Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po zmianie sprezyn z 1be na h&r tyl za nisko siedzia.Rozwiązanie!!!


HiRide

Rekomendowane odpowiedzi

Orginalnie mialem u siebie zawias -20mm 1be.Po zmianie kol na wieksze wladowalem sprezyny h&r.Niestety tyl za nisko siedzia:decayed: i dziwnie to wyglada.Co moze byc przyczyna ?

619y.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle dobrane sprężyny.

Swoją drogą wygląda kozacko ale na Polskie drogi to ułańska fantazja :-)

niestety ale zly trop -spręzyny sa dobrane dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orginalnie mialem u siebie zawias -20mm 1be.Po zmianie kol na wieksze wladowalem sprezyny h&r.Niestety tyl za nisko siedzia:decayed: i dziwnie to wyglada.Co moze byc przyczyna ?

http://img577.imageshack.us/img577/7149/619y.jpg

Springi założyłeś te same co ja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orginalnie mialem u siebie zawias -20mm 1be.Po zmianie kol na wieksze wladowalem sprezyny h&r.Niestety tyl za nisko siedzia:decayed: i dziwnie to wyglada.Co moze byc przyczyna ?

http://img577.imageshack.us/img577/7149/619y.jpg

Springi założyłeś te same co ja?

tak-te ktore poleciles mi na pv

pamietam jak jeszcze mialem 18' to pytales dlaczego tyl tak nisko siedzi bo jak na 1be to bylo dosc nisko a teraz zalozylem h&r i jest dopiero nisko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orginalnie mialem u siebie zawias -20mm 1be.Po zmianie kol na wieksze wladowalem sprezyny h&r.Niestety tyl za nisko siedzia:decayed: i dziwnie to wyglada.Co moze byc przyczyna ?

http://img577.imageshack.us/img577/7149/619y.jpg

Springi założyłeś te same co ja?

tak-te ktore poleciles mi na pv

pamietam jak jeszcze mialem 18' to pytales dlaczego tyl tak nisko siedzi bo jak na 1be to bylo dosc nisko a teraz zalozylem h&r i jest dopiero nisko

Wrzuć jeszcze fotkę tego co masz pod podłogą bagażnika... Zapas? Dojazdówka? Zestaw naprawczy? Sprawdzam masę... Generalnie pozostają amorki a raczej ich osprzęt (dokładnie myślę o odbijakach - może tu jest coś nie halo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego tylko sprezyny wymieniles??

ya ,ino fedry

---------- Post dopisany at 10:38 ---------- Poprzedni post napisany at 10:34 ----------

Orginalnie mialem u siebie zawias -20mm 1be.Po zmianie kol na wieksze wladowalem sprezyny h&r.Niestety tyl za nisko siedzia:decayed: i dziwnie to wyglada.Co moze byc przyczyna ?

http://img577.imageshack.us/img577/7149/619y.jpg

Springi założyłeś te same co ja?

tak-te ktore poleciles mi na pv

pamietam jak jeszcze mialem 18' to pytales dlaczego tyl tak nisko siedzi bo jak na 1be to bylo dosc nisko a teraz zalozylem h&r i jest dopiero nisko

Wrzuć jeszcze fotkę tego co masz pod podłogą bagażnika... Zapas? Dojazdówka? Zestaw naprawczy? Sprawdzam masę... Generalnie pozostają amorki a raczej ich osprzęt (dokładnie myślę o odbijakach - może tu jest coś nie halo).

Tzn mam wrzucic fotke wlepy czy co ? :smiley:Zamiast zapasu ,czy zestawu naprawczego mam butle na gaz -wiesz po co :wink:Wyciagalem to na probe -tyl dzwiga sie o tyle ze golym okiem nie widac roznicy z butla a bez.

Piszac o odbijakach masz na mysli te czarne gumy ktore znajduja sie pod i nad sprezyna ? Moga byc juz "splaszczone"?

---------- Post dopisany at 10:39 ---------- Poprzedni post napisany at 10:38 ----------

Kup gumy pod springi 7zl/szt w kazdym motoryzacyjnym. daja ok 2-3cm wyzej:) spoko sprawa.

Kaj to sie wrażo i jak to wygłądo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wyglada:

GUMY GUMA UNIWERSALNA PODWYŻSZAJĄCA POD SPRĘŻYNY (3309936008) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

nowki w zwyklym motoryzacyjnym ok 7zl przynajmniej ja tyle placilem.

