Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż modułu DRL w światłach drogowych


ucho.77

Rekomendowane odpowiedzi

SD-2 się podobno strasznie nagrzewa. Dlaczego nie chcesz sprawdzonego od proeltec?

ponieważ od kilku lat mam modół SD-2 i jestem zadowolony i koledze na wzór swojego podłączenia bym mógł zalożyć w jego audi

http://kogiel.za.pl/

Żeby później nie było że robię komuś reklamę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moim drl otóż po uruchomieniu silnika co jakis czas swiatla dzienne zapalaja sie i gasna tak mniej wiecej co 3-5s. Nie zawsze to sie dzieje ale ostatnio coraz częściej. Co to moze byc za przyczyna? Dodam ze mam podłączony modul przez przekaznik i wylacznik drl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Witam mam problem z moim drl otóż po uruchomieniu silnika co jakis czas swiatla dzienne zapalaja sie i gasna tak mniej wiecej co 3-5s. Nie zawsze to sie dzieje ale ostatnio coraz częściej. Co to moze byc za przyczyna? Dodam ze mam podłączony modul przez przekaznik i wylacznik drl.

Moduł proeltec? Czarny przewód z modułu podepnij do + po zapłonie

Edytowane przez _quattro_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to tem moduł. Obecnie mam zasilanie zrobione po zapłonie zamiast do tej śruby co jest na stałe do + podlacze jeszcze ten przewod czarny i mam nadzieje ze pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam moduł od Proeltec i podłączone wszystko jak w pierwszym poście (moduł, lusterko foto. przełącznik DRL + przekaźnik). Światła Bi-xenony.

Sygnał podpięty pod prawe światło postojowe.

Wszystko działa jak należy jednak czasami nawet w trakcie jazdy wyskakuje błąd przepalonej prawej żarówki postojowej pod która podpięty jest sygnał i co ciekawe razem z nim tylne prawe pozycyjne. (żarówki są sprawne)

Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu w 95% ten problem ustępuje.

Zacząłem kombinować z diodą prostowniczą o której pisał kolega Maciek02. Błędu na razie nie ma, ale problem jest ze światłami mijania. Przy sygnale z lusterka się zapalają, ale wyłączyć już się nie chcą :/

Macie jakieś pomysły co to może być ? Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o podpowiedz w sprawie montażu modułu proeltec / wersja dla laika

A4 B7 MCE High bez czujnika zmierzchu

czy można podpiąć się bezpośrednio pod włącznik świateł ze wszystkim + masa ze śruby

e503f5c3f657c5c0gen.jpg

czy +12V stałe i +12V po stacyjce brać z innego miejsca bo te kabelki troche cienkie

oraz czy światła długie mam podpiąć tu

06378d91516a9b32gen.jpg

te kabelki też nie jakoś grubawe ;)

Tu jest chyba lewe i prawe - tak mi się wydaje

i jeszcze pytanie o CLH - sygnał ma być po centralnym - z tego co czytam to można się dostać tylko z modułu komfortu pod siedzeniem

Takie pytanie czy nie można by się podpiąć np. pod oświetlenie na nogi - też się świeci po otwarciu auta jak i wysiadając wyciagajac kluczyk , dla mnie byłoby igła bo centralnym wyłączam CLH - tyle, że moduł pewnie ma dostać sygnał a nie napięcie ciągłe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o podpowiedz w sprawie montażu modułu proeltec / wersja dla laika

A4 B7 MCE High bez czujnika zmierzchu

czy można podpiąć się bezpośrednio pod włącznik świateł ze wszystkim + masa ze śruby

e503f5c3f657c5c0gen.jpg

czy +12V stałe i +12V po stacyjce brać z innego miejsca bo te kabelki troche cienkie

oraz czy światła długie mam podpiąć tu

06378d91516a9b32gen.jpg

te kabelki też nie jakoś grubawe ;)

Tu jest chyba lewe i prawe - tak mi się wydaje

i jeszcze pytanie o CLH - sygnał ma być po centralnym - z tego co czytam to można się dostać tylko z modułu komfortu pod siedzeniem

Takie pytanie czy nie można by się podpiąć np. pod oświetlenie na nogi - też się świeci po otwarciu auta jak i wysiadając wyciagajac kluczyk , dla mnie byłoby igła bo centralnym wyłączam CLH - tyle, że moduł pewnie ma dostać sygnał a nie napięcie ciągłe

Kolego zrob tak jak jest opisane w temacie bo te kabelki przy wlaczniku sa za cienkie. Łącznie dwie żarówki ciagna ok 6A. Podlacz sie ze wszystkim przy MCE. A jak chcesz CLH to sygnał wez z kabelka od kierunków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a plus po zapłonie ??

na poczatku jest opisane przez przekaźnik - skąd wziąć, czy teź szukać grubego kabla plus po zapłonie

a z tym sygnałem na clh z kierunków - jak to będzie z używaniem kierunków czy awaryjnych (nie będzie wariować) - czy tu robi robote właśnie plus po zapłonie, że wtedy na CLH nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a plus po zapłonie ??

na poczatku jest opisane przez przekaźnik - skąd wziąć, czy teź szukać grubego kabla plus po zapłonie

a z tym sygnałem na clh z kierunków - jak to będzie z używaniem kierunków czy awaryjnych (nie będzie wariować) - czy tu robi robote właśnie plus po zapłonie, że wtedy na CLH nie działa

