Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na wolnych obrotach


Faster84

Rekomendowane odpowiedzi

Turbine wykluczam całkiem.

Auto od stycznia wogóle nie wziąło nawet kropli oleju, ciągnie jak trzeba w całym zakresie obrotów. Teraz gdy jest ok 25 stopni na dworze,  to już od odpalenia auta są drgania cały czas na wolnych obrotach tylko i wyłącznie.

Jak było chłodno to się nie działo, póki nie nabrał temperatury.

Póki co wstrzymuje się z plecionka, ale gdy spojrzę pod maskę to podczas pracy na wolnych rzuca wydechem przod-tyl dość zauważalnie i czuć te drgania na silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tymczasem u mnie drgania znowu wróciły:/ No ręce opadają...

Tym razem podmieniłem wtryski na inne i jak na razie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pgzibi a wogóle wymieniłes plecionke?

Nie będę wymieniać tak "grubych" tematów póki nie dojdę co jest faktycznie nie tak.

Na dniach jeszcze czyszczenie turbo będzie bo ostatnio 2 razy odcielo przy 120km/h...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja też od niedawna ma ten problem z tymi drganiami tylko gdy jest ciepło na dworzu i nie mogę dojść do ładu co to może być  jak jest zimno to jest okej ładnie chodzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

U mnie identyczne objawy w AFN-ie. Problem ten zauważyłem już jesienią, lecz odpuściłem temat, bo zimą nie było z tym problemu, lecz teraz problem powrócił. Drgania pojawiają się przy wysokich temperaturach otoczenia, mniej więcej przy +10 i w górę. Na luzie trzęsie silnikiem, wydechem oraz całą budą. Zauważalne to jest najbardziej przy dojazdach do świateł. Obstawiałem problem z układem wtryskowym i zakupiłem środek Ligui Moly do czyszczenia silników diesla - dodatek do paliwa i zauważyłem lekkie zmiany na plus. Po tym środku samochód raz się trząsł, raz nie. Jak się trząsł to czasami samo przechodziło, a jak samo nie przechodziło to trzeba było lekko dodać gazu, a wibracje stawały się mniejsze, lecz cały czas były odczuwalne w samochodzie, na silniku oraz wydechu. Jak się przytrzyma gaz na trochę wyższych obrotach niż na wolnych, około 1000 to drgania jakby są nieodczuwalne. Dochodzi jeszcze jeden problem, znacznie mniejszy, ale nie wiem czy nie ma związku, mianowicie silnik wpada w nieprzyjemne buczenie, twarda głośna praca głównie w zakresie 1500-2000 obrotów, również na biegu jałowym. Ma ktoś jakieś pomysły jak ten problem rozwiązać, może komuś udało się rozwiązać ten problem i chce się pochwalić co pomogło? Albo od czego zacząć szukać problemu? Ja bym zaczął od wymiany wtryskiwaczy. 
 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do drgań to wina jest w plecionce (złączu elastycznym) na 100% bo miałem te same objawy, a jeśli chodzi o buczenie i twardą pracę to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.05.2017 o 13:13, sodlerr12 napisał:

Witam!

U mnie identyczne objawy w AFN-ie. Problem ten zauważyłem już jesienią, lecz odpuściłem temat, bo zimą nie było z tym problemu, lecz teraz problem powrócił. Drgania pojawiają się przy wysokich temperaturach otoczenia, mniej więcej przy +10 i w górę. Na luzie trzęsie silnikiem, wydechem oraz całą budą. Zauważalne to jest najbardziej przy dojazdach do świateł. Obstawiałem problem z układem wtryskowym i zakupiłem środek Ligui Moly do czyszczenia silników diesla - dodatek do paliwa i zauważyłem lekkie zmiany na plus. Po tym środku samochód raz się trząsł, raz nie. Jak się trząsł to czasami samo przechodziło, a jak samo nie przechodziło to trzeba było lekko dodać gazu, a wibracje stawały się mniejsze, lecz cały czas były odczuwalne w samochodzie, na silniku oraz wydechu. Jak się przytrzyma gaz na trochę wyższych obrotach niż na wolnych, około 1000 to drgania jakby są nieodczuwalne. Dochodzi jeszcze jeden problem, znacznie mniejszy, ale nie wiem czy nie ma związku, mianowicie silnik wpada w nieprzyjemne buczenie, twarda głośna praca głównie w zakresie 1500-2000 obrotów, również na biegu jałowym. Ma ktoś jakieś pomysły jak ten problem rozwiązać, może komuś udało się rozwiązać ten problem i chce się pochwalić co pomogło? Albo od czego zacząć szukać problemu? Ja bym zaczął od wymiany wtryskiwaczy. 
 

a sprawdzałes wtryski? Sprawdź na zimnym silniku i zrób logi podczas odpalania! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem u mnie plecionka wygląda jaknajbardziej w porządku. Przynajmniej wizerunkowo dobrze wygląda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak wyglądała stan wzrokowy można powiedzieć idealny. Ja wymieniałem w ciemno. Na forum jest kilka tematów o plecionce co wskazuje o jej uszkodzeniu. Ja wstawiłem używaną ori z A5 o nr. 4B0253097C

Edytowane przez robert 3024
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby to tak wszystko przemyśleć to faktycznie może to być plecionka.

http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-tlumika-audi-skoda-vw-55x120-i6373162927.html

wymiary się zgadzają, ale firma nieznana. ciekawe jak to jakościowo wygląda 

Edytowane przez sodlerr12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale da się wymienić samą plecionke?

Bo wszędzie widzę zestawy downpipe wraz z kawałkiem rury.

Tylko bez katalizatora wtedy może być lipa na przeglądzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził mi mechanik samochód pod kontem tych objawów trzęsienia się i okazało się, że mam przestawiony zapłon. Ustawił go i objawy nie przeszły, ale okazało się, że mi delikatnie przecieka pompa wtryskowa i nadaje się w najbliższym czasie do uszczelnienia. Czy nieszczelna pompa wtryskowa może być przyczyną tych wibracji samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moze. Sprawdz w ktorym miejscu cieknie zebys sie nie wkopal bo duzo naciagaczy mowi ze pompa do uszczelnienia a wymieniaja feralna uszczelke pod nastawnikiem za 30zl i ponizej godzinki roboty a kasuja po 700zl czy wiecej bo niby cala pompe uszczelniaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie ja również  borykam się z Trzęsacym się silnikiem. Drgania budy są, ale delikatne. Plecionka nowa, wałek rozrządu nowy, poduchy wydają się sprawne(nie są zabrudzone różowym płynem) chodź przy zaciagnietym recznym i ruszaniu silnik unosił się do góry. trochę popekana jest guma poduchy skrzyni. Filtr paliwa nowy, olej zmieniany 5 tys km temu... 

Jakieś pomysły? 

Edytowane przez ŁukaszPłock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.05.2017 o 12:07, misiekA80 napisał:

Pgzibi a wogóle wymieniłes plecionke?

Nie będę wymieniać tak "grubych" tematów póki nie dojdę co jest faktycznie nie tak.

Na dniach jeszcze czyszczenie turbo będzie bo ostatnio 2 razy odcielo przy 120km/h...

U mnie wpadał w notlaufa raz przy 110, innym razem przy 140. Po regeneracji turbo drgania ustały na cały jeden dzień... :P

Od około roku mam założoną tą rurkę: http://baq-garage.pl/produkt/downpipe-1-9tdi-audi-a4-b5-b7-94-07-passat-b5-superb-i/?v=9b7d173b068d

Drgania pojawiły się kilka miesięcy po jej założeniu, więc plecionkę wykluczam.

Niedawno oddawałem wtryski do regeneracji. Po ich założeniu na auto było ok, ale po dwóch dniach drgania znowu wróciły.

Ciekawostka: dzisiaj po lekkim odsunięciu rury dolotu od filtra paliwa drgania ustały. Ciekawe na jak długo... Czyżby jakiś problem z obudową filtra? Nieszczelność? Może lewe powietrze dostaje się do układu paliwowego?

Za każdym razem, gdy cokolwiek grzebię przy silniku, to drgania odchodzą na jeden dzień. Dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie zauważyłem że do wymiany poduszka pod turbo,  na dniach znajdę dobrą używke i wymienię.

Ps.

Czyszczenie turbo pomogło :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, misiekA80 napisał:

Ps.

Czyszczenie turbo pomogło :-D

...na notlaufa. Daj znać, jak znajdziesz panaceum na drgania na wolnych;)

 

19 godzin temu, pgzibi napisał:

(...)dzisiaj po lekkim odsunięciu rury dolotu od filtra paliwa drgania ustały. Ciekawe na jak długo...

A dzisiaj wróciły:/

Wieczorem wymienię czujnik temperatury powietrza dolotowego. Jak to nie pomoże, to następny w kolejce będzie chyba przepływomierz, albo czujnik położenia wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...