Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Relacja z remontu silnika- A4 B6 2.0 ALT


MaciekW.

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że to półsyntetyk. Ale zachodzi podstawowe pytanie czy Audi dopuszcza ten olej. Otóż instrukcja obsługi samochodu która posiadam nie wspomina jaki olej konkretnie zalewać, nie wskazuje jego lepkości. Instrukcja mówi o normach VW .. Olej Motul Synergie 6100 10W40 spełnia odnośne normy VW. Więc dlaczego go nie wlewać?? Skoro 5W30 oczywiście Mobila (taki olej lałem dotychczas) spełnia również normy VW i jest przepalany na potęgę to oznacza że tworzony przez niego film olejowy jest nietrwały zrywa się i zostaje spalony. Jeszcze jedną rzecz zauważyłem przy sprawdzaniu poziomu oleju. Gdy sprawdzałem poziom Mobila 5W30 olej był wodnisty i przepalony jak w "dizlu", natomiast gdy sprawdzam Motula 10W40 olej wygląda jak olej a nie jak smoła. Nie wiem dlaczego tak jest ale dla mnie 5W30 to pobożne marzenia dla silnika ALT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W30 i ja odradzam. Nie mówię, że 10W40 to syf, ale ALT ma taką specyfikację, że 5W40 wydaje mi się lepszym rozwiązaniem ;)


A już najlepiej nie szukać winy w oleju tylko zrobić silnik tak, by go nie brał/nie spalał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami w kwestii olejowej w silniku ALT. Otóż kupiłem mojego ALT-ka w czerwcu 2015r nieświadomy tego co mnie czeka. Pierwszy raz przekonałem się o tym gdy w trasie tuż po wymianie oleju (przejechane około 1200km) zapaliła mi się kontrolka OIL MIN. Okazało się że silnik spala około 0,5l na 1000km. Olej jaki zalewałem to Mobil 1 5W30. Potem do auta założyłem gaz. Zużycie oleju wzrosło do 07l/1000km. Potem długie godziny spędzone na forum co może być przyczyną doprowadziły mnie do decyzji wymiany oleju na inny. Otóż od momentu gdy wymieniłem olej na Motul Synergie 6100+ 10W40 problem się skończył. Pomysł ten zaczerpnięty został z forum od jednego z użytkowników feralnego silnika . W jego przypadku pomogła wymiana oliwy na gęstszą. Zresztą wyszedłem z założenia że najpierw trzeba uzyć rozwiązań najprostszych. Obecnie mam przejechane na tym oleju 1200km a na bagnecie nie ubyło nic :). Mam wrażenie że w moim przypadku ten problem został rozwiązany.

Nie wiem co myśleć...Czy to prawda czy reklama Motula :) a tak poważnie to bardzo bym chciał, żeby to była prawda!! Masz bardzo podobna historie do mojej. Ja kupilem ALT w maju, w czerwcu zalozylem gaz. Mnie znika ok.1,3 na 1000. Najpierw był castrol 5w30, po przejechaniu 1000 km wywaliłem ten świeżo zalany castrol i wlałem motula 8100 x-cess 5w40. po przejechaniu ok.2000 km wylałem go i zastąpilem Motulem 15w50 4100 power. Niestety cały czas spalanie oleju na podobnym poziomie :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broń boże żadna reklama Motula :). Jeździłem już różnymi autami ale były to auta głównie japońskie. Nigdy ale to nigdy nie spotkałem się z tak olejożernym silnikiem. Jeżdżę już 20 lat i spalanie oleju na poziomie 0,5l na 15 tys. km było dla nie już sporym apetytem na olej :) . Od kiedy kupiłem moje Audi nic innego nie robię tylko siedzę na rożnych forach i próbuje rozkminić tą niemiecka technologię. Pomysł z olejem 10W40 zaczerpnąłem z tego właśnie forum z tym , ze kolega któremu udało się ograniczyć apetyt ALT-a na olej zrobił to za pomocą Valwoline Maxlife 10W40. Ponieważ nie mam zamiaru pchać się w kosztowny remont silnika który jak widać u innych kolegów nic nie daje postanowiłem załatwić sprawę przy pomocy oleju. Jak wspomniałem Audi nic nie wspomina w swoich zaleceniach jaki konkretnie olej zalewać do auta. Podaje natomiast dwie metody serwisowania: 1. Serwis long life oraz 2 tzw wymiana sezonowa czyli raz w roku (o ile dobrze pamiętam). Nigdzie nie jest napisane , że np.: 5w30 , 0w40 lub 10W40. olej ma spełniać określone normy a przede wszystkim normy VW. Z tym, ze te normy VW odnoszą się głównie do serwisu "long life". Niestety jak widać z wpisów na forum nie wszystkim pomaga zmiana oleju. Mój eksperyment wypalił i nie wrócę już do syntetyka. Nie wiem jakie będzie to miało konsekwencje dla silnika ale mam już powyżej dziurek w nosie dolewanie 0,5l oleju na trasie Gdańsk - Kraków + 0,5l Kraków - Gdańsk :grin:

