Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprzęgło się ślizga po chipie 2.0 TDI CR


siwy8416

Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem że w manualu w 2.0 tdi przedlift wejdzie sprzęgło od 2.0 tdi poliftnp 177km? A ktoś próbował wsadzić od 3.0 tdi? Manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam A4 B8 143 KM 2010r, po zmieniłem oprogramowania na V-techa wyszło mi 184 KM i 424NM, tylko teraz przy obrotach powyżej 3000 na 4,5,6 biegu, sprzęgło się ślizga. Przebieg samochodu to 180tys, więc, może to być już wina dwumasy. Zastanawiam się czy iść na korektę i obniżyć moment do ok 390Nm czy lepiej zainwestować i kupić nową dwumase? Jak już wymieniać, to chciałbym cos trwalszego, zęby potem nie mieć już problemów. Czy polecana tu dwumasa sachs performance będzie pasować do mojego B8?

Sachs Kupplung Verstärkte Kupplung und Sachs Performance Kupplung Audi A4 (8K) 3000970019

Dodaje wykres z hamowni, bo może korekta tez rozwiąże problem.

Wykres.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, u mnie  całkiem podobnie, slizga sprzęgło na czasem na 3, czesto na 4,5,6, mysle ze to przesada z nM, moze ktoś skomentować?

IMG_20171222_173049-3072x4096.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest mocno ale nie przesadnie... duży masz przebieg ? może poprostu sprzęgło najlepsze lata ma już za sobą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie 175kkm, ale ile jest oficjalnie to nie wiem... zjechać z Nm musze chyba bo zajade sprzęgło od razu.

Myslalem ze 175 km i 390nM bedzie optymalnie, a tu  duzo.wiecj  zdobil program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dieselchip_ napisał:

to nie słuchali twoich sugestii ? że chcesz 390 i już !

Ale to oni sa fachmany nie ja, sugeruje się opiniami z forum ze optymalnie jest właśnie 390 chyba że się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to sorry myślałem że mówiłeś ze ma byc 390 , jest mocno ale robi się je nawet na 430 nm i najczęściej jeżdzą ok , jeśli jednak sprzęgło nie daje rady zadzwoń i poproś o korekte w dół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dieselchip_ napisał:

a to sorry myślałem że mówiłeś ze ma byc 390 , jest mocno ale robi się je nawet na 430 nm i najczęściej jeżdzą ok , jeśli jednak sprzęgło nie daje rady zadzwoń i poproś o korekte w dół

Czy korekta na 390 powinna rozwiązać problem? Czy Ewentualnie druga opcja to wymiana sprzegla i dwumasu? Jak tak to na jakie i jaki szacowany koszt??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekta powinna rozwiązać problem aczkolwiek jeżeli miałbyś uślizgi tylko na jednym wysokim biegu to napewno pomoże ,jednak wydaje mi się że czeka Cie mimo wszystko w najbliższym czasie wymiana sprzęgło+dwumas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie tak będzie, ale nie chciałbym tego robić jeszcze w styczniu, więc ewentualnie zjechać z nM i czekać co pokaże czas :)

 

Ile taka zabawa? z 2k pln za kpl dwumasa i sprzęgło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, vitkovskyyy napisał:

Ile taka zabawa? z 2k pln za kpl dwumasa i sprzęgło?

troche więcej ,ale i tak Cie to czeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję jeszcze wysłać tarczę na obicie Kevlarem do Maklandu . U mnie tarcza 240 mm na seryjnym docisku przenosi 505 Nm , 400 Nm jest przy 2100 obr :) . Wczesniej seria puszczala juz przy 420 Nm .

24899920_1817790604961284_61951351714820

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, vitkovskyyy napisał:

pod 4 ?

Kupujesz komplet Sachsa z dwumasa okolo 2,5 kafla , obijasz tarcze kevlarem za 250 zl plus wysylka oraz wiadomo robocizna , chyba ze ogarniesz sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie oba wykresy do poprawy. Powyżej 2800obr/min auto przestanie jechać bo wykres zaczyna sporo opadać. W tej chwili prędkość max masz pewnie w okolicach 200km/h.

Robiłem mapę w poprzedniej a4 b7 w firmie ADT tuning we Wrocławiu (polecam firmę, robiłem u nich kilka aut na przestrzeni kilku lat i wszystkie jeżdżą do dziś bez większych usterek) i powiedziałem co chce osiągnąć. Nie interesowała mnie max moc wyciągnięta z silnika ani max prędkość. Zależało mi na tym żeby max moment obrotowy był dostępny od ok 1700obr/min i liniowo rosnący wykres do ok 4200 i tak własnie zrobili. Trwało to ok 4h i w tym czasie były 4 korekty mapy i finalnie wyszło 190km i 410 Nm z liniowo rosnącym wykresem od 1700 do 4200 z dostępnym max momentem w tym zakresie obrotów. Auto jeździ już 4 lata od zmiany mapy i nic się nie dzieje a auta nie oszczędzam. Dodam, że sprzęgło i dwumas jest seryjny Sachs.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, corradoowner napisał:

Jak dla mnie oba wykresy do poprawy. Powyżej 2800obr/min auto przestanie jechać bo wykres zaczyna sporo opadać. W tej chwili prędkość max masz pewnie w okolicach 200km/h.

Robiłem mapę w poprzedniej a4 b7 w firmie ADT tuning we Wrocławiu (polecam firmę, robiłem u nich kilka aut na przestrzeni kilku lat i wszystkie jeżdżą do dziś bez większych usterek) i powiedziałem co chce osiągnąć. Nie interesowała mnie max moc wyciągnięta z silnika ani max prędkość. Zależało mi na tym żeby max moment obrotowy był dostępny od ok 1700obr/min i liniowo rosnący wykres do ok 4200 i tak własnie zrobili. Trwało to ok 4h i w tym czasie były 4 korekty mapy i finalnie wyszło 190km i 410 Nm z liniowo rosnącym wykresem od 1700 do 4200 z dostępnym max momentem w tym zakresie obrotów. Auto jeździ już 4 lata od zmiany mapy i nic się nie dzieje a auta nie oszczędzam. Dodam, że sprzęgło i dwumas jest seryjny Sachs.

masz gdzies swoj wykres? ja swoj tez bede chcial splaszczyc troche, i zrobic pod 390nm, ale z mniejszym kopem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to prawda że zestaw sprzęgła, który zakładany jest fabrycznie do a4 b8 2.0 TDI CAGA zakładany jest także do audi a4 3.2 FSI CALA który ma 265KM. Jeżeli tak to jak to możliwie, że to samo sprzęgło nie wytrzymuje 200 KM po zwiększeniu mocy w CAGA a jest montowane seryjnie w 3.2 FSI i jakoś daje radę.

Ktoś jest w stanie potwierdzić czy jest  to to samo sprzęgło w tych dwóch modelach audi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...