Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dzwonienie - klepanie w silniku :/


dziadutb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakieś 2000 km zaczęło mi pukać - dzwonić w silniku. Byłem u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce, może to może tamto, trzeba rozebrać silnik.. :/

Może ktoś z was miał taki przypadek albo wie czym spowodowane jest ten hałas.

Dźwięk tego klepania nie jest równy tylko sinusoidalny, czasami tylko klepie równo.

Może to wina hydraulicznych popychaczy zaworów ???

Dodam że te dźwięki zaczynają się gdy silnik się rozgrzewa i są później cały czas.

Film gdy puka równo (ale to jest rzadko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na hydraulikę. Jaki masz olej i filtr oleju, kiedy był wymieniany, czy stukanie pojawiło się nagle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz cisnienie oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory przez ostatnie 3 wymiany jeździłem na 10W/40 z firmy SHELL + filtr BOSCH. Wymianę robię co 12000-13000 km (wiem że to długo, piszę szczerze jak jest)

Obecnie 600 km temu wlałem MOTUL 10W/40 6100 SYNERGIE + oraz filtr oleju MANN. Po zmianie marki oleju i filtra nic się nie zmieniło, jest 100% tak samo.

Dodam jeszcze że czasami silnik nie równo pracuje na wolnych obrotach jak by miał trochę za niskie obroty i trzęsie całym autem (jak np. stoję na światłach).

Na początku myślałem że to któryś wtryskiwacz szwankuje i każdy osobno po kolei odłączałem przez popuszczenie nakrętki od zasilania, silnik oczywiście nie równo pracował, lało się paliwo i rzucało nim ale stuki cały czas były takie same.

Ciśnienie oleju sprawdzałem tylko na wolnych obrotach (na wolnych też puka i najlepiej to z resztą słychać) było zgodnie z AUTODATĄ chyba 2,0 lub 2,5 (wiem że dwóch mechaników powiedziało że jest idealne).

Czy stukanie powstało nagle, wydaje mi się że chyba nie. Nie jestem teraz pewny ale chyba czasami było tak że coś tam zaczynało pukać, a czasami chodził jak prawdziwy TDI.

Dodaję jeszcze film który nakręciłem 25 minut temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobne stuki mial muj bratanek w passacie wymienil szklanki i nic to niepomoglo , zdarl glowice i okazalo sie ze zapieklo pierscienie na jednym garze i porysowalo tuleje.Kupil drugi motor z anglika wlozyl i smiga dalej .Sprubuj kolego sprawdzic gary zrub logi Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obrocona panewka 99,999999999% przerabialem to nie raz.Wymiana wału z kompletem panewek lub drugi silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc, przyśpieszenie i spalanie jest cały czas takie samo od momentu gdy kupiłem to auto (jakieś 30.000km temu) aż do teraz. Puka już gdzieś 3000 km. Nie kopci, zapala na strzała.

Najdziwniejsze jest dla mnie to dlaczego te stuki nie są regularne i równe ? Tylko tak jak by się coś rozpędzało i zwalniało (~~~~~~~~~~~). Przysłuchajcie się dokładnie na drugim filmiku.

Nie wiem jak Wy, ale ja słyszałem dużo zatartych silników na tłoku-cylindrze oraz na panewce głównej lub korbowodowej i zawsze było słychać równe - wyraziste stuki które przyśpieszały równo z podniesieniem obrotów.

Może macie jakiś pomysł co jeszcze by sprawdzić przez wyjęciem silnika ? (vakopompa, koło zamachowe - lecz jak sprzęgło wcisnę jest identycznie to samo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgłos pracy silnika jest co najmniej dziwny ale czy nie przyszło Ci do głowy żeby podnieść maskę ?

Mnie jak coś źle pracuje pod maską to pierwsze co robię to ją podnoszę i wtedy słucham a tu nawet się o to nie pokusiłeś - śmiało, to nie boli. I wyłącz te światła bo to tylko rozprasza oglądających film.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądając film zawsze możesz zamknąć oczy lub wyłączyć monitor i skupić się tylko na dźwięku.

