Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozłączane klimatyzacji po dodaniu gazu


piratdread

Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzałem różne wątki na forum, ale wydaje mi się że nie ma identycznego z moją sprawą.

Mam następujący problem z klimą. Po odpaleniu auta klimatyzacja chodzi przez niedługą chwilę, do momentu aż ciśnienie zaczyna szybko, mocno rosnąć i przy około 15 barach rozłącza klimatyzację. Klimatyzacja kilkukrotnie opróżniana i napełniana różnymi dawkami. Rozłącza mniej więcej w tym samym momencie przy 250-300ml czynnika jak i przy 500, więc nie o nadmiar czynnika chodzi. Na manometrach w przyrządzie od klimy ciśnienie jest raczej stałe do +/- 9 bar. Na vagu nie ma żadnych błędów. Ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź vagiem jakie ciśnienie pokazuje czujnik ciśnienia w układzie (klima blok pom.001), wentylator włącza się?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 11-14 bar kiedy jeszcze działa, przy 15 rozłącza.

Wentylator działa raczej tak jak działał.

Dodam że wcześniej czasami na jałowych klima działała przez dłuższą chwilę, ale po lekkim dodaniu gazu ciśnienie wzrastało i rozłączało. Obecnie rozłącza chwilę po odpaleniu silnika bez względu na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po regeneracji kompresora, wczoraj nabiłem klimę i właśnie sprawdziłem ciśnienie. Na wyłączonej klimie mam 4 bary, na włączonej mam 15-16 bara po dodaniu gazu wzrasta max do 19 barów klima cały czas chłodzi jak szalona. Sprawdź w 001 czy odcina ci zasilanie na zawór w kompresorze sprawdził bym jeszcze sprzęgiełko na kompresorze o filtr kabinowy ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolacze sie do watku, ja mam dokladnie odwrotny problem z klima, cisnienie mi spada. na rozlaczonej klimie okolo 4-5 bar, pozniej rosnie do 11-12, smiga i pozniej spada spowrotem do 5. wentylator dziala, po nastawach podstawowych hula jakis czas dobrze. dodam, ze filtr kabinowy dobry, ale te 2 zapadki pod nim sa caly czas zamkniete, niewazne czy dam obieg zamkniety czy nie, jedna otwiera sie dopiero po wylaczeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rogerwro zamiast pytać w każdym podobnym wątku-poszukałbyś używając szukajki, bo jestem gotowy pomyśleć, że nabijasz posty, żeby coś sprzedać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa rzecz . Ciśnienia na niskim pomiędzy 2-3 bary zależy od temperatury wysokie ciśnienie natomiast 9-15 przy upałach zabrudzonej chłodnicy do 20 bar przy niedziałającym wentylatorze dodatkowo może do 30bar a czasami mi zamykało licznik czyli 35 bar i wiecej ... jeżeli wentylator chodzi na 2 biegu umyjcie chłodnice klimatyzacji i to dobrze zbijecie ciśnienie o kilka bar wtedy gaz się nie będzie przegrzewał i lepiej bedzie chłodzić . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie o to chodzi, bo rozłącza już przy 14-15, więc wcale nie jest aż tak mocno wysokie. W tej chwili przy ostatniej próbie wyłączyło właściwie przy 12-13.

Jeśli w 001 pierwsza pozycja dotyczy zasilania na zawór to cały czas jest +/- takie same.

Jak sprawdzić sprzęgiełko na kompresorze? Filtr kabinowy świeży.

Screeny z vaga w kolejności od momentu włączenia manualnego do rozłączenia klimy.

0f6n.jpg

6hep.jpg

fhlh.jpg

rp7h.jpg

49k7.jpg

Ktoś jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz ciśnienie na LP ? Jak ci rozłącza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 to za dużo jak na LP:) podałeś pewnie wysokiego HP. (A Jeżeli faktycznie niskiego jest 9 barów to masz przyczynę). Z tego co piszesz wnioskuję że LP ci wywala. Podłącz manometry. Na R134 niskiego powinno być 2-4 bar a wysokiego 12-15bar w klimatyzacjach samochodowych ( zależy od tem. i w dużym uogólnieniu. Napisz więcej info. Czy jeździłeś z nieszczelną klimatyzacją przed napełnieniem? Dławik sprawdziłeś? Był wymieniany? Went chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu :)

Również klima co chwile mi się załączała i rozłączała... kody błędów na klimatroniku to 22.1 22.3 i tak na zmianę...

