Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy w A4 B8 2.0TDI 120KM występuje usterka mechanizmu napędu pompy olejowej?


Danek75

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji rozrządu wymienili mi zabierak pompy 10mm w a6 c6 2010. Przebieg 170k, miał lekkie nacięcia na ostrych kątach. Mechanik mówił że nie było luzu, mimo wszystko pewniej się będę czuł

58c55226e7b3d6dec326c12db0e43ad4.jpg

 

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, quadral20004 napisał:

objawy ktore mnie niepokoja to niesystematyczne drgania na wolnych obrotach.przenosza sie na kabine.z reguly na zimnym silniku.jak odpale, to czuje ze drgnie i cisza,zaraz znow drgnie i cisza. jak zwieksze obroty to objawow brak.

Sprawdź sobie korekcje wtryskiwaczy bo to one mogą odpowiadać za taką pracę silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, xsebo1 napisał:

Przy okazji rozrządu wymienili mi zabierak pompy 10mm w a6 c6 2010. Przebieg 170k, miał lekkie nacięcia na ostrych kątach. Mechanik mówił że nie było luzu, mimo wszystko pewniej się będę czuł. Nie mam zdjęcia, gdzieś posiałem

Przebieg niewielki, a imbus 100mm głębiej wchodzi w moduł pompy olejowej zatem siła napędu rozkłada się na większej powierzchni imbusa. Stąd pewnie jeszcze te minimum 100 tys km byś przejechał.  Aczkolwiek grubość imbusa jest taka sama jak w starszym typie stąd wytarcie też nastąpi tyle , że później ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2017 o 08:46, tomiqu napisał:

Sprawdź sobie korekcje wtryskiwaczy bo to one mogą odpowiadać za taką pracę silnika.

 

Czyli to nie zabierak.ok dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Chciałem kupić właśnie Audi A4 z silnikiem 2.0tdi po 2012 r. czy poprawiono w tych modelach "napęd pompy oleju" czy nadal są problemy i trzeba spodziewać się takiej wymiany tego zbieraka lub całego mechanizmu??

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MasterCX napisał:

Panowie, Chciałem kupić właśnie Audi A4 z silnikiem 2.0tdi po 2012 r. czy poprawiono w tych modelach "napęd pompy oleju" czy nadal są problemy i trzeba spodziewać się takiej wymiany tego zbieraka lub całego mechanizmu??

Pzdr.

Napęd pompy oleju poprawiono już pod koniec 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, poprawiony ale po sporym przebiegu ( ~ 400 tys ) pewnie i tak trzeba będzie tam zajrzeć dla pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki po 10.2009 mają ten sam napęd pompy, najwcześniej po ok 300 tys może siąść. Proponuję jednak wymienić przy pierwszym rozrządzie lub drugim z uwagi na wyrobienie gniazda i generowanie niepotrzebnych kosztów

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robił to ktoś Panowie na Śląsku lub Kraków ? Dajcie namiary na mechanika i firme regenerująca. I pytanie w jednym serwisie mi powiedzieli ze wystarczy wymienić imbus, to w końcu regenerowac cala pompe czy tylko imbus wymieniac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zależy czy masz gniazdo tam gdzie siedzi Imbusik wyrobionycczy nie. Ja u ojca w q5 wymieniałem przy przebiegu 197000 Imbusik miał delikatne oznaki obrobienia . Gniazdo Ok Wiec wymieniłem Imbusik w aso chyba 11 zł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kamilm1204 napisał:

Robił to ktoś Panowie na Śląsku lub Kraków ? Dajcie namiary na mechanika i firme regenerująca. I pytanie w jednym serwisie mi powiedzieli ze wystarczy wymienić imbus, to w końcu regenerowac cala pompe czy tylko imbus wymieniac ?

TurboTechnike Imielin ze Śląska polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciskane tulejki stosują, które potrafią się obrócić-na FORUM A6 jest opisany przypadek że nie chcieli zwrócić za robociznę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2017 o 08:46, tomiqu napisał:

Sprawdź sobie korekcje wtryskiwaczy bo to one mogą odpowiadać za taką pracę silnika.