Niestety oprócz nieszczęsnego oleju auto jest na prawdę dość awaryjne (być może ja trafiłam na taki egzemplarz). Po założeniu gazu problem z kontrolką silnika (8 wizyt u gazownika ) które skończyły się montażem emulatora. Następnie problem z czujnikiem ABS który okazał się padniętym sterownikiem pompy ABS, błąd termostatu pomimo że temperatura silnika według wskaźnika jest ok, uszkodzenie ramienia sterującego klapami powietrznymi w kolektorze ssącym, do dziś nie rozwiązany problem wibracji nadwozia, luzy w przednim zawieszeniu po przejechaniu 8tys. km. Totalna masakra. W polaczeniu z niedouczonymi pseudomechanikami generuje to spore koszty. Na zakończenie mojego wywodu pozdrawiam wszystkich użytkowników Audi z silnikiem ALT. Życzę sobie i Wam wytrwałości w walce z tym pseudosilnikiem , nie dajcie sobie wydrenować portfela do zera bo to auto to potrafi .

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że castrol to chyba najgorszy olej.Może motul nie jest idealny ale dobry.

U siebie 1.8tq po kupnie był castrol wiec na taki wymieniłem.

Dłuższa trasa 3500km i 1l dolałem może nawet było mało.Potem zmiana na motula 8100 znowu podobna trasa, a w bagażniku 1l na dolewki.

Po przejechaniu tej trasy nic nie dolałem.Nic nie było robione w silniku tylko zmieniony olej

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej Castrola 5W30 w technologi Long Life zniszczył te silniki :/ Ekologia - taki był powód. A jaka dziś jest ekologia jak każdy ALT przepala olej :P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioski nasuwają się same. Trza lać gęstszą oliwę póki czas, bo niektórym już nawet i to już nie pomaga :(. Wnioski nasuwają się same i tym się pocieszam : skoro olej o większej lepkości jeszcze pomaga znakiem tego nie jest jeszcze źle, natomiast tym którym ten zabieg już nie pomaga... no coż ...wyrazy szczerego współczucia.

