Jump to content
30 30
lukaszooo

[TDI PD] Vaccum Pompa (Tandemowa) - Działanie, Montaż, Wymiana

Recommended Posts

498433_x800.webp

Bo te są górne na spline a dolne na torx z tego wychodzi...


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba zakupię nowe śruby z podkładkami, kolejną (trzecią już!!!) uszczelkę i zabiorę się za to sam, bo już wymiękam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie dolne też spline, nie wiem może coś było wcześniej kombinowane. jeśli dalej będzie ciekło to zakupię te wszystkie rzeczy, do tego nowy kawałek przewodu paliwa aby być pewnym, że to przy łączeniu z pompą nie leci, choć dziś sprawdzałem to ewidentnie przy tej dolnej śrubie gdzieś leci.

Dziękuję serdecznie wszystkim za podpowiedzi, a przede wszystkim Koledze kamil-vag.

Edited by maciejhildek1982

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maciejhildek1982Trzeba by się zastanowić czy jak założyłeś starszą pompę to czy tam nie powinna iść uszczelka 038198293 zamiast 038145215... W sumie którą założyłeś ? 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Kamilu za podpowiedzi. Wiem, że istnieje też taka możliwość. Niestety w moim przypadku pompa pod dużą uszczelkę (całościową) i taka też została założona. Niestety dociągnięcie śrub nic nie dało dalej kropki paliwa na podłodze w garażu. Takie jak paznokieć ok 8-10mm średnicy oczywiście po jeździe, widoczne po wyjechaniu na drugi dzień.

Tak jak już pisałem, będę musiał sobie to sam rozebrać i na spokojnie zobaczyć, dokupię jeszcze przewody paliwowe i nowe opaski zaciskowe aby wykluczyć to że gdzieś przy pompie są nadpęknięte albo coś podobnego i leci przy króćcu.

Niestety szybko to raczej nie nastąpi (małe dziecko i przygotowania do świąt), ale jak tylko coś zrobię na pewno dam znać. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, Panowie czy ktoś rozbieral pompę vacum z Boscha 038 145 209 Q .  Muszę to u siebie zrobić ale do końca nie wiem jaki zestaw uszczelek zakupić i czy wogole dam radę to zrobić (jakieś manualne zdolności posiadam :)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejdzie pompa z AJM do AVF ?


Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nie widze tematu o vacum dla 2.0tdi. 

Czy do BRD 2.0tdi 170km mogę tez założyć tą poprawioną pompe vacum boscha?  

Taka z końcówką numeru Q bedzie pasować ?

Czy jeszcze jakieś inne podejdą ?

Edited by julo23

icon5.png (1.9 TDI)             

Czuję się Tu jak zboczeniec w krainie cycków..

Było: A3 8L 1.9TDI  110KM;  A6 C5 2.8 193KM;  A2 1.4TDI  75KM,    A3 8p 2.0 TDI 140KM,  A4 B6 1.9TDI 130KM,

Jest:  A3 8p 2.0 TDI 170KM,   A4 B7 2.0TDI 170KM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

I drugie pytanie mam,   

Miał ktoś nieszczelność paliwa na tej pompie  ?  Jakie miał objawy ? Czy może drgać silnik  od tego ?   Bo poduchy mam nowe,  do tego jakiś wyciek z tyłu silnika.

Edited by julo23

icon5.png (1.9 TDI)             

Czuję się Tu jak zboczeniec w krainie cycków..

Było: A3 8L 1.9TDI  110KM;  A6 C5 2.8 193KM;  A2 1.4TDI  75KM,    A3 8p 2.0 TDI 140KM,  A4 B6 1.9TDI 130KM,

Jest:  A3 8p 2.0 TDI 170KM,   A4 B7 2.0TDI 170KM

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, julo23 napisał:

I drugie pytanie mam,   

Miał ktoś nieszczelność paliwa na tej pompie  ?  Jakie miał objawy ? Czy może drgać silnik  od tego ?   Bo poduchy mam nowe,  do tego jakiś wyciek z tyłu silnika.

Ciekła mi pompa i lużny był króciec , nic się nie działo po za tym,  że pękł wąż odpowietrzający i uciekło sporo płynu, po zmianie na nową nie zauważyłem większych zmian

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy moja pompa vacum działa poprawnie?? Pierwszy raz 3 razy nacisniety pedał hamulca , potem tylko raz . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

U mnie w AVF od jakiegoś czasu cieknie z pompy i przymierzam się do wymiany na używkę BOSCHA np. 038 145 209C. Niestety przez cieknące paliwo uszkodzony został wąż, przez który coraz większe ilości płynu chłodzącego uciekają, orientujecie się jaki ten wąż ma numer? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, SebastianK napisał:

Cześć,

U mnie w AVF od jakiegoś czasu cieknie z pompy i przymierzam się do wymiany na używkę BOSCHA np. 038 145 209C. Niestety przez cieknące paliwo uszkodzony został wąż, przez który coraz większe ilości płynu chłodzącego uciekają, orientujecie się jaki ten wąż ma numer? 