Ale zauważyłem, że dmuchawa chłodnicy w ogóle się nie kręciła, a napięcie na wtyczce było... 14.4V (brązowa wtyczka koło lampy od strony kierowcy), także wymieniłem dmuchawę (zamiennik - polski produkt) i jak ręką odjął :D Nawet na postoju się nie wyłącza. Dmuchawa trochę wyje (jak wiatraczek z kompa) ale da się przeżyć :D

I takie pytanko mam, ponieważ nie wiem ile czasu (miesięcy, lat) sprężarka tak pracowała co chwilę się rozłączając.. i czy mogła przez ten czas się zatrzeć? Objawy to takie że jak się załączy to buczy no i te -30 koni mniej się czuje... (jak samochód o tej masie z silnikiem 1.2 :naughty: )

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 to za dużo jak na LP:) podałeś pewnie wysokiego HP. (A Jeżeli faktycznie niskiego jest 9 barów to masz przyczynę). Z tego co piszesz wnioskuję że LP ci wywala. Podłącz manometry. Na R134 niskiego powinno być 2-4 bar a wysokiego 12-15bar w klimatyzacjach samochodowych ( zależy od tem. i w dużym uogólnieniu. Napisz więcej info. Czy jeździłeś z nieszczelną klimatyzacją przed napełnieniem? Dławik sprawdziłeś? Był wymieniany? Went chodzi?

Więc tak. Po tym jak dodam gazu powyżej 2tys. obr dzieje się coś takiego:

bthl.jpg

Chwilę znów pochodzi na jałowych i klima się załącza:

5qts.jpg

Czyli mam klimatyzację stacjonarną. Stoję - działa, ruszam lub dodam gazu - nie działa.

Dławik sprawdzony, było w nim trochę syfu, został przeczyszczony - nic to nie dało. Wentylator się włącza jak należy. Filtr kabinowy ok. Podejrzenie było na za mało oleju w układzie, więc na nowo został zalany układ z próżnią i dalej nic. Co podejrzewać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 to za dużo jak na LP:) podałeś pewnie wysokiego HP. (A Jeżeli faktycznie niskiego jest 9 barów to masz przyczynę). Z tego co piszesz wnioskuję że LP ci wywala. Podłącz manometry. Na R134 niskiego powinno być 2-4 bar a wysokiego 12-15bar w klimatyzacjach samochodowych ( zależy od tem. i w dużym uogólnieniu. Napisz więcej info. Czy jeździłeś z nieszczelną klimatyzacją przed napełnieniem? Dławik sprawdziłeś? Był wymieniany? Went chodzi?

Więc tak. Po tym jak dodam gazu powyżej 2tys. obr dzieje się coś takiego:

http://img89.imageshack.us/img89/1448/bthl.jpg

Chwilę znów pochodzi na jałowych i klima się załącza:

http://img706.imageshack.us/img706/929/5qts.jpg

Czyli mam klimatyzację stacjonarną. Stoję - działa, ruszam lub dodam gazu - nie działa.

Dławik sprawdzony, było w nim trochę syfu, został przeczyszczony - nic to nie dało. Wentylator się włącza jak należy. Filtr kabinowy ok. Podejrzenie było na za mało oleju w układzie, więc na nowo został zalany układ z próżnią i dalej nic. Co podejrzewać?

Wygląda że coś ze sprężarką nie ta. Tam bym szukał przyczyny. Jeżeli jest freonu tyle ile potrzeba, filtr nie jest zatkany, nie ma wilgoci w układzie ani powietrza. Pozostaje sprężarka lub sprzęgło. Jeżeli było by za mało oleju w układzie to spreżarka wcześniej by ci stanęła. Jeżeli działa normalnie na postoju a wyłącza się w czasie jazdy to coś musi ci ją rozłączać. Podepnij się do kompa i sprawdzi jeżeli masz taką możliwość.

---------- Post dopisany at 23:32 ---------- Poprzedni post napisany at 23:23 ----------

Dołączę się do tematu :)

Również klima co chwile mi się załączała i rozłączała... kody błędów na klimatroniku to 22.1 22.3 i tak na zmianę...

Ale zauważyłem, że dmuchawa chłodnicy w ogóle się nie kręciła, a napięcie na wtyczce było... 14.4V (brązowa wtyczka koło lampy od strony kierowcy), także wymieniłem dmuchawę (zamiennik - polski produkt) i jak ręką odjął :D Nawet na postoju się nie wyłącza. Dmuchawa trochę wyje (jak wiatraczek z kompa) ale da się przeżyć :D

I takie pytanko mam, ponieważ nie wiem ile czasu (miesięcy, lat) sprężarka tak pracowała co chwilę się rozłączając.. i czy mogła przez ten czas się zatrzeć? Objawy to takie że jak się załączy to buczy no i te -30 koni mniej się czuje... (jak samochód o tej masie z silnikiem 1.2 :naughty: )

Pozdrawiam.

