Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drżenie w przedziale 30-40km/h - Multitronic


shut88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupilem wlasnie A4 B6 2.5TDI 163km z multitroniciem. O samej skrzyni oczytalem sie juz sporo, zaznacze na wstepie, ze na VAGu nie pokazuja sie zadne bledy skrzyni. Problem polega na tym, ze przy przyspieszaniu, najczesciej w przedziale 30-40km/h, ale zazwyczaj 20-50km/h wystepuje chwilowe drzenie auta (wibracje, cos jakby jechac bo nierownej drodze). Trwa to moze sekunde dwie, pozniej puszcza. Przy wyzszych predkosciach problem nie wystepuje. Wrocilem przed chwila z autostrady i juz po zjezdzie tego drzenia nie zauwazylem, wydaje mi sie ze wystepuje ono czesciej przy zimnym silniku. Z dodatkowych objawow (nie wiem czy powiazanych) przy zwalnianiu pojawia sie czasem efekt "żabki", już praktycznie przy ostatniej fazie zatrzymywania. Nie wiem tez, czy multitroniki tak maja, ale przy jezdzie ze stala predkoscia obroty skacza o 50-100rpm chronicznie raz na kilka sekund. Nie jest to odczuwalne, ale zauwazylem to po prostu na wskazowce.

Czy to cos ze skrzynia? Moze ze sprzeglem albo dwumasem? Bardzo mozliwe tez, ze poduszki silnika, bo na kompie jest blad 1375 (czyli blad zaworu poduszek), a czytalem, ze przy multitroniku jednak sprawnosc poduszek jest dosc wazna. Co myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kupilem wlasnie A4 B6 2.5TDI 163km z multitroniciem. O samej skrzyni oczytalem sie juz sporo, zaznacze na wstepie, ze na VAGu nie pokazuja sie zadne bledy skrzyni. Problem polega na tym, ze przy przyspieszaniu, najczesciej w przedziale 30-40km/h, ale zazwyczaj 20-50km/h wystepuje chwilowe drzenie auta (wibracje, cos jakby jechac bo nierownej drodze). Trwa to moze sekunde dwie, pozniej puszcza. Przy wyzszych predkosciach problem nie wystepuje. Wrocilem przed chwila z autostrady i juz po zjezdzie tego drzenia nie zauwazylem, wydaje mi sie ze wystepuje ono czesciej przy zimnym silniku. Z dodatkowych objawow (nie wiem czy powiazanych) przy zwalnianiu pojawia sie czasem efekt "żabki", już praktycznie przy ostatniej fazie zatrzymywania. Nie wiem tez, czy multitroniki tak maja, ale przy jezdzie ze stala predkoscia obroty skacza o 50-100rpm chronicznie raz na kilka sekund. Nie jest to odczuwalne, ale zauwazylem to po prostu na wskazowce.

Czy to cos ze skrzynia? Moze ze sprzeglem albo dwumasem? Bardzo mozliwe tez, ze poduszki silnika, bo na kompie jest blad 1375 (czyli blad zaworu poduszek), a czytalem, ze przy multitroniku jednak sprawnosc poduszek jest dosc wazna. Co myslicie?

Skrzynia do naprawy. Uszkodzoną poduszkę też trzeba wymienić - zależnie od przebiegu do wymiany będzie też koło dwumasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, jestem tu nowy. Wpadłem na te forum ponieważ mam podobny problem z moim multitroniciem, a mianowicie, przy ruszaniu na "dziaduszka" naprawdę spokojnym nie ma najmniejszego problemu, natomiast przy gwałtowniejszym ruszaniu przy prędkości od 80 do 120 km/h występuje uciążliwe drżenie całego auta. Poduszka pod skrzynią jest ok, koło 2 kinetyczne zregenerowane, elektryk obstawia na lejący wtrysk. Auto lekko przydymi przy odpalaniu, na stałe odcięty ma filtr cząsteczek stałych, czy mogą to być wewnętrzne przeguby bądź też poduszki pod silnikiem? może ktoś spotkał się z podobnym problemem, nie chce tracić kroci na naprawy i chciałbym dojść do tego w miarę rozsądnymi kosztami, niestety diagnoza każdego z majstrów jest inna...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od zapoznania się z encyklopedią Multitronica...

Koło dwumasowe zregenerowane? To nie jest dobry pomysł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, zapoznałem się z encyklopedią multitronica a jednak nic z niej nie wywnioskowałem co by mnie interesowało.

Analiza takich tematów nigdy nie jest prosta... Chodziło mi nie tylko o pierwszy post ale o cały wątek. Sprawdź przeguby wewnętrzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Bartek, własnie do tego wniosku dochodziłem cały weekend i dziś zabieram się własnie za sprawdzanie przegubów, leży w tym moja wielka nadzieja, dam znać, czy są jakieś luzy, jeśli będą to dam znać czy wymiana na nowe dała jakieś zamierzone efekty.

---------- Post dopisany at 22:14 ---------- Poprzedni post napisany at 09:24 ----------

Niestety moje plany legły w gruzach, stałem się ofiarą bezmyślnych złodziei, którzy w moim Audi jak i kilku innych autach skradli wkłady lusterek, na chwilę obecną nie mogę się poruszać autem ponieważ nie chcę ryzykować utraty dowodu rejestracyjnego, tak więc zaraz jak dotrą nowe wkłady to ruszę do wulkanizacji sprawdzić koła a potem na kanał ocenić stan przegubów.

dodam, że niestety pechowo moje wkłady lusterkowe były fotochromatyczne i jeden taki wkład to koszt 250zł, niestety kupiłem zwykłe podgrzewane by po raz kolejny nie paść ofiarą jakiś debili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Udało Ci się z diagnozować problem szarpania i skoków obrotów? Mam ten sam problem. Podpięcie pod komputer na stacji diagnostycznej nie wykazało żadnych błędów.

Skrzynia do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a u mnie nic nie szarpie obroty nie skaczą ,a występuje drżenie kierownicy i jakby koła.
Jest ktoś w stanie pomóc?
Przypadek opisany tutaj:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...