Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak chipować 2.0TDi 120KM? Jakie różnice między 143KM i 170KM?


jach0o

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich zainteresowanych,
Pozwole sobie na początku zacytować kolegę klubowicza, gdyż to chyba jeden z niewielu postów w internecie na temat jednostki 120KM 88kW 2.0TDi CAGC.

przemek4net napisał(a):
to sa 2 zupelnie inne silniki ... przykladem silnikow takich samych mechanicznie a rozniacych sie softwarowo to np
2.0TDI CR 120PS i 2.0TDI CR 143PS
silnik 2.0TDI CR 170PS jest juz troche inny bo rozni sie juz turbina (wtryski i sam silnik bez osprzetu ten sam)

 

to sa 2 zupelnie inne silniki ... przykladem silnikow takich samych mechanicznie a rozniacych sie softwarowo to np
2.0TDI CR 120PS i 2.0TDI CR 143PS
silnik 2.0TDI CR 170PS jest juz troche inny bo rozni sie juz turbina (wtryski i sam silnik bez osprzetu ten sam)
Pozdrawiam,
Przemek

Stąd moje pytanie do Was, czy są jakieś różnice poza software'owymi między jednostkami 2.0 TDI CR 120KM a 136 lub 143 ??

Przymierzam się do Chipowania auta, stąd też ten temat. (Auto ma przejechane 100 000 km)
Zależy mi przede wszystkim na przyspieszeniu (prędkość maksymalna jest już na drugim miejscu ze spalaniem).
A z tego co mi wiadomo to akceleracja zależna jest głównie od nm a nie od km. Z drugiej strony wiedzę na stronie V-Techu iż są w stanie wyciągnąć w silnikach 120 136 143 tyle samo nm, co przemawia za tym iż wymiana turbo raczej nie jest konieczna.

Prawdopodobnie wybiorę się do Rogalottiego (wszyscy go polecają - R-Performance) i nie wiem na tórą opcje się decydować:
1) Remap
2) Remap + Turbo (od 170KM)
3) Remap + Turbo + DPF
4) Remap + DPF
5) alernatywy z pompą wody... mógłby mi ktoś doradzić ?? (ta opcja się tu pojawiła bo wyczytałem gdzieś że jedną z różnic w stosunku do 170-konnej jednostki jest też pompa wody.

Jakie są koszta takiego tunningu ?? I co z żywotnością auta/silnika ??

Widzę też z komentarzy innych osób że stockowe sprzęgło ślizga się czasem po chipowaniu, wolałbym aby nie bylo tego efektu ;)

Wybaczcie jeśli piszę jakieś bzdury ale jestem zielony w tym temacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystk ozalezy od tego ile chcesz wydać na modyfikacje :wink:

Jedz do Witka :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś przedziały cenowe ? Nie bardzo sporo, chce wydać tak aby podnieść przyspieszenie, szczególnie chodzi mi o turbo dziure na obrotach 1100-2000 oraz przyspieszanie po 130kmh.

Jeśli istotna jest turbina to znalazłem takie:

TURBOSPRĘŻARKA AUDI A5 A4 (B8) 2.0 TDI 170km (3378854234) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

NOWA TURBOSPRĘŻARKA AUDI A4 B8 A6 C7 2.0 TDI 170KM (3312732344) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Turbosprężarka Audi 2,0 TDI 170km A4 A5 CAHA (3341537534) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Wysłane z mojego GT-N8000 za pomocą Tapatalk 4

---------- Post dopisany at 15:14 ---------- Poprzedni post napisany at 10:06 ----------

Wszystk ozalezy od tego ile chcesz wydać na modyfikacje :wink:

Jedz do Witka :thumbup1:

Witek = R-Performance ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz do uzytkownika RafalekX on ma opcje 143km + turbo CAHA noi lajtowy programik 213km robiony u rogala:wink: troche ci powie co tam trzeba robić:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak :wink: R-Performance

Samym programem zrobi 180-185 KM

A ile NM może wiesz ?

Jak ze spalaniem ?

Jak z żywotnością silnika ?

Ile sobie zażyczy pan Witek ? (jaki jest mniej więcej zakres cenowy takiego upgrejdu ałta??)

---------- Post dopisany at 21:00 ---------- Poprzedni post napisany at 20:57 ----------

Napisz do uzytkownika RafalekX on ma opcje 143km + turbo CAHA noi lajtowy programik 213km robiony u rogala:wink: troche ci powie co tam trzeba robić:wink:

Napisane ;)

Tylko że ja mam (CAGC) 120KM podstawowo a nie (CAGA) 143 więc pewnie u mnie się tyle nie wyciągnie.

