Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytanie o ocynk nadwozia


black.devil

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, czy któryś z Was orientuje się, które roczniki bądź modele Audi nie wyszły w ocynku? Tzn jest opcja na korozję :facepalm:. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to audi 80 b3 już były wypuszczone w ocynku i od tamtej pory wszystkie miały

Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to audi 80 b3 już były wypuszczone w ocynku i od tamtej pory wszystkie miały

Wysłane z mojego GT-I8190N za pomocą Tapatalk 2

Wg mnie tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nowszych czyt b8 a5 już nie są w całości ocynkowane

Od 2015 będą już celowo montowali skorodowane elementy w niewidocznych miejscach :naughty: Sorry za OT :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja słyszałem że od Audi 80B3 do Audi A4 B7 było w ocynku :wink: B8 nie ma ocynku tylko warstwę Antykorozyjną przez całą podłogę tak do połowy drzwi :grin: reszta goła blacha pod lakierem :decayed:

No ale ile informacji tyle opinii :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i b5 niby sa w ocynku a ruda wychodzi i np na dole drzwi

bo nic nie jest na wieczność. Dzięki dobremu zabezpieczeniu ślady korozji pojawiają się po kilkunastu latach od wyprodukowania samochodu a nie po kilku. Często niestety spotykana opinia jest taka, że jak ocynk to nie ma prawa korodować. A prawda jest taka, że jak jest blacha to jak świat światem rdzewieć będzie i nic tego nie powstrzyma. Pytanie czy wyjdzie po 5 latach czy po 15-stu. Oczywiście każda naprawa pogarsza właściwości fabrycznego zabezpieczenia lub je usuwa ale to zupełnie inna historia. W każdym samochodzie są miejsca newralgiczne, najbardziej narażone na uszkodenia tudzież często zachlapane i trudno wysychające. I po klikunastu latach, szczególnie w naszych warunkach klimatycznych musi coś wyjść, nie ma innej możliwości. Zamiast narzekać, że w kilkunastoletnim aucie coś wyszło to trzeba w te pędy zabezpieczyć i cieszyć się dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i b5 niby sa w ocynku a ruda wychodzi i np na dole drzwi

U siebie w Audi na dole na tylnych drzwiach zauważyłem mało widoczne pęcherzyki powietrza. Takie jak by bąble. To może być oznaka rdzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się ruda pojawiła na krawędziach błotników przednich i obu prawych drzwiach :decayed: trzeba będzie kiedyś to zrobić :wink:

Zgadzam się ze stwierdzeniem ze ocynk nie jest wieczny tym bardziej a ucie które jak np. moje ma 18 lat :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat na tych drzwiach co mi wyszło to nie było robione nic. wszystko ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i b5 niby sa w ocynku a ruda wychodzi i np na dole drzwi

U siebie w Audi na dole na tylnych drzwiach zauważyłem mało widoczne pęcherzyki powietrza. Takie jak by bąble. To może być oznaka rdzy?

Koledzy, u mnie przy B4 po zimie też wyszły te pęcherzyki powietrza pod lakierem, ale bez rdzy, orientuje się ktoś jak to usunąć, może przebić i zrobić zaprawkę?

Nie chcę Was martwić ale pod tymi pęcherzykami na lakierze jest... Jakby to powiedzieć... Jest rdza :naughty:

Odcinamy lakierek z bąblem, czyścimy, zabezpieczamy i zapraweczka :whistling:

Nie no, blacha w B5 jest bardzo dobra lecz zbliżając się do pełnoletności ma prawo się zmęczyć, zwłaszcza w takich standardowych, newralgicznych miejscach :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i b5 niby sa w ocynku a ruda wychodzi i np na dole drzwi

U siebie w Audi na dole na tylnych drzwiach zauważyłem mało widoczne pęcherzyki powietrza. Takie jak by bąble. To może być oznaka rdzy?

Na chwile obecna to jest oznaka wilgoci która dostała się pod lakier a ocynk ma to do siebie, że wówczas odparza lakier. Przeważnie proces ten zaczyna się po uderzeniu kamienia niby nic nie widać ale przez niewielkie uszkodzenie dostaje się pod lakier wilgoć i pojawiają się z czasem pęcherze. Z czasem będzie w tym miejscu rdza dlatego najlepiej skalpelem usunąć pęcherz i zrobić zaprawkę. Ostatnio rozmawiałem z blacharzem, który stwierdził, że ocynk nie lubi soli którą sypia nasze drogi i z czasem takie problemy pojawiają się w tych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez niestety sie to zdarzylo, pojawily sie pecherze dosc spore, a czesc juz odpadla na listwie na klapie bagaznika, tam gdzie zamek, oraz dziurka sie pojawila na lewym przednim zderzaku, blacharz mi powiedzial ze to w srodku jest jakas gabka ktora nawilzona od srodka to sprawia, tez mi powiedzial, ze sol dobrze na ocynk nie wpywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...