Edytowane przez Ddarecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasie 1100km bierze 0.3 - 0.25 oleju 10w40 MoS 2, więc poprawa jest. Czwórnik mam nieszczelny, mgła olejowa ucieka więc może jeszcze mniej będzie znikać. Jak u was konsumpcja 10w40 wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 10W40 Castrola 200ml dolałem ostatnio do pełnego stanu po 6tys km, przebieg orginał 207tys. Czwórnik się troche poci i uszczelka pod pokrywą, wszystko w orginale bez zadnych modów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przyglądam się wszystkim wpisom odnośnie ALT. Wszędzie narzekanie że żre olej że to wadliwy silnik. Powiem tak kupiłem A4 z ALT półtora roku temu. przebieg 68 tys km. Wiem rozmumiem wszyscy teraz szydzą śmieja się i mówią dodaj sobie 300tyś. Ok ja też tak myślałem. Mimo że mam książki i byłem w niemczech w zakładzie który od nowości to auto serwisowało i to potwierdziło. Przepłaciłem ten rocznik o ok 5-6 tyś zł. W zamian za stan bo wyglądał jak nowy. Pod spodem masakra widok wszystko takie czyste jak nowe, luz ale wiadomo wszystko można umyć. Założyłem LPG. W tej chwili przejechałem od zakupu 22 tys km. w tym czasie wymieniłem raz olej teraz właśnie czeka mnie wymiana troche jeździłem bez wymiany po zakupie. Od zakupu nie było problemu z dolewkami oleju nic nie dolewałem. Kiedy wymieniałem olej wlałem motul pełny syntetyk 5w40. Powiem tak bo mam w tej chwili wymianę mam 14,5 tys po wymianie dolałem teraz 400-500ml które mi zostały po wlaniu bo było prawie minimum. I jest prawie max. Nie ma żadnego zużycia oleju bo 400 gram na 15 tys to nic. Dlatego dziwie sięe tym co piszecie. Albo rzeczywiście to jest przebieg oryginalny albo coś jest nie tak, że tak wszyscy psioczą na ten silnik i on zużywa olej po jakiś astronomicznych przebiegach. Auto ciężkie wiec nie jest taki zrywny - przesiadłem się z focusa o tej samej mocy ale 200kg lżejszego. Ale Audi to 3 klasy wyżej nie ma porównania. Jeśli chodzi o gaz to zimny Wag występuje i trzeba znaleźć gazownika który sie zna bo ja nie trafiłem i musiałem szukać innego ale już jest ok. Piszę ten wpis tak ogólnie aby trochę zaprzeczyć bo u mnie ALT okazał się trafny a opinie które czytam wszędzie u mnie się nie sprawdziły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pperlik, jak dobrze trafisz to oleju brał nie będzie, pytanie czy wiesz czym był zalewany od nowości ?

Mój też sprowadziłem osobiście jak Ty i też miałem wydruki z ASO itp. Wracałem 1500km i kontrolka się nie zapaliła, naczytałem się wcześniej o tym silniku i nawet kupiłem olej na dolewkę :P Leży do dziś nienaruszony w bagażniku

Niemiec jeździł na 5W30 ale według wpisów z ASO unikał długich terminów i zmieniał olej częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pperlik, jak dobrze trafisz to oleju brał nie będzie, pytanie czy wiesz czym był zalewany od nowości ?

Mój też sprowadziłem osobiście jak Ty i też miałem wydruki z ASO itp. Wracałem 1500km i kontrolka się nie zapaliła, naczytałem się wcześniej o tym silniku i nawet kupiłem olej na dolewkę :P Leży do dziś nienaruszony w bagażniku

Niemiec jeździł na 5W30 ale według wpisów z ASO unikał długich terminów i zmieniał olej częściej.

Czyli są jednak opinie zupełnie odwrotne. Ja kupiłem bo taki był nie chciałem diesla. Taki był 2.0 bez turbo nawet mi to pasowało. Zalany był 5w30 nie pamiętam producenta. Jak kupowałem olej nie było motula 5w30 był 5w40 i taki kupiłem. Zapewniali że jak nie bierze oleju to brać go. Czy dobrze nie wiem. Moja mechanika skończyła się na 126p ;-). Auto jest cieżkie silkin może nie jest może takie super w przyspieszaniu, ale za to spokojnie osiaga wysokie predkości i co najważniejsze hamulce ma wspaniałe. W porównaniu do focusa. ;-) focus przy 180 czy 200 i wciśniecu hamulca wył ;-) Ale komfort audi to już wogle auto ma swoje lata a jak wjade na niemiecka kostkę nic nie trzeszczy totalna cisza.

pperlik, jak dobrze trafisz to oleju brał nie będzie, pytanie czy wiesz czym był zalewany od nowości ?

