Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż kierownicy multifunkcyjnej Audi A4 B8 2008-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

INSTALACJA KIEROWNICY MULTIFUNKCYJNEJ

A4 B8 2008-2012


Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione !
Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

Modyfikacja polega na zmianie kiery standartowej na wielofunkcyjną :wink: .
Przed montażem warto sprawdzić podpinajac kabel diagnostyczny np. ( VCDS ) jaką mamy taśme
( Moduł) i czy obsługuje ona nam MULTIFUNKCJE !!!!!

DIY  robiony w przy nawigacji MMI 2G HIGH 2008  oraz  na sterowniku  adres 16  -   8K0953568F

POMOCNE TEMATY :


===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/155351-montaz-crusie-control-system-tempomat-z-przelacznikami/?p=2223061#entry2223061

===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/271524-montaz-przelacznikow-kierunkowskazow-wycieraczek-oraz-crusie-control-od-polifta/#entry3935220
 

- A1 A3 8V A6 C7 A7

- AIR BAG nie pasuje !!!

 



temp16.jpg





UWAGA !!!!!!!!!!!

Poniższy PORADNIK ma formę tylko poglądową .
Nie jest oficjalnym manualem AUDI .Absolutnie nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności za konsekwencje spowodowane nieumiejętnym montażem czy kodowaniem .
Pamiętajcie , że żle zamontowana czy podpięta poduszka stanowi zagrożenie życią poprzez możliwość wybuchu w nieodpowiednim momencie lub wręcz odwrotnie -brak wystrzału przy wypadku . Robiąc samemu tą przeróbkę bierzecie całą odpowiedzialność na SIEBIE .

 

SPIS POTRZEBNYCH CZĘŚCI :

np.
- Kierownica wielofunkcyjna z przyciskami  lub same przyciski
- Okablowanie poduszki - 8K0 971 589 A

AIR_BAG.jpg

- Klucz TORX T55 lub SPLINE M12 i do niego grzechotka
- Mały płaski śrubokręt
- Klucz TORX T20
- Klucz TORX T30
- VCDS




 

 

Na poczatek Ogólne przepisy bezpieczeństwa


* Dla jednostek poduszek bezpieczeństwa nie istnieją okresy wymiany.
* W żadnym wypadku nie sprawdzać za pomocą próbnika, woltomierza lub omomierza.
* Podzespoły pirotechniczne mogą być sprawdzane tylko w stanie zamontowanym za pomocą testerów dopuszczonych przez producenta.
* Po odłączeniu akumulatora należy poczekać 10 s.
* Przestrzegać zasad obowiązujących po podłączeniu akumulatora
* Przed rozpoczęciem prac przy podzespołach pirotechnicznych systemu ochrony bezpieczeństwa jadących (np. odłączanie elektrycznego złącza wtykowego) mechanik lub (rezacz ) musi pozbawić się ładunku elektrostatycznego. Ładunku elektrostatycznego można się pozbyć dotykając uziemionych metalowych części, np. dotknięcie trzpienia zamykającego drzwi.
* Po dotknięciu podzespołów pirotechnicznych systemu ochrony bezpieczeństwa jadących, które zadziałały, należy umyć ręce.
* Podzespołów pirotechnicznych nie wolno ani otwierać ani naprawiać; zasadniczo używać tylko nowych części (niebezpieczeństwo odniesienia obrażeń).
* Nie wolno montować już podzespołów pirotechnicznych, które upadły na twardą powierzchnię lub noszą ślady uszkodzeń.
* Pirotechniczne podzespoły należy zamontować bezpośrednio po ich wyjęciu z pojemnika transportowego.
* W przypadku przerwania prac odłożyć podzespół pirotechniczny z powrotem do pojemnika transportowego.
* Pozostawienie podzespołu pirotechnicznego bez nadzoru jest niedozwolone.
* Przy podłączaniu podzespołów pirotechnicznych systemu ochrony bezpieczeństwa jadących wewnątrz samochodu może znajdować się tylko zajmująca się tym osoba.
* Na podzespoły pirotechniczne nie wolno nanosić smaru, środków czyszczących lub podobnych środków.
* W przypadku każdego zabrudzenia, które wniknęło w tkaninę, np. oleje, smary lakiery, farby i rozpuszczalniki, należy wymienić jednostkę poduszki bezpieczeństwa.
* Podzespoły pirotechniczne nie mogą być narażone nawet przez krótki okres na działanie temperatury powyżej 100 °C



