Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 2.0TDI nie odpala i nie kręci rozrusznik


kubajvc

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie . Dzis rano wsiadłem do autka pojechałem po zakupy wróciłem wszystko ok .

po około 2 godzinach wsiadam na pewniaka wsadzam kluczyk do stacyjki kontrolki się zapaliły radyjko zagrało przekręcam do rozruchu a tu lipa . zero reakcji . Kontrolki nie przygasają błędów nie ma wszystko wygląda tak jakby prądu do rozrusznika nie podawało . dodam ze miałem już kiedyś taki przypadek jakiś miesiąc temu ale po chwili auto odpaliło . wiedziałem ze kiedyś możne się to powtórzyć ale olałem sprawę . problem dopadł mnie bardzo szybko i to w najmniej oczekiwanym momencie :/ miał ktos z was podobny przypadek ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na kostkę stacyjki ...

Łatwo to sprawdzić..wypiąć cienki kabelek na rozruszniku podłączyć do niego miernik(12V) lub miernik z żaróweczki i druga osoba idzie do samochodu i pali (na rozruch)i wiadomo .Brak napięcia -kostka do wymiany. Jesli jest napięcie na kabelku (12V) kostka odpada jest dobra .Sprawdź najpierw to........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekrec kluczyk na rozruch a w tym czasie niech ktos puknie mlotkiem w rozrusznik , jak zakreci to masz szczotki do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakby bendyks sie nie wysuwał to by chociaz kontrolki przygasały a tu nic totalnie . obstawiam ta kostkę albo przerwę w instalacji gdzieś . tylko ze kostki chyba w tym modelu sie nie wymienia samej bo nie moge nigdzie namierzyć takiego elementu do kupienia :/

macie moze opis jak sie dobrac do stacyjki ? co rozebrac zeby nie połamać?

co najciekawsze auto po 3 godzinach odpaliło bez problemu z 5 razy pod rząd i pewnie dzis tez odpali :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakby bendyks sie nie wysuwał to by chociaz kontrolki przygasały a tu nic totalnie .

Kolego głupoty wypisujesz bendiks wysuwa automat , i przynajmniej byś miał cyknięcie elektromagnesu po przekręceniu w pozycje zapłon(palenie ) to znaczy że wtedy kostka jest sprawna i podaje napięcie (12V)na automat ..Ty piszesz ze zero reakcji wiec podpowiedzi masz ze to moze być kostka stacyjki ..Ale dobrze by to było sprawdzić a Ty tego chyba nie zrobiłeś

tylko ze kostki chyba w tym modelu sie nie wymienia samej bo nie moge nigdzie namierzyć takiego elementu do kupienia :/

Wymienia sie na pewno ..Tu masz dla Twojego rocznika numer ..kup ori w ASO (około 135zł)i bedziesz miał spokuj i pewność że posłuży długo

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie konczą szczotki to wlasnie jest brak reakcji,kontrolki nie przygasają , bo szczotki nie podają prądu na rozrusznik.(szczotki sa juz za krotkie, i nie dotykaja komutatora. niekiedy ułożą sie tak ze rozrusznik zapali ale juz sa na wykonczeniu)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie konczą szczotki to wlasnie jest brak reakcji,kontrolki nie przygasają , bo szczotki nie podają prądu na rozrusznik.(szczotki sa juz za krotkie, i nie dotykaja komutatora. niekiedy ułożą sie tak ze rozrusznik zapali ale juz sa na wykonczeniu)

Tak to prawda co piszesz ..ale wtedy cyknie automat i coś się dzieje a kolega opisuje że "zero reakcji"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak! u mnie nie ma cyknięcia nie ma zadnej reakcji . chciałbym si dobrac do tej stacyjki ale nie mam totalnie pojęcia jak sie do tego zabrac . macie moze jakis opis jak to sie rozbiera ? trzeba bedzie sciagnąc kierownice i wypiąc poduche ? jakie śruby zastosowali w tyvch plastikowych osłonach ? nie jest to krzyzak bo nie moge odkręcic krzyzakiem :/ pewnie jakies torxy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rozrusznik na 90% szczotki.

Miałem identycznie też nic nie cykało a wiecie dlaczego to nie maluch tu jest elektromagnes inaczej łaczony.

Niema szczotek lub są krótkie nie ma cykania i kręcenia.

Po co rozbierać obudowe kierownicy.Miernik i pod samochód

sprawdzasz napiecie na cienkim przewodzie-druga osoba próbuje odpalać.

