Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak Zaślepić EGR w 1.9 TDi


CZIKITA

Rekomendowane odpowiedzi

WItam! Chcę zaślepić EGR w Audi z silnikiem AHU. Trochę to wygląda inaczej niż w AFNie choć dużej różnicy nie ma. Czy możecie doradzić w któych dokładnie miejscach zaślepiać i co z rurką?? U mnie wygląda to tak:

3d5dcbfca6a1bd50med.jpg

00c862e190390bd2med.jpg

03178c244d4e51c5med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaślepka na wydechowy i ssący, sterowanie w sumie możesz zostawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ;)

Dzięki:) Czasem człowiek takie głupie pytania zadaje mimo iż odpowiedź sama się nasuwa ale zielony jestem w te klocki więc proszę o wybaczenie :grin: . Takie pytanko jeszcze: jak dokładnie zaślepić ten wężyk co dochodzi do EGR i czy faktycznie auto będzie chodziło duzo głośniej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy głośniej? Ja u siebie nic takiego nie zauważyłem. Jak zaślepić wężyk? Dobierz sobie śrubkę żeby się ładnie w niego wkręciła i dodatkowo skręć cybantem. Ja u siebie ten wężyk zaślepiłem mniej więcej nad skrzynią żeby go nie było widać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to jaki jest sens zaślepiania wężyka?? Przecież może zostać jak jest bo i tak zawór będzie zaślepiony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym przypadku raczej nie ma, co innego jak zmieniamy kolektor ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chciałem zaślepić EGR ale nie udało mi się i poproszę o pomoc...

Sprawa wygląda tak: zaślepki kupiłem fabryczne (po 16 zł) i okazało się, że rozstaw otworów jest zbyt duży. Było wiięc sporo piłowania w otworach. Zamontowałem zaślepkę na górze, przy kolektorze. Pozostałych złączy nie mogłem odkręcić. Po tym samochód już nie chciał odpalić. Po zdemontowaniu zaślepki pali.

Następna sprawa, to cięgno sztangi. Przy zwiększaniu obrotów jest tylko słabo wyczuwalne drgnięcie - może wcale się nie porusza, tylko mam takie wrażenie.

Wymieniłem też część wężyków podciśnienia.

Zacząłem to wszystko, bo ob4roty 3 tys osiągam tylko na luzie. Mam skrzynię automatyczną, więc nie mogę pogonić na niższych biegach.

Proszę poradźcie coś bo nie wiem co dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam ASB i żaden problem podkręcić silnik do 3 tys i więcej na każdym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam ASB i żaden problem podkręcić silnik do 3 tys i więcej na każdym biegu.

To podpowiedz jak na każdym biegu, bo mam z tym problem.

U mnie biegi "wskakują" automatycznie i wystarczają obroty mniejsze niż 3000.

Edytowane przez zibol48
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcisnij mocniej pedał gazu i powinno zmieniać biegi na wyższych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie zrozumiałeś problemu. Biegi wskakują po dodaniu gazu - tak to działa - normalka..

Chodziło o to jak utrzymać wysokie obroty ale by nie wskoczył wyższy bieg ponieważ jest wtedy mniejsze obciążenie silnika.

Mi wysokie obroty wchodzą tylko na luzie a chciałem się przekonać do jakiego obciążenia uzyskam np. 4000obr.

Czy teraz się rozumiemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocniej depnij na gaz i wtedy wyżej zakreci zeby bieg zmienić. Ewentualnie pod D na wybieraku masz 3 2 1 więc tez po wrzuceniu np na 2 zmieni tylko 1 na 2 i dalej obroty beda rosnąc.

Zresztą nie ten temat na takie rozmowy. Sory za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przeczytałem wątek i trochę się pogubiłem...

Co jest lepsze:

- zaślepić oryginalny kolektor z AFNa zaślepkami z ASO - koszt max 30 zł

- czy wymienić cały kolektor od AWX i dokupić flanszę - z tego co się orientuję kolektor to 70-100 zł, flansza 90 zł? - całość max 200 zł?

Czy kolektor z AWX da coś więcej? Bo koszt jest diametralnie większy.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor z AWX.

Wiecej powietrza daje.

Od razu kanały w głowicy wyczyść,i kolektor wypal z nagaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przepłacaj za kolektor z AWX, szukaj z AUY czy AVF z sharana, galaxy czy alhambry, są takie same, tylko mają w innym miejscu mocowanie osłony silnika, czego w naszych nie potrzeba, koszt ok. 20-30zł

zaślepkę możesz zrobić z rurki, którą i tak wywalasz

sama zmiana kolektora nie podniesie osiągów silnika

Edytowane przez Trzesio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że w tych miejscach zaznaczonych teraz na zielono?:

852fe1005488f077med.jpg

A jeżeli zaślepię tą rurkę ale w dwóch miejscach ( na rysunku zielone po lewej na dole oraz czerwone pośrodku) to będzie to spełniało swoją rolę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaślep oba kolektory, czyli zielone miejsca, zawór możesz całkiem wywalić, bo i tak nie potrzebny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaślep oba kolektory, czyli zielone miejsca, zawór możesz całkiem wywalić, bo i tak nie potrzebny

Ok, dzięki. Pytam się dlatego, bo zamówiłem dwie zaślepki o gr.ok 4mm. i rozstaw otworów pasuje tylko na miejsca, które podałem. W górnym kolektorze jest mniejszy i zaślepka już nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...