Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z DPF. Wypalanie serwisowe filtra cząsteczek stałych 3.0 TDI


gregski

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Krystian1711 napisał:

Czy robił ktoś regenerację chłodnicy spalin? Jest taka funkcja w vcds.

Chłodnica spalin EGR, to nie jest element typu filtr DPF.  Tu nie zachodzi żaden proces przemiany związków chemicznych.

Chyba nie muszę dodawać, że program diagnostyczny nie ma funkcji jej regeneracji....

Skąd ten pomysł ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2018 o 12:43, Tomnik napisał:

Chłodnica spalin EGR, to nie jest element typu filtr DPF.  Tu nie zachodzi żaden proces przemiany związków chemicznych.

Chyba nie muszę dodawać, że program diagnostyczny nie ma funkcji jej regeneracji....

Skąd ten pomysł ? 

Czy sprawdzałeś czy tak na macanego mówisz, że nie ma?

Nie odpalałem tej procedury więc nie wiem na czym ona polega właśnie, czytałem, ze ktoś po czyszczeniu egr uruchamiał, ale użytkownik forum dawno jest nieaktywny.

chłodnica egr.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje kotleta...

Ja robiłem u siebie procedure regeneracji chłodnicy EGR. Polega ona tylko i wyłącznie na wypaleniu i przedmuchaniu nagaru który się na niej osadza. To nagar jest winny najcześciej wystepowania błędu niewystarczającego przepływu przez EGR. Dodam że wypalanie chłodnicy możliwe jest tylko dla silników CCWA i pochodnych. Procedura trwa ok 30-40 min na podniesionych obrotach więc warto po niej wymienić olej podobnie jak po regeneracji DPF. Czy pomaga? Moim zdaniem tak, bo od 1,5 roku błąd pojawił sie raz a teraz spokój. Polecam też czasem dobrze przycisnąć auto bo motor ten nie lubi zamulania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, edraven napisał:

Odgrzeje kotleta...

Ja robiłem u siebie procedure regeneracji chłodnicy EGR. Polega ona tylko i wyłącznie na wypaleniu i przedmuchaniu nagaru który się na niej osadza. To nagar jest winny najcześciej wystepowania błędu niewystarczającego przepływu przez EGR. Dodam że wypalanie chłodnicy możliwe jest tylko dla silników CCWA i pochodnych. Procedura trwa ok 30-40 min na podniesionych obrotach więc warto po niej wymienić olej podobnie jak po regeneracji DPF. Czy pomaga? Moim zdaniem tak, bo od 1,5 roku błąd pojawił sie raz a teraz spokój. Polecam też czasem dobrze przycisnąć auto bo motor ten nie lubi zamulania. 

Mógłbyś przybliżyć temat wypalania serwissowego chłodniczki EGR? Jaka grupa w adaptacjach itp.

Co jakiś czas wywala u mnie błąd EGR (Insufficient Flow), który po skasowaniu wraca po jakimś czasie. Z autem generalnie nic złego się nie dzieje, jednak mam wrażenie że wymiana samego zaworu nie zlikwiduje problemu jeżeli np. chłodniczka jest zabita nagarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przypomnę sobie grupy adaptacji ,ale powinieneź miec  w nastawach podstawowych rozwijane menu tak jak kolega wyżej wkleił. Odpalasz opcję, program kieruje Cie krokami do uruchomienia procedury a później po wzroście obrotów czekasz kilkadziesiąt minut aż całkiem spadną i będzie informacja o zakończeniu procedury. 

Godzinę temu, turzol napisał:

Mógłbyś przybliżyć temat wypalania serwissowego chłodniczki EGR? Jaka grupa w adaptacjach itp.

Co jakiś czas wywala u mnie błąd EGR (Insufficient Flow), który po skasowaniu wraca po jakimś czasie. Z autem generalnie nic złego się nie dzieje, jednak mam wrażenie że wymiana samego zaworu nie zlikwiduje problemu jeżeli np. chłodniczka jest zabita nagarem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, edraven napisał:

Nie przypomnę sobie grupy adaptacji ,ale powinieneź miec  w nastawach podstawowych rozwijane menu tak jak kolega wyżej wkleił. Odpalasz opcję, program kieruje Cie krokami do uruchomienia procedury a później po wzroście obrotów czekasz kilkadziesiąt minut aż całkiem spadną i będzie informacja o zakończeniu procedury. 

 

Ok spróbuje namierzyć te nastawy. U mnie siedzi silnik CEXA. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta, żeby nie zakładać nowego wątku ;)
Mam problem z DPF, miga kontrolka świec żarowych i zapalony check, auto nie ma kompletnie mocy, 0. Dotyczy silnika 3.0 TDi CCWA 

W pamięci sterownika posiadam zapisane dwa błędy, 
5188 - Filtr cząstek stałych
P2463 00 [175] - zbyt duże nagromadzenie sadzy

5189 - Filtr cząstek stałych; zespół 1
P2002 00 [047] - za mała skuteczność

Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy: 59.98 g
Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy: 100.00 g
Zawartość popiołów 0,00 l

Oczywiście procedura regeneracji filtra VCDSem nie działa, na postoju wyrzuca "przekroczony limit czasu, przerwa" lub "przerwa - względy bezpieczeństwa. Przy próbie uruchomienia procedury wypalania w jeździe, wyrzuca błąd "Dostęp upoważniony wymagany" mimo że przed rozpoczęciem wpisuje kod dostępu.

Czy mogę coś jeszcze sprawdzić zanim będę rwał filtr z auta ? Zastanawia mnie rozbieżność w wartościach sadzy zmierzona / obliczona, oraz zawartość popiołu na poziomie 0,00 l 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Haimon u Ciebie jest:

Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy: 100.00 g

u mnie przy 57g VCDS wyłączał procedurę wypalania i pokazywał "przekroczony limit czasu, przerwa" lub "przerwa - względy bezpieczeństwa.

Jak sobie poradziłeś? ... bo post dosyć dawno pisałeś 7 stycznia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Podpinam kompa i taki oto błąd. Stało się to jakieś dwa tysiące km temu. Żadna kontrolka się nie świeci. Filtr normalnie się wypala co około 400km czasem mniej czasem wiecej. Błędu nie mogę usunąć przez to że wartość graniczna popiołu jest przekroczona? Różnica ciśnień na postoju i 2500rpm jest niecałe 30. Robic wypalanie serwisowe czy dawać do prania?

IMG_20230624_100010.jpg

IMG_20230623_113326.jpg

Edytowane przez klucha11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, klucha11 napisał(a):

Robic wypalanie serwisowe czy dawać do prania?

Wypalanie serwisowe tu nic nie da, bo popiołu nie da się wypalić. Wypala się tylko sadzę na popiół, a popiół pozostaje w filtrze. Gdy wartość popiołu osiągnie max. wartość, tak jak u Ciebie,  to filtr należy wymienić lub oddać do czyszczenia.

Jaki masz przebieg 350-380 kkm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jest 310. Ten błąd był w sterowniku silnika a ja nie przypominam sobie aby mi na deske coś wskoczyło. Jak widać filtr wczoraj się wypalał normalnie. Takie pranie zdaje egzamin? Wypłucze to ten popiòł? Bo nowy to pewnie cena zawrotna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie dpf jest dobrą alternatywą do nowego filtra, pod warunkiem, że dpf nie jest uszkodzony lub zapchany na amen,  oraz że zostanie wyczyszczony profesionalnie w zakładzie zajmującym się tym a nie wypłukany wężem za garażem. 

Cena nowego to biorąc pod uwagę wiek i przebieg auta wynosi 1/4  jego wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...