Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż modułu DRL w światłach drogowych


ucho.77

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję bardzo. Czy zasilanie (staly plus) moge przykrecic/podpiąć tutaj? Zalaczam zdjecie, grube kable czerwone, sprawdzilem kontrolka, jest 12v.

 

 

IMG_20210627_102439.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem wszystko, działa. Bardzo dziękuję Wam za pomoc. Nie podłączałem czarnego i żółtego kabelka od modułu be-smart. Światła długie w funkcji dziennych włączają się po chwili od uruchomienia silnika, gasną przy włączeniu jakichkolwiek innych świateł. 

Może komuś się przyda, moje podpięcie dla modulu be-smart wyglada tak:

Fioletowy 1 z modulu DLR pod pin 16 we wtyczce B MCE

Fioletowy 2 z modulu DLR pod pin 18 we wtyczce B MCE

Zielony z modułu DLR pod pin 3 wtyczki C w MCE

Niebieski (masa) z modułu DLR pod śrubę którą przykręcony jest moduł MCE

Czerwony (stały plus) z modułu DLR pod śrubę o którą pytałem, jest zdjęcie w poprzednim poście, bezpiecznik byl na kabelku w zestawie. 

Światła dzienne świecą na żółto (sprostowanie: delikatnie na żółto, z wiekszej odległości tego żółtego tak nie widać - jest całkiem spoko wg mnie), ale nie ma to dla mnie znaczenia, ważne że oszczędzam ksenony i nie ma "wioski" z jakimś dodatkowym oświetleniem. 

Edytowane przez marioo444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem moduł od Be-smart identycznie jak marioo444. Ale mam problem z modułem. Sprawdziłem po podłączeniu działa wszystko ok. Następnie ruszyłem na zakupy, przy sklepie zamykam okno i widzę że światła zgasły co mnie zaniepokoiło. Podczas powrotu zauważyłem że na światłach w korku również zgasły mi światła. Podjechałem pod garaż światła nie świecą, dodam gazu światła się zapalają. Czy coś podłączyłem nie tak czy moduł jest wadliwy czy instalacja w aucie?. Może ktoś z was miał ten problem jak ja?. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź napięcie ładowania . Może masz za niskie i poniżej 13,5 moduł się wyłącza . Może miałeś klimę włączona i był spadek napięcia na wolnych obrotach. Jeśli jest wszystko ok to trzeba dopytać sprzedawcę czy moduł ma jakąś regulację kiedy ma się włączać może jest źle skalibrowany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduły od Proeltec/Be-smart mają napięcie załączania/wyłączania ustawione na poziomie 13,8V (przynajmniej w moim tak było).

Z kolei napięcie ładowania w naszych B6tkach potrafi w upały mocno siadać. No i efekt jest taki, że na obrotach jałowych dzienne się wyłączają :(

Miałem moduł proelteca i z tego powodu zmieniłem go na moduł Lepard'a w którym napięcie załączania można sobie ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stary moduł otwierałem i był tam potencjometr. Może można nim ustawić napięcie uruchamiania. Na allegro ten sprzedawca jest spoko. Można zadzwonić pogadać może coś poradzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi poradził regenerację alternatora :(

Moduł trafił do A2-ki siostry i ta sama historia. Ogólnie gdyby moduły Proeltec'a miały regulację napięcia załączania to nie miałbym im nic do zarzucenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.08.2021 o 15:33, Gregorski3 napisał:

Ja stary moduł otwierałem i był tam potencjometr. Może można nim ustawić napięcie uruchamiania. Na allegro ten sprzedawca jest spoko. Można zadzwonić pogadać może coś poradzi .

 

W dniu 1.08.2021 o 15:59, staniek napisał:

Mi poradził regenerację alternatora :(

Moduł trafił do A2-ki siostry i ta sama historia. Ogólnie gdyby moduły Proeltec'a miały regulację napięcia załączania to nie miałbym im nic do zarzucenia.

Dodajcie sobie panowie dodatkowy przewód plusowy z alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem dodatkowy przewód 16mm2 bezpośrednio od alternatora do Aku, ale sprawy to nie rozwiązało mimo tego, że Napięcie zauważalnie podskoczyło. Nie pamiętam już o ile, bo kilka lat temu to było.

Chyba regulatory napięcia mają po prostu taką a nie inną charakterystykę i w upały napięcie potrafi siadać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, staniek napisał:

Chyba regulatory napięcia mają po prostu taką a nie inną charakterystykę i w upały napięcie potrafi siadać :(

To jest norma i nie tylko w b6 ,u mnie przy +35°C na zewnątrz ładowanie spadało do 13V,przy 20°C jest 14.2V, przy 10°C 14,8V. To jest ochrona akumulatora w czasie upałów i tak ma być,mój tani moduł drl nawet przy 13V działał bez problemu. Omijać moduł od Proelteca szerokim łukiem bo jest problematyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, staniek napisał:

Dałem dodatkowy przewód 16mm2 bezpośrednio od alternatora do Aku, ale sprawy to nie rozwiązało mimo tego, że Napięcie zauważalnie podskoczyło. Nie pamiętam już o ile, bo kilka lat temu to było.

Chyba regulatory napięcia mają po prostu taką a nie inną charakterystykę i w upały napięcie potrafi siadać :(

Ja bym zastosował 25mm2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu stosować jakieś dodatkowe kable itd...najlepszy jest moduł, który po wykryciu napięcia ładowania zazbroi się dla funkcji drl i później ma funkcję pamięci, a resetuje go światło mijania lub plus po zapłonie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.09.2021 o 07:13, kamil-vag napisał:

Bez sensu stosować jakieś dodatkowe kable itd...najlepszy jest moduł, który po wykryciu napięcia ładowania zazbroi się dla funkcji drl i później ma funkcję pamięci, a resetuje go światło mijania lub plus po zapłonie...

Wiesz który posiada taką funkcję?. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jakim module pisze Kamil, ale już chyba pisałem, że fajne są moduły Lepard'a. Mam już jakiś czas i mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, staniek napisał:

Nie wiem o jakim module pisze Kamil, ale już chyba pisałem, że fajne są moduły Lepard'a. Mam już jakiś czas i mogę polecić.

Lepard oczywiście lepszy,ale ten o którym Kamil pisze kosztuje jakąś 1/3 ceny Leparda. Więc za takie pieniądze jest ok. Też mam taki i działa bezproblemowo.

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2021 o 18:33, pila24 napisał:

Lepard oczywiście lepszy,ale ten o którym Kamil pisze kosztuje jakąś 1/3 ceny Leparda. Więc za takie pieniądze jest ok. Też mam taki i działa bezproblemowo.

A który dokładnie Kamil moduł ma na myśli?

Mój besmart po dwóch latach bezproblemowego działania dzisiaj siadł. Tzn nie odpala wogole świateł. Nie wiem co się podziało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...