Dorzucał któryś z Was turbinę do auta ?? Jak tak to kupowaliście nową czy prawie nową jak w postach powyżej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak jak ty CAGC (120 KM)... po zmierzeniu okazało się, że w serii było 129,2 KM @ 3210 rpm i 312,4 NM @ 2221 rpm.

Po programie u Witka jest 182,2 KM @ 3839 rpm i 393,9 NM @ 2260 rpm (jak uda mi się namówić dziś do pracy skaner to wrzucę kreski) - jak byłem w R-Performance to zaznaczyłem, że bardziej zależy mi na tym żeby auto się nie posypało niż na maksymalizowaniu osiągów.

Od programu zrobiłem trochę ponad 8 tyś km i jak na razie zero problemów ze sprzęgłem i z DPF'em - generalnie samochód lata jak marzenie (poza tym, że pali trochę oleju ale o tym pisałem już w innym wątku).

Wprawdzie na starcie trochę jak dla mnie nadal brakuje (jestem przyzwyczajony do jazdy japońską wolnossącą benzyną ze zmiennymi fazami rozrządu - zaczyna to jechać od 4400 rpm... a 100km/h jest na dwójce :kox: - obecnie przy 4400 rpm mam odcięcie :kox:) ale to co się dzieje powyżej 140 to bajka w porównaniu z serią... jedzie i nie zamierza przestawać przyspieszać... przy 220 km/h zrezygnowałem bo byłem na zimówkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak jak ty CAGC (120 KM)... po zmierzeniu okazało się, że w serii było 129,2 KM @ 3210 rpm i 312,4 NM @ 2221 rpm.

Po programie u Witka jest 182,2 KM @ 3839 rpm i 393,9 NM @ 2260 rpm (jak uda mi się namówić dziś do pracy skaner to wrzucę kreski) - jak byłem w R-Performance to zaznaczyłem, że bardziej zależy mi na tym żeby auto się nie posypało niż na maksymalizowaniu osiągów.

Od programu zrobiłem trochę ponad 8 tyś km i jak na razie zero problemów ze sprzęgłem i z DPF'em - generalnie samochód lata jak marzenie (poza tym, że pali trochę oleju ale o tym pisałem już w innym wątku).

Wprawdzie na starcie trochę jak dla mnie nadal brakuje (jestem przyzwyczajony do jazdy japońską wolnossącą benzyną ze zmiennymi fazami rozrządu - zaczyna to jechać od 4400 rpm... a 100km/h jest na dwójce :kox: - obecnie przy 4400 rpm mam odcięcie :kox:) ale to co się dzieje powyżej 140 to bajka w porównaniu z serią... jedzie i nie zamierza przestawać przyspieszać... przy 220 km/h zrezygnowałem bo byłem na zimówkach

Dzięki bardzo za wyczerpującą odpowiedź, własnie szukałem kogoś z takim silnikiem.

Rozumiem, że :slina: 182KM 393NM osiągnięto w Twoim aucie tylko przy pomocy chipowania i w dodatku jest to "oszczędne" chipowanie, tak ?

Tak jak Tobie zależy mi na tym aby auto nie rozpadło się a przy okazji zdobyło trochę na przyspieszaniu (szczególnie po 120-130 kmh).

DPF masz zdjęty czy jest cały czas ? Jak Ci pali ? Jak Ci palił ? Jak pali w stosunku do tego jak palił :naughty: ?

---------- Post dopisany at 23:00 ---------- Poprzedni post napisany at 22:59 ----------

Dzwoń , pisz a wszystkiego sie dowiesz :wink:

CHIPTUNING R-Performance

Noo... :decayed: Zadzwonie, zadzwonie... ale pierwszy raz widzę żebyś odsyłał kogokolwiek w celu doinformowania do kogoś innego. Porostu myślałem że o A4 B8 wiesz wszystko :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że :slina: 182KM 393NM osiągnięto w Twoim aucie tylko przy pomocy chipowania i w dodatku jest to "oszczędne" chipowanie, tak ?

Może źle się wyraziłem... Nie wiem czy jest to oszczędne chipowanie... po prostu przed programem poprosiłem Witka żeby zrobił tak żeby nie dymiło i żeby mi się samochód nie rozsypał :grin: Zapewne dało by się wyciągnąć troszkę więcej ale nie wiem co na to DPF.