 

A to ciekawe,  ja zawsze myślałem że rozjechane korekcje są objawem a nie przyczyną :P:D

 

W dniu 20.06.2018 o 16:32, kamilm1204 napisał:

 w jednym serwisie mi powiedzieli ze wystarczy wymienić imbus, to w końcu regenerowac cala pompe czy tylko imbus wymieniac ?

A co ma piernik do wiatraka ?

Nie słyszałem by imbus się obrócił w pompie olejowej, obraca się w wałku wyrównoważającym i to jego ewentualnie trzeba regenerować ...

Jak pompa olejowa wytwarza odpowiednie ciśnienie , albo po organoleptycznej weryfikacji nie widać ponadnormatywnego zużycia to po co ją regenerować ?:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.06.2018 o 10:09, piotrsob1 napisał:

A to ciekawe,  ja zawsze myślałem że rozjechane korekcje są objawem a nie przyczyną :P:D

 

A co ma piernik do wiatraka ?

Nie słyszałem by imbus się obrócił w pompie olejowej, obraca się w wałku wyrównoważającym i to jego ewentualnie trzeba regenerować ...

Jak pompa olejowa wytwarza odpowiednie ciśnienie , albo po organoleptycznej weryfikacji nie widać ponadnormatywnego zużycia to po co ją regenerować ?:whistling:

Jeśli jest małe zużycie w wałku to można użyć nowego imbusa to pomoże. A tak na marginesie wyrabia się wałek i imbus a nie tylko wałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, arek252525 napisał:

Jeśli jest małe zużycie w wałku to można użyć nowego imbusa to pomoże. A tak na marginesie wyrabia się wałek i imbus a nie tylko wałek.

Jeżeli wystąpiła awaria napędu pompy oleju to wymiana samego imbusa pomoże , ale trwałość tak zlichwionego mechanizmu jest nie do określenia :decayed:

Może za to z powodzeniem posłużyć do zepchnięcia problemu nowemu właścicielowi auta :D

Z punktu widzenia trwałości i ekonomii, przy i tak zwalonej misce olejowej zostawienie niezregenerowanego gniazda w wałku wyrównoważającym jest bez sensu :hi:

PS

To że imbus się wyrabia jest rzeczą oczywistą  i nigdy tego mnie negowałem :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy awari mechanizmu pompy wymiana samego imbusa to już za późno i trzeba regenerować. Ale jeśli ktoś wcześniej zdemontuje te inbus i stwierdzi ze jest mały luz morze tylko wymienić sam imbus na utwardzony i nieco grubszy sprzedają takie w Niemczech są koloru żółtego i są 3 razy  twardsze od orginału.s-l1600.jpg

Edytowane przez arek252525
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda praca osoby, która przez telefon twierdzi że wie jak sobie ustawić koła zębate które odkręcił...

Zniszczone koło zębate na wale,pompka oleju zaciągnęła opiłki-jednym słowem "śmietnik"

KOLEJNY RAZ TRĄBIĘ-NIE DOTYKAJCIE KÓŁ ZĘBATYCH!!!!!

DSCN4214.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów, czytam o problemie i czas zainteresować się tematem. Ktoś może mi powie gdzie sprawdzić dokładna datę produkcji i jaki jest u mnie ten imbus ?  Modelowo już 2010 ale boję się że mam ten krótszy.

Pozdrawiam

 

ksiazka.jpg

Edytowane przez MariooPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2018 o 09:01, MariooPL napisał:

Witam Kolegów, czytam o problemie i czas zainteresować się tematem. Ktoś może mi powie gdzie sprawdzić dokładna datę produkcji i jaki jest u mnie ten imbus ?  Modelowo już 2010 ale boję się że mam ten krótszy.

Pozdrawiam

 

ksiazka.jpg

Na obudowie rozrządu powinieneś mieć naklejkę jak na fotce, tam jest data produkcji (na fotce silnik wyprodukowany 29 sierpień 2011)

20170730_103055.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...