A gdzie sie montuje:

dzwigasz auto na lewarku tak zeby kolo bylo w powietrzu dajesz na sprezyne pomiedyz zwoje i wkrecasz ja jak najwyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wyglada:

GUMY GUMA UNIWERSALNA PODWYŻSZAJĄCA POD SPRĘŻYNY (3309936008) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

nowki w zwyklym motoryzacyjnym ok 7zl przynajmniej ja tyle placilem.

A gdzie sie montuje:

dzwigasz auto na lewarku tak zeby kolo bylo w powietrzu dajesz na sprezyne pomiedyz zwoje i wkrecasz ja jak najwyzej.

ciekawa i niby prosta sprawa ale raczej podziekuje za takie polsrodki-nie wiem jak sie bedzie zachowywac zawieszenie po takiej kombinacji a pozatym potrzebuje podniesc do ogry moze centymetr a nie kilka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

orginalnie mialem u siebie zawias -20mm 1be.po zmianie kol na wieksze wladowalem sprezyny h&r.niestety tyl za nisko siedzia:decayed: I dziwnie to wyglada.co moze byc przyczyna ?

http://img577.imageshack.us/img577/7149/619y.jpg

springi założyłeś te same co ja?

tak-te ktore poleciles mi na pv

pamietam jak jeszcze mialem 18' to pytales dlaczego tyl tak nisko siedzi bo jak na 1be to bylo dosc nisko a teraz zalozylem h&r i jest dopiero nisko

wrzuć jeszcze fotkę tego co masz pod podłogą bagażnika... Zapas? Dojazdówka? Zestaw naprawczy? Sprawdzam masę... Generalnie pozostają amorki a raczej ich osprzęt (dokładnie myślę o odbijakach - może tu jest coś nie halo).

tzn mam wrzucic fotke wlepy czy co ? :smiley:zamiast zapasu ,czy zestawu naprawczego mam butle na gaz -wiesz po co :wink:wyciagalem to na probe -tyl dzwiga sie o tyle ze golym okiem nie widac roznicy z butla a bez.

Piszac o odbijakach masz na mysli te czarne gumy ktore znajduja sie pod i nad sprezyna ? Moga byc juz "splaszczone"?

sprawa.

Na amor od góry nakładasz osłonę a nad osłonę odbijak i na jego górną część nachodzi gniazdo amora. Odbijaki różnią się wysokością - z tego co pamiętam to 1BA jest wyższy a 1BE/1BV niższy. H&R daje Ci sprężyny do obniżenia auta z poziomu "0" więc IMO przyjmują że zawieszenie w aucie to 1BA (a co za tym idzie odbijak też jest 1BA). A zatem jeśli masz odbijak 1BE i rzeczywiście jest niższy to może to być odpowiedź której szukamy... Znów trzeba coś kupić i sprawdzić :decayed: Odbijak 1BA: 3B0 512 131 H. Odbijak 1BE/1BV: 4B0 512 131 B (oba po 95zł). Możemy kupić na spółę w ramach rozkminki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie okreslilbym tego jako pol srodek. Naprawde spoko sprawa i nie wplywa to na zawieszenie zbytnio a dzwiga ok 2cm max...

---------- Post dopisany at 00:45 ---------- Poprzedni post napisany at 00:44 ----------

No chyba ze podlozysz 2:) tak jak ja z przodu^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie okreslilbym tego jako pol srodek. Naprawde spoko sprawa i nie wplywa to na zawieszenie zbytnio a dzwiga ok 2cm max...

---------- Post dopisany at 00:45 ---------- Poprzedni post napisany at 00:44 ----------

No chyba ze podlozysz 2:) tak jak ja z przodu^^

Kolego wyciągnij to z tych sprężyn jeśli życie Ci miłe. Zastanów się w jakim zakresie ugina się teraz sprężyna. Tam gdzie masz gumę sprężyna nie pracuje wcale, całe naprężenie idzie tam gdzie tej gumy nie ma. Jak ta sprężyna pęknie to nie chce myśleć co się stanie.

Takich rzeczy się nie montuje dla własnego bezpieczeństwa, to jest kolejny wymysł sprzedawców !!!!

Co do tematu, u mnie po montażu sprężyn h&r także tył jest wizualnie niżej niż przód. Na zawiasie 1bv również była ta różnica. Ja akurat mam felgi 18" i nie widać tego aż tak jak u Mariusza.

