Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Samodzielna wymiana uszczelki pod glowicą


machina

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar samodzielnie wymienić uszczelkę pod głowicą, powód do układu chłodzeni przedostają się spaliny.

Mechanikiem nie jestem ale rozrząd wymieniłem samemu i nie sprawiło mi to żadnych problemów. Lubie wszystkie naprawy wykonywać sam i jak dotąd nie żałowałem:decayed:

Posiadam odpowiednie klucze i zapał do pracy ale trochę pytań się nasuwa...

Kilka potrzebnych informacji: silnik jak w opisie AJM

1. Jaka jest kolejność dokręcania śrub głowicy? rozumiem że odkręcam w odwrotnej kolejności?

2. Czy ta procedura jest prawidłowa dla tego silnika: etap 1 - 40Nm, etap 2 - 60Nm, etap 3 - 90', etap 4 - 90' ?

3. Jakiej firmy uszczelkę najlepiej kupić?

4. Jakie uszczelki jeszcze są potrzebne?

5. Czy bardzo duży błąd bym popełnił nie planując głowicy? chciałbym uniknąć wyjmowanie pompek z wiadomych powodów.

Wyczyściłbym ja dokładnie i w przypadku idealnej równi wylądowała by na nowej uszczelce - czy to dopuszczalne?

Oczywiście wszystkie śruby zakupie nowe.

6. Czy czekają mnie jakieś większe trudności?

A może zupełnie się do tego samemu nie zabierać mimo zupełnego braku zaufani do mechaników szczególnie w mojej okolicy?

Fajnie by było uzyskać wypowiedź osób które osobiście przeprowadzały taką wymianę uszczelki i maja doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 i 2

Bez_tytu_u.jpg

3 victor reinz,erling lub orgiinal

4 napewno pod kolektor wydechowy i turbo,reszta wyjdze w praniu

5 Mysle ze bys wielki blad zrobil jak bys nie splanowal glowicy i sprawdzil sczelnosci,bo robota moze byc na marne,ale jak bedzie idealnie rowna to zrobisz jak chcesz,jak nie robisz planowania to sprawdz szczelnosc zaworow zalewajac nafta od gory

6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za schemat.

Co do pytania 6 t chodziło mi czy będą inne problemy np. po odkręceniu wszystkich śrub głowica nie będzie chciała odskoczyć etc. nie wiem czego sięspodziewać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Odwrotna kolejność, pamiętaj jedynie aby stopniowo popuszczać śruby, na początku nawet o 1/8 obrotu aby zminimalizować naprężenia w głowicy i tym samym jej wypaczenie po demontażu.

2) Na opakowaniu uszczelki również pisze co i jak, kolejność śrub zwykle też jest podana.

3) Erling.

4) Koniecznie nowe śruby głowicy, mogą być np. Victor Reinz. Unikaj raczej Glassera.

5) zawsze możesz przyłożyć kawałek szyby do głowicy i zbadasz jej płaszczyznę. Oczywiście szybę pierw delikatnie zwilż. Tak się kiedyś sprawdzało, czy głowica jest prosta:wink:

6) Największą trudnością to może być dźwignięcie głowicy bo uzbrojona, z kolektorami i turbiną ponad 30kg waży. Zjedz dobry obiad:naughty:

Ja wymieniałem uszczelkę pod głowicą pod chmurką przy -20*C w silniku 1.6 TD, dasz radę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już robisz to zrób porządnie i wymień uszczelniacze zaworów,koszt niewielki a będziesz miał pewność że te stare niedługo puszczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby to było wszystko takie proste, zakład w mojej okolicy tylko planuje głowicę, a mechanicy odradzają ruszanie zaworów jak nic się nie dzieje:facepalm: więc na chwile obecną jestem na etapie kupowania niezbędnych części włącznie z pompa tandem która cieknie, zestawu naprawczego do pompowtrysków etc.

