Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automatyczna wentylacja


biggman

Rekomendowane odpowiedzi

Automatyczna wentylacja B6/B7


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/80015-all-b6b7-uklad-kontroli-cisnienia-w-oponach/#entry1305927



http://a4-klub.pl/index.php?/topic/106226-montaz-i-dzialanie-webasto-diesel-19-20-tdi-all-b6b7/?p=1611998#entry1611998

h67t.jpg


Zainspirowany informacją jaką znalazłem na forum w wątku kolegi turzol, postanowiłem zgłębić temat Automatycznej wentylacji i opisać temat dla potomnych.

Automatyczna wentylacja umożliwia ustawienie na określoną godzinę przewietrzania auta (włączenie nawiewów, klimatronika). Funkcja przydatna szczególnie latem, gdy auto stoi na słońcu i w środku robi się strasznie gorąco. Załóżmy wychodzimy codziennie z pracy o godzinie 16.00, więc ustawiamy wietrzenie na 15.30, czas trwania 30min i auto wita nas dużo chłodniejsze :naughty:

Co nam będzie potrzebne:
- oczywiście VAG do kodowania
- w B6 przycisk Menu przy zapalniczce, w B7 da się menu uruchomić z manetki FIS
- dwa browarki :decayed:

Kodowanie:
1. Zegary (Instrument cluster)
Adaptacja -> Kanał 18 -> Zmieniamy wartość na 3 (zamontowana tylko wentylacja pomocnicza)

Adaptacja -> Kanał 61 -> Do wartości jaką mamy dodajemy + 32768 (moja wartość + 32768)

2. Klimatronik
Adaptacja -> Kanał 6-> Zmieniamy wartość na 1

i to wszystko, jedyny minus że pojawi się błąd w klimatroniku i zegarach o braku komunikacji z dodatkowym modułem wentylacji, ale w niczym to nie przeszkadza.

Po wejściu w menu powinna pojawić się dodatkowa opcja Aux. Ventilat. Możemy ustawić 3 różne czasy włączania automatycznego. Jest też opcja Ventilat. on, dmucha powietrzem przez około 15 minut po zamknięciu auta. Powodzenia :hi:

4fbg.jpg

h67t.jpg

rj4b.jpg

Edytowane przez biggman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu macie tematy jak zamontować PANEL w tunelu środkowym B6 B7 oraz podłaczenie jego :wink:


===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/106226-montaz-i-dzialanie-webasto-diesel-19-20-tdi-all-b6b7/?p=1611998#entry1611998


===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/80015-all-b6b7-uklad-kontroli-cisnienia-w-oponach/#entry1305927



Pin 1 (panel) przycisk MENU -> Pin 8 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
Pin 4 (panel) zasilanie iluminacji panelu -> pin 17 (zielona 32-pinowa kostka w zegarach, będzie już obsadzony - mostek)
Pin 6 (panel) obrót pokrętła w lewo -> pin 12 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
Pin 7 (panel) obrót pokrętła w prawo -> pin 28 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
Pin 8 (panel) ENTER, naciśnięcie pokrętła -> pin 25 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
Pin 9 (panel) zasilanie -> bezpiecznik S5 10A (będzie już obsadzony, mostek na przewodzie czarno/czerwonym)
Pin 10 (panel) masa panelu i jego iluminacji -> dowolna ale fabrycznie zalecają wpiąć się w pin 32 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach, będzie już obsadzona – mostek)


Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 1001x595px.
MENUcircuit.JPG

Zaczynamy od wyjęcia radia/RNS-E przy pomocy kluczy „wyjmaków”

KEY_RNS-E.jpg

Panel klimatyzacji da się teraz wysunąć bez problemu – odłączamy jego okablowanie
KEY_climatronic.jpg

Ściągamy górną ramkę...
KEY_frame.jpg

...i na wszelki wypadek szufladkę/przełączniki i uchwyt kubka
KEY_cupholder.jpg

Teraz tylna popielniczka...
KEY_cigrear.jpg

...i podłokietnik.
KEY_armrest.jpg

Popielniczka z przodu
KEY_cigfront.jpg

Ramka skrzyni biegów – w automacie wyjmujemy ramkę całkowicie. W przypadku manuala nie ma takie potrzeby – wystarczy odpiąć ramkę i obrócić ją wraz z mieszkiem przodem do góry (pozwoli to na ściągnięcie konsoli bez dodatkowego bawienia się w ponowne mocowanie mieszka do drążka zmiany biegów).
KEY_ramkabieg.jpg

Zanim zabierzemy się za tunel – został jeszcze uchwyt telefonu
KEY_telholder.jpg

Czas na część główną :)
KEY_console.jpg

Wszystkie śruby zaznaczone są na rysunku – boczne (w nogach) są zaślepione małymi plastikami. Troszkę kłopotu może sprawić pozbycie się elementu opisanego jako nr 5. Trzeba go podważyć a następnie odkręcić i wyciągnąć widełki znajdujące się pod nim (6). Po rozkręceniu pozostałych elementów pozostaje już tylko ściągnąć tunel (delikatne problemy będą w okolicach ręcznego – jego obudowa jest przymocowana do tunelu 2 kołkami (dacie radę ;)).


