Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierowna praca silinka 2.0 TFSI


tomtyczka

Rekomendowane odpowiedzi

witam

chcialem poruszyc temat silnika 2.0TFSI
miedzy innymi chodzi mi o porade
czy ktos spotkal sie z nierowna praca silnika na biegu jalowym
nie wiem co moze byc przyczyna ale zaczelo sie to tak:
zapalila sie rezerwa paliwa kontynuowalem podroz do najblizszej
stacji, po wlaniu do zbiornika 15litrow i przejechaniu 10km silnika zaczal dziwnie pracowac
sgasilem go zapalilem ponownie a z rury zaczal wydobywac sie siwy dym
udalem sie do innej stacji nalwajac do pelna lepszej jakosci paliwa czyli drozszego
dym z rury zniknal ale praca silnika dalej bez zmian
prosze o pomoc i porade
z tego co wiem silnika zaczal zalewac swiece na wolnych obrotach
olej w normie komputer pokazuje max
nie znalazlem filtra paliwa wychodzi na to ze nie wystepuje

pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnij kompa :wink: zobaczymy co wypluje .

Filtr paliwa masz pod samochodem od strony pasazera .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem 200 km

Zatrzymałem sie pod domem

Wyrzucilo kontrolka silnika

Wróciłem po pól godziny a pod samochodem olej

Komputer pokazuje poniżej połowy a było nalane Mac

Zaprowdzilem do mechanika bo sam nie dam rady

Nie wiem jeszcze co to za błąd i z czego to leci

---------- Post dopisany at 16:45 ---------- Poprzedni post napisany at 16:44 ----------

Chyba kolega mymlok miał racje auto kona

---------- Post dopisany 01-07-2013 at 20:09 ---------- Poprzedni post napisany 30-06-2013 at 16:45 ----------

Komputer wyrzucił błąd kolektora ssacego

I miss fire na dwóch cylindrach

Jutro go rozbiora i zobaczymy co dalej

Oby to jakaś pierdolitka ( uszczelka albo cos)

Odezwę sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile masz nakręcone kilometrów na tym silniczku? Odnośnie nie równej pracy to chyba ten typ tak ma, czasem u mnie po odpaleniu też chrząka;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ma najechane 10o tys km

co sie okazalo pod oslona silnika od gory jest

cos co reguleje spalinami tak mi powiedzili

wymienilem ta czesc i dziala dobrze

ale ze tak z tym zwlekalem uszkodzony jest uszczelniacz

silnika od strony skrzyni biegow

szukam numeru czesci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie odnosnie poziomu oleju w silniku. Dzisiaj sprawdzalem w komp poziom oleju i jest troszke pod max i pytanie czy do lac olej czy jezdzic az zapali sie kontrolka od oleju? Za 2 dni mam do przejechania 2,2tys km i nie chce miec po drodze jakis problemow?:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki urok TFSI, że na jałowym biegu silnikiem czasami telepie. Na 2.0 było, na 3.0 też to występuje. Dopóki obroty nie falują (efekt jakby silnik krokowy wkraczał ostro do akcji) to nie ma co się przejmować. Olej dolewać jak się zapali kontrolka - wcześniej nie ma sensu, zapali się kontrolka, wlewasz całą butlę litrową i po krzyku. Zestaw zapłonowy z R8 - nic nie da, takie moje zdanie, tylko bez sensu wydane pieniądze i tak i tak będzie nim trzepać, a jak będzie inna charakterystyka świecy to tylko mogą się pojawić problemy jak nie z ECU to z cewkami - chyba, że za tym idzie nowa mapa do silnika i jakieś mody, to może i owszem, jakaś*poprawa będzie (choć nie taka jakiej by się człowiek spodziewał) ;)

Z TFSI jest tak, że dopóki nie ma kontrolek, moc jest ok to nie tykać tematu (wiadomo, że na wycieki czy inne historie trzeba reagować migiem) a temat oleju to temat rzeka. Poniżej 1l / 1000 km to dla serwisu "norma dla tych silników" i taka jest prawda - mówię jako praktyk. Im mniej dajesz mu w palnik i im później od odpalenia na zimno tym mniej zje tego oleju. Zawsze w automatach oleju będzie brać więcej z uwagi na to jakie obroty ma silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ma najechane 10o tys km

co sie okazalo pod oslona silnika od gory jest

cos co reguleje spalinami tak mi powiedzili

wymienilem ta czesc i dziala dobrze

ale ze tak z tym zwlekalem uszkodzony jest uszczelniacz

silnika od strony skrzyni biegow

szukam numeru czesci

Witam a co to za częśc co reaguje mam podobne problemy tylko mój ma obroty stałe jak w zegarku ale wibracje jak nie wiem tak do 1000 obr/min

i dziś na chodzącym silniku cięzko było wyjąć korek od oleju a kiedyś normalnie i dziś prawie gasł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że gaśnie, norma, bo zawór regulacyjny ciśnienia skrzyni korbowej będzie puszczał lewe powietrze w kolektor.

Nierówna praca może być efektem cewek i świec, najczęstsza przyczyna. U mnie jak luźnej gotówki będzie trochę zawędruje setup zapłonowy z R8, ale też trzyma mnie zmiana uszczelniacza pokrywki zaworów :), bo już w koło lekko się poci :).

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jak w dlugiej trasie bedziesz potrzebowal dolac to nie bedziesz czekał az silnik wystygnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jak w dlugiej trasie bedziesz potrzebowal dolac to nie bedziesz czekał az silnik wystygnie?

Kolega napisał, że powinno się dolewać na zimnym, a kiedy nalejesz to już twoja sprawa, jak Ci się śpieszy to możesz nawet bez gaszenia silnika. :grin:

Tak na poważnie mi w ostatnim stadium żywotu silnik wciągał już tyle oleju, że było mi już wszystko jedno czy był zimny, czy ciepły. Lałem jak popadnie przez ostatnie pół roku i brał tyle samo i nic się nie rozleciało, ale jak masz możliwość to zawsze lepiej jest wlać olej jak silnik nie jest mocno rozgrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Poniżej 1l / 1000 km to dla serwisu "norma dla tych silników" i taka jest prawda

Prawda nie jest taka. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie masakra szukam auto ojcu i tak czytam to ten 2.0T to zamiast ideał konstrukcji to idealna maszynka do zarabiania przez ASO bo nikt się nie podejmie roboty w miare nowszym roczniku...... :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie masakra szukam auto ojcu i tak czytam to ten 2.0T to zamiast ideał konstrukcji to idealna maszynka do zarabiania przez ASO bo nikt się nie podejmie roboty w miare nowszym roczniku...... :huh:

Witam,

Z licznych przeczytanych opinii widzę, że wadliwość i "olejożerność" TFSI zależy od serii produkcji czy egzemplarza silnika na który się trafi. W B8 2006-2011 jest chyba najwięcej problemów.

Z góry przepraszam za małego offtopa.

Panowie czy stosowaliście może płukankę silnika Motul przed zalaniem 2.0 TFSI Motulem Specific?

Jaki jest wasza opinie?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...