Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Relacja z remontu silnika- A4 B6 2.0 ALT


MaciekW.

Rekomendowane odpowiedzi

52 minuty temu, Rosomak91 napisał:

Aha, a orientujesz się jak to się ma z podłączeniem do silnika? Chodzi mi o te dieslowskie skrzynie, quatro nie mam... chyba że to nic nie zmienia (?) :)

Musiałbyś mieć podłubany silnik, żeby operować na podobnych momentach obrotowych jak diesel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, george napisał:

Musiałbyś mieć podłubany silnik, żeby operować na podobnych momentach obrotowych jak diesel...

Okej, to temat ten odpuszczam.

Kiedyś mój dawny mechanik się szczycił, że w skrzyni podmieniał jakieś podzespoły w swoim golfie 1.6 i przy 120km/h miał niecałe 3k obrotów, gdzie wcześniej przy 3k było 100 km/h. Pogadam z nim :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj, która skrzynia z 1,8 T ma najdłuższe przełożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, george napisał:

Musiałbyś mieć podłubany silnik, żeby operować na podobnych momentach obrotowych jak diesel...

Lub kogoś, kto przeprogramuje sterownik skrzyni aby pasował do benzyny, tak czy inaczej droga zabawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Langista napisał:

Nie wiem czy jest taka skrzynia w b6 co ma 140 przy 3k obr/min. Ja mam 6 biegów i przy 3k mam 110.

Mam 6b gdx i jest około 140km/h licznikowe (realne jakieś 133km/h) przy 3k obr.

Tutaj mały podgląd na prędkość około 2250 obr przy 100km/h(jeszcze na starym zegarze,teraz mam inny z prędkością 1:1 z gps)

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż jutro spojrzę dokładnie na zegary i sprawdzę kiedy łapie mi to 100/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak..

ok. 2820~2850 mam 100/h na 6-tym biegu

Przy 3000 mam 110~112/h

Z jazdy po autostradzie pamiętam że przy 4000 mam lekko ponad 150/h 

Masz zatem bardzo komfortowe przełożenia w swojej skrzyni biegów, a jak wygląda sprawa na innych biegach? Ciekawe czy na każdym biegu masz inne przełożenia czy tylko na ostatnim :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Langista napisał:

To tak..

ok. 2820~2850 mam 100/h na 6-tym biegu

Przy 3000 mam 110~112/h

Z jazdy po autostradzie pamiętam że przy 4000 mam lekko ponad 150/h 

Masz zatem bardzo komfortowe przełożenia w swojej skrzyni biegów, a jak wygląda sprawa na innych biegach? Ciekawe czy na każdym biegu masz inne przełożenia czy tylko na ostatnim :eusathink:

Trochę krótsza skrzynia niż HER z BEX. Przy 100 km/h mam 2600 obr./min (początek doładowania :D ) . 3100 obr./min. jest przy 120 km/h, 4000 obr./min. jest przy 160 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Langista napisał:

ok. 2820~2850 mam 100/h na 6-tym biegu

Przy 3000 mam 110~112/h

To szału nie ma....

Osobiście myślałem,że przy 6-cio stopniowej przekładni te parametry będą lepsze z punktu widzenia "kierownika"

Musisz mieć te przełożenia bardzo krótkie jak widać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, pila24 napisał:

Mam 6b gdx i jest około 140km/h licznikowe (realne jakieś 133km/h) przy 3k obr.

Tutaj mały podgląd na prędkość około 2250 obr przy 100km/h(jeszcze na starym zegarze,teraz mam inny z prędkością 1:1 z gps)

To jest z jakiego motoru? 2.4?

Z vałki chyba ciężko będzie podpiąć skrzynie do rzędówki.

Znowu w 1.8t wyczytałem, że najdłuższa skrzynia jest pod Q. Bez Q są szóstki, ale wychodzi to całkiem podobnie jak u mnie w piątce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Langista napisał:

To tak..

ok. 2820~2850 mam 100/h na 6-tym biegu

Przy 3000 mam 110~112/h

Z jazdy po autostradzie pamiętam że przy 4000 mam lekko ponad 150/h 

Masz zatem bardzo komfortowe przełożenia w swojej skrzyni biegów, a jak wygląda sprawa na innych biegach? Ciekawe czy na każdym biegu masz inne przełożenia czy tylko na ostatnim :eusathink:

5ty bieg przy 100km/h 2700 obr. 

