Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej polecacie do A4 B8 2.0 TDI CR?


black.devil

Rekomendowane odpowiedzi

jest i castrol .... ostatnie miejsce...

 

Edytowane przez raqu43
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Darwek24 napisał:

Witam!!! Ile oleju wchodzi dokładnie do silnika CJCD 2.0 TDI 150 koni ?

Pisze w książce dołączonej do auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Darwek24 napisał:

Jak bym znał niemiecki to bym d*py nie truł 

System zapisywania liczb jest ten sam. Słowa Motoröl nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć. Przyznaj lepiej, że  nawet nie zadałeś sobie trudu, by tam zajrzeć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel1 :thumbdown: Patrzyłem i nie ma słowa o ilości, ale już znalazłem :naughty: gdzies indziej oczywiście

20210603_225139.jpg

20210603_225012.jpg

Edytowane przez Darwek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2021 o 17:18, Darwek24 napisał:

Witam!!! Ile oleju wchodzi dokładnie do silnika CJCD 2.0 TDI 150 koni ?

4.6L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jestem na etapie wymiany i widzę, że dużo mówi się o Millersie (do tej pory jeździłem na Valvoline SynPower 5w30, ale zauważyłem, że silnik zaczął znacznie głośniej pracować).
Zastanawiam się tylko, która wersja, bo konfigurator mi podaje 3 różne dla tej samej lepkości czyli EE (z nanocząsteczkami), XF i Trident (najtańszy z trzech) ?
Kolejna kwestia czy warto z 5w30 wskoczyć na 5w40 jak silnik pobiera nieznaczne ilości oleju ? (2.0 tdi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dev jaki olej najlepiej zalać? 2.0Tdi cr cjca, DPF na miejscu, poprzedni właściciel niestety wymieniał w systemie LL co 30tyś(przebieg 170tyś), ja będę wymieniać co max 10tyś. Zmieniał będę teraz razem z rozrządem i imbusem pompy oleju. Myśle nad płukanką co o tym myślisz? ?

Edytowane przez Bukar21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Bukar21 napisał:

@Dev jaki olej najlepiej zalać? 2.0Tdi cr cjca, DPF na miejscu, poprzedni właściciel niestety wymieniał w systemie LL co 30tyś(przebieg 170tyś), ja będę wymieniać co max 10tyś. Zmieniał będę teraz razem z rozrządem i imbusem pompy oleju. Myśle nad płukanką co o tym myślisz? ?

Wlej cokolwiek aby dobre, samego imbusa nie ma sensu wymieniać, trzeba zdjąć caly moduł pompy i dać do regeneracji.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Z racji tego, że kupiłem auto chce wymienić olej. Nie znalazłem żadnej informacji co jest aktualnie zalane. Audi jest z 2014r 2.0 190km 250tys.

Jaki olej polecacie do tego silnika?

Czy polecany Liqui moly top tec 4200 5w30 Long Life III będzie dobry do tego silnika i przebiegu?

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2021 o 10:05, Rafał2805 napisał:

Cześć. Z racji tego, że kupiłem auto chce wymienić olej. Nie znalazłem żadnej informacji co jest aktualnie zalane. Audi jest z 2014r 2.0 190km 250tys.

Jaki olej polecacie do tego silnika?

Czy polecany Liqui moly top tec 4200 5w30 Long Life III będzie dobry do tego silnika i przebiegu?

Dzięki za pomoc!

