Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kłopoty z olejem


sławek85

Rekomendowane odpowiedzi

bardzo możliwe że tak lecz rok temu przy wymianie rozrządu macher mówił że ta odma pozostawia już wiele do życzenia potem przy wymianie kolektora rozebrał ją i przeczyścił powiedział że najlepiej było by to wymienić bo wężyki spękały z starość i zostały założone takie jak by koszulki skurczowe w miejscach pęknięć na razie trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy zdejmowaniu kolektora też jedna pękła, ponoć zakładają jakieś węże olejoodporne bo na rynku już wszystkie kruche chyba że ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie fajnie by było jak by ktoś opisał dokładnie jakie węże potrzebne średnica długość i czy nie brak jakiś złączek ktoś kto już to robił :unknown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się przymierzałem ale jednak wolę żeby było jak oryginalnie, puki co jezdrze na sklejonej ale wiem że do tematu wrócę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc wymiana nastąpi wraz z wymiano oleju za 4 tyś

dziś w nocy było tylko +2 u nas rano z ciekawość sprawdziłem stan oleju bo znowu pokazuje mini ale olej jest w normie co ciekawe pod korkiem znalazłem śladowe ilość brązowo-złotej mazi miałem już ten problem rok temu w zimę po nocy na korku lubiło się trochę tego zbierać. Miałem się zająć odmo ale jakoś nie było czasu teraz pora się za to wziąć znalazłem dość tani zawór ale pytanie czy się nada? :eusathink:

http://allegro.pl/zawor-glowicy-odma-oleju-skoda-superb-i5735635494.html

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8b2FhTUtYTG5VT2s/view?usp=sharing

Powinien pasować do Twojego auta... masz rok modelowy 2001 czy 2002? Jeśli 2002 to sprawdź czy mieścisz się z numerem seryjnym :hi:

U mnie przy zdejmowaniu kolektora też jedna pękła, ponoć zakładają jakieś węże olejoodporne bo na rynku już wszystkie kruche chyba że ASO

Mam na zbyciu ori (używka) jakby co, węże jeszcze elastyczne :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby w opisie mają że od 2001-2005 3.0 ASN pasuje hmm


wracając do tematu to czy sam bez nadmiernego ryzyka że coś uszkodzę dam radę wymienić ten zawór? sam zawór kosztuje grosze więc chetnie bym go zmienił tym bardziej że teraz po zimnych nocach rano na korku wlewu oleju znowu zaczeło się pojawiać troche mazi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki bywają kruche, ale delikatnie i z głową się wymieni, mąż pod korkiem masz bo zimno i pewno robisz krótkie odcinki, porządnie dać mu w palnik i zniknie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś wymieniałem olej z racji tego że mam problem z zapalającym sie oil sensor mechanik przeczyścił czujnik jak i styki nic to nie dało trza wymienić chyba czujnik co byście polecili orginał czy może jakiś porządny zamiennik? macher też próbował go wyłączyć VCDS ale nie ma takiej możliwość :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który czujnik ? Mam wszystkie graty z ASN'a na sprzedaż wiec może się dogadamy :P

Edytowane przez sH3ep
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie fajnie by było jak by ktoś opisał dokładnie jakie węże potrzebne średnica długość i czy nie brak jakiś złączek ktoś kto już to robił :unknown:

Czyszczenie odmy było jedną z pierwszych rzeczy jakie zrobiłem po zakupie samochodu, były zawalone masłem. To oryginalne plastikowe g... od razu popękało. Wstawiłem węże olejoodporne chyba fagumit, użyłem chyba jakieś kolanka lub trójniki aluminiowe od instalacji lpg. Zamiast tego zaworu chciałem dać kolanko, ale po czyszczeniu jednak został. Niestety nie zobaczę się ze swoim samochodem przez najbliższe dwa lub trzy tygodnie, ale kiedyś sprawdzę stan i napiszę czy jest ok

