Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie przy przyspieszaniu na LPG. Cewki?


piotrekpiwko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam auto z silnikiem 1.8T 163KM. Komputer LPG: King, wtryski Barracuda do 240KM

Ostatnio borykam się z problemem, że podczas przyspieszania od 2 biegu w górę, zaraz po naciśnięciu gazu samochód chwilę się przymuli (przyszarpie) i zaraz jedzie normalnie. Byłem z tym u gazownika. Okazało się że mapy się rozjechały. Ustawił mapy idealnie (bynajmniej tak mówił) ale problem został. Stwierdził że może to być oznaka padających cewek, gdyż gaz jest bardziej czuły na takie rzeczy niż PB. Na Vagu nie ma żadnych błędów zwłaszcza dotyczących cewek, a na PB samochód lata jak ta lala. Świece nowe irydowe NGK.

Czy rzeczywiście może to być problem powoli padających cewek? A czy nie jest tak że cewka po prostu pada i tyle a nie że pada powoli?

Czy może problem tkwi po stronie gazownika? Nie chcę wymieniać sprawnych cewek kiedy się może okazać że to gazownika wina:)

Jakieś sugestie, bo już te szarpanie doprowadza do szału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio podobne objawy, poskutkowała wymiana świec na NGK Laser Platinium. Problem ustąpił. Ponoć takie są zalecane do 1.8T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym że na początku po założeniu instalacji samochód bardzo fajnie jeździł na gazie na tych nowych świecach które są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na PB nic. Elegancko jedzie. Jeszcze mi przed chwilą check się zapalił. Obstawiam że od gazu coś z mieszanką błąd. Zaraz pójdę do samochodu i zczytam błąd.

---------- Post dopisany at 10:30 ---------- Poprzedni post napisany at 10:05 ----------

Proszę bardzo zczytane przed chwilą błędy.

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile masz przejechane na LPG?

Jakie graty masz?

Może już listwa się wysłużyła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1100km świeżo założona instalacja. Komputer AEB King, wtryski barracuda do 240KM, reduktor nie pamiętam:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do gazownika skoro świeża instalka niech poprawia aż bedzie dobrze.To że mapy ustawiał to Ciebie nie interesuje ma ustawić, aby auto jeździło tak samo na gazie jak na benzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u gazownika sprawa wyjaśniona. Ktoś jak rozłączał wtryski (mechanik) to źle podłączył 3 z 4. Gazownik zmienił z powrotem i jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW 1.8T jest strasznie czuły w kwestii składu mieszanki i źle wyregulowany gaz rozjeżdża bardzo mapy benzyny i później szarpie też na Pb aż do zdjęcia klemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie zdziwiłeś trochę bo gazownik mówił że komputer benzyny nawet przy rozjechaniu się map nie może wpłynąć na komputer benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę temat i podepnę się, ponieważ u mnie jest podobnie, ale ma szarpanie tylko do 2 tys obr. Ogólnie nie dzieje się to cały czas, tylko zależy od chwili (na PB idealnie), podobno świece, jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz coś o instalacji lpg.

Jaki przebieg, jakie graty, wtryski

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor: ZAVOLI

Wielozawór: TOMASETTO

Elektroniczna jednostka sterująca ECU: AGiS

Wtryskiwacz gazu: OMVL

Przebieg 250.000, instalacja założona przy 220.000 (od kiedy kupiłem, więc prawie 30.000 było idealnie), mapy są ok, bo byłem na regulacji, silnik 1.8T (150)

---------- Post dopisany 25-07-2013 at 20:38 ---------- Poprzedni post napisany 17-07-2013 at 23:12 ----------

Problem rozwiązany.... Przyczyną była walnięta cewka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaopatrz sie w komplet tych cewek bo jak padla jedna, kolejne padna juz niedlugo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...