Robiłem tylko program... to pokazuje, że to faktycznie dokładnie ten sam silnik co CAGA...

btw. to jest przyrost km 50% w stosunku do danych z fabryki :naughty: natomiast uzasadnienie Witka tego, że to bezpieczne było takie, że to przecież ten sam silnik co CAGA które mają w serii trochę więcej niż 143 km więc to tylko dwadzieścia parę procent przyrostu :grin:

Tak jak Tobie zależy mi na tym aby auto nie rozpadło się a przy okazji zdobyło trochę na przyspieszaniu (szczególnie po 120-130 kmh).

To dostaniesz na pewno... a poniżej tych prędkości też będzie zdecydowanie lepiej.

DPF masz zdjęty czy jest cały czas ? Jak Ci pali ? Jak Ci palił ? Jak pali w stosunku do tego jak palił :naughty: ?

DPF został i pewnie pozostanie dopóki nie będzie sprawiał problemów... przez te 8 tyś km od programu (z czego z 3 tyś km to szybkie trasy reszta to Warszawa) ze dwa lub trzy razy mi się wypalał (to małe automagicznie wypalanie bez świecenia kontrolkami).

Generalnie staram się jeździć tak żeby jak najrzadziej musiał się wypalać.

Różnicy w spalaniu nie zaobserwowałem... tak naprawdę spali tyle ile będę chciał... w tasie zdarzała mi się średnia 5.5 (średnio szybka dwupasmówka + jednopasmowa droga przez miasteczka, wsie itd) oraz 9 (szybka jazda autostradą). W mieście mogę mieć 6.5 a mogę i 8.5... Przy dystrybutorze zwykle wychodzi 7 z haczykiem.

Dzwoń , pisz a wszystkiego sie dowiesz :wink:

CHIPTUNING R-Performance

Noo... :decayed: Zadzwonie, zadzwonie... ale pierwszy raz widzę żebyś odsyłał kogokolwiek w celu doinformowania do kogoś innego. Porostu myślałem że o A4 B8 wiesz wszystko :decayed:

Myślę, że wie... ale nie powie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, postanowione.:banan: Dzwonie jutro. :decayed:

Nie dodzwonisz się jutro bo Witek jest na urlopie do połowy lipca chyba :wink: a poza tym ogólnie się ciężko do niego dodzwonić :decayed:

Jeśli masz facebooka napisz do niego tu: https://www.facebook.com/pages/R-Performance-Chiptuning/366898146703172?fref=ts

Lub na ich stronie na necie

A poza tym w temacie:

Jaki masz tam intercooler, jakie sprzęgło, turbinę itp. Najprawdopodobniej masz wszystko to samo co w silniku 143 KM tylko "kastrata" któremu odcięli trochę mocy :wink: więc ładujesz turbo CAHA i jazda z programem.

Pompa wody od 170 KM konieczna nie jest.

Skontaktuj się z Witkiem - R-performance i Ci doradzi.

U mnie wyszło lekkim programem (przy samej turbinie 170 KM - w moim przypadku CBBB, bo VW) 215 KM i 413 Nm. Różnica w przyśpieszeniu i ogólnie charakterystyce znaczna, autko bardzo równo i płynnie idzie do przodu do samego końca obrotów. Witek poprowadził mi moc do samego końca, aż się chce autko ciągnąć do odciny :wink: A te silniki CR pięknie się kręcą do 5000 obr. DPF nie wyrzucany pozostał na swoim miejscu, pompa wody ori od 143 KM,

Jeśli miałbym o czymś myśleć teraz to wzmocnienie sprzęgła i mooooże większy cooler, ale ten i tak daje świetnie radę - u mnie jest duży centralny oryginalnie.

teraz to o co pytałeś na PW: Spalanie jak w przypadku każdego chipowanego diesla, jeździsz agresywniej pali trochę więcej, jeździsz spokojnie pali nawet mniej. Ja jeżdżę ogólnie dość żwawo :decayed: trasa zazwyczaj okolice 6 (+/- 0,5 litra) litrów no chyba, że non stop pedał opór i prędkości okolice 200-220 km/h to jakieś 7-8 litrów na trasie (każde wyprzedzanie, hamowanie i pedał opór itp.). W mieście (Warszawa) trzeba liczyć jakieś 7-8 litrów przy normalnej jeździe, a jak konkretnie to okolice 9-10 wyjdzie (ale pedał opór praktycznie co chwilę).