Tak wiec po szkoleniu mozemy zaczynac demontaz poduszki , kierownicy , oslon i przelacznikow :)


radar24.png
radar25.png

Zestawienie montażowe modułu przełączników na kolumnie kierownicy

tempomat.png

1 - Śruba
2 - Zabezpieczenie transportowe
3 - Sterownik elektroniki kolumny kierownicy
4 - Mocowanie
5 - Pierścień zaciskający
6 - Śruba
7 - Kolumna kierownicy


UWAGA !!! Nie wolno przekręcać zdemontowanego pierścienia powrotnego z pierścieniem ślizgowym. :wink4:


radar26.png


– Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa po stronie kierowcy nieco z kierownicy.
– Pociągnąć zabezpieczenie wtyczki 1 do oporu -. Elektryczne złącze wtykowe 2 zostanie przy tym odblokowane i będzie można je wyjąć.
– Wersja wyposażenia z kierownicą wielofunkcyjną i kierownicą z przełącznikiem Tiptronic: odłączyć elektryczne złącze wtykowe 3.
– Wyjąć poduszkę bezpieczeństwa 4.
Wymontowanie i zamontowanie kierownicy musi nastąpić w położeniu środkowym (koła w położeniu jazdy na wprost) :).
– Wykręcić śrubę 2.
– Oznaczyć pisakiem położenie kierownicy/kolumny kierownicy.
– Wyjąć kierownicę 3 z kolumny kierownicy.

Po sciagnieciu kierownicy przystepujemy do zdjecia oslon kolumny . Zeby miec lepszy dostep kolumne kierownicy regulujemy max. do siebie i dajemy w dol . Scigamy gorna obudowe podwazajac srubokretem zatrzaski

39683795.png
69549194.png

21843557.png

Po zdjeciu gornej oslony sciagamy teraz dolna kluczem 20 torx .

Odpinamy wtyki od sterownika oraz poduszki :) oraz odkrecamy Torx 30 srube mocujaca przelaczniki .

tempomat2u.png
tempomat3.png

Jezeli chcemy przelozyc nasza tasme sciagamy zabezpieczenia od manetek w celu sciagniecia tasmy .

tempomat5.png
tempomat4.png


Po przelozeniu tasmy przystepujemy do skladania wszystkiego do qpy :decayed: W tym celu wkladamy caly zespol przelacznikow na kolumne .



temp3d.jpg



temp2pk.jpg



temp6j.jpg



temp5.jpg

Po przymocowaniu do kolumny wciskamy wtyki od sterownika i poduszki bezpieczenstwa. Przystepujemy do skrecenia obudow kolumny kierowniczej .




temp8.jpg



temp13f.jpg



temp11.jpg



temp9.jpg



temp12.jpg

Jak juz mamy zlozone obudowy przykrecamy kierownice :) mamy zaznaczone kreskami punkt odniesienia aby prosto przykrecic .






temp15.jpg




temp16.jpg








Rolka Opcji oraz Przycisk Wyboru Trybu Pracy 'Mode'



IMG_4931.jpg?imgmax=720

Radio
Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie listy dostępnych stacji radiowych
Naciśnięcie rolki- Szukanie nowych stacji radiowych

Karta SD (Mp3)
Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie listy kolejnych utworów
Naciśnięcie rolki - Szybkie przewijanie utworu do przodu

Zmieniarka CD
Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie listy kolejnych utworów
Naciśnięcie rolki - Szybkie przewijanie utworu do przodu

Telefon
Kręcenie rolką góra/dół - Przewijanie książki telefonicznej na FISie
Naciśnięcie rolki - Rozpoczęcie rozmowy z wybranym numerem

Naciśnięcie przycisku wyboru trybu pracy MODE - Przełączenie trybu pracy rolki pomiędzy sterowaniem urządzeniami (Radio, Mp3, CD, Nawigacja) a przewijaniem listy pozycji w książce telefonicznej.





