Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.7 tdi ciężko odpala zimny


Rometer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, generalnie nie mam żadnych większych problemów z moją a4 ale od tygodnia jak postoi przez noc to gorzej odpala. Objaw jest taki że zawsze odpalała powiedzmy na 1-2 obrót wału a teraz na 4-5. Świece żarowe wymieniałem pół roku temu. Auto nie kopci tyle że to chyba niemiarodajne bo mam dpf-a.

Czy winę może ponosić przytykający się już DPF ? Chociaż FIS nie wywala mi komunikatu...

Jak już odpalę pierwszy raz, to potem cały dzień jest idealnie... A może jestem przewrażliwiony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik powinien odpalić od razu bez jakichkolwiek problemów jeżeli osprzęt jest sprawny. Masz VCDS żeby podpiąć i sprawdzić czy w sterowniku silnika są zapisane jakieś błędy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dojadę dzisiaj na spota do Poznania to chłopaki podepną kompa i zobaczymy co wywali... Mam nadzieję że to tylko pierdoła... A jak nie to będziemy szukać rozwiązania w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że temat z innej paki ale podepnę się bo chodzi za mną myśl , zeby sprzedać moja BRD 170 KM i zakupić sobie B7 z motorkiem 2.7 TDI , możecie mi cos powiedzieć na ten temat. Jak wam się sprawuje ten silnik , co się przeważnie psuje, ile kpl rozrząd itp....Co lepie 2,7 czy 3.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, generalnie nie mam żadnych większych problemów z moją a4 ale od tygodnia jak postoi przez noc to gorzej odpala. Objaw jest taki że zawsze odpalała powiedzmy na 1-2 obrót wału a teraz na 4-5. Świece żarowe wymieniałem pół roku temu. Auto nie kopci tyle że to chyba niemiarodajne bo mam dpf-a.

Czy winę może ponosić przytykający się już DPF ? Chociaż FIS nie wywala mi komunikatu...

Jak już odpalę pierwszy raz, to potem cały dzień jest idealnie... A może jestem przewrażliwiony ?

Któreś wtryski możesz mieć już zużyte

Wiem że temat z innej paki ale podepnę się bo chodzi za mną myśl , zeby sprzedać moja BRD 170 KM i zakupić sobie B7 z motorkiem 2.7 TDI , możecie mi cos powiedzieć na ten temat. Jak wam się sprawuje ten silnik , co się przeważnie psuje, ile kpl rozrząd itp....Co lepie 2,7 czy 3.0

Bierz 3.0, koszty te same, a możliwości mocy większe no i łatwiej trafić dobrą sztukę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że temat z innej paki ale podepnę się bo chodzi za mną myśl , zeby sprzedać moja BRD 170 KM i zakupić sobie B7 z motorkiem 2.7 TDI , możecie mi cos powiedzieć na ten temat. Jak wam się sprawuje ten silnik , co się przeważnie psuje, ile kpl rozrząd itp....Co lepie 2,7 czy 3.0

Wymiana kpl rozrządu to ponad 6000 pln (około 5000-5500 za części + min. 1000 za wyciągnięcie silnika). 2,7 i 3,0 to ten sam motor ale z innym wykorbieniem wału (z tąd różnica w pojemności). Bolączki te same. W 2,7 Quattro to opcja, w 3,0 standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5000 tys , to strasznie dużo, różnica dwoch cylindrów tylko . Ty masz na mysli cene serwisu za ten rozrząd?. Powiem ,że ogólnie spalanie pomiędzy moją BRD a np. 2,7 nie bedzie sie znacznie różniło a moc i przede wszystkim kultura pracy maszych motorków to niebo a ziemia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli cenę samych głównych części (koła zębate, ślizgi, napinacze, łańcuchy) bez drobnicy (śrubki, uszczelki).

Do porządnej wymiany rozrządu trzeba wyjąć silnik z auta. Wymiana teoretycznie powinna starczyć na kolejne 200-220kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te cześci kupi w granicach 2500-2800 plus 1500-2000 za wyjecie silnika i wymiane tych części.