Maskę ju podnosiłem kilkanaście razy. Sprawdziłem wałek rozrzadu-krzywki i łożyskowanie wałka jak nowe. Na popychaczach hydraulicznych nie widać śladu zużycia. Pukanie słychać z tylu silnika, 4 cyl. Jeden mechanik powiedział że to puka wałek pośredni od napędu pompy oleju i vakum. Drugi że się zatar na panewce, trzeci ze to wina hydrauliki.

Zmierze ciśnienie na cylindrach bo tego jeszcze nie robiłem.

Brak błędów na sterowniku i zapłon ok, dzisiaj Vagiem sprawdziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana co 13tyś oleju 10w40 to trochę za rzadko.jeśli jeszcze jeździsz na krótkich odcinkach i ostro go ciśniesz to może być powód mocnego zużycia motoru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi tak klepie jak go gniotę non stop do odcięcia głównie na 5 biegu:) występuje to odkąd pamiętam czyli ponad 5 lat, ale jak staram się nie katować powyżej 4000obr odgłos po 100km zanika, więc albo ty lub drugi użytkownik auto konkretnie się nim przejechał i coś spuchło albo faktycznie coś się sypnęło bez przyczyny, w każdym razie do puki odgłos nie zrobi się metaliczny nie ma dramatu, zmiana oleju to nie był dobry pomysł, nie jechałeś z 30min non stop autostradą z pedałem w podłodze? Masz czujnik temp oleju? według mnie u mnie panewki korbowe grają marsza pogrzebowego ale grają i grają i nic się nie dzieje najbardziej je słychać np. przy 2000obr albo 3000obr jak jadę i ani nie przyspieszam ani nie zwalniam, taka jałowa praca podtrzymywania prędkości, jak zacznę zwalniać silnikiem albo przyspieszać odgłos zanika, u ciebie odgłos jest minimalnie bardzie cykający wiec nie mam pewności czy to na pewno panewki, może sworzeń na łączeniu korbowodu z tłokiem, może ten wałek pośredni, a może coś z zaworami, chyba najłatwiej zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić czy nie ma luzu któryś hydrosztos, podważasz go i jak wejdzie 0,20mm szczelinomierz to masz winowajcę ale niech to sprawdzi ktoś to obeznany jest w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że czasami drży mi cały samochód gdy pracuje na wolnych obrotach (np. na światłach). Wtedy to kucie w silniku jest jak by mocniejsze i równe. Ale 10-15 minut później na następnych kolejnych światłach tego nie ma.

Nie mam czujnika temperatury oleju, I nigdy nie jeżdżę w pedale w podłodze, przeważnie max do 3300 obr. i max speed do 150 (ale to naprawdę bardzo rzadko).

Kilku mechaników wykluczyło już usterkę sworznia tłokowego, uszkodzenia cylindra przez tłok czy zatarcie panewki na podstawie dźwięków tego klekotu :/ Każdy mówi że wcześniej wymienione awarie maja zupełnie innych, głośniejszy, twardy dźwięk (typowe kucie).

Popychacze już sprawdzał mechanik i powiedział że nic po nich nie widać.

Ogólnie pewnie nie obejdzie się z rozebranie tego motoru (na początku miska i głowica).

Najbardziej nie pasuje mi to że kucie jest jak by mocno z tyłu silnika, ja by przy skrzyni biegów / vakum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie też wyczytałem że może to być koło dwumasowe.

Ale chyba jak wciskam sprzęgło na postoju lub ruszam to ten dźwięk powinien się zmienić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dźwięku, to na 99% wina kturegoś hydropopychacza, nie napełnia się i nie kasuje luzu, nie znaczy to wcale że ma być widać ślady jego zużycia.

Poszukaj mechaniora, co jest w stanie jednoznacznie potwierdzić moją teze organoleptycznie :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...