Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] [B5 ADR] Wymiana łańcuszka rozrządu i napinacza 1.8 oraz 1.8 turbo


kred

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie w wakacje też pojawiło się klekotanie. Zmieniłem olej na castrola 10W-40 i ustąpiło ale na krótko. Olej miałem zalany na maxa, a może nawet delikatnie powyżej. Klekotało po ostrej jeździe, chodź czasem wystarczyło tylko, że się nagrzał do 90 stopni. Jakimś dziwnym i niewyjaśnionym przypadkiem olej spadł mi do minimum. Dolałem więc na pół stanu i od tej pory, odpukać, nie klekocze, ani po ostrej jeździe, ani wogóle. Oleju nie bierze. Być może miałem za dużo oleju wlane... sam nie wiem. Grunt, że od 2 miesięcy mam spokój :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy może ktoś ma doświadczenie odnośnie wymiany napinacza i łańcucha w 2,8 ACK ?

Oczywiście mam ten sam problem na jednej głowicy , rano po odpaleniu łomot 2-3 sek. ( Ale nie zawsze , czasem jest OK). Łańcuszki słyszę z obydwu głowic , więc myślę ze napewno sa do wymiany.

Muszę zrzucić dekiel i sprawdzic stan napinacza, moze wymiana samych łańcuchów pomoże.

No i czy trzeba zrzucać pasek i cały przód?

OLEj MOtul 6100 10W40 niebawem zrobie 3-cią wymiane oleju . Auto ma 196 k . 97 rok. Mam ją od ponad 3 lat . Przy zakupie miała 158 k i wszystko było cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie lej Motula X-cess-a 5W-40 i po sprawie

Mobil, Valvoline tez ok

Dzięki za rade,

kupiłem też już graty, łańcuch Ruville (84zł) napinacz Febi (258zł), uszelka pod niego Erling (27zł) :)

kolego gdzie takie dobre ceny uzyskałeś . :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek 100000km

łancuch 200000km

Devastation napisałeś koledze który ma taki sam silnik jak mój że pasek wymieniać co 100000km wydaje mi się że audi podaje 90000km :mysli:

troszkę interesowałem się tym i kilku mechaników mówiło mi żeby nawet skrócić ten okres o około 10000km ja u siebie wymieniałem przy stanie licznika 174000 teraz mam 251000 i tak zaczynam się asekuracyjnie zastanawiać czy nie wymienić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze 90ty to jest wartosc z pewna wieksza tolerancja, sa przypadki ze ktos nie wiedzial o wymianie i na 1 pasku jezdzil 130tys wiec to 100tys co podal devastation to taka gorna ale poprawna granica wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na tym rozrządzie właśnie przekroczyłem 120-130tys, więc 100 to pryszcz.

Chłopaki, mam problem: muszę zwalić głowicę i nie mogę odciągnąć imbusem napinacza, aby na luzie zdjąć rolkę i koło pasowe wałka.

Da radę to bez problemu poskładać jeśli nie wcisnę napinacza? Za ch@#a nie chce się cofnąć.

Zdjęcie poglądowe dla 1.8T:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=38114.0;highlight=rozrząd

http://imageshack.us/photo/my-images/20/19552838.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaj mam takie pytanie: czy jak zdejmę górny dekiel i nie będzie od środka śladu od uderzeń łańcucha to znaczy, że wszysko jest ok i nie trzeba wymieniać łańcucha i napinacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaj mam takie pytanie: czy jak zdejmę górny dekiel i nie będzie od środka śladu od uderzeń łańcucha to znaczy, że wszysko jest ok i nie trzeba wymieniać łańcucha i napinacza?

nie, na forum jest gdzies foto jak powinny byc ustawione wałki, gdy łańcuch jest wyciągniety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaj mam takie pytanie: czy jak zdejmę górny dekiel i nie będzie od środka śladu od uderzeń łańcucha to znaczy, że wszysko jest ok i nie trzeba wymieniać łańcucha i napinacza?

nie, na forum jest gdzies foto jak powinny byc ustawione wałki, gdy łańcuch jest wyciągniety

OK, dzięki :good: poszukam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaj mam takie pytanie: czy jak zdejmę górny dekiel i nie będzie od środka śladu od uderzeń łańcucha to znaczy, że wszysko jest ok i nie trzeba wymieniać łańcucha i napinacza?

nie, na forum jest gdzies foto jak powinny byc ustawione wałki, gdy łańcuch jest wyciągniety

OK, dzięki :good: poszukam :)

chyba znalazłem :wink4:http://w564.wrzuta.pl/obraz/3qSOwNgRZbI/ustawienie_walkow_rozrzadu_audi_a4_1.8_adr_125_km

czy to nie o to chodziło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam małe pytanko czy żeby zrzucić pasek trzeba cały przód zwalać i jeszcze jedno pytanko jak wycisnąć te szklanki może jakiś krótki opis dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu moje pytanko czy wymiana napinacza wraz z łańcuszkiem wiąże się z demontażem przodu rozpinaniem rozrządu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu moje pytanko czy wymiana napinacza wraz z łańcuszkiem wiąże się z demontażem przodu rozpinaniem rozrządu ?

trzeba rozpiąć

---------- Post dopisany 11-09-2012 at 16:02 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2012 at 17:17 ----------

panowie, właśnie dziś zacząłem wymianę napinacza i łańcucha- pytanie czy wy też mieliście "powyciągane" śruby od panewek wałków, jakim momentem to dokręcaliście?

Czy procedura mówi coś o nowych śrubach, u mnie 4szt są wyciągnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu moje pytanko czy wymiana napinacza wraz z łańcuszkiem wiąże się z demontażem przodu rozpinaniem rozrządu ?

trzeba rozpiąć

---------- Post dopisany 11-09-2012 at 16:02 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2012 at 17:17 ----------

panowie, właśnie dziś zacząłem wymianę napinacza i łańcucha- pytanie czy wy też mieliście "powyciągane" śruby od panewek wałków, jakim momentem to dokręcaliście?

Czy procedura mówi coś o nowych śrubach, u mnie 4szt są wyciągnięte.

musiały się odkręcić. W moim 2,8 jak pamiętam to 10-12 Nm. Myślę że u ciebie ma być tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie łańcuszka i napinacza mam duży problem z odpaleniem silnika- chodzi w trybie awaryjnym i głośno klekocze

błąd 00515 czujnik halla położenie wałka.

Ostatnia moja próba odpalenia go brzmiała jakby łańcuch przeskoczył na zębatkach, dziś będę ściągał pokrywę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle ustawileś wałki wymieniając łańcuszek i napinacz. Klekocze bo zawory otwierają się nie wtedy kiedy potrzeba i mogą uderzać o tłoki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko było ustawione na znaki, dziś rozbieranie od nowa-okazało się że ścięło klina na kole wałka-i przestawił się o prawie 180stopni, nowe kółko zamówione, myślę że w silniku jest sieczka i remoncik się kłania.

słuchajcie czy zakładać nowe kółko i próbować to jeszcze zapalać, czy już se darować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daruj sobie kreceniem silnika

klin ścięło Ci przez Twoją lub mechanika głupotę

przed montażem trzeba wycisnąc olej z popychaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...