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem rozrusznik . Wypadło ze kostka walnięta . Zrobiłem mały myk zeby odpalac auto na czas naprawy . moze komus sie przyda. Odpiąłem mały czerwony kabel od rozrusznika podpiąłem tam kontrolke i spróbowałem odpalic . oczywiscie kontrolka sie nie zaswieciła . zrobiłem sobie kabelek z wsuwką o długosci mniej wiecej 1,5 metra . wsuwke wczepiłem w miejsce małego czeronego kabelka przy rozruszniku przeprowadziłem kabel koło filtra powietrza do akumulatora zeby odpalic auto - otwieram maske przekrecam kluczyk w pozycje zapłon wysiadam szybko z auta i przytykam wczesniej przeprowadzony kabel do + w aku . auto odpala .

dobra ale teraz kolejne moje pytanie . czy ktos z was kiedys rozbierał ta kostke ? wiecie jak sie do tego dobrac ? próbowałem odkręcic obudowe kierownicy ale za cholere nie moge dojsc jaki tam trzeba miec srubokręt wciskałem juz chyba wszystko i nie moge przekręcic sruby . co tam potrzebny jest za klucz ? mowie o tej obudowie plastikowej dzielonej na pół . i czy jak to odkęce to bede miał juz kostke na wierzchu czy trzeba sciagac kierownice ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2013 o 18:01, kubajvc napisał:

Jak w temacie . Dzis rano wsiadłem do autka pojechałem po zakupy wróciłem wszystko ok .

po około 2 godzinach wsiadam na pewniaka wsadzam kluczyk do stacyjki kontrolki się zapaliły radyjko zagrało przekręcam do rozruchu a tu lipa . zero reakcji . Kontrolki nie przygasają błędów nie ma wszystko wygląda tak jakby prądu do rozrusznika nie podawało . dodam ze miałem już kiedyś taki przypadek jakiś miesiąc temu ale po chwili auto odpaliło . wiedziałem ze kiedyś możne się to powtórzyć ale olałem sprawę . problem dopadł mnie bardzo szybko i to w najmniej oczekiwanym momencie ? miał ktos z was podobny przypadek ?

Hej,

Masz może manual jakwymienić kostkę stacyjki? :) Jaki ma numer? Dobiora po VIN?

Mam podobny problem. Czasami przekręcam kluczyk i jest zero reakcji. Rozrusznik sprawdzony i wychodzi, ze wszystko jest OK.

Czy przy wymianie kostki stacyjki należy wymienić również kluczyk? Jak to wygląda? 

Edytowane przez Voucher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem kostke, sprawdzilem rozrusznik, a mimo to czasami gdy przekrecam kluczyk kontrolki sie pala, ale nie ma reakcji na rozruch.

Co moze byc jeszcze przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Voucher czy rozwiązałeś problem w swoim samochodzie co może być przyczyną, że nie podaje prądu na rozrusznik? (kostka i rozrusznik sprawdzona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problemem okazał się ukryty wyłacznik. Sprawa rozwiązana u elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny przypadek w Audi A4 b7 3.2 V6,mianowicie zaczęło się w weekend pojechałem rano zatankować auto. Później wsiadam przekrecam kluczyk i nic zero reakcji. Wcześniej nie miałem żadnego problemu z uruchomieniem silnika.Na domiar tego nie działają ustawienia siedzeń elektryczne i szyby.Bezpieczniki w kabinie i pod maską sprawdzone,wszystkie są dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest 12.4-12.8 V nowy akumulator podpinałem to samo zero reakcji. W sobotę udało mi się uruchomić auto,po skasowaniu błędów,są to błędy związane z pompa abs.Ale co udało mi się zaobserwować to podczas,jazdy wydobywał się nienaturalny dźwięk od strony kierowcy.Podobny do nadpalajacego się przewodu,nie wiadomo co jest tego przyczyną .Od spodu auto obejrzane i nie widać żeby jakiś przewód uległ uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

edit...okazało się ze rozrusznik padnięty.

Edytowane przez Wik198
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam taki problem, że auto po próbie odpalenia nie ma żadnej reakcji.

 

Wyciagłem rozrusznik - na krótko działa, bendiks załącza.

 

Podpiałem miernik, jest napięcie na kablach, po przekręceniu odpalania prąd na wtyczce tez sie pojawia. 

 

Masa która jest od podłużnicy do łapy silnika tez jest dobra. 

Aku i bezpieczniki dobre. W kompie zero błędów. 

 

Ktoś ma jakieś pomysły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...