---------- Post dopisany at 10:40 ---------- Poprzedni post napisany at 10:27 ----------

Dodam jeszcze tylko, że to jakie wyniki zostaną osiągnięte po chipowaniu i to jak autko to odczuje zależy od stanu autka w momencie robienia programu (przebieg, stan silnika i podzespołów...) no i oczywiście od osoby która będzie to robiła :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm teraz dowiedziałem się że pompa wody jest inna w 170 niż w 143(w moim przypadku) czyli spokojnie przy wymianie rozrządu bo to mnie czeka mogę pokusić się o wymianę pompy od CAHA ? czy to pasuje P&P ? ja ogólny plan mam taki IC 3.0TDI + Turbo CAHA i program no i teraz zastanawiam się nad tą pompą wody czy to warto wymieniać (czy coś to da ?) i czy pasuje na pewno P&P może ktoś wie jeszcze czym różni się silnik 143VS170 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm teraz dowiedziałem się że pompa wody jest inna w 170 niż w 143(w moim przypadku) czyli spokojnie przy wymianie rozrządu bo to mnie czeka mogę pokusić się o wymianę pompy od CAHA ? czy to pasuje P&P ? ja ogólny plan mam taki IC 3.0TDI + Turbo CAHA i program no i teraz zastanawiam się nad tą pompą wody czy to warto wymieniać (czy coś to da ?)

pompa wody w zamiennikach jest juz identyczna wiec nie stresuj sie (zrobilem na czipe 143+turbo caha z ori pompa wody od caga ponad 20tys i nic sie nie stalo)

Zastanow sie czy chcesz wiekszy intercooler bo to przeciez jest jakis koszt koszt (liczony z robota) a pewnie turbina sie pozniej zbiera (wrclaguna zamiescil na forum wykres z loga ladowania T / a ma IC chyba od 3.0TDI/... znajdz sobie taki wykres z innego auta na ori IC i porownaj: bedziesz wiedzial z jakim /ewentulanym/ efektem ubicznym sie liczyc)

Na zwyklym IC + T caha bedzie auto po zakoksowaniu mialo ponad 200koni i 400moment wiec zastanow sie czego oczekujesz od wiekszoego IC - sprzeglo to tez jakis limiter "zachcianek"

T pasuje plug&play ale w zaleznosci od rocznika (nieistotne czy T od CAGA czy CAHA) jest inne mocowanie weza "wychodzacego" (powietrze) z T (jest taka "zlaczka" zwana "tlumikiem" i do powiedzmy polowy 2009 jest metalowy tlumik a pozniej szedl plastikowy)

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, postanowione.:banan: Dzwonie jutro. :decayed:

Nie dodzwonisz się jutro bo Witek jest na urlopie do połowy lipca chyba :wink: a poza tym ogólnie się ciężko do niego dodzwonić :decayed:

Jeśli masz facebooka napisz do niego tu: https://www.facebook.com/pages/R-Performance-Chiptuning/366898146703172?fref=ts

Lub na ich stronie na necie

No jakoś się dodzwoniłem.

Dla potomnych (odnośnie samego chipowania):

Terminy w R-Performance mają tak na za 2-3 tyg

Koszt 1300 zł (jeśli nie ma blokady na złączu OBD) 1600 zł (jeśli jest)

Czas trwania montażu 2h (jeśli nie ma blokady na złączu OBD) 6h (jeśli jest)

Silniki 120, 136, 143 - > 170 - 180 KM

czekam do 25 lipca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm teraz dowiedziałem się że pompa wody jest inna w 170 niż w 143(w moim przypadku) czyli spokojnie przy wymianie rozrządu bo to mnie czeka mogę pokusić się o wymianę pompy od CAHA ? czy to pasuje P&P ? ja ogólny plan mam taki IC 3.0TDI + Turbo CAHA i program no i teraz zastanawiam się nad tą pompą wody czy to warto wymieniać (czy coś to da ?)

pompa wody w zamiennikach jest juz identyczna wiec nie stresuj sie (zrobilem na czipe 143+turbo caha z ori pompa wody od caga ponad 20tys i nic sie nie stalo)

Zastanow sie czy chcesz wiekszy intercooler bo to przeciez jest jakis koszt koszt (liczony z robota) a pewnie turbina sie pozniej zbiera (wrclaguna zamiescil na forum wykres z loga ladowania T / a ma IC chyba od 3.0TDI/... znajdz sobie taki wykres z innego auta na ori IC i porownaj: bedziesz wiedzial z jakim /ewentulanym/ efektem ubicznym sie liczyc)

Na zwyklym IC + T caha bedzie auto po zakoksowaniu mialo ponad 200koni i 400moment wiec zastanow sie czego oczekujesz od wiekszoego IC - sprzeglo to tez jakis limiter "zachcianek"

