Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie parownika


griga-st

Rekomendowane odpowiedzi

Czy drobnoustroje w klimatyzacji mogą być przyczyną częstych przeziębień? Ostatnie ozonowanie miałem 2 lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dobrałem się do całego układu, zdemontowałem schowek i całą tą plastikową tubę w której siedzi wiatrak,  bliżej silnika jest na 100% parownik od klimatyzacji, bliżej drążka zmiany biegów jest nagrzewnica. Sprawdzałem to ręką co jest ciepłe a co zimne.

Pomiędzy nagrzewnicami wywierciłem dziurę fi 2cm żeby sobie zaświecić i podejrzeć co tam jest i przez ten otwór ropowicą podłączoną do sprężarki umyłem wymiennik.

W sumie robota prosta ładnie wszystko się zdemontowało i zamontowało. Najwięcej ubrudzony był wentylator od nawiewu.

Mam nadzieje że to pomoże na nieprzyjemne zapachy.

Możecie ewentualnie polecić jakąś silną chemię którą można by wykorzystać do mycia parownika??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dobrałem się do całego układu, zdemontowałem schowek i całą tą plastikową tubę w której siedzi