LM bedzie ok, wymiana max 10000km

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

a4 b8 2.0 CR 190KM - jakiej firmy olej?
Probowalem znalezc jakies podsumowanie ale podalem sie po czasie...
Nie chodzi o norme i interwaly bo to jest juz wyjasnione, ale o firme, a konkretnie o kilka pozycji polecanych, oraz jezeli są pozycje odradzane.
Pytam, bo mocno sie zdziwilem widząc cene (za 5l) ori VW ok120-150zl vs Millers 250-300 zl. Zawsze było tak ze ori bylo 3x drozsze niz zamienniki... Czy ten ori jest niepolecany zatem i tani bo nikt go nie chce, czy wrecz przeciwnie jest to idealna okazja?
Jedyna rozbieznosc to ze ori jest 0w30 a nie 5w30 ale to chyba tylko lepiej.


dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lukasz.h2o napisał:

Pytam, bo mocno sie zdziwilem widząc cene (za 5l) ori VW ok120-150zl vs Millers 250-300 zl. Zawsze było tak ze ori bylo 3x drozsze niz zamienniki... Czy ten ori jest niepolecany zatem i tani bo nikt go nie chce, czy wrecz przeciwnie jest to idealna okazja?
Jedyna rozbieznosc to ze ori jest 0w30 a nie 5w30 ale to chyba tylko lepiej.

Jeśli chodzi o olej VW Group LongLife III FE SAE 0W30 VW 504 00/ 507 00 to jest on zblendowany przez Shella na czystych bazach z gazu ziemnego, na rynku jest od 2 lat i trudno o jednoznaczna opinię popartą konkretami.

Nie zawsze olej 0W30 jest lepszy dla ochrony silnika. Mam doświadczenie, że oleje  0W30, 5W30 Low Saps nie dały rady na trasie w upały w silnikach wysilonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znawcą nie jestem,  ale jak kupowałem 1.5 roku temu samochód w DE w autohausie Audi, spytałem goscia jaki olej leją.

Przyniósł mi 1L oleju... Patrze - Aral Supertronic 5W30..

.Mówię , co to za shit...? Przecież najlepszy jest Castrol a tu taki wynalazek...?

Mówię ok, spróbuję. Wymieniałem co 10.000 km, 3 razy, i naprawdę jestem z niego zadowolony. Silnik cichutko chodzi po odpaleniu, nic go nie ubywa, nie zaminię go na żaden inny , a tym bardziej na  żaden 0W30...

Jestem bardzo zadowolony. Nie potrzebuję żadnego Millersa itp.

Zresztą Spójrzcie na butelki i wyciągnijcie wnioski sami...

 

 

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, KINIAM napisał:

Nie zawsze olej 0W30 jest lepszy dla ochrony silnika. Mam doświadczenie, że oleje  0W30, 5W30 Low Saps nie dały rady na trasie w upały w silnikach wysilonych.

Koledze raczej chodziło o to, że 0W30 jest lepszy od 5W30 w naszych realiach pogodowych co jest teoretycznie prawdą. VW dopuszcza w B8 0W30 i 5W30 więc jak jest możliwość to można śmiało lać 0W30.

Ten ORI olej od VW tak jak piszesz tłucze Shell. Chłopaki z for olejowych wysyłali go do analizy i wyszło że to bardzo mocny średniak i nie pisze tego w formie negatywnej. Olej nada się do większości cywilnych samochodów, dodatkowo jak zauważyłeś jest bardzo fajnie wyceniony. Jedynie Można poczytać, że kilka osób zgłaszało że pod koniec zalecanego interwału olej zaczyna powoli znikać z silnika.

Zresztą z olejami jest tak, że każdy olej który ma oficjalną aprobatę VW 504.00/507.00 do cywilnego auta w granicach rozsądku będzie jak najbardziej OK. Nasze rodzime Lotos i Orlen też mają ową aprobatę, na forum wysyłali do labo na zbadanie i to są bardzo przyzwoite oleje, które można śmiało lać a stosunek cena/jakość mają rewelacyjny.

Ja zalałem u siebie Eurol SYNTENCE FS 0W-30, wcześniej Motul i czy widzę jakąś większą różnice? W sumie żadnej. Robili analizy, wyszło że może nie topowa, ale bardzo dobrej jakości oliwa. Kolejna wymiana i będzie ten sam olej.

26 minut temu, raqu43 napisał:

a tym bardziej na  żaden 0W30..

Mogę zapytać dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...