Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dymienie na niebiesko z wydechu


ediluki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kilku dni jestem posiadaczem A4 1.8T BFB B6 rocznik 2002.

Wczoraj zauważyłem, że po odpaleniu auta, gdy silnik jest zimny np. rano lub po dłuższym postoju za samochodem pojawia się chmura jasnoniebieskiego dymu.

Jaka może być przyczyna?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od kilku dni jestem posiadaczem A4 1.8T BFB B6 rocznik 2002.

Wczoraj zauważyłem, że po odpaleniu auta, gdy silnik jest zimny np. rano lub po dłuższym postoju za samochodem pojawia się chmura jasnoniebieskiego dymu.

Jaka może być przyczyna?

Pozdrawiam

Skrapla się woda w wydechu i leci para :decayed: norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma to moze na biało a nie na niebiesko. Powąchaj czy czuć spaliny i jak długo Ci tak kopci. Normalne jest ze przy odpalaniu cos tam poleci z wydechu, ale zeby waliło niebieskim dymem to nie jest to normalne.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po oględzinach u mechanika - diagnoza - turbina do regeneracji, zasysa olej. Dymi na niebiesko cały czas, pali olej dokładnie czuć.

We wtorek wizyta u mechanika - diagnoza z komputera, wyciagniecie turbiny , regeneracja - mam nadzieje ze to ustąpi...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz tez uszczelniacze zaworow kiedys w b5 tak mialem turbo i uszczelniacze zalatwilo sprawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam taki problem z dymieniem na niebiesko, z tym że ja przejechałem już od zakupu 1000km. Odrazu po zakupie zmieniłem olej na Motul 10W40 bo niestety ktoś go potraktowął minerałem. Przez 1000km przy bardzo spokojnej jeździe w zime zjadł jakąś 1-2 setki. Dziś jednak przycisnołem mu troche ostrzej i za mną chmura dymu, aż wstyd. Wydaje mi sie też że nie idzie tak jak wcześniej. Dodam że niby poprzedni włąściciel mówił że ją regenerował, chyba jednak kłamał. Jak sprawdzić czy to turbina, uszczelniacze, pierścienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no upalne dni zalewaj 5w50 lub 10w60 na zime wystarczy 5w40 ale i w lato tez moze byc :P to zalezy od stylu jazdy xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:vaglogi: kanał jak dobrze pamiętam 115

sprawdź ciśnienie na cylindrach i obserwuj poziomu oleju na bagnecie.

Na koniec zmień olej na 5w40 a jak nie ciśniesz samochodu na autostradach to lej 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wczoraj zdjołem rure dolotu i obejrzałem przepustnice. W jej okolicach jak i na niej była taka biała maź, kawa z mlekiem. Odrazu zaznaczam że nei jest to uszczelka na 100%, jeżdż do pracy na krótkim dystansie około 3km codziennie a na trasach auto wogule nie śmiga, więc jest niedogrzane. Pytanie jest takie którędy ta maź sie tam dostaje? Dolot generalnie nie jest jakoś zabrudzony olejem, tak że być moze to co twierdził poprzedni właściciel jest prawdą (że regenerował turbine) Odme przed zimą wymieniałem na nową przy okazji czyszcząć wszsytkie rurki idące od niej do dolotu. Prawdopodobnie to jest przyczyną dymienia. Dymi tylko przy mocniejszym przyciśnięciu pedału gazu, jak jeżdżę normalnie jest ok. Rano też zapala bez jakiegoś większego zadymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uprawiasz wróżenie z fusów..........łatwiejszą metodą jest zrobienie logów dynamicznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majonez często pojawia się jak robi się krótkie trasy, niedogrzany

ta maź to nic innego jak olej z wodą.

Jak silnik zimny skrapla się woda i miesza się z oparami oleju.Jak jeździ się dłuższe trasy to po prostu woda odparuje i nie ma majonezu

to nie ma raczej nic wspólnego z niebieskim dymem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ediluki widze że jesteś z Podkarpackiego to niedaleko mnie. Powiedz gdzie regenerowałeś turbo? Wstawiałeś auto czy wyciagałeś turbine. U mnie niestety też turbo wysiada. Luz promieniowy na wirniku około 2mm. Auto kopci już nawet na wolnych obrotach. Sporo oleju na przepustnicy i przed w dolocie. Może jeszcze zapytam przy okazji czy dolot i intera po regeneracji turbo należy wyczyścić czy silnik wypali to wszystko z czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...