Wystarczy przeczytać 1 post

038 121 473 Wąż odpowietrzający

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie,

Pytanie jak długo ciśnienie powinno być w układnie po zgaszeniu silnika ? U mnie wygląda tak, że po zgaszeniu auta po kilku sekundach spada ciśnienie do zera. Ciśnienie przy turbinie mam w granicach 0,626-0,643 bar. Dodatkowo przy wymianie gumowego łącznika zauważyłem w wężu mgiełkę olejową, czy tak powinno byc? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podcisnienie? 

Schodzi, po to jest dodatkowo akumulator podciśnienia, żeby jeszcze chwilę podtrzymać działanie klapy gaszacej... Jak masz - 0.6 na odpalonym przy turbo to jest OK. Zaraz na wyjściu z VAC najlepiej jak jest koło -0.8


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedyne co mi przychodzi na myśl to, że ssie z komory membrany egr... 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli nie ma tego dużo, tylko to delikatna mgiełka olejowa to raczej nic się nie stanie, w układach pneumatycznych nawet specjalnie się dodaje naolejacze do powietrza... 

Trzeba tylko pilnować przewodu od filtra powietrza / filterków na zaworkach, bo jak zajdą olejem, to mogą się przytykać...


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

w ostatnim czasie wymieniłem pompe  Vacum na nową Bosch'a. auto stało przez 4 dni i dzisiaj rano był problem z odpaleniem. Prawdopodobnie zapowietrzony układ paliwowy. Po dłuższym kręceniu auto ruszyło.

Teraz pytanie czy układ sam się odpowietrzy czy musze to samemu robić?

Z góry dzięki za pomoc  

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Califon napisał:

Cześć,

w ostatnim czasie wymieniłem pompe  Vacum na nową Bosch'a. auto stało przez 4 dni i dzisiaj rano był problem z odpaleniem. Prawdopodobnie zapowietrzony układ paliwowy. Po dłuższym kręceniu auto ruszyło.

Teraz pytanie czy układ sam się odpowietrzy czy musze to samemu robić?

Z góry dzięki za pomoc  

U mnie sam się odpowietrzył

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mam u siebie wyciek z okolicy pompy Vaccum. Czy wystarczy wyminic oring miedzy pompa A głowica czy sama pompa tez moze cieknoc? 

Jaka pompa bedsie pasować do silnika Ajm? Czytalem ze te pierwsze pompy nie byly udane? Lepiej kupic taka gdzie idzie blaszka a nie oring?

 

20191120_154051.jpg

20191120_153955.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak założysz boscha to zapomnisz o problemie który już sie pojawił bo już masz napuchniety przewód wodny ,zaraz peknie i woda poleci. bosch z silnika 1.9 PD bedzie pasowasc, od 2004r byly w np avb avf itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Lu-Gi napisał:

jak założysz boscha to zapomnisz o problemie który już sie pojawił bo już masz napuchniety przewód wodny ,zaraz peknie i woda poleci. bosch z silnika 1.9 PD bedzie pasowasc, od 2004r byly w np avb avf itp.

Czyli pompa do wymiany?

Szukać z takim oznaczeniem 038 145 209C??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najmłodsza będzie z końcówką Q, ale C też może być. 


jest B6 AVF quattro pierwszy diesel, i chyba jednak ostatni ;)

było B5 AAH quattro | krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8 | było B4 AAH quattro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez literki na końcu też może być. To jest takie widzi mi się ludzi ze ta literka będzie to będzie lepiej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

znalazlem pompę używaną bosha 038 145 209C

A taka pompa jak borsehung? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jestem po wymianie pompy. Dorwalem w okolicy Boscha. Kupilem nowego węża i nowa uszczelke i zabrałem się za wymianę. Teraz trzeba jeździć i obserwować czy pomogło.

Czy ma ktoś schemat do przewodów które idą do jakiegos zaworu ktory jest przykrecony do rury od doładowania? Nie jestem pewnien czy wszystko dobrze wpiolem.

20191122_133614.jpg

20191122_133630.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
30 30

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...