Hej, miną ponad rok odkąd zrobiłem porządek w tymi rurkami. Wczoraj sprawdziłem i wszystko wygląda ładnie. Węże dałem fagumit 16mm, użyłem jedno kolanko aluminiowe od lpg, można i bez tego, ale chciałem mieć możliwość szybkiego zajrzenia do środka węża. Poniżej kilka starych fotek z roboty.
20151110_094718.jpg 20151110_094727.jpg 20151110_094737.jpg 20151110_094759.jpg 20151110_154933.jpg 20151110_154948.jpg
Edytowane przez roball
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zamiast tego zaworu chciałem dać kolanko, ale po czyszczeniu jednak został.

Eeee, że co chciałeś zrobić? :decayed:

A jakbyś utrzymywał wtedy właściwe podciśnienie w układzie? :)


BTW. Membrana w tym zaworze po latach niestety parcieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wychodzi moja niewiedza i ignorancja :P A co właściwie robi ten zawór ? Co by się stało bez niego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zawór nie dopuszcza do sytuacji by powstało zbyt duże podciśnienie w skrzyni korbowej i pod deklem zaworów.

Gdy zawór regulacji ciśnienia jest uszkodzony, w skrzyni korbowej panuje takie samo podciśnienie jak w kolektorze dolotowym. Silnik zasysa wtedy bardzo dużą ilość oleju ze skrzyni korbowej, co może prowadzić do jego uszkodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, w wielu silnikach odmą jest prosta rurka (albo dwie) do kolektora i tyle, ale skoro w asn fabryka tak przewidziała to pewnie tak musi być :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż... ciekawy jestem czy te zawory dla ASN-a za 60-parę złotych które pojawiły się na allegro trzymają parametry oryginału kosztującego ponad 3 stówki... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może lepszym rozwiązaniem będzie oil tank catch i rurka zamiast do kolektora szła by pod samochód ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2016 o 14:58, BeyerBrown napisał:

No cóż... ciekawy jestem czy te zawory dla ASN-a za 60-parę złotych które pojawiły się na allegro trzymają parametry oryginału kosztującego ponad 3 stówki... :whistling:

Akurat jeżdżę właśnie na takim zamienniku z chin. Zapłaciłem za ten zawór 50 zł z wysyłka z chin.  Po rozebraniu obydwu zaworów nie widać żadnej różnicy w budowie. Membrana wydaje się być w tym chińczyku identyczna. Za tę kasę polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podzielę spalaniem oleju + mam pytanie do Was fachowców. Moja audiczka ma 314k km przebiegu i lpg od jakiś 20 tysi. Aktualnie jeżdżę na Valvoline VR1 Racing 5W50, trasa zwyczajowa to 60% autostrada 40% miasto. Oleju bierze ok. 350-450ml/1000km przy normalnej jeździe do 130-140 na autostradzie. W ciągu ostatnich 2 dni zrobiłem prawie 800km głównie w trasie z prędkością 130km/h ale czasami dawałem w palnik pod 160-170 a nawet 210 :whistling:. Tutaj już wyszło 640ml/1000. Wniosek - im cięższa noga tym chętniej bierze olej.

W sumie już się z tym pogodziłem, bo skoro nic się nie dzieje to niech sobie pije, ale czy coś mogę zrobić aby zmniejszyć zużycie? Odma wymieniona 8 tyś temu, ale chyba wymienię ją raz jeszcze bo jeden z przewodów aktualnie mam wymieniony na gumowy od chłodzenia (plastikowy pękł) więc wleci nowy komplet. Pewnie tak naprawdę pomogłoby zrobienie głowic + uszczelniaczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2018 o 20:24, rogigor napisał:

To i ja się podzielę spalaniem oleju + mam pytanie do Was fachowców. Moja audiczka ma 314k km przebiegu i lpg od jakiś 20 tysi. 

Przed zagazowaniem silnik też taki pobór oleju ?.

Robiłeś przed gazem jakieś pomiary stanu silnika np. ciśnienia oleju ?.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...