Bartku a ty wymieniałeś coś jeszcze u siebie podczas zmiany sprężyn. Tak się trochę zastanawiam, co ma odbijak do tego jak auto siedzi. Przecież to ma za zadanie przyjęcie uderzenia jak auto za mocno siądzie np. na jakiejś hopie tak żeby amor nie wchodził do końca. Chyba że mylę pojęcia :eusathink:

Tak patrze w etce i jest tam jakaś podkładka na górze sprężyny. Jak zmienialiśmy sprężyny u Mariusza to jakoś tego nie kojarzę. Nakładki sprężyny góra/dół były ale podkładka.....

Bez_tytu_u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie okreslilbym tego jako pol srodek. Naprawde spoko sprawa i nie wplywa to na zawieszenie zbytnio a dzwiga ok 2cm max...

---------- Post dopisany at 00:45 ---------- Poprzedni post napisany at 00:44 ----------

No chyba ze podlozysz 2:) tak jak ja z przodu^^

Kolego wyciągnij to z tych sprężyn jeśli życie Ci miłe. Zastanów się w jakim zakresie ugina się teraz sprężyna. Tam gdzie masz gumę sprężyna nie pracuje wcale, całe naprężenie idzie tam gdzie tej gumy nie ma. Jak ta sprężyna pęknie to nie chce myśleć co się stanie.

Takich rzeczy się nie montuje dla własnego bezpieczeństwa, to jest kolejny wymysł sprzedawców !!!!

Co do tematu, u mnie po montażu sprężyn h&r także tył jest wizualnie niżej niż przód. Na zawiasie 1bv również była ta różnica. Ja akurat mam felgi 18" i nie widać tego aż tak jak u Mariusza.

Bartku a ty wymieniałeś coś jeszcze u siebie podczas zmiany sprężyn. Tak się trochę zastanawiam, co ma odbijak do tego jak auto siedzi. Przecież to ma za zadanie przyjęcie uderzenia jak auto za mocno siądzie np. na jakiejś hopie tak żeby amor nie wchodził do końca. Chyba że mylę pojęcia :eusathink:

Tak patrze w etce i jest tam jakaś podkładka na górze sprężyny. Jak zmienialiśmy sprężyny u Mariusza to jakoś tego nie kojarzę. Nakładki sprężyny góra/dół były ale podkładka.....

http://s9.postimg.org/ivu44jet7/Bez_tytu_u.jpg

Funkcję odbijaka znam ale faktem jest - że jak zmieniałem, to odbijak miał inną wysokość. Tak jak napisałem - nie znam powodu, dlatego szukam. To jeden z tropów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie okreslilbym tego jako pol srodek. Naprawde spoko sprawa i nie wplywa to na zawieszenie zbytnio a dzwiga ok 2cm max...

---------- Post dopisany at 00:45 ---------- Poprzedni post napisany at 00:44 ----------

No chyba ze podlozysz 2:) tak jak ja z przodu^^

Kolego wyciągnij to z tych sprężyn jeśli życie Ci miłe. Zastanów się w jakim zakresie ugina się teraz sprężyna. Tam gdzie masz gumę sprężyna nie pracuje wcale, całe naprężenie idzie tam gdzie tej gumy nie ma. Jak ta sprężyna pęknie to nie chce myśleć co się stanie.

Takich rzeczy się nie montuje dla własnego bezpieczeństwa, to jest kolejny wymysł sprzedawców !!!!

Co do tematu, u mnie po montażu sprężyn h&r także tył jest wizualnie niżej niż przód. Na zawiasie 1bv również była ta różnica. Ja akurat mam felgi 18" i nie widać tego aż tak jak u Mariusza.

Bartku a ty wymieniałeś coś jeszcze u siebie podczas zmiany sprężyn. Tak się trochę zastanawiam, co ma odbijak do tego jak auto siedzi. Przecież to ma za zadanie przyjęcie uderzenia jak auto za mocno siądzie np. na jakiejś hopie tak żeby amor nie wchodził do końca. Chyba że mylę pojęcia :eusathink:

Tak patrze w etce i jest tam jakaś podkładka na górze sprężyny. Jak zmienialiśmy sprężyny u Mariusza to jakoś tego nie kojarzę. Nakładki sprężyny góra/dół były ale podkładka.....

http://s9.postimg.org/ivu44jet7/Bez_tytu_u.jpg

Funkcję odbijaka znam ale faktem jest - że jak zmieniałem, to odbijak miał inną wysokość. Tak jak napisałem - nie znam powodu, dlatego szukam. To jeden z tropów.