Jeśli posiadamy zapalniczkę w standardowej wersji (bez osłony) konieczna będzie jej wymiana – inaczej nie dopasujemy panelu MENU do konsoli. Szufladka jest przykręcana do tunelu od strony wewnętrznej

[porównanie zapalniczek]

Poniżej zaznaczone miejsce mocowania szufladki i fotka strzelona po montażu

mocowanieszuf.jpgnowazap.jpg

panelmenu.JPG



Włączanie i wyłączanie ogrzewania postojowego wentylacji postojowej



B6 2001-2005

Regulacja ogrzewania postojowego wentylacji postojowej w samochodach do modelu roku 2005 (stopniowe przestawianie) przebiega przy włączonym zapłonie poprzez przycisk obrotowy A w konsoli środkowej.
– Poprzez naciśnięcie przycisku B (przycisk MENU ) następuje przejście do menu początkowego systemu informowania kierowcy (FIS).
Obracając przycisk obrotowy A można wybrać żądaną funkcję.
- Naciskając przycisk obrotowy A można aktywować wybraną funkcję.
- Uruchamiając znajdujący się przed przyciskiem obrotowym A przycisk B ( MENU ) , można w każdej chwili powrócić do menu „ustawienia''

panelb6.png
panelmenu.jpg

link Bartka DIYa na temat panelu i zapalniczki http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=130039.30

B7 2004-2008

Regulacja ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej w samochodach od modelu roku 2005 (stopniowe przestawienie) przebiega przy włączonym zapłonie poprzez przełączniki A i B w dźwigni wycieraczek w kolumnie kierownicy.

panelb7.png


W systemie informowania kierowcy (FIS) w obszarze A wyświetlona zostaje funkcja „Ogrzewanie / wentylacja“.
Używając przycisku obrotowego, można teraz poprzez różne funkcje systemu informowania kierowcy (FIS) wysterować ogrzewanie postojowe / wentylację postojową (włączanie i wyłączanie, ustawianie funkcji Timer itd.). Przestrzegać przy tym następujących zasad:
- Stawiając haczyk, można aktywować tylko jedną z funkcji „Ogrzewanie włączone“B, „Wentylacja włączona“ C lub „Timer“ D.
- Haczyk = tak (funkcja wybrana)
- Kratka = nie (funkcja niewybrana)
- Podczas obsługi ogrzewania postojowego wentylacji postojowej za pomocą funkcji „Timer“ D lub zdalnego sterowania radiowego, w samochodach z układem klimatyzacji jednostka obsługi i wskazań (komputera sterującego klimatyzacji Climatronic decyduje w zależności od ustawionej temperatury wymaganej i zmierzonej temperatury rzeczywistej, który tryb pracy ma zostać włączony, „Ogrzewanie postojowe“ czy „Wentylacja postojowa“. Funkcja ta może zostać wyłączona poprzez „Dopasowanie“ w jednostce obsługi i wskazań (komputera sterującego klimatyzacji Climatronic) .
- Podczas obsługi ogrzewania postojowego wentylacji postojowej za pomocą funkcji TIMER D lub zdalnego sterowania radiowego, w samochodach bez układu klimatyzacji (tylko ogrzewanie) aktywowany zostaje ostatnio włączany tryb pracy (ogrzewanie postojowe lub wentylacja postojowa). Ta funkcja w samochodach z układem klimatyzacji może być włączana poprzez „Dopasowanie“ w jednostce obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic .
- Funkcja „Ogrzewanie zał“ B nie może zostać wybrana, jeżeli w zbiorniku paliwa znajduje się za mało paliwa lub w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego zapamiętana jest usterka (nie można postawić haczyka, lub jest on wyłączany).
- Funkcja „Ogrzewanie zał“ B lub „Wentylacja zał“ C nie może zostać wybrana, jeżeli w komputerze sterującym w zestawie wskaźników tablicy przyrządów lub w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego wystąpiła usterka.
- Funkcję TIMER D można również aktywować przez krótkie naciśnięcie przycisku obrotowego przy wybranej funkcji TIMER . Po dłuższym wciskaniu przycisku obrotowego wskazanie aktywnego w danej chwili timera (1, 2 lub 3) zaczyna migać, można teraz przełączyć timer. W obszarze E pokazany jest czas włączenia wybranego timera.
- Czas włączenia dla timerów pokazanych w obszarze D (1, 2, lub 3) pokazany jest w obszarze E.
- Poprzez funkcję TIMER D można w danej chwili uaktywnić tylko jedną funkcję włączania (1, 2 lub 3).

zegary2.png
wyswietlaczikony.png

Do sterowania czasu wlaczenia ogrzewania postojowego wentylacji postojowej system informowania kierowcy stosuje czas pokazywany przez zamontowany w zestawie wskaźników tablicy przyrządów zegar cyfrowy.

