Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik poziomu oleju.


LakiLuzer!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio sprawdzałem poziom oleju w silniku i się okazało że jego stan jest poniżej podziałki na samej końcówce bagnetu. Czy czujnik poziomu oleju powinien dać znać że poziom oleju jest zbyt niski. W jakich zakresach poziomu oleju pracuje ten czujnik, i jak sprawdzić prawidłowość jego działania? da się go sprawdzić vag-iem ? jesli tak to na jakim kanale. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście miałem problem z czujnikiem, mianowicie lało mi się jak z kranu lecz nie wiedziałem skąd wymieniłem uszczelki, nic. Okazało się że to czujnik oleju, wracając do tematu, mi kontrolka zapalała się gdy na bagnecie było mniej więcej (bardziej mniej :D) od końca bagnety to początku podziałki.

PS. Dodam że zanim zrobiłem czujnik straciłem około 2 duże bańki oleju (niezaniedbanie lecz wyjazd "służbowy", nie wnikajmy :)), więc wielokrotnie sprawdzałem stan oleju...

Pozdro OCB

:D

:audi: 1.8T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!! Czy możliwe jest zapalenie się kontrolki ciśnienia oleju z powodu tego, że jest go za dużo? Wymieniałem olej w zeszłym tygodniu i mechanik wlał mi go za dużo bagnet pokazuje prawie dwa razy tyle co potrzeba. Kontrolka ciśnienia oleju zapaliła mi się już dwa razy po pierwszym razie wyłączenie (przekręcenie kluczyka) pomogło na ponad 100 km i dzisiaj znów się zapaliła i wyłączenie kluczyka pomogło tylko nie wiem na ile i jaka jest tego przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie jestem pewny czy kontrolka zapaliłaby się gdyby było za dużo oleju, lecz wydaje mi się że działa to w dwie strony. Radziłbym Ci abyś jakimś sposobem odlał część oleju (może lekko odlać przez miskę olejową, za bardzo się nie znam). Miejmy nadzieję że twoja Audiczka wyjdzie z tego cała i zdrowa :D Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pawelll, znalazłeś przyczynę zapalenia się kontrolki?

Ja mam podobny problem. Po przejechaniu ok 100km (może troche więcej:) ) zapaliła się kontrolka ciśnienia oleje Po natychmiastowym zgaszeniu sprawdziłem stan oleju, okazało się żę wszystko jest OK. Stan na bagnecie wskazywał max.

Gdy odpaliłem ponownie to bez problemu dojechałem do domu (8km).

Dodam, że niedawno wymieniałem olej oraz uszczelkę pod pokrywą. Po wymianie stan oleju był przy maksimum.

Co może być powodem zapalenia się kontrolki? Pomóżcie. Niedługo wybieram się w dłuższą drogę, a w takim stanie auta raczej niemożliwe:/

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz oleju o wiele za dużo to czym prędzej go zlej! Zbyt duży poziom oleju jest gorszy niż gdybyś miał nieco poniżej minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również posiadam taki problem że po przejechaniu okolo 100 km zapala mi sie nieraz kontrolka od ciśnienia oleju. Męczę się juz z tym okolo 2 tygodni. Silnik byl zalany olejem 5W40. Podniosl sie stan co wskazuje na dostawanie się paliwa do oleju. Odrzucam kwestie plynu chłodniczego ponieważ nie ubywa go i olej jest ciemny. Jakby dostawał się płyn chłodniczy zrobilby sie mniej wiecej taki kolo jak kawa z mlekiem, cos w ten desen. Po tygodniu od wymiany oleju ponownie na 5W40 silnik zaczal klekotac i dalej wyskakiwala kontrolka od ciśnienia. Obecnie zmieniłem na olej polsyntetyk 10w40. Klekotanie ustalo i czekam na dalsze efekty. Obecnie zrobilem okolo 400 km i nic nie zapaliło się. Jeżeli kontrolka ponownie się zapali najprawdopodobniej czeka mnie czyszczenie smoka, sprawdzenie uszczelniaczy zaworow i sprawdzenie wtryskow czy ktorys nie leje. Poziom oleju ponownie się podniosl i mysle ze to moze byc wina paliwa dostajacego sie do oleju. Jeżeli zaden z wtryskow nie leje ani nie pomoze uszczelnienie wtedy stwierdze ze mam bardziej powazny problem. Zobaczymy co czas pokaże.