Rolka Głośności oraz Przycisk Rozpoznawania Głosowego



IMG_4932.jpg?imgmax=720

Kręcenie rolką góra/dół - Zmiana głośności (Radio, Mp3, CD, Telefon, Nawigacja)
Naciśnięcie rolki - Powtórzenie ostatniego komunikatu nawigacji
Naciśnięcie przycisku rozpoznawania mowy - Włączenie nasłuchu poleceń głosowych.

Dzięki tej funkcjonalności możemy kontrolować pracę modułu telefonicznego poleceniami głosowymi. Niestety nie ma na razie dostępnego języka polskiego. Można włączyć obsługę po angielsku, niemiecku, hiszpańsku, włosku i francusku.





Dostępne polecenia w języku angielskim:



DIAL NUMBER - wykręć numer. Podajemy "na piechotę" numer do wybrania wymawiając po trzy cyfry. Na koniec polecenie DIAL powoduje że moduł nawiązuje połączenie z podanym numerem.
REDIAL - wybierz ponownie poprzedni numer
SELECT NAME - wybierz pozycję z książki telefonicznej. W tym przypadku nie używamy jednak książki wbudowanej w nasz telefon. Do tego celu służy oddzielna książka do której nazwy pozycji oraz numery definiujemy głosowo.
STORE/DELETE NAME - zapisz/wykasuj pozycję w głosowej książce telefonicznej. Właśnie przez to polecenie definiujemy pozycje głosowe do późniejszego użycia.
PLAY/DELECTE PHONEBOOK - odtwórz/wykasuj książkę telefoniczną. Możemy sprawdzić jakie pozycje mamy zdefiniowane.




Jeśli zostanienie wymieniona tasma musimy przeprowadzic KALIBRACJE czujnik sketu :



KALIBRACJA CZUJNIKA KĄTA SKRĘTU :


Ustawienie podstawowe

Czujnik kąta skrętu kierownicy G85 Kalibracja

[Wybierz]
[16 - Kierownica]

Włącz kierownicy co najmniej 30 ° w lewo lub w prawo i z powrotem prosto (tolerancja: 5,0 °).

[Access Security - 16]
Wpisz 40168
[Do It!]

[ustawienia podstawowe - 04]
Grupa 001
[idź!]
Uaktywnij ustawienia podstawowego.
[ON / OFF / Dalej]
Po udanym ustawienie podstawowych, pole 3 należy powiedzieć "OK".
[Gotowe, powrót]

[Pom. Blocks - 08]
Grupa 032 Pole 1 (kąt skrętu kierownicy Sensor G85)
Specyfikacja: 0.0 °
Tolerancja (po prostej): 1,5 °
[Gotowe, powrót]



KODOWANIE dla MMI 2G :


Kodowanie w 07 Control Head do istniejącej wartości w Adaptacji 10 dodajemy +4096 i Resetujemy MMI w kanale 111 .



mmiassist.png


mmiassist1.png


mmiassist2.png


07mfkodowanie.png


Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 641x461px.
mmiassistrestart.png






KODOWANIE dla wszystkich :

16 moduł kierownicy --->Coding 07 ---> Long Coding Helper ---> BYTE 2 ---> Bit 4 zmiana z 0 na 1 .






licznikmf.png

DLA posiadaczy RADIO 56 :


RADIO 56 ---> Codin 07 ---> LongCodinHelper --->BYTE 6 ---> Bit 2 exit .



image.png

image.png



 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy kalibracji G85 w [Pom. Blocks - 08] była grupa 033, anie 032.

W 17-Instruments nic nie zmieniałem, tylko w Radiu. Wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko :thumbup1: mozesz zrobic scan z RADIA 56 kodowanie i tu wkleic dla potomnych ? :wink:

Nie kodowałes nic w liczniku 17 :eusathink:

licznikmf.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zamontowaniu Multi kierownicy i przejściu do kodowania, okazało się, że w 17-Instruments w mojej A4 nie ma takiej opcji..:facepalm:. Zacząłem więc grzebać i doszedłem do 56-Radio i tam:

Radio_Multi.jpg

Po takim kodowaniu było wszystko OK. Jednak po Twojej sugestii wróciłem do 17-Instruments i tam:

17c.jpg

Przekodowałem ręcznie wstawiając w BYTE 2 ---> Bit 4 wartość "9F". Sterownik przyjął takie kodowanie, co nie wniosło nic nowego - po uprzednim kodowaniu w 56-Radio i tak już wszystko działało.

17b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja popelniłem bład :facepalm: opis kodowania ma byc nie w liczniku 17 tylko Module kierowniczym 16

licznikmf.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 16-stce nie pisałem, zrobiłem to przy okazji grzebania razem z 56. Tak czy inaczej jesteśmy w domu. Thx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy można to zrobic w aucie bez mmi 2 lub mmi3 tylko na zwykłym radio chorus ?

Można, ja mam concerta i zrobiłem :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy wyborze kiery z multifunkcją trzeba patrzeć na kolorystykę ? Mam u siebie zwykłą ochydną bez multi ale jest szara! Czy są rożne kolory bo wszystkie dostępne wydają sie czarne... A chce żeby poduszka pasowała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to odczytaj numer z kiery od środka :wink: w ETCE sprawdzimy jaki to kolor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie rozbierałem kiery seryjnej, spróbuję na oko porównać jedną do drugiej. I tak muszę jeszcze taśmę kupić bo moja nie obsługuje multi :facepalm:

to mój kolor

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bedzie pasował :wink: kolor to pewnie klasyka czyli soul (czarny)

Mam taka kiere na sprzedaz wraz z manetkami pod tempomat oraz MF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie nie wiecie może czy poduszka od lifta ta okrągła jest taka sama jak np w a3 lub TT czy są różne numery częśći ???? Jednak wolę kupić nową i poszukać poduchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie nie wiecie może czy poduszka od lifta ta okrągła jest taka sama jak np w a3 lub TT czy są różne numery częśći ???? Jednak wolę kupić nową i poszukać poduchy.

Nie pasuje :wink: numery i kształt są inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy kierownica 8P0 podpasuje ? trójramienna jest identyczna jak w b8 tylko czy będzie współpracować z taśmą oraz czy okablowanie poduchy jest p&p ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy kierownica 8P0 podpasuje ? trójramienna jest identyczna jak w b8 tylko czy będzie współpracować z taśmą oraz czy okablowanie poduchy jest p&p ?

w 8P0 nie wiem ale...

w nowym poliftowym A3 wszystkie piny i kostka do taśmy do przekładki,

poduszka ma inna kostkę więc do przekładki na swoją starą kostkę z pinami.

nowe poduszki mają jeden zapalnik stare dwa, (jeszcze się borykam z ustawieniem aby błędów w Airbag module nie pokazywało) :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialem sie dowiedziec czy jest mozliwosc zamontowania multikierownicy z manetkami do skrzyni manual

no i chyba co wydaje sie jasne jesli mam manetki bez tempomatu to zeby nie robic czegos dwa razy czy powinienem je zalozyc i czy jest taka mozlwosc

dzieki

---------- Post dopisany at 20:41 ---------- Poprzedni post napisany at 20:39 ----------

prawie bym zapomnial czy jezeli kierownica ktora chce kupic nie ma poduszki a obecna cztery ramiona multi ma

czy bedzie ona pasowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...