Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki podczas hamowania


Krzysztof78

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio spotkałem się z prawej przedniej stronie koła ze stukami podczas hamowania. Stuki są delikatne i pojawiają się jak zaczynam hamować i prędkość spadnie do ok 20 km/h czyli mniej więcej jak prawie już wyhamuje. Stuków nie ma jak energicznie nacisnę hamulec i auto można powiedzieć stanowczo zahamuje. CO może być przyczyną takich stuków dodam że rok temu wymieniłem klocki i calutkie przednie zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poruszałem kierownicą na postoju i nie słyszałem żadnego stuku. Te stuki o których piszę wyraźnie dochodzą z przedniego prawego koła. Problem polega na tym, że dam go do mechanika a on zamiast wymienić jedną część wymieni 3 lub cztery bo zaraz coś wymyśli. Sam chciałbym sprawdzić co to jest kupić część i dać go do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega ma sprawdzić czy tarcza nie jest pogięta od przegrzania bez specjalnego przyrządu do tego służącego ? Wzrokowo ? Nawet niewielkie nierówności na tarczy będą powodowały bicie. Polecam sprawdzić jarzma czy nie są wytarte w miejscu styku z klockiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do pytania. Mam to samo.. jak prędkość spada poniżej ok 30 to jest takie dość głośnie pyknięcie w prawym przednim kole. Trochę to denerwuje jak się koło kobitek hamuje a tu jakaś wieś:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłbym też zawias bo czasem przy hamowaniu potrafi puknąć a robione coś było ostatnio z hamulcami??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nic nie było dłubane, więc będę szukał metodą prób i błędów. Wymieniam w sobotę tarcze i zaciski na większe jeżeli po tym tego nie będzie tzn że było coś z hamulcami... dam znać jak coś będę wiiedział:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym maglem jak bedziesz w weekend sprawdzal to sprawdz jeszcze raz, szybkie ruchy kierownicy prawo lewo, stacyjka wylaczona, tak zeby wspomaganie nie dzialalo. Nie mowie ze to musi byc to, ale u mnie tez nie zawsze slychac a objawy mam podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy,z tego co ja wyczaiłem u mnie przy podobnych stukach,to wina ABSu.tera pytanie sobie zadaje czy to czujnik czy tarcza zwichrowana, a to wszystko się zaczęło po przetoczeniu tylnich tarcz hamulcowych, a stuka w prawym przednim.więc to tylko i wyłacznie ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu koła moim amatorskim okiem nic nie zdiagnozowałem. Mało tego warsztat też nic nie pomógł a tuki jak były tak są. Co jeszcze zrobię to wymienię klocki może one coś tam zakłócają a przy okazji będą nowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO nie takie stuki. Ale problem częściowo się rozwiązał. Jednego dnia jadą do i z pracy hamowałem całą siłą naciskając pedał hamulca. Nie wiem co jest ale stuki ustały i są już tylko czo jakiś czas tak jak gdyby coś na klockach lub tarczach siedziało. Tarcza zresztą jest nierównomiernie starta tzn posiada ślady rdzy w dwóch miejscach a reszta jest równomiernie wyczyszczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie zasmiecac nowym tematem. Jest mozliwosc zalozenia na przod za duzych klockow do a4 b5? Bo mechanik mi mowil ze sa zalozone za duze klocki i wchodza czesciowo do wnetrza piasty. Auto mam dwa lata i przod hamuje bardzo dobrze, az za dobrze:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, również od jakiegoś czasu borykam się z problemem stuków w prawym przednim kole gdy prędkość spadnie do 30-20km/h. W zimie uderzyłem tym kołem w krawężnik. Ostatnio był robiony swap hamulców na 312mm, nowe tarcze, nowe klocki i nic. Wczoraj oglądałem koronkę ABSu i też cała, więc stwierdziłem, że czujnik, który też wymieniłem i bez zmian. Bardzo proszę o pomoc bo już nie wiem w co wsadzić ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pacjent A4 B7 2007r. Po wymianie tarcz i klocków przód i tył firmy TRW, przez okres tygodnia piszczały podczas hamowania ale się uspokoiło po tygodniu. Po około 2 tygodniach jadę w korku naciskam na hamulec i okropny metaliczny stuk z prawego koła za każdym naciśnięciem hamulca. Cofając brak stuku przy hamowaniu. Ale po cofnięciu i ruszeniu do przodu stuki znikają do czasu jak wjadę na próg zwalniający lub dziurę, nierówność stuki wracają. Mechanik stwierdził że zawieszenie więc wleciało wszystko nowe, MAILE HD, poduszki pod silnikiem sprawne. więc jadę znowu do mechaniora i zmieniamy jarzmo prawe na lewe a lewe na prawe. i co po przejechaniu 5 km to samo stuki podczas hamowania prawe koło. Widzę że kilka osób borykała się z tym problemem ale brak konkretnej odpowiedzi co było przyczyną. Zastanawiam się nad zamówieniem nowe jarzma i klocki ATE jak to nie pomoże to już nie wiem. Może ktoś konkretnie podpowiedzieć jak u siebie rozwiązał ten problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, imoti8 napisał:

Panowie pacjent A4 B7 2007r. Po wymianie tarcz i klocków przód i tył firmy TRW, przez okres tygodnia piszczały podczas hamowania ale się uspokoiło po tygodniu. Po około 2 tygodniach jadę w korku naciskam na hamulec i okropny metaliczny stuk z prawego koła za każdym naciśnięciem hamulca. Cofając brak stuku przy hamowaniu. Ale po cofnięciu i ruszeniu do przodu stuki znikają do czasu jak wjadę na próg zwalniający lub dziurę, nierówność stuki wracają. Mechanik stwierdził że zawieszenie więc wleciało wszystko nowe, MAILE HD, poduszki pod silnikiem sprawne. więc jadę znowu do mechaniora i zmieniamy jarzmo prawe na lewe a lewe na prawe. i co po przejechaniu 5 km to samo stuki podczas hamowania prawe koło. Widzę że kilka osób borykała się z tym problemem ale brak konkretnej odpowiedzi co było przyczyną. Zastanawiam się nad zamówieniem nowe jarzma i klocki ATE jak to nie pomoże to już nie wiem. Może ktoś konkretnie podpowiedzieć jak u siebie rozwiązał ten problem 

Rozpędz to swoje pudło na pustej drodze do ok 100km/h, wrzuc na luz i lewą nogą z całej siły naciśnij pedał hamulca, trzymaj do momentu aż auto się zatrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...