---------- Post dopisany at 21:26 ---------- Poprzedni post napisany at 21:24 ----------

5000 tys , to strasznie dużo, różnica dwoch cylindrów tylko . Ty masz na mysli cene serwisu za ten rozrząd?. Powiem ,że ogólnie spalanie pomiędzy moją BRD a np. 2,7 nie bedzie sie znacznie różniło a moc i przede wszystkim kultura pracy maszych motorków to niebo a ziemia.

Tylko w swoim masz pasek, a w 2.7 są 4 łańcuchy :naughty:

---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 21:26 ----------

Bolączki te same. W 2,7 Quattro to opcja, w 3,0 standard.

Oświeć mnie kolego w którym 2.7 jest napęd Quattro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te cześci kupi w granicach 2500-2800 plus 1500-2000 za wyjecie silnika i wymiane tych części.

---------- Post dopisany at 21:26 ---------- Poprzedni post napisany at 21:24 ----------

5000 tys , to strasznie dużo, różnica dwoch cylindrów tylko . Ty masz na mysli cene serwisu za ten rozrząd?. Powiem ,że ogólnie spalanie pomiędzy moją BRD a np. 2,7 nie bedzie sie znacznie różniło a moc i przede wszystkim kultura pracy maszych motorków to niebo a ziemia.

Tylko w swoim masz pasek, a w 2.7 są 4 łańcuchy :naughty:

---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 21:26 ----------

Bolączki te same. W 2,7 Quattro to opcja, w 3,0 standard.

Oświeć mnie kolego w którym 2.7 jest napęd Quattro?

W każdym 2.7 za dopłatą była opcja Quattro dostępna... Fakt jest taki, że jest to margines- ale istnieją takie sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Cię proszę o przytoczenie jakiegoś linka na potwierdzenie swojej tezy. Być może ja słabo szukam bo znalazłem tylko ze taka opcja występowała w A6 C6 natomiast wzmianki o A4 B7 nie znalazlem. Jest tylko 2.7 tdi fwd i 3.0 tdi quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Cię proszę o przytoczenie jakiegoś linka na potwierdzenie swojej tezy. Być może ja słabo szukam bo znalazłem tylko ze taka opcja występowała w A6 C6 natomiast wzmianki o A4 B7 nie znalazlem. Jest tylko 2.7 tdi fwd i 3.0 tdi quattro.

W A6 C6 2,7 TDI miały w opcji Q.. W A4 chyba też widziałem jedną sztukę (nie mogę teraz tego znaleźć- więc uznajmy, że tego nie ma). Generalnie silnik ten sam- skrzynie to klocki lego (poza multi).

Na specjalne zamówienie z tego co pamiętam można było domówić Q -ale mało kto na to się decydował- lepiej wychodziło brać 3,0 TDI z Q w standardzie.

Pamiętaj, że to prawie ten sam silnik (inne wykorbienie), ale dzwon pod skrzynie pasuje - kwestia tylko i wyłącznie kilku gratów, które składa się jak klocki.

Jeśli mnie pamięć nie myli to można kiedyś było zamówić nawet 1.6 z Q bo taką sztukę kiedyś na którymś z zagranicznych forum widziałem... Nie wiem po co komu Q w 1,6- ale jak widać- klient nasz pan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast tez jak ty ze słyszenia wiem, że w tych autach jest płaska podłoga i nie da się tam wstawić wału napedowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast tez jak ty ze słyszenia wiem, że w tych autach jest płaska podłoga i nie da się tam wstawić wału napedowego.

Jakim cudem? Zaskoczyłeś mnie tu trochę- trzeba będzie sprawdzić w ETCE.

Audi już bodajże w B6 nie robiło nadwozia z podziałem na FWD i Q (dlatego da się bez problemu wyrezać Q przy odpowiednich gratach)... Nie wydaje mi się, żeby w B7 zmienili koncepcję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...