wypalenia sadzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie pomimo że wartość sadzy w DPF jest w miarę niska ok 10g. to wyskakuje mi co jakiś czas kontrolka DPF na FISie, a VCDS daje różne dziwne błedy 5182 5188 5262 5162, więc zastanawiam się czy przeprowadzać regenerację na siłe czy to jakis czuujnik padł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pokazuje mi cały czas ABORTED - SAFETY REASON.

Jedyny błąd w silniku to:

e3yje9u4.jpg

Zapchanie filtra pokazuje na 33 g.

Co może go jeszcze blokować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony. Na postoju nadal nie dało się zrobić regeneracji, czyszczenia.

Wyjechaliśmy na trasę. Udało się ierwszą wartość zmniejszyć do 5 z czymś a drugą do 0.84

Lampa DPF zgasła, ale jadąc dalej wartość górna podskoczyła już do 6.69 a dolna do 2.66.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie. Jak widac sporo zamieszania generuje ta marna plytka PCB niekosztujaca w produkcji wiecej niz jedno euro.

Pewnie niejeden klient ASO na swiecie poplynal na wymianie calego filtra przez ten syf.

Pewnie tak, nowy DPF, tu u mnie tysiąc zostawić trzeba.

Tylko czemu ta wartość później leci do góry? I czemu na postoju nie chciała się załączyć ta regeneracja?

Ogólnie ten cały DPF to niezły syf i badziew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydało by się w pierwszym poście dopisać jak to odczytać i skąd wziąć te dane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie spadła tura fmic od ic, po wymianie czujnika aso próbowało i poległo. Wycięty został i deaktywowany, roznica w mocy odczuwalna tylko dźwięk wydechu sie zmienił ale to skutek wlasnie takiej operacji. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie spadła tura fmic od ic, po wymianie czujnika aso próbowało i poległo. Wycięty został i deaktywowany, roznica w mocy odczuwalna tylko dźwięk wydechu sie zmienił ale to skutek wlasnie takiej operacji. Polecam.

No i rurki z tyłu już nie takie czyste:wink:też tak mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale się tak nie brudzą mocno po wycince DPFa...

chyba bardziej się brudzą jak masz coś nie tak z turbo lub ciągle mocno dajesz w palnik :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z turbo jest wszystko OK, jeżdżę przeciętnie, czasami w palnik, czasami spokojnie, co prawda mam program, ale trochę mi się brudzą :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brudzą brudzą ale w srodku.c wiec kogo to interesuje :) ja robie kolejny układ wydechowy od mg i chyba zamowie czarne koncowki :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podpinam się pod temat bo problem podobny z DPF.

Wczoraj jak wróciłem do domu zapaliła mi się kontrolka na fisie, że auto chce wypalić DPF (dziwna sprawa bo ja prawie w ogóle nie jeżdżę po mieście - cały czas trasa po 200-500 km i raczej jak emeryt nie jeżdżę) no ale jak się zaświeciła, to że dziś nowy rok i mały ruch to na obwodnicę Lublina i w Kierunku Warszawy przegoniłem auto(tzn. na tempomat 2500 obrotów i na 4 biegu) jechałem tak ze 20-25 min, aż kontrolka zgasła i auto weszło w tryb awaryjny (migająca kontrolka świec żarowych...), nie wiem o co chodzi ale widzę, że bez kompa to się nie obejdzie i wypalania manualnego. Poziom oleju się nie podnosi, tylko samochód nie ma mocy i żal się nim jeździ... :kox:

Mam pytanie czy przy silniku CCWA wypalanie odbywa się tak samo (w sensie procedura) jak w CAPA?

Muszę poszukać jakiegoś dobrego tunera podjechać wywalić ten filtr i podkręcić moc w dupowozie ( w volvo żony tak zrobiłem i spokój z samochodem)

Z góry dzięki za odpowiedź.

Ps. a może ktoś zna jakiegoś dobrego tunera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...