Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AJM] Bulgotanie w nagrzewnicy


titus30

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba że brak ciśnienia był spowodowany zamkniętym termostatem, płyn w zbiorniczku wyrównawczym był zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan na dzień dzisiejszy:

Auto na tą chwile nie bulgocze, zmieniłem korek ale to po kilku dniach bez bulgotania.

Nie wiem co mogło być przyczyną, miesiąc temu zmieniałam Termostat ale to raczej już był odpowietrzony układ.

Będę dalej obserwował.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że w ajm atj można śmiało bulgotanie ignorować. Mój bulgotal 3 lata od czasu do czasu, teraz jeździ nim następny właściciel i tez mu bulgocze i nie ma żadnych konsekwencji. Awx avf i wszystkie nowsze konstrukcje tego problemu nie mają. Podtrzymuje swoje zdanie, jest to spowodowane mikro peknieciami głowicy

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiek może mieć rację z tymi mikropęknięciami.

Poza tym AJM to taki wynalazek a testerami byli użytkownicy aut z tym motorem.

Motor ma 115 kucy a jak się okazuje korby w nim są słabsze od tych w SDI [emoji23]

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wywal całkiem termostat później świece. 

Przy pałowaniu jak ci sadzi płyn to uszczelka 

Jak ucieka płyn to uszczelka wszystko w temacie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały edit.

 

Podczas ostatnich mrozów, znów bulgotał. Brak nadmiernego ciśnienia w zbiorniczku, płyn na miejscu.  Problem tak naprawdę nie istnienie, nie wiadomo dlaczego bulgota, ale wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2017 o 13:19, Hezen napisał:

Misiek może mieć rację z tymi mikropęknięciami.

Poza tym AJM to taki wynalazek a testerami byli użytkownicy aut z tym motorem.

Motor ma 115 kucy a jak się okazuje korby w nim są słabsze od tych w SDI emoji23.png

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Nie wiem skąd ta opinia o AJM, blok silnika jest taki sam. Oczywiście były problemu uszkodzonej uszczelki pod głowicą czy zajechania motoru, ale jak poszukacie na internecie, to są takie same problemy przy innych motorach. Nie ma jakoś więcej postów w internetach niż w przypadku np AWX.  Fakt że silnik pracuje głośniej to prawda. Do pierwszych silników szły wadliwe Vacum, ale to nie tylko do AJM.  Taka opinie o AJM/ATJ wzięła się z tego, że to pierwsze silniki PD i miały największy nalot, a wymagały dodatkowo specjalnego oleju oraz traktowania. Sam pamiętam jak sprzed laty  bogatsi Janusze kupowali pierwsze passaty i pakowali olej 10w40, bo wtedy taki był "standard", bo druga połowa ludzi latała na minerale, dodając do tego jakość paliw z tamtego okresu zagadka zaczyna się rozwiązywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś w tym jest, ale nie zmienia faktu że prototypy tych silników podczas wewnętrznych testów cierpiały na pękanie wałków rozrządu.

Z tego też powodu została opracowana nowa norma oliw ze względu na dużo większe obciążenia góry silnika.

AFN jest starszą konstrukcją, miały nalatane więcej od AJMów, mało tego... często-gęsto zalewane 10W jak i 15W a na te silniki nie było "nagonki" w internetach.

 

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd ta opinia o AJM, blok silnika jest taki sam. Oczywiście były problemu uszkodzonej uszczelki pod głowicą czy zajechania motoru, ale jak poszukacie na internecie, to są takie same problemy przy innych motorach. Nie ma jakoś więcej postów w internetach niż w przypadku np AWX.  Fakt że silnik pracuje głośniej to prawda. Do pierwszych silników szły wadliwe Vacum, ale to nie tylko do AJM.  Taka opinie o AJM/ATJ wzięła się z tego, że to pierwsze silniki PD i miały największy nalot, a wymagały dodatkowo specjalnego oleju oraz traktowania. Sam pamiętam jak sprzed laty  bogatsi Janusze kupowali pierwsze passaty i pakowali olej 10w40, bo wtedy taki był "standard", bo druga połowa ludzi latała na minerale, dodając do tego jakość paliw z tamtego okresu zagadka zaczyna się rozwiązywać.

Blok silnika awx nie jest taki jak ajm. Ajm atj mają niestety słabsze korby i nie wytrzymują przyrostu mocy. Główną wadą jest rozpadanie się popychaczy pompowtryskiwaczy i wtedy rozbijają one górna blokadę sprężyny- trzeba ja wymienić na te z awx lub innych nowszych. Z tego właśnie powodu silnik pracuje głośniej. Miałem to ogarnięte w swoim ajm i chodził tak samo jak nowsze konstrukcje.
Argument o ilości postów na forum to poziom przedszkola... wiadomo że awx avf jest więcej wiec i problemy są częściej

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zobaczyć czym różnią sie korby miedzy ajm a awx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po roku czasu znowu zaczął bulgotać jak tylko zrobiło się zimno. Wydaje mi się że to przez świece na 100 %.  Nie jestem tego w stanie inaczej wytłumaczyć. 

 

Edit: Tutaj jest film który wyjaśnia zjawisko bulgotania. Zwróćcie uwagę na bąbelki powietrza. 

 

Edytowane przez Gracuch71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...