Ktoś ma jakąś propozycje jak sprawdzić wtryski czy nie leją? Będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remont i tak Cie czeka tak czy siak

bo 10w40 zabije Ci turbine w ciagu kilku miesiecy, jak Ty wogole wpadles na ten za***isty pomysl zmiany z syntetyku na pol

a sprawdzales cisnienie oleju wogole ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remont i tak Cie czeka tak czy siak

bo 10w40 zabije Ci turbine w ciagu kilku miesiecy, jak Ty wogole wpadles na ten za***isty pomysl zmiany z syntetyku na pol

a sprawdzales cisnienie oleju wogole ??

Nie przesadzaj już co do półsyntetyku. Miałem A80, poprzedni właściciel śmigał na minerale, ja przeszedłem na półsyntetyk. Nabiłem na niej około 60 tyś km a miała pewnie ze 300 tyś i turbina śmigała aż miło i to przy doładowaniu 1,2 bara. Dobry półsyntetyk nie jest zły. Gorzej jakby lał jakiś dziadowski minerał i pałował na zimnym to zgodzę się że może wykończyć turbinę dość szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przesadzaj mowisz

mozesz sam taki test mozesz zrobic

wlej do jednego sloika 5w40 a do drugiego 10w40 , mozna dolozyc jeszcze 0w40 i 15w40 zeby miec piekny obraz calosci, wloz do zamrazarki na pare godzin a potem wyjmij i przechyl do gory nogami i porownaj

pieknie zobrazuje w jakim czasie polsyntetyk dociera w zime do roznych zakamarkow silnika ( wiadomo nie kazdy garazuje ogrzewa itp)

ale kazdy jezdzi na czym chce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo czytałem o tym czy wlewać półsyntetyka. Troche sie tego obawialem ale to byl najtanszy sposob na sprawdzenie czy cos pomoze. Jezeli chodzi o remont silnika nie wiem czy jest sens remontowac, jezeli mozna dzisiaj kupic w dobrych cenach identyczne jednostki. Chociaz wiem ze wcale nie musi byc w takim samym stanie jak ta. Ludzie jezdza na roznych olejach i wiekszosc, przynjamniej tak mi sie wydaje na polsyntetykach jezeli chodzi o te roczniki aut. A jezeli chodzi o remont to juz jestem na to przygotowany i pogodzony z tym poniewaz bardzo mi sie to nie podoba. Czas pokaże co sie bedzie dzialo i wtedy bede decydował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przesadzaj mowisz

mozesz sam taki test mozesz zrobic

wlej do jednego sloika 5w40 a do drugiego 10w40 , mozna dolozyc jeszcze 0w40 i 15w40 zeby miec piekny obraz calosci, wloz do zamrazarki na pare godzin a potem wyjmij i przechyl do gory nogami i porownaj

pieknie zobrazuje w jakim czasie polsyntetyk dociera w zime do roznych zakamarkow silnika ( wiadomo nie kazdy garazuje ogrzewa itp)