- Jeżeli w samochodzie zamontowany jest zegar sterowany falami radiowymi, na terenach, na których odbierany jest sygnał radiowy w zegarze cyfrowym pojawia się symbol C. Zestaw wskaźników tablicy przyrządów pokazuje wtedy zawsze aktualny czas i prawidłową datę.
- W samochodach bez zegara sterowanego falami radiowymi lub na terenach, na których nie może być odbierany sygnał radiowy, należy sprawdzić wyświetlony czas i datę.
- Jeżeli TIMER został uaktywniony, symbole ogrzewania postojowego A i wentylacji postojowej B pojawiają się równocześnie na wyświetlaczu zegara
- Jeżeli ogrzewanie postojowe / wentylacja postojowa jest włączona, miga dany symbol ( A , oznaczający ogrzewanie postojowe, lub B , oznaczający wentylację postojową). Wskazanie pojawia się także podczas obsługi ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej poprzez zdalne sterowanie radiowe.

- W obszarze F poprzez „czas trwania XX minut“ pokazywany jest nastawiony czas pracy ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej, obecnie może on być ustawiany między 15 a 60 minut w jednostkach pięciominutowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. To teraz kto mi podpowie jak zamontować i gdzie panel sterowania do tunelu B7 USA...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajna sprawa :decayed: musze zrobic tego moda

jakby ktos panel menu posiadal z opcja pod navi lub bez to ja chetnie przygarne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś nie mógł znaleźć panelu z przyciskiem "Menu", zawsze można wykorzystać panel pod nawigację i np. pod klawisz "Info" podpiąć "Menu" :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie panowie

jak dziala ta wentylacja tzn kiedy zaprogramujesz dana godzine a auto jest zamkniete wlancza sie klimatronik a co napedza sprezarke? bo zimne powietrze skads musi sie brac:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie napędza. Po prostu wentyluje auto (zasysa powietrze z zewnątrz i wtłacza do środka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam solara i tego nie potrzebuję nic nie muszę ustawiać wszystko jest automatyczne :grin:

Trzeba wpierw mieć dziure w dachu :bag::naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam solara i tego nie potrzebuję nic nie muszę ustawiać wszystko jest automatyczne :grin:

Trzeba wpierw mieć dziure w dachu :bag::naughty:

+1 zawsze mi tego brakowalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :wink: przydatna sprawa, fajnie żeby z pilota dało się to jeszcze włączać :whistling:

Daje się. Na pewno wtedy gdy masz oryginalne ogrzewanie postojowe/webasto. Zależnie od temperatury pilotem włączany jest piecyk lub wentylacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do obsługi wentylacji potrzebny jest kolor fis czy w mono ( czerwonym) tez tak samo się robi ?:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czerwonych wyświetlaczach też działa menu, także będzie działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś nie mógł znaleźć panelu z przyciskiem "Menu", zawsze można wykorzystać panel pod nawigację i np. pod klawisz "Info" podpiąć "Menu" :decayed:

napisz coś więcej...jak??:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to że dużo łątwiej można kupić panel mini navi a ten np może nie mieć przycisku menu tylko inne, więc jeśli dostaniesz taki wyłącznik podmieniasz przewody w wiązce zamiast do menu to np do info i będzie śmigać tylko po naciśnięciu przycisku info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się domyślam... bo właśnie mój również nie ma przycisku MENU.

napiszcie które przewody i które piny zamienić...

ZRESZTĄ zamiast przerabiać można dorobić, przycisk i do menu...

muszę zajrzeć do ELSY bo nie wiedziałem że taki mod jest możliwy...:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a już chciałem napisać w innym wątku że AUDI mnie już nie zaskoczy:facepalm: dobrze że się nie pośpieszyłem!!!

jak ktoś chce na szybko to wiem już, że należy złączyć na chwilę (PRZYCISK) KOLORY... PIN1 żółty/zielony z PIN10 brązowy/żółty

wejdziemy wtedy do menu, w którym możemy ustawić ten wentylator oraz....WYBRAĆ inne rzeczy...:naughty: np. co ma nam się wyświetlać w menu komputera 1 lub 2 oraz aktywacja przekroczenia(??) prędkości i coś tam jeszcze. coś z RADIEM??.. dokładnie opiszę jak już zrobię konkretny przycisk

---------- Post dopisany at 21:04 ---------- Poprzedni post napisany at 21:02 ----------

EDIT zostawiłem wentylator na 15 min załączony i po zamknięciu panel klimy podświetlony i wentylator dmucha, na zegarach pojawiła się ikona wentylatora...

idę sprawdzić czy się wyłączy:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...