Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja w A4 B6 nie działa - czy to czujnik ciśnienia klimatyzacji?


Szymanek31

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w grupie 1 blok 4, u mnie pokazuje 2 bar. I mam właśnie ten błąd co kolega wyżej. Czyszby nieszczelności i uciekł czynnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki.

Czyli pewnie jest jakiś ubytek czynnika - niestety. Myślałem że tylko sam czujnik padł.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w Serwisie Klimatyzacji, po sprawdzeniu szczelności - ubytek gazu przy osuszaczu oraz przy kompresorze. 

  Wszystko ładnie ogarnięte, chłodzi aż miło.

  Przy okazji otwartego układu wymieniony zawór rozprężny, trochę miodu tam było w postaci opiłków ?.

IMG_20210417_121457.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, MaTeo85 napisał:

po wyglądzie dyszy nie wróżę sukcesów tej klimie.

Rok temu jak ją kupiłem był założony nowy kompresor, to może pozostałości po starym?? ? Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie chcę zakładać nowego tematu.

ECON włącza się i wyłącza wg swojego widzimisię. Klima robiona jesienią (kompresor i inne elementy), szczelna, nabita.
Błędy:
 

00819 - High Pressure Sensor (G65) 
            29-00 - Short to Ground
00819 - High Pressure Sensor (G65) 
            16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

Wymieniony czujnik na zamiennik NRF. Problem dalej występuje. Doszedł nowy błąd:
 

00819 - High Pressure Sensor (G65) 
            29-10 - Short to Ground - Intermittent
00819 - High Pressure Sensor (G65) 
            07-10 - Signal too Low - Intermittent
00819 - High Pressure Sensor (G65) 
            16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

Próbować z kolejnym czujnikiem? Jak jeżdżę, to przez większość czasu jest ECON, ale czasem coś załapie i jest ok. Mój serwisant od klimy twierdzi, że czujniki są pechowe i po prostu trzeba próbować z innymi. Dobrze mówi? Czy może czegoś nie bierze pod uwagę?

Edytowane przez petrosdbz20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MaTeo85 napisał:

miliard razy było pisane, czujnik tylko ori a nie zamienniki.

Może przypiąć gdzieś na górze tematu? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, petrosdbz20 napisał:

Może przypiąć gdzieś na górze tematu? xD

nie mam takiej mocy sprawczej, ale wielokrotnie w problemach z czujnikami ciśnienia były odpowiedzi że dopiero nowy ori czujnik załatwiał sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dwa tyg temu wysypała mi się klima.

Podpiąłem pod kompa i wyskoczył błąd:

 

00819 - czujnik wysokiego ciśnienia (G65)

              30-00- Przerwa / zwarcie z plusem.

Dzisiaj zmieniam osuszacz i dyszę. Odciągnąłem ponad 300 gram czynnika.

 

Czy po nabiciu mogę się spodziewać że nie będzie działać nadal ?

 

W przypadku tego błędu to jest definitywnie uszkodzenie samego czujnika czy brak styku ?

 

Poda ktoś dokładny numer OE ? Z tego co czytałem zamienniki nie wchodzą w grę tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Ori w ASO. Sugestia do wszystkich, płuczcie układy przed zakładaniem nowych dyszy, osuszaczy a szczególnie jak jest syf na dyszy po jej wyjęciu. Kilka opiłków może załatwić kompresor za 2000 zł. Kupcie sobie pistolet i płyn do płukania, to chyba z 150 zł kosztuje. Ja właśnie tak uwaliłem nowy kompresor Denso, po awarii wymielili mi, działał z kilka godzin. Drugim razem sam się za to zabrałem.

ps. sprawdzajcie ilość oleju w nowym kompresorze, czasem są suche albo brakuje.

Edytowane przez kuba.goller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam mały problem z klimatyzacja czasami, może ktoś tak miał już. Mianowicie auto po wymianie sprężarki klimatyzacji, chłodnicy, czujnika ciśnienia klimatyzacji - nie wiem czy mechanik ori kupił czy zamiennik, w razie co mogę posiadać ori od kolegi na podmiankę. Chodzi mi o to że klima chłodzi elegancko jak należy, wentylatory chodzą i jest ok. Natomiast z 3 miesiące po tych naprawach wchodzę do auta odpalam i włącza się econ, klima nie chodzi, wentylatory stoją. Wyłączę silnik następnie go włączę i wszystko wraca do normy. Dzieje się tak sporadycznie, czasem raz na dwa tygodnie tak się stanie a raz codziennie. Nie wiem co jest, błędy sprawdzone, nie ma błędy od czujnika ciśnienia. Co to może być panowie że czasem klima normalnie działa a czasem coś jej odwali i econ. Ponowne uruchomienie auta wtedy pomaga. Może coś z wentylatorem? Szczotki, moduł? Czy spróbować założyć ori czujnik ciśnienia. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam możliwości podpięcia pod kompa ehh, a tak w razie co to wie ktoś co to może być bez kompa mniej więcej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2013 o 23:33, CARLO napisał:

Okazało się że zgniła opornica zamontowana na pasie przednim.

Kolego o jakiej opornicy piszesz, gdzie jej szukać ? Mam podobny problem. Klima nabita, zero błędów ale nie załącza. Po podłączeniu vcdsa w teście bodajze w drugim kroku nie załącza się wentylator. Moze i u mnie padła ta opornica. Jezeli po Twoich wskazówkach zlokalizuję ją to mozna zmostkować na wtyczce aby sprawdzić czy klima ruszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest sterownik wentylatorów, a nie żadna opornica.

To że klima nie działa to nie tylko wyntylatory. W niektórych wersjach silnikowych wentylator klimy (jeśli są dwa) uruchamiany jest dopiero powyżej jakiegoś żądanego progu ciśnienia w układzie klimy. Trzeba zrobić odpowiednią diagnostykę czyli błędy w sterownikach silnika i klimatyzacji, bloki pomiarowe 001, 002, 010 ew. 026 i 027

Do tego zweryfikować czy sprzęgło zrywalne koła pasowego napędu kompresora jest sprawne i czy sama oś kompresora się obraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, MaTeo85 napisał:

Do tego zweryfikować czy sprzęgło zrywalne koła pasowego napędu kompresora jest sprawne i czy sama oś kompresora się obraca.

To w takim razie podpowiedz mi w którym miejscu w AVF zrywane jest sprzegło ? W kole pasowym są dwa elementy jakby zazębiajace się a same zęby oddzielone są gumkami amortyzujacymi. Na zewnątrz koła wystaje kawałek osi pod klucz "7". Teraz wypowiedz się czy po zerwaniu sprzegła na pracujacym silniku ta wystająca końcówka jakby ośki powinna się obracać czy nie ?

Z filmu jak w linku https://youtu.be/m3vO0JdgJQI wynika, że jeżeli kompresor nie "stoi" i sprzegła nie zerwało to ten sześciokątny koniec osi się będzie obracał.  Sam sobie chyba odpowiedziałem ale moze przyda się innym. 

Edytowane przez COXymoX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...