Bartek jest mozliwe zebym nie mial tego odbijaka-elementu ktory widac na sreenie Marka? Jak wyciagalismy razem fedry to ani Marek ani ja nie kojarzymy zeby nad guma byl taki element plaski osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie okreslilbym tego jako pol srodek. Naprawde spoko sprawa i nie wplywa to na zawieszenie zbytnio a dzwiga ok 2cm max...

---------- Post dopisany at 00:45 ---------- Poprzedni post napisany at 00:44 ----------

No chyba ze podlozysz 2:) tak jak ja z przodu^^

Kolego wyciągnij to z tych sprężyn jeśli życie Ci miłe. Zastanów się w jakim zakresie ugina się teraz sprężyna. Tam gdzie masz gumę sprężyna nie pracuje wcale, całe naprężenie idzie tam gdzie tej gumy nie ma. Jak ta sprężyna pęknie to nie chce myśleć co się stanie.

Takich rzeczy się nie montuje dla własnego bezpieczeństwa, to jest kolejny wymysł sprzedawców !!!!

Co do tematu, u mnie po montażu sprężyn h&r także tył jest wizualnie niżej niż przód. Na zawiasie 1bv również była ta różnica. Ja akurat mam felgi 18" i nie widać tego aż tak jak u Mariusza.

Bartku a ty wymieniałeś coś jeszcze u siebie podczas zmiany sprężyn. Tak się trochę zastanawiam, co ma odbijak do tego jak auto siedzi. Przecież to ma za zadanie przyjęcie uderzenia jak auto za mocno siądzie np. na jakiejś hopie tak żeby amor nie wchodził do końca. Chyba że mylę pojęcia :eusathink:

Tak patrze w etce i jest tam jakaś podkładka na górze sprężyny. Jak zmienialiśmy sprężyny u Mariusza to jakoś tego nie kojarzę. Nakładki sprężyny góra/dół były ale podkładka.....

http://s9.postimg.org/ivu44jet7/Bez_tytu_u.jpg

Funkcję odbijaka znam ale faktem jest - że jak zmieniałem, to odbijak miał inną wysokość. Tak jak napisałem - nie znam powodu, dlatego szukam. To jeden z tropów.

Bartek jest mozliwe zebym nie mial tego odbijaka-elementu ktory widac na sreenie Marka? Jak wyciagalismy razem fedry to ani Marek ani ja nie kojarzymy zeby nad guma byl taki element plaski osobno.

Raczej niemożliwe. Trzeba poszukać fotek z wymiany tylnego zawieszenia u mnie - bodajże była tam fotka porównująca odbijaki (jest gdzieś w moim temacie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbijak miałeś na pewno bo jest on na amortyzatorze.

Mi tu chodzi o tą podkładkę na górze sprężyny, na dole i na górze fedry jest guma ustalająca i jeszcze powinna być podkładka wg. etki której zarówno u Ciebie jak i u mnie nie kojarzę.

Bartek, wg mnie to nie może być wina odbijaka, bo popatrz, przy naszym zawiasie jest on krótszy niż przy standardowym 1ba. Teraz jak Ty chcesz zastosować ten z 1ba to będzie dłuższy i przy większym obciążeniu czy nierównościach na drogach będzie zawias już dobijał do niego jeszcze jak obniżyliśmy na sprężynach o dodatkowe 1,5cm.

Ja tu winę widzę albo w sprężynach już zmęczonych albo w gumach ustalających sprężynę bądź w tej podkładce.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbijak miałeś na pewno bo jest on na amortyzatorze.

Mi tu chodzi o tą podkładkę na górze sprężyny, na dole i na górze fedry jest guma ustalająca i jeszcze powinna być podkładka wg. etki której zarówno u Ciebie jak i u mnie nie kojarzę.

Bartek, wg mnie to nie może być wina odbijaka, bo popatrz, przy naszym zawiasie jest on krótszy niż przy standardowym 1ba. Teraz jak Ty chcesz zastosować ten z 1ba to będzie dłuższy i przy większym obciążeniu czy nierównościach na drogach będzie zawias już dobijał do niego jeszcze jak obniżyliśmy na sprężynach o dodatkowe 1,5cm.

Ja tu winę widzę albo w sprężynach już zmęczonych albo w gumach ustalających sprężynę bądź w tej podkładce.....

A to sprężyny nie są nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...