Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Vaccum Pompa (Tandemowa) - Działanie, montaż i wymiana


lukaszooo

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba zakupię nowe śruby z podkładkami, kolejną (trzecią już!!!) uszczelkę i zabiorę się za to sam, bo już wymiękam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dolne też spline, nie wiem może coś było wcześniej kombinowane. jeśli dalej będzie ciekło to zakupię te wszystkie rzeczy, do tego nowy kawałek przewodu paliwa aby być pewnym, że to przy łączeniu z pompą nie leci, choć dziś sprawdzałem to ewidentnie przy tej dolnej śrubie gdzieś leci.

Dziękuję serdecznie wszystkim za podpowiedzi, a przede wszystkim Koledze kamil-vag.

Edytowane przez maciejhildek1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maciejhildek1982Trzeba by się zastanowić czy jak założyłeś starszą pompę to czy tam nie powinna iść uszczelka 038198293 zamiast 038145215... W sumie którą założyłeś ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kamilu za podpowiedzi. Wiem, że istnieje też taka możliwość. Niestety w moim przypadku pompa pod dużą uszczelkę (całościową) i taka też została założona. Niestety dociągnięcie śrub nic nie dało dalej kropki paliwa na podłodze w garażu. Takie jak paznokieć ok 8-10mm średnicy oczywiście po jeździe, widoczne po wyjechaniu na drugi dzień.

Tak jak już pisałem, będę musiał sobie to sam rozebrać i na spokojnie zobaczyć, dokupię jeszcze przewody paliwowe i nowe opaski zaciskowe aby wykluczyć to że gdzieś przy pompie są nadpęknięte albo coś podobnego i leci przy króćcu.

Niestety szybko to raczej nie nastąpi (małe dziecko i przygotowania do świąt), ale jak tylko coś zrobię na pewno dam znać. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie czy ktoś rozbieral pompę vacum z Boscha 038 145 209 Q .  Muszę to u siebie zrobić ale do końca nie wiem jaki zestaw uszczelek zakupić i czy wogole dam radę to zrobić (jakieś manualne zdolności posiadam :)) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widze tematu o vacum dla 2.0tdi. 

Czy do BRD 2.0tdi 170km mogę tez założyć tą poprawioną pompe vacum boscha?  

Taka z końcówką numeru Q bedzie pasować ?

Czy jeszcze jakieś inne podejdą ?

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I drugie pytanie mam,   

Miał ktoś nieszczelność paliwa na tej pompie  ?  Jakie miał objawy ? Czy może drgać silnik  od tego ?   Bo poduchy mam nowe,  do tego jakiś wyciek z tyłu silnika.

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, julo23 napisał:

I drugie pytanie mam,   

Miał ktoś nieszczelność paliwa na tej pompie  ?  Jakie miał objawy ? Czy może drgać silnik  od tego ?   Bo poduchy mam nowe,  do tego jakiś wyciek z tyłu silnika.

Ciekła mi pompa i lużny był króciec , nic się nie działo po za tym,  że pękł wąż odpowietrzający i uciekło sporo płynu, po zmianie na nową nie zauważyłem większych zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moja pompa vacum działa poprawnie?? Pierwszy raz 3 razy nacisniety pedał hamulca , potem tylko raz . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

U mnie w AVF od jakiegoś czasu cieknie z pompy i przymierzam się do wymiany na używkę BOSCHA np. 038 145 209C. Niestety przez cieknące paliwo uszkodzony został wąż, przez który coraz większe ilości płynu chłodzącego uciekają, orientujecie się jaki ten wąż ma numer? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, SebastianK napisał:

Cześć,

U mnie w AVF od jakiegoś czasu cieknie z pompy i przymierzam się do wymiany na używkę BOSCHA np. 038 145 209C. Niestety przez cieknące paliwo uszkodzony został wąż, przez który coraz większe ilości płynu chłodzącego uciekają, orientujecie się jaki ten wąż ma numer? 

Wystarczy przeczytać 1 post

038 121 473 Wąż odpowietrzający

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Pytanie jak długo ciśnienie powinno być w układnie po zgaszeniu silnika ? U mnie wygląda tak, że po zgaszeniu auta po kilku sekundach spada ciśnienie do zera. Ciśnienie przy turbinie mam w granicach 0,626-0,643 bar. Dodatkowo przy wymianie gumowego łącznika zauważyłem w wężu mgiełkę olejową, czy tak powinno byc? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podcisnienie? 

Schodzi, po to jest dodatkowo akumulator podciśnienia, żeby jeszcze chwilę podtrzymać działanie klapy gaszacej... Jak masz - 0.6 na odpalonym przy turbo to jest OK. Zaraz na wyjściu z VAC najlepiej jak jest koło -0.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki sprawdzę jeszcze tam. A z tą mgiełką olejową to jak przedstawia się sprawa ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie ma tego dużo, tylko to delikatna mgiełka olejowa to raczej nic się nie stanie, w układach pneumatycznych nawet specjalnie się dodaje naolejacze do powietrza... 

Trzeba tylko pilnować przewodu od filtra powietrza / filterków na zaworkach, bo jak zajdą olejem, to mogą się przytykać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

w ostatnim czasie wymieniłem pompe  Vacum na nową Bosch'a. auto stało przez 4 dni i dzisiaj rano był problem z odpaleniem. Prawdopodobnie zapowietrzony układ paliwowy. Po dłuższym kręceniu auto ruszyło.

Teraz pytanie czy układ sam się odpowietrzy czy musze to samemu robić?

Z góry dzięki za pomoc  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...