Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Vaccum Pompa (Tandemowa) - Działanie, montaż i wymiana


lukaszooo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie tez zmieniam luk-a na Bosch-a i mam dylemat. Bo szukam z koncowka M lub Q ale na pompie dodatkowo wybite sa oznaczenia na jednych v130 na innych v140 na tych najnowszych v200 o co w tym chodzi ma to jakies znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No LUK-i nie maja tych oznaczen V, wydaje mi sie ze to tylko oznaczenie produkcyjne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa vacum 1,9 TDI Audi/VW - 038145209Q (4158877860) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. podejdzie do AVF 2003r? Slyszalem cos o przeszkadzajacych podgrzewaczach cieczy przy montazu pompy boscha...to prawda? Jest takie cos w AVFie wogule?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W passacie są świece co grzeją płyn i chyba w b5. W a4 b6 jest el. nagrzewnica schowana pod kokpitem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W passacie są świece co grzeją płyn i chyba w b5. W a4 b6 jest el. nagrzewnica schowana pod kokpitem

Owszem ale w b6 i zdarzają się króćce ze świecami tyle, że nie podłączone są. I jak kristof91 pompa boscha z literą M podchodzi albo Q montowałeś już, jak jest z tym króćcem masz świece czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa Boscha z literka M podchodzi. Swiec u mnie nie ma. Po zmianie silnik lepiej zapala ( nie telepie przy kreceniu) i lepiej sie zbiera. Poprawy hamulcow kolosalnej nie zauwazylem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VACUM POMPA VW PASSAT B5 B6 1.9 2.0 TDI BOSCH (4274742011) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. . Odgrzeje trochę temat, czy ta pompa będzie na 100 % pasować do mojego CCCO ?Poprosiłem o numer seryjny i o to co mi wysłał : F009D02799
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I Ja jestem świeżo po wymianie Vacum. Wsadziłem Bosch z literką M V140. Wsio pasuje. Pierwszy raz wymieniałem Vacum i zajęło mi to niecałe pół godziny. Auto lepiej się zbiera. Wcześniej miałem momenty zasłabnięć w okolicach 3tys. obrotów. Hamulce takie jak były. Przy około 5 razie szybkiego wciśnięcia pedał twardnieje. Czy lepiej zapala nie wiem. Po wymianie przekręciłem kluczyk 3-4 razy w odstępach żeby pompka w baku dobiła paliwa i odpalił od strzała, podrżał z 3 sekundy i się wyrównało. :banan::wink:

Czy ta uszczelka metalowa będzie dobrze trzymała? nie trzeba tego smarować silikonem czy czymś? nie wiem ale jakoś nie mam zaufania do uszczelek metalowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W szkole uczyli ze wszelkiego rodzaju uszczelki: metalowe, miedziane itp sa jedno razowe, niestety mechanicy mają inna teorie, znam typów którzy uszczelkę pod głowicą wsadzają drugi raz jesli jest nie wydmuchana :grin: Jesli nigdzie nie uderzyłes i nie zrobiłes dołka bedzie trzymać na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wczoraj zauważyłem że króciec VP ten gruby co idzie do serva jest luźny można go ruszyć rękom , pośliniłem go i ślina natychmiast została zassana do środka , rozumiem że to się kwalifikuje do wymiany bo jest nie szczelna. No i mam nieraz że rano musi ze dwa trzy razy przekręcić zanim zapali , czy to może być też przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Luka prawdopodobnie z końcówką A czyli 038 145 209 A. Zauważyłem oczywiście wyciek ON ale po obserwacji wygląda to na wyciek z pomiędzy pompy a głowicy. A więc wymiana uszczelki powinna wystarczyć. I tu rozumiem że jeśli mam te pompę Luka z literką A na końcu to idą te dwie uszczelki 038 198 293 czyli takie oringopodobne? Do każdej innej pompy poza 038 145 209A czy to Luka czy Boscha idzie uszczelka metalowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam kilka pytań:

jakie ciśnienie tworzy pompa tandem??

Jakie jest dopuszczalne minimalne ciśnienie??

Jaki tam jest gwint w ''punkcie pomiarowym" ?? M12x1,5 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat ciśnienia paliwa masz tutaj wątek:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/285958-pomiar-cisnienia-na-tandempompie-blb/

Zdrowa część podciśnieniowa wytwarza -0,8 : -0,9 bara ( - 0,7 też jeszcze nie dyskwalifikuje )

Co do gwintu to na 90 % jest taki , jaki podałeś :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harry19-19

witam
u mnie też zauważono że z pompy vacum cieknie ON , szukałem przyczyny bo śmierdziało mi ropą a w pojeżdzie i podczas jazdy nie widziałem żadnych niepokojących objawów od góry nic nie było widać że to z pompy myślałem że to któraś rura cieknie no ale jak pojechałem pod kanał to było widać że od dołu leje ropą , więc teraz stoi w serwisie zamówili komplet uszczelek razem z tą metalową 200zł ;/ a robota to się dowiem , no i dam reakcję jak pojazd chodzi po naprawie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie ma żadnych objawów, hamulce ok, samochód normalnie odpala i jeździ, tylko ten wyciek. Wielki nie jest, bo jak wytarłem tą pompę to nie wiem już skąd cieknie, wygląda jakby z króćca podciśnienia, bo mała kropka wisiała pod nim. Reszta pompy sucha a mokry tylko nieszczęsny przewód od chłodzenia pod vacum :kwasny: nie wiem czy to paliwo czy olej, węch mam za słaby aby to rozróżnić. Olej rozumiem ale ropy to w króćcu vacum być nie powinno. Na razie króćiec uszczelniłem prowizorycznie i nie wiem czy robić to porządnie czy wymieniać na boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...