Jeżeli wszystko było szczelne to wszystko oki. Nie zatrze się tak szybko:) W b5 tak właśnie się dzieje że minus 30koni i buczenie. Z tym buczeniem to bym się przyjrzał bardziej może niektóre elementy już są zużyte. łożyska prawdopodobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie taki problem, że powyżej 2000 obr/min rozłączało mi klimatyzacje. Po podłączeniu VAGA -a nie było żadnych błędów, zawór był sterowany, gazu było tyle ile trzeba, a czujnik pokazywał właściwe ciśnienie więc diagnoza padła na sprężarkę. Wczoraj wymieniłem i wszystko śmiga jak należy także tutaj szukałbym przyczyny. Przy wymianie sprężarki wymień sobie przy okazji osuszacz bo pewnie nikt nigdy go nie wymieniał a koszt nieduży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli było by za mało oleju w układzie to spreżarka wcześniej by ci stanęła. Jeżeli działa normalnie na postoju a wyłącza się w czasie jazdy to coś musi ci ją rozłączać. Podepnij się do kompa i sprawdzi jeżeli masz taką możliwość

To tam jest właściwie sprzęgło czy zawór sterujący? Motor 1.8t ten bfb.

Przy spuszczaniu czynnika opuszczany był również olej. Wczoraj po podpięciu do Vaga po odpaleniu klimy ciśnienie doszło do 10b i rozłączyło klimę. Potem po ściągnięciu czynnika i oleju i zalaniu na full czynnikiem i 30ml oleju klima znów chłodziła na wolnych obrotach dochodząc do 15-16b (na manomentrach HP niecałe 15b), po czym po dodaniu gazu znów robiła się historia ze screenów, które wrzucałem.

Napięcie na pierwszej pozycji w vagu bez względu na to czy klima się już rozłączy czy nie wynosi ok. 0.6A. Dopiero po wyłączeniu "econ'em" spada do 0.0A. Po ponownym włączeniu znów jest napięcie i z reguły klimatyzacja rusza (na wolnych). Nie wywala żadnych błędów.

80k1.jpg

ka59.jpg

Filmik:

YouTube

Czyli raczej sprężarkę + osuszacz wymieniać? Przy okazji sprężarki człowiek od klimy polecał mi zmianę również skraplacza + płukanie? Te dwie ostatnie pozycje są potrzebne? Bo generalnie koszt rośnie + 100%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem tylko sprężarkę i osuszacz. Płukanie wykonuje się generalnie tylko wtedy gdy sprężarka się zaciera i jest prawdopodobieństwo, że opiłki wpadają do układu. Co do skraplacza- jeśli jest w dobrym stanie to go zostaw- po co ci dodatkowe koszty? Z tego co wiem to sprężarki ze sprzęgłem były do 2003r. Musiałbym zobaczyć Twoją sprężarkę żeby się przekonać na 100%

Napięcie na pierwszej pozycji w vagu bez względu na to czy klima się już rozłączy czy nie wynosi ok. 0.6A. Dopiero po wyłączeniu "econ'em" spada do 0.0A. Po ponownym włączeniu znów jest napięcie i z reguły klimatyzacja rusza (na wolnych). Nie wywala żadnych błędów.

u mnie było identycznie. To znaczy, że zawór jest sterowany wtedy gdy klimatyzacja ma działać więc jest on sprawny.

---------- Post dopisany 23-08-2013 at 16:07 ---------- Poprzedni post napisany 08-08-2013 at 17:57 ----------

I co kolego poradziłeś sobie z problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem dokladnie tak samo po sprowadzeniu auta z zachodu.Okazało sie ze byle zamienione kabelki od poduszki silnika z kompresorem od klimy /po zamianie wszystko wróciło do normy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro miałeś kabelki zamienione z kompresorem to u Ciebie w ogóle się nie załączała niezależnie od obrotów silnika a tu kolega ma problem tylko przy obrotach powyżej 2000 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co było powodem rozłączania sprężarki po dodaniu gazu ? U mnie też chodzi tylko na wolnych obrotach dodam gazu rozłącza cały układ wymieniony i płukany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...