Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa wyząbkowanych opon


Buba

Rekomendowane odpowiedzi

Metoda bardzo prosta i skuteczna. Jest w PL chyba 4 firmy które zajmują się tego typu usługami. Jest do tego nawet urządzenie które wygląda tak:

wyr%C3%B3wnywarka%20ma%C5%82e.jpg

Działanie proste. Wrzucamy koło jak do wyważenia a na drugim wałku w przeciwnym kierunku kręci się papier ścierny który zrywa oponę.

Z racji tego że nigdzie w promieniu 200km takiej maszyny nie mają a ceny też nie zachęcają to trzeba było ogarnąć to domowym sposobem.

Potrzebny diax i papier ścierny (najlepiej na rzepie). Najlepszy jest 40 ale że takiego nie miałem pod ręką to użyłem 60

Podnosimy samochód i odpalamy. Im szybszy bieg tym szybciej zerwiemy.

Naprawa wyząbkowanych opon - YouTube

Ile bieżnika zerwać to już kwestia jak duże są ząbki. Co jakiś czas sprawdzamy. Najlepiej ręką przejechać "pod włos" i gdy nie będziemy czuć różnicy w wysokości bieżnika to przerywamy. Musi być idealnie równy.

Ja się bawiłem jakąś godzinę bo wszystkie 4 były do poprawki. Grubość bieżnika zmniejszyła się minimalnie i jeszcze sporo mięsa zostało.

Cisza w auce bezcenna :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba będę musiał zrobić to samo bo przednie trochę hałasują. W Suwałkach gość ma sprzęt do takich zabiegów ale koszt 50 PLN/koło trochę odstrasza. Za cały komplet wyjdzie mi szlifierka z zapasem papieru na kilka kompletów opon.:decayed:

Z filmiku wywnioskowałem, że w Q trzeba podnieść całą stronę, żeby można było coś podziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wypiac wtyczke od ABS-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo całe auto albo tylko jedną stronę

---------- Post dopisany at 13:57 ---------- Poprzedni post napisany at 13:56 ----------

Lepiej wypiac wtyczke od ABS-u

to fakt. momentalnie choinka na zegarach i po wrzuceniu 3 biegu tył przestawał się krecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wypiac wtyczke od ABS-u

Słusznie bo jeszcze EDS zechce zadziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam jeszcze drugi filmik. Krótki ale widac jak diax podskakuje na ząbkach. Jak przestanie to jesteśmy w połowie roboty. Później pozostaje sprawdzanie dłonią czy czujemy różnice wysokości bieżnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buba,

A te opony z pierwszego filmiku to Dunlopy SP SportMaxxy może? Bo bieżnik tak jakoś znajmo wygląda. Mimo wyczytanych w internecie opinii, że miękkie i że sie szybko zużywają kupiłem takie w zeszłym roku i po 20 tys km się wyząbkowały. Teraz cierpię, bo nie posłuchałem tych co się nacięli wczesniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich zabiegach lepiej podniesc caly samochod bo olej w dyfrach pewnie niezle sie gotowal. Jak macie opony asymetryczne czyli nie kierunkowe to moza je zamienic stronami to sie same 'wyprostuja'. Ja tak zrobilem z moimi tylnymi i poskutkowalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za domialexem, szkoda mechanizmu różnicowego...

Szkoda to wody, jak tesciowa wpadnie do studni

Glupoty wypisujesz, nic z mechanizmem sie nie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak macie opony asymetryczne czyli nie kierunkowe to moza je zamienic stronami to sie same 'wyprostuja'. Ja tak zrobilem z moimi tylnymi i poskutkowalo.

Usunąłeś skutek a przyczyna ząbkowania nadal pozostała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do czasu

Kolejny teoretyk-fantasta :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do czasu

Kolejny teoretyk-fantasta :facepalm:

Uzasadnij, w założeniu mechanizmu nie jest praca bez obciążenia ( podniesione koło ) w stosunku 100% lewe, 0 % prawe, poza tym sama metoda naprawy wyząbkowanych opon jest co najmniej śmieszna... Opony zużywają się i kupuje się nowe, a jeżeli nastąpiło to w okresie gwarancji to po prostu reklamuje się je, ponieważ niejednokrotnie ząbkowanie to nie nasza wina tylko samej opony. A co do teoretyka, 15 lat pracy w swoim warsztacie, a książek o mechanice nie czytuję :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja 25 lat. I co dalej bedziemy sie licytowac ? :facepalm:

Dla mechanizmu roznicowego jest zupelnie obojetne jak pracuje. Opor pojawia sie wowczas gdy kola kreca sie z jednakowa predkoscia w tym samym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak macie opony asymetryczne czyli nie kierunkowe to moza je zamienic stronami to sie same 'wyprostuja'. Ja tak zrobilem z moimi tylnymi i poskutkowalo.

Usunąłeś skutek a przyczyna ząbkowania nadal pozostała.

Tak nie do końca jest, jeżdżące bez obciążenia kombi w trasach ma tendencje do ząbkowania tylnych opon, w nowym sezonie zamieniasz tył na przód w ośce i po pewnym czasie masz cały komplet wyząbkowany - pisze z autopsji, zawieszenie mam w porządku, dwa razy w roku sprawdzam i koryguje geometrie przy zmianie kół a i tak mnie to spotkało. Pojechałem do gościa który ma maszynkę do naprawy opon - z jedną oponą "walczył" około godzinę - zwiedziłem całą okolicę w tym czasie :-) ale było warto, 75zł za oponę ale cisza w aucie bezcenna a opony na conajmniej dwa sezony jeszcze wystarczą.

Wysłane z telefonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja 25 lat. I co dalej bedziemy sie licytowac ? :facepalm:

Dla mechanizmu roznicowego jest zupelnie obojetne jak pracuje. Opor pojawia sie wowczas gdy kola kreca sie z jednakowa predkoscia w tym samym kierunku.

Nie zgadzam się ;) a co z luzem międzyzębnym, który kasuje się dopiero wtedy kiedy autko stoi na kołach... Nikt tu się nie licytuje, na pewno nie ja, ale wnieśmy coś do treści postu, twierdzę, nadal, że takie zabiegi związane z "naprawą" opon nie mają przyszłości, raz w sezonie zamieniam tył na przód i nie mam wyząbkowanych opon ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, zdefiniuj pojęcie "luz międzyzębny"? , i co ma do tego położenie wachacza?? Radzę zapoznać się z budową i zasadą działania mechanizmu różnicowego... Ale co ja tam mogę wiedzieć, ledwo 25 lat w zawodzie... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Riko A4 B6 AVJ napisał:

Ale co ja tam mogę wiedzieć, ledwo 25 lat w zawodzie... ?

To odkryłeś wykopalisko...:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...