ale kazdy jezdzi na czym chce

Nie musisz mi mówić o tym jak wygląda sprawa z olejami bo doskonale wiem. I wiem jak zachowuje się silnik w mrozy odpalając na minerale i jak na półsyntetyku, czy pełnym. W tym drugim przypadku osobiście nie widziałem różnicy natomiast ogromną różnicę widziałem między kiepskim minerałem i dobrym półsyntetykiem w Audi 80. Powiedz mi ile dni w roku masz temperatury po - 30 stopni? I co po odpale w takich temp wkręcasz turbine od razu na mask obroty? Czy jedziesz spokojnie nie wkręcając turbawki jak przykazania mówią. Zdecydowanie ważniejsze jest to jak olej będzie się zachowywał przy wysokich temperaturach, żeby z oleju nie robiła się woda i nie zrywał filtru olejowego bo wtedy turbawka może dostać najbardziej w piz****. Dla mnie gadanie że jak turbo to tylko pełen syntetyk to brednia. Półsyntetyk równie dobrze się na da. Ważne żeby olej był wymieniany w porę i był dobrej jakości, żeby ciśnienie oleju było dobre i silnik miał sprawny układ chłodzenia bo olej wszystkiego nie załatwi. Jak się dobrze postarać to na pełnym syntetyku można zajechać turbo w miesiąc i odwrotnie, jak będziesz przestrzegał kilku zasad to i na minerale turbina ci długo posłuży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam turbawki ale i tak na padace 1,6 latam na syntetyku motula i czuje roznice w zime jak bylo na pol a jak jest na pelnym syntetyku

duzo juz mi ludzi tu napisalo ze brednie gadam ale i tak powtorze jeszcze raz tu

jezdzilem na 10w40 castrola , osttanie 6 tys km przed wymiana wlalem z 2,5 litra oleju tyle rzarł, przyparty do sciany z wizja remontu, zrobilem plukanke i zalalem x-cessa, przez pierwsze 3 tys zjadl moze z niecaly litr, od 3 tys olej na stałym poziomie

nawet jak by mi mieli doplacic nie wleje posyntetyka a tym bardziej castrola ktorego tak teraz rekomenduje VAG

a olej na 100 % byl z pewnego zrodla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem na 10w40 castrola

Kumpel też jeździł na castrolu z tym że full i też mu znikało około litra na 1000 km! Silnik okazał się szrot. Zmienił silnik i nadal lał Castrola i znowu żarł, trochę mniej ale nadal dużo. Zmienił olej na Volveline półsyntetyk i od tamtego czasu ma spokój. Silnik nadal coś tam bierze ale nie w takich ilościach.

A tak po za tym czytałem kiedyś o olejach i Castrol ponoć nie ma żadnych syntetyków i półsyntetyków. Jest to inna baza olei która fachowo zwie się jakoś tam inaczej. Mimo iż oznaczenie 5-40 itp to nie jest to typowy półsynetyk.

O olejach można napisać nie jedną książkę więc nie chce się tutaj już więcej rozwodzić. Powiem tylko na zakończenie że wcale nie przeczę iż pełen synetyk dobrej firmy jest lepszy niż półsyntetyk również dobrej firmy. Natomiast nie zgodzę się z twierdzeniem że półsyntetyk zabija turbo a pełen już nie. Co najwyżej pełen może delikatnie ułatwiać dbanie o turbo ale i tak najważniejszy, powtórzę NAJWAŻNIEJSZY jest kierowca i jego podejście do tematu. Dbanie o stan oleju, terminowe wymiany, odczekanie chwili zanim zaczniemy pałować turbo, również odczekanie chwili zanim zgasimy auto po pałowaniu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jak mówisz a wracajac do pojawiajacej sie kontrolki cisnienia oleju co i tak ni jest juz na temat w tym watku to przedewszystkim trzeba zmierzyc faktyczne cisnienie by wykluczyc badz potwierdzic uszkodzenie czujnika, warto tez zainteresowac sie czy smok sie nie zatyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wtryski będą lały to chyba wyjdzie to w logach. Na pewno nie będzie przepalał mieszanki. Silnik równo chodzi po nagrzaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym sęk, że z silnikiem nic sie nie dzieje. Czy zimny czy cieply, żadnych szarpnięć czy falowania obrotow. Nieraz tylko potrafi sie zatrzymac na postoju, na biegu jałowym w zakresie 1.200 obrotow, ale wydaje mi sie że jest to bardziej zwiazane z przepustnica niż z olejem. Tak to bezustannie trzyma 900.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...