Mój też sprowadziłem osobiście jak Ty i też miałem wydruki z ASO itp. Wracałem 1500km i kontrolka się nie zapaliła, naczytałem się wcześniej o tym silniku i nawet kupiłem olej na dolewkę :P Leży do dziś nienaruszony w bagażniku

Niemiec jeździł na 5W30 ale według wpisów z ASO unikał długich terminów i zmieniał olej częściej.

Czyli są jednak opinie zupełnie odwrotne. Ja kupiłem bo taki był nie chciałem diesla. Taki był 2.0 bez turbo nawet mi to pasowało. Zalany był 5w30 nie pamiętam producenta. Jak kupowałem olej nie było motula 5w30 był 5w40 i taki kupiłem. Zapewniali że jak nie bierze oleju to brać go. Czy dobrze nie wiem. Moja mechanika skończyła się na 126p ;-). Auto jest cieżkie silkin może nie jest może takie super w przyspieszaniu, ale za to spokojnie osiaga wysokie predkości i co najważniejsze hamulce ma wspaniałe. W porównaniu do focusa. ;-) focus przy 180 czy 200 i wciśniecu hamulca wył ;-) Ale komfort audi to już wogle auto ma swoje lata a jak wjade na niemiecka kostkę nic nie trzeszczy totalna cisza.

Wybierając olej patrzyłem żeby były oznaczenia z instrukcji klasa VW 502.00

Edytowane przez pperlik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stało się.

auto wylądowało u mechanika ;D głowica pojechała do regeneracji, wymiana pierścieni, odmy itd. Mam nadzieje, że to załatwi problem olejożerności mojego silnika bo na 6 miesięcy zjadła mi prawie 5l oleju ;D teraz tylko czekam na odbiór auta i zobaczymy w jakim stopniu to pomoże. niech wpieprza 1l na wymianę ale nie 5l na pół roku ;D

Edytowane przez piietras91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre :-) Już nie mierzycie zużycia oleju na przejechane km tylko na czas :grin::grin::grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i moje ALT chyba niestety przyszedł czas... Auto ma 183tys km zweryfikowanego przebiegu i po raz pierwszy dwa dni temu wyskoczył mi na FISie niski stan oleju. Przestraszony tym niecodziennym dla mnie faktem dolałem 200ml i z kolei przelałem... Po kolejnych 300km mam połowę bagnetu. Jak kupiłem to A4 2 lata temu już jeździło na półsyntetyku, zapewne niestety nie bez powodu, ale przez pierwszy rok eksploatacji dolałem litra na 12 tys przebiegu i spokój. Teraz widzę, że radykalnie w tym roku wzrosło zużycie oleju... Jeżdżę na Valvoline Max Life. Zatem czy to początek końca tego silnika? Zaczyna się skarbonka, czy po prostu można tak długo bezkarnie dolewać oleju i się niczym innym nie przejmować?

Swoją drogą ubywa mi też przy okazji cieczy chłodzącej (więcej niż oleju), mechanik twierdzi, że silnik suchy, nie ma żadnych widocznych wycieków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak widzę różni użytkownicy różnie podchodzą do problemu oleju w ALTku. Mnie ciekawi jednak jakie były istotne powody dla których niektórzy decydują się na kosztowny i niepewny w swoich skutkach remont silnika. Ja póki co dolewam oliwy i poza tym nic szczególnego się nie dzieje (191tys. wiarygodnego przebiegu). Czy stosując porządny olej, częstą wymianę i spokojną jazdę można cieszyć się długoletnią, bezawaryjną eksploatacją tego motoru, czy też po np. 230tys. wszystko zacznie się sypać a remont stanie się po prostu niezbędny, niezależnie co bym robił? Innymi słowy czy uciekać od tego silnika póki jeszcze dobrze chodzi, czy już dojeździć to auto do końca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Helix napisał:

Witam. Jak widzę różni użytkownicy różnie podchodzą do problemu oleju w ALTku. Mnie ciekawi jednak jakie były istotne powody dla których niektórzy decydują się na kosztowny i niepewny w swoich skutkach remont silnika. Ja póki co dolewam oliwy i poza tym nic szczególnego się nie dzieje (191tys. wiarygodnego przebiegu). Czy stosując porządny olej, częstą wymianę i spokojną jazdę można cieszyć się długoletnią, bezawaryjną eksploatacją tego motoru, czy też po np. 230tys. wszystko zacznie się sypać a remont stanie się po prostu niezbędny, niezależnie co bym robił? Innymi słowy czy uciekać od tego silnika póki jeszcze dobrze chodzi, czy już dojeździć to auto do końca?

rzuć okiem na mój temat który dopiero co założyłem i sprawdź to co tam opisuję czy nie masz tego u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w trakcie remontu 

Wina leży w pierscieniach oryginalnych 

Sprężyna staje a kanaly odplywowe są do d*py. 

Jeżeli nie nawiercicie otworów w tłoku wierlem 1, 5 i nie odezwiecie się do chłopaków z Łodzi (robią pierscienie na zamówienie) to całe koszty remontu idą na marne. 

Fabryczne piersbienie olejowe zapiekaja się zbiera się nagar reszta nie daje rady zarzuca wszystko mgła świece wysuadaja czym jest wypadanie zapłonu temperatura rośnie olej parkuję dzieku 

Edytowane przez BLANCIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, BLANCIK napisał:

Ja jestem w trakcie remontu 

Wina leży w pierscieniach oryginalnych 

Sprężyna staje a kanaly odplywowe są do d*py. 

Jeżeli nie nawiercicie otworów w tłoku wierlem 1, 5 i nie odezwiecie się do chłopaków z Łodzi (robią pierscienie na zamówienie) to całe koszty remontu idą na marne. 

Fabryczne piersbienie olejowe zapiekaja się zbiera się nagar reszta nie daje rady zarzuca wszystko mgła świece wysuadaja czym jest wypadanie zapłonu temperatura rośnie olej parkuję dzieku 

Hmmm, dlatego taniej jest wstawić AGNa jak nawiercać tłoki :D 
Wiele osób przed Tobą to pisało. By pozbyć się typowych usterek ALTa wystarczy przeczytać forum włożyć kilka ładnych tysiaków i wszystko działa. :D 
Podstawa - więcej kanałów olejowych i szersze pierścienie = ALT bez problemu. Taniej wyjdzie kupić B6 1.8t albo nawet 2.4 :D 
ALT fajny silnik, palił 2 litry oleju na tysiaka i pracował za***iście, ale z ekonomią nie miało to nic wspólnego.

Przy spalaniu oleju jak wyżej świece wysiadają po 20k km, więc nie ma tragedii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Pochwale się małą naprawą silnika 

Przed naprawa na 500kilometrów brał mi 0,5 L oleju nie moglem tego znieść a zwłaszcza jak zaczął klepać jak diesel przy zimniejszych dniach po całej nioy postoju na parkingu.

Wyrozbierałem na początek wszystko do wałków, wymieniłem 

Napinacz(aso)

Łańcuch(aso)

Nastawnik i wariator regenerowalem  wysłałem z wałkiem ssacym bo nie mogem sciągnąć  także oczyscili i wyglądał jak nowy.

Oczyscilem wszystkie kanaliki olejowe 

Nowy korek 

Uszczelka pokrywy nowa 

Wszystko złożyłem na sylikonie każdą pierdołke, uszczele nastawnika, wszystko którędy mógł uciekać olej.

Do tego wymiana 

Separator po modyfikacji 

Odma

Nowe oringi 

Pouszczelniane wszystko żebu lewego powietrza nie brał i jestem narazie zadowolony.

Zrobiłem narazie  600 kikometrów 50/50 miasto nie oszczędzałem na swiatłach ostre ruszanie wysokie obroty predkość od 50 do 90.

Autostrada od 100 do 180km/h  max 4tys obrotów. Następnego dnia sprawdzałem  z małą niepewnoscią ale wziął mi 100  na bagnecie jest prawie pełny stan;)

Oczywiscie wszystko robiłem sam więc wiem co mam zrobione nie jak u mechanika:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...