T pasuje plug&play ale w zaleznosci od rocznika (nieistotne czy T od CAGA czy CAHA) jest inne mocowanie weza "wychodzacego" (powietrze) z T (jest taka "zlaczka" zwana "tlumikiem" i do powiedzmy polowy 2009 jest metalowy tlumik a pozniej szedl plastikowy)

Pozdrawiam,

Przemek

Wszystko fajnie tylko teraz mam stracha przed tym sprzęgłem. Wrclaguna wymieniał sprzęgło na nowe i dwumas a tu teraz taki kłopot i nie małe koszty potem ;/ Zauważyłem że Ci co mają CAHA i modyfikują mają spokój a Ci co CAGA jak ja najwięcej problemów przy programach właśnie z tym ślizgiem. Szczerze to 200KM i 400NM w zupełności mi by stykło nawet nie chciałbym więcej podnosić dla bezpieczeństwa. Nawet samym programem na 170KM by mnie zadowalało już by lepiej jechało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakoś się dodzwoniłem.

Dla potomnych (odnośnie samego chipowania):

Terminy w R-Performance mają tak na za 2-3 tyg

Koszt 1300 zł (jeśli nie ma blokady na złączu OBD) 1600 zł (jeśli jest)

Czas trwania montażu 2h (jeśli nie ma blokady na złączu OBD) 6h (jeśli jest)

Silniki 120, 136, 143 - > 170 - 180 KM

czekam do 25 lipca :)

Nie zmieniasz turbiny? Zawsze to 30-40 KM więcej i turbina ma lżej :decayed: Mówisz 25 lipca? Może podjadę :whistling: O której? Napisz na PW :wink: Przy okazji zobaczysz jak jeździ 215 KM w tym silniku :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakoś się dodzwoniłem.

Dla potomnych (odnośnie samego chipowania):

Terminy w R-Performance mają tak na za 2-3 tyg

Koszt 1300 zł (jeśli nie ma blokady na złączu OBD) 1600 zł (jeśli jest)

Czas trwania montażu 2h (jeśli nie ma blokady na złączu OBD) 6h (jeśli jest)

Silniki 120, 136, 143 - > 170 - 180 KM

czekam do 25 lipca :)

Nie zmieniasz turbiny? Zawsze to 30-40 KM więcej i turbina ma lżej :decayed: Mówisz 25 lipca? Może podjadę :whistling: O której? Napisz na PW :wink: Przy okazji zobaczysz jak jeździ 215 KM w tym silniku :wink:

Miałeś silnik CAGA ? po wymianie Turbo i programie uzyskałeś 215PS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jakoś się dodzwoniłem.

Dla potomnych (odnośnie samego chipowania):

Terminy w R-Performance mają tak na za 2-3 tyg

Koszt 1300 zł (jeśli nie ma blokady na złączu OBD) 1600 zł (jeśli jest)

Czas trwania montażu 2h (jeśli nie ma blokady na złączu OBD) 6h (jeśli jest)

Silniki 120, 136, 143 - > 170 - 180 KM

czekam do 25 lipca :)

Nie zmieniasz turbiny? Zawsze to 30-40 KM więcej i turbina ma lżej :decayed: Mówisz 25 lipca? Może podjadę :whistling: O której? Napisz na PW :wink: Przy okazji zobaczysz jak jeździ 215 KM w tym silniku :wink:

Nie... uznałem w sumie że nie zależy mi kompletnie na tych dodatkowych 30 KM tak jak pisałem główna sprawa dla mnie to przyspieszenie, a z opinii klubowiczów wynika, że jest spoko na samym chipie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś silnik CAGA ? po wymianie Turbo i programie uzyskałeś 215PS ?

Silnik CBAB, bo ja mam VW B6 CC :wink: I tylko turbina z odpowiednika 170 KM - CBBB

Nie... uznałem w sumie że nie zależy mi kompletnie na tych dodatkowych 30 KM tak jak pisałem główna sprawa dla mnie to przyspieszenie, a z opinii klubowiczów wynika, że jest spoko na samym chipie.

Myślę że i tak będziesz zadowolony, a te 30 KM nie zrobi aż takiej ogromnej różnicy. No i z trakcją będą mniejsze problemy :wink: U mnie na zimowych 235/45/17 trakcji w mokre dni nie ma.

Tak jak pisałem wyżej daj znać chętnie podjadę do Witka jak będziesz robił program :wink: - też mam do niego sprawę to przy okazji z nim pogadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...