Nie kupiłem jeszcze wszystkiego a już 500zł poszło:decayed:

Nie wiem jeszcze czy będę to robił sam gdyż nie posiadam odpowiedniego klucza do dokręcenia głowicy ale jeszcze decyzja nie zapadła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego robiłem ostatnio w swoim ale ją mam afn to planowanie z sprawdzaniem szczelności i wymiana uszczelniaczy zaworowych to 450 zł całość kosztowała 1000 zł z groszem bo jeszcze pasek bo strach zakładać ten sam i szklanki wymieniane. Robocizna moja więc nie licze, poradzisz sobie tylko bez pospiechu. Weź jeszcze ściągnij sobie książkę audi a4 sam naprawiam to tam masz ładnie napisane moment dokręcania poszczególnych śrób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment znam,nie mam tylko pewności czy moje klucze wytrzymają dokręcenie dwa razy po 90' a powinno się to robić jednym ruchem. Klucz dynamometryczny bym pożyczył ale jakoś mimo wszystko się jeszcze zastanawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam będzie torx mi pękł jeden klucz, raczej jeden powolny ruch i już bez poprawiania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup zestaw torksuw Yato jakieś 75zł dawałem i napierdzielam nimi wszystko,co do dokręcania głowicy spokojnie dają rade,jak masz głowicę na stole to było by małe zabójstwo żeby nie wymienić uszczelniaczy,jak masz spawarkę to taki klucz do ściągania zaworów sobie zrobisz,popatrz na necie jak to wygląda i spokojnie dasz rade wymienić samemu,albo zapłacić tym niby szpecom od głowic i nie słuchaj co oni pier...ą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dokręcania głowicy spokojnie dają rade

Przecież w głowicy masz śrubę pod klucz typu Spline a nie Torx :shock3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spline to akurat firmy Yato posiadam, gorzej jest z tym że nie mam klucza którym mógłbym na spline założyć, jak długi musi być by bez problemów dokręcić głowice? te dwa razy po 90' to mniej wiecej jaki maksymalny moment będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak długi musi być by bez problemów dokręcić głowice? te dwa razy po 90' to mniej wiecej jaki maksymalny moment będzie?

Przedłużka 10'tka jak masz VP, przy PD nie mam pojęcia.

Duży moment. I jest on płynny, zależy od wielu czynników. Dlatego nie podaje się wartości siłowej tylko stopniową (zaopatrz się w przedłużkę metrową). Przy TDI i tak lekko się dokręca głowicę, przy starych TD, gdzie uszczelki były powlekane a nie metalowe to prócz 2x90*, trzeba było rozgrzać silnik, znowu dokręcić o 90* i później znowu po 1000km o kolejne 90*. Przy dokręcaniu po 1000km wziąłem rurkę, co miała z 1.5m i dokręcałem:decayed: Śruby tak masakrycznie strzelały, że myślałem, że zaraz pękną. Ale o dziwo wszystko dobrze było:kox:

Przy 2x90* to tylko pod koniec będą strzelać. Ile tam może być niutków, hmm... a z 250-300. Myślę, że dobre 25kg na ramieniu 1m mogło być jak przykręcałem głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odkręcisz śrubę to nie będziesz potrzebował ściągacza. Koło zębate wchodzi na stożek i jest dociskane poprzez śrubę, nic więcej. Wystarczy delikatnie drewienkiem puknąć i podstawić dłoń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odkręcisz śrubę to nie będziesz potrzebował ściągacza. Koło zębate wchodzi na stożek i jest dociskane poprzez śrubę, nic więcej. Wystarczy delikatnie drewienkiem puknąć i podstawić dłoń.

Dobrze wiedzieć:wink:

Jakiego kleju użyć w miejsce gdzie przykręca się wałek na obu końcach by olej nie wyciekał pomiędzy głowicą a tym kawałkiem przykręcanego uchwytu?

Wiesz może z jakim momentem docisnąć śruby które trzymają pompowtryski w gniazdach? Procedurę ustawiania znam, nie mogę tylko namierzyć momentu dokręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..musisz się zaopatrzyć w klucz dynamometryczny i jak wyżej "Blabson" napisał przynajmniej wymień uszczelniacze ( nie wspominając o sprawdzeniu szczelności zaworów oraz samej głowicy). W żadnym razie nie dokręcaj jakąś 1,5 m rurką ( bo to nie ciężarówka !!! ) - dokręcasz zgodnie z momentem Nm i kolejnością !!! wszystko w temacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat ogarnięty dawno temu. Spójrz na datę ostatniego posta [emoji3]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, machina napisał:

Temat ogarnięty dawno temu. Spójrz na datę ostatniego posta emoji3.png

...ale jaja !!! nie popatrzałem !!!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...