W instrukcji jest napisane żeby plus do zasilenia modułu drl brać bezpośrednio z akumulatora (w a4 jest śruba koło pedału sprzęgła tam jest stały plus), ja osobiście wolałem zasilić moduł drl plusem po zapłonie, ten kabelek najlepiej znaleźć w skrzynce bezpieczników (musisz wziąć multimetr i poszukać). Żeby to wszystko jakoś wyglądało dołożyłem w skrzynce bezpiecznik od tego modułu. Jest jeden poważny minus zasilania modułu po zapłonie otóż gdy masz kluczyk w pozycji 0 i nagle zechce ci się mrugnąć długimi światłami wtedy prąd idzie od d*py strony i przez moduł drl zasila wszystkie układy elektroniczne samochodu. (zapala sie choinka na desce rozdzielczej) Rozwiązaniem jest wlutowanie diody prostowniczej gdzieś ok 10A w przewód zasilający moduł. Tak jak koledzy z forum podpowiedzieli musiałem jeszcze podłączyć czarny przewód bo przy włączeniu większej ilości odbiorników w samochodzie światła zapalały się i gasły co 5 s

Przez przekaźnik robisz jeśli masz orginalny włącznik świateł drl. On steruje masą i w dodatku odwrotnie dlatego trzeba zastosować przekaźnik.

Kiedyś zakładałem clh do golfa 4, sygnał zamykania i otwierania drzwi brałem właśnie z kierunków i nie było żadnych problemów. Jedynie co musiałem zrobić dodatkowo to podłączyć plus po zapłonie tak żeby clh nie zapalał się na środku skrzyżowania chcąc np skręcić w lewo :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalisz auto to CLH nie rusza,CLH rusza tylko jak nie ma ladowania

Dokładnie tak jak piszesz :) Tak działa moduł od proeltec'a, ja w golferze miałem inny moduł i trzeba bylo wziac sygnal po zaplonie jak i z kierunku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi własnie ten moduł chyba padł , od razu odpala teraz swiatła drogowe wraz z mijania i do tego przesłone w prawej lampie otwiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupie pytanie ale nie mam pojęcia więc zapytam.

Kiedyś na stronie alledrogo gościu co sprzedaje Proeltec miał filmik jak zainstalować dany moduł i moje pytanie brzmi następująco ...

... Co sie stanie jeśli nie da sie przekaźnika , włącznika DRL i kostki?

Działać będzie od razu po uruchomieniu zapłonu czy po włączeniu silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli podłączysz tak jak jest w zalaczonej instrukcji razem z modułem czyli: czerwony przewod podłączasz pod akumulator bądź pod srube kolo pedałów, brazowy gdzies do masy, dwa fioletowe do zasilania świateł długich i zielony do zasilania pozycji to będzie wszystko smigac jak należy [emoji6] włącznik drl jest po to by choc troche przypominało orginalne drl a przekaznik jest po to zeby ten wlacznik drl dzialal prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie

Z tym modułem od proeltec mam nielada problem

podlaczyłem tak jak mówiliście tyle że mam taki zonk, że jak są włączone długie na te 30% to nie chodzi tylna wycieraczka a nawet przestało raz działać odsuwanie szyby kierowcy, gdy włączyłem postojówki lub mijania wszystko było oki.

Sprzedający od razu mówi - moduł w komorze silnika

więc sprawdziłem wszystkie kable i faktycznie

zostawiłem wszystkie kable podpięte pod kierownicą ale kable od długich wpiołem bezpośrednio do lampy i chodziło jak należy

i teraz pytanie

Gdzie pod kierownicą znaleźć przewody które idą bezpośrednio do lamp bo te które podłączyłem do

Gniazdo B (23-pin)

Pin 16 – Zasilanie prawego światła drogowego [biało/żółty]fioletowy przewód
Pin 18 – Zasilanie lewego światła drogowego [biało/czarny]fioletowy przewód

pewnie nie idą bezpośrednio do lampy

Koledzy pomóżcie bo idzie dostać h... w czoło z tym modułem - to już 3 podejscie i dalej zonk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :P

to właśnie piszę, że podpiołem tak jak na pierwszej stronie i fiksuje mi tylna wycieraczka i szyba kierowcy (nie chcą chodzić jak moduł działa)

Więc proszę o pomoc: czy pod kierownicą są przewody do świateł drogowych inne niż te z 1 strony (pin 16 i 18 z gniazda B(23pin)) bo podpinając właśnie pod te przewody to fiksuje,

Kable raczej dobrze podpięte bo jak tylko przepiołem sygnał do świateł drogowych (reszta kabli bez zmian) długim przewodem bezpośrednio do lamp to chodziło wszystko jak należy

Moje podejrzenie , przewód z pinu 16 i 18 nie idzie bezpośrednio do lampy tylko do czegos elektrycznego jeszcze;):)

Jeśli nie ma (w co wątpie) to mam jeszcze 2 opcje;

1) montaż modułu przy lampie - gdzie znależć + po stacynce pod maską

2) moduł pod kierownicą a przeciągnięcie tylko 2 kabli przez ścianę grodziową - tylko gdzie dokładnie i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...