Ogólnie skrzynia bardzo fajna,1bieg do 50,drugi do 100km,trzeci do 150km/h,dalej nie sprawdzałem przy jakiej prędkości się kończą kolejne.  Krótsze pierwsze biegi trochę odmulają 2.4,ostatni bieg za to oszczędny (przy około 4300 obr jest 200km/h licznikowe) i auto nadal na nim potrafi przyśpieszać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rosomak91 napisał:

To jest z jakiego motoru? 2.4?

Tak z 2.4,w sumie bardzo rzadka opcja z tym silnikiem. Oznaczenie skrzyni GDX i taką samą skrzynie stosowali później w A6C6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, panowie śledzę temat od początku z zaciekawieniem ale tu moim zdaniem ciut przeginacie bo po cholerę mi to czytać dalej ;) skoro nie ma to nic wspólnego z tematem? bo piszecie o skrzyniach i przełożeniach. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, pila24 napisał:

Tak z 2.4,w sumie bardzo rzadka opcja z tym silnikiem. Oznaczenie skrzyni GDX i taką samą skrzynie stosowali później w A6C6.

Obczaiłem na szybko tą skrzynkę i wyglądem od czoła jakoś szczególnie nie odbiega od tej mojej. Zainteresuje się mocniej tym tematem. No mam w rodzinie C6 z silnikiem 2.4 i tam obroty wyglądają podobnie jak u Ciebie.

Dzięki za pomoce! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Sytuacja jest następująca. Po wymianie odmy spalanie oleju wzrosło. Co dalej? Wkurzyłem się. Sprawdziłem kompresję i chyba jest okej bo jest rowna na kazdym cylindrze prawie idealnie (to pozostawiam wam do ewentualnej oceny) i wynosi 14,5 - 1 cylinder , 14,5 - 2 cylinder, 14,3 - 3 cylinder, 14,5 - 4 cylinder.  Co zrobiłem? Zalałem jeszcze raz anticarbon - profilaktycznie. Chodź nigdy żaden syf, nawet kawałek dosłownie paprocha nie wyleciał z żadnego cylindra. Oraz wsadziłem między klawiaturę a czwórnik takie coś: 

ROMET-INCA-WILGA-4T-GY6-FILTR-OLEJU-SITK
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 5,99 zł - ROMET INCA WILGA 4T GY6 FILTR OLEJU SITKO SIATKA (5947062352). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

I wchodzi idealnie - robiłem mod z mechanikami. Dwa takie sitka kupiłem - jedno w drugie, a oslonke uwaliliśmy bo nie pasowała. W związku z tym olej będzie miał trudność by za***rdalać w dolot - mam nadzieję, że mu się nie uda tam przedostać. W tej modyfikacji był jeszcze tłumik płomieni, ale stwierdziliśmy ,że wpadnie do silnika, więc nie ma co ryzykować, a to wchodzi na wcisk i siedzi mocno w czwórniku. Nie trzeba nic cudować. Cóż. Nic nie dymi, nic. Kompletnie. Gazowałem go też trochę na postoju do 5000 obrotów - patrzyłem. Nic, żadnych dymów świadczących o jakimś spalaniu czegoś. Przy zastosowaniu anticarbonu - z żadnego cylindra nawet paprocha nie puścił, tak jak za pierwszym razem. na oleju zrobiłem 3300 km i wziął może coś jakoś z litr. Czyli średnia jakieś 300 ml na 1000. Ale najśmieszniejsze ,że najwięcej oleju wziął po wymianie odmy na nową - to daje mi do myślenia ,że ta odma to jedno wielkie gówno, nie ważne co VW z tą odmą zrobiło i jakie zastosowało modyfikacje - jak olej wali w dolot to jest miazga. W normalnym silniku lekko zużytym oleju bierze małe ilości bo i nie ma takiej chorej konstrukcji, że olej zamiast wracać do miski , wali w dolot. Tylko chyba w silniku który nie ma choćby najmniejszego przedmuchu, salonowym - może nie brać, a i tak musi brać coś. Andrzej K. Pisał ,że mu nie bierze, oleju w dolocie nie ma i bierze naparstek oleju od wymiany do wymiany - ale ja miałem to samo jak kupiłem swój przy przebiegu 116 tyś. I nie robiłem nic z odmą. Problemy się zaczynają jak chcesz dbać. Auto się w ogóle z tym olejem nie odwdzięcza. Albo odma fabryczna jest w B7 lepsza i do pierwszej wymiany nic nie bierze, albo ja nie wiem jak to możliwe. Pogięte to jest Jak mam uwierzyć, że pierścien olejowy jest winowajcą? jak nawet ani paproch nie wyleciał , tam jest czysto. I tak ma być - po to wymieniam olej co nawet 6-7 tyś km i to zawsze z najwyższej półki. Testowałem oleje przeróżne spełniające normę 502 00 - zostałem przy specificu bo mnie olej nie denerwował i się najmniej palił i  tego zauważyłem, że brał najmniej. Przecież ten cały szajs nie działa. Jak kupiłem auto, mialo uwaloną odmę i nie brało ani kropli. Problem się zaczął - jak zmieniłem odmę, zawór. Z każdą ingerencją w odmę - profilaktyczną, bo chcę dbać by zawór działał, odma była super. I co? Gówno to daje, odwrotny skutek. Auto bierze większe ilości oleju z każdą, choćby najmniejszą ingerencją w odmę. Jeżdzę dalej i obserwuję, bo mam pewnie jakiś wyciek, bo na 2000 km ubywa 150 ml płynu chłodniczego. Głowice testerem sprawdzałem - po 24 godzinach od piłowania płynu na Co2 - płyn nie zmienił koloru. Jest w porządku. Zmienię korek jeszcze raz i poczekam co wyjdzie, pewnie jakaś pierdoła. Narazie nie widać, płyn musi przy dużej prędkości momentalnie parować. 150ml na 2000km to całe nic i ciężko zauważyć. Tyle ode mnie. Pozdrawiam wszystkich :D . I życzę ,że moje wywody coś dadzą :). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zmieniłem wąż od podciśnienia ten co idzie do serwa od układu hamulcowego bo wiecznie miałem błąd od niego (zaworek zwrotny że starości już nie trzymał) i co ciekawe w starym miałem ślady oleju, tylko u mnie automat więc inna konstrukcja niż w manualu tego węża i zaworków w podciśnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MaTeo85 napisał:

Ja ostatnio zmieniłem wąż od podciśnienia ten co idzie do serwa od układu hamulcowego bo wiecznie miałem błąd od niego (zaworek zwrotny że starości już nie trzymał) i co ciekawe w starym miałem ślady oleju, tylko u mnie automat więc inna konstrukcja niż w manualu tego węża i zaworków w podciśnieniu.

Masz multi czy tipa ? Ja sie napalilem na a4 b9  2.0 tdi ultra quattro z automatem prostym hydraulicznym ZF - testowałem taką niunie w ASO ? . Super połączenie. Jakbym zmieniał auto to na takie. Bo skrzynia już fajna i auto też fajne i konstrukcja mimo udziwnień - prosta jak na 2020 rok. A te systemy to kosmos poprostu które wspierają kierowcę . Wygoda mega. Audi wciąż robi cudownie wykończone auta. Nie ma żadnego porównania do VW czy Skody. Przepaść. :) Odległe o 100 k zl marzenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja moją b6 będę jeździł do upadłego bo mi strasznie pasuje to auto :) kiedyś może SWAP motoru i napędu a na razie mam ALTka a do niego automat był tylko multi, ale ja ze swojego jestem zadowolony mam 230tys nalotu i 3x olej w skrzyni był zmieniany, altek nie ma za dużo mocy to i skrzynia sobie z tym radzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, MaTeo85 napisał:

Ja moją b6 będę jeździł do upadłego bo mi strasznie pasuje to auto :) kiedyś może SWAP motoru i napędu a na razie mam ALTka a do niego automat był tylko multi, ale ja ze swojego jestem zadowolony mam 230tys nalotu i 3x olej w skrzyni był zmieniany, altek nie ma za dużo mocy to i skrzynia sobie z tym radzi :)

ja swoim walnąłem już 150 tyś km :) . Cudowny samochód, piękne wspomnienia ;) . Ogromny sentyment. Kocham swoją Audicę, pierwszy samochód jaki w życiu kupiłem. :) Nigdy nie zapomnę pierwszego zetknięcia z tym samochodem, pierwszego tankowania. Potem pierwszą poważną dziewczynę w której się zakochałem tuż po kupnie auta :) . Kiedy jest mi źle idę do audi. Mam doła - idę do Audi. Jest mi źle, dziewczyna mi dowaliła - odpalam i go trochę przeganiam :D . Lubię dłubać najprostsze rzeczy w tym samochodzie ;) . Uspokaja to strasznie :D . To offtop co piszemy. Ale no - Audi jest magicznym samochodem. Nie wyobrażam sobie innego :D . Czasem się wkurzę na Audika jak na trochę krnąbrną dziewczynę, ale wciąż go kocham :D . Na koniec dnia kojarzę z tym samochodem wszystko co w życiu najpiękniejsze. A ilość napraw była tak zerowa ,że mechanicy na rozrządzie się dosłownie zdziwili, że ich nie odwiedziłem ani razu przez cały okres od wymiany pierwszego rozrządu :D  .Teraz przy "modzie" odmy zauważyliśmy walniętą osłonę przegubu. Więc mam farta :) . Przegub uratujemy w poniedziałek nową osłoną :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Anelson napisał:

Andrzej K. Pisał ,że mu nie bierze, oleju w dolocie nie ma i bierze naparstek oleju od wymiany do wymiany

"Wyczaiłem" ten fragment co wspomniałeś o mnie to się odniosę....

Treść z cytatu jest w 100% prawdą w moim przypadku i oby zawsze tak było.

Ostatnio (w maju) zmieniałem sobie osobiście rozrząd to przy okazji powymieniałem wszystkie filtry, a jak już dobrałem się do filtra powietrza to porozbierałem cały dolot z ciekawości i potwierdzam, wszystko w środku suche jak pieprz i dodatkowo czyściutkie jak z fabryki.

Generalnie przez cały czas jak mam auto (dobiega 3lata) wymieniam olej co rok ( nie rotuję olejami, zalewam cały czas ten sam), wymieniłem profilaktycznie czwórnik i ezektor wg. mnie niepotrzebnie, bo w środku obie części były jedynie delikatnie przybrudzone (żadnego syfu i nic nie poprzytykane), ale niech będzie, założyłem nowe jak już kupiłem, no i  wymieniłem ostatnio jak wspomniałem rozrząd z pompą wody i to byłoby tyle i niech tak zostanie.

Kupiłem profilaktycznie świece zapłonowe, ale póki co silnik pracuje równiutko, więc na razie nie wymieniam.

Kilka dni temu wróciłem z nad morza, uzbierało się 2050kkm, głównie autostrady, prędkość średnia 120-140km/h.

Po powrocie sprawdzenie stanu oleju - jest idealnie tyle samo co przed wyjazdem.

Natomiast co do Twojego problemu większego poboru oleju po wymianie odmy to faktycznie jakiś czeski film z tego wychodzi i faktycznie ciężko mieć jakieś racjonalne odniesienie czego to może być przyczyną.....

8 godzin temu, Anelson napisał:

Testowałem oleje przeróżne spełniające normę 502 00

Wg mnie to nie najlepszy pomysł, bo nigdy nie będziesz wiedział w dłuższej perspektywie czasu jak się silnik zachowuje na stabilnej, jednej oliwie, ale to moje zdanie. "Kilka" aut różnych marek już przeszło przez moje ręce i z poborem oleju nie miałem problemu w żadnym, ale też w każdym zawsze stosowałem od początku posiadania jeden olej zgodny ze specyfikacją.

4 godziny temu, Anelson napisał:

Audi jest magicznym samochodem. Nie wyobrażam sobie innego

Może nie do końca tak "skrajnie" traktuję" Audi, ale na pewno ta firma robi bardzo ładne dla oka pojazdy o jakości wykończenia i komforcie jazdy nie wspominając....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...