Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja w A4 B6 nie działa - czy to czujnik ciśnienia klimatyzacji?


Szymanek31

Rekomendowane odpowiedzi

Czy czujni padnięty to wcale nie takie przesądzone, może nie być czynnika w układzie. W VCDS można sprawdzić ile bar jest na wyłączonym silniku. Jak masz czynnik to powinno być 4-5 bar (na wyłączonym silniku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, kuba.goller napisał:

Czy czujni padnięty to wcale nie takie przesądzone, może nie być czynnika w układzie. W VCDS można sprawdzić ile bar jest na wyłączonym silniku. Jak masz czynnik to powinno być 4-5 bar (na wyłączonym silniku).

Zerknij jeszcze raz na mój post edytowałem

Co mówi VCDS??

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Mam znowu problem z klimą.  W zeszłym  roku padł  mi czujnik od ciśnienia, wymieniony na nowy ori plus filtr w rurce i chłodziło  super. Dzisiaj u mnie było  ok. +18*C klima  działała  bardzo słabo. Możecie mi powiedzieć  co jest. Czasami słychać jak sprężarka  głośno  pracuje. Trzymajcie bloki pomiarowe 

20200405_154419.jpg

20200405_154505.jpg

20200405_154450.jpg

20200405_154446.jpg

20200405_154441.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech Ci sprawdzą ilość czynnika,niskie ciśnienie masz i sądząc po temperaturze za parownikiem klimy to w ogóle nie chłodzi. Sprawdź czy rurki metalowe pod maską nie zamarzają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pila24 napisał:

Niech Ci sprawdzą ilość czynnika,niskie ciśnienie masz i sądząc po temperaturze za parownikiem klimy to w ogóle nie chłodzi. Sprawdź czy rurki metalowe pod maską nie zamarzają .

Właśnie  nie zamierzają, w zeszłym roku zrobiłem serwis klimy. W tym roku znowu problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zamarzają to jest problem z rozpreżaniem czynnika,sądzę iż u Ciebie jest nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki problem z klima w b7 że zaświeca się econ jak się robi cieplej i wywala błąd czujnika ciśnienia ale po załączeniu świateł econ gaśnie i klima znowu działa, kiedy temperatura zewnętrzna wzrośnie powyżej około 27 stopni znowu zapala się econ i znowu pomaga załączenie halogenów. Czujnik był wymieniony na zamiennik zamówiony po numerach z tego oryginalnego. 
(kiedy zaświeca się econ na vagu pokazuje że ciśnienie jest poza skalą a zapalenie świateł zmienia ciśnienie znowu na prawidłowe) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam-dub napisał:

Witam. Mam taki problem z klima w b7 że zaświeca się econ jak się robi cieplej i wywala błąd czujnika ciśnienia ale po załączeniu świateł econ gaśnie i klima znowu działa, kiedy temperatura zewnętrzna wzrośnie powyżej około 27 stopni znowu zapala się econ i znowu pomaga załączenie halogenów. Czujnik był wymieniony na zamiennik zamówiony po numerach z tego oryginalnego. 
(kiedy zaświeca się econ na vagu pokazuje że ciśnienie jest poza skalą a zapalenie świateł zmienia ciśnienie znowu na prawidłowe) 

Zawor w kompresorze nie wyrabia, trzeba to sprawdzić i wiązkę do niego

Wymień też osuszacz i dławik

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierw warto ten czujnik ciśnienia wymienić na ori tak jak mateo pisał. Identyczne objawy w b7 szwagra było przy zamiennikach tego czujnika,ustało po wymianie na ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi zamówiłem czujnik oryginalny i po wymianie dam znać czy coś się zmieniło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przeczytałem wcześniej że nie trzeba nabijać klimy po wymianie czujnika, chcąc sprawdzić jaki mam nr czujnika odkręcając go zaczął wydobywać się gaz, psikało, więc w końcu nie wykręciłem czujnika, 2 znajomych mechaników powiedziało że po wymianie trzeba napełnić czynnik. Nie wiem co robić bo podejrzewam czujnik a nie mam jak sprawdzić bo wszystko wyleci ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2020 o 21:31, Radhor napisał:

Panowie, przeczytałem wcześniej że nie trzeba nabijać klimy po wymianie czujnika, chcąc sprawdzić jaki mam nr czujnika odkręcając go zaczął wydobywać się gaz, psikało, więc w końcu nie wykręciłem czujnika, 2 znajomych mechaników powiedziało że po wymianie trzeba napełnić czynnik. Nie wiem co robić bo podejrzewam czujnik a nie mam jak sprawdzić bo wszystko wyleci ...

Śmiało możesz wykręcić czujnik i gaz nie ucieknie. Wczoraj wymieniałem i jak zaczniesz odkręcać trochę będzie słychać jak gaz ucieka ale wykręcisz do końca to przestanie. Tam jest zaworek który podczas wykręcania czujnika się zamyka dlatego będzie słychać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Udało mi się rozwiązać problem z  wyłączaniem się klimatyzacji, problemem okazał się czujnik ciśnienia który został kiedyś wymieniony na zamiennik dobrany po VIN. Kupiłem używany original z tym samym numerem co miałem wcześniej i teraz wszystko działa tak jak powinno. Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

po uszkodzeniu chłodnicy klimatyzacji wymieniłem na nową lecz nie nabijalem, auto było jakiś czas nieużywane bo nie było mnie w kraju, w zeszłym roku układ uzupełniony czynnikiem ale Niestety klimatyzacja nie ruszyła, econ nie dało się wyłączyć i nic nie startowalo. Jedynie w zimę na mrozie rano econ dało się wyłączyć (wiadomo, bez żadnych zmian w działaniu) po jakimś czasie się zaswiecal. Lato powoli nadciąga więc klima się przyda, econ dalej nie gaśnie i nic się nie dzieje. 

Przed uszkodzeniem chłodnicy klimatyzacji wszystko działało ? 

Dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy kompresor chodzi, czy kręci się koło i czy nie jest uwalone sprzęgło. Jak to będzie ok, to kup sobie zestaw i płyn do płukania układu, nowy osuszacz i dysze dławiącą. Nabij układ, sprawdź czy jest szczelny i musi działać. Dobrze przy takiej operacji sprawdzić i ewentualnie dolać oleju do sprężarki.

Edytowane przez kuba.goller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko rozwaliło mi się sprzęgło od klimy, szpece od klimy powiedzieli że wymiana sprzęgła 400zł ale jeśli kompresor sie nie obraca to koszt naprawy około 2500zł.

Więc wymieniłem sprzęgło sam, przed montażem sprawdziłem wałek obraca się palcami bez oporów, problem w tym że po wymianie sprzęgła zaczął piszczeć pasek (przed wymianą sprzęgła też piszczał ale po wymianie zaczął bardzo)  więc wymieniłem go (na stary ale w lepszej kondycji). Po 3 dniach zaczyna ten drugi popiskiwać... Kupić nowy czy coś się dzieje z kompresorem? Jak to sprawdzić? 

Dodam że na zerwanym sprzęgle ciśnienie w układzie wg VCDS wynosiło 8bar - nie za dużo bez obciążenia??? Alternator też obraca się bez oporów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zerwało ci sprzęgło na kompresorze to raczej nie jest on w dobrej kondycji, jakieś opory musiały być że tak się stało. 
Nie dalej jak miesiąc temu mój kompresor obracał się tylko 1/4 obrotu i się blokował. Silnik nie chciał odpalić bo blokował go kompresor. Jak próbowałem ruszyć ręcznie kołem to zerwałem sprzęgło. Tak wglądał kompresor w środku

 

IMG_1130.JPEG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak się zabrać za diagnozę? - wiadomo że najprościej wymienić kompresor, osuszacz , wypukać układ i popłynąć 2500zł...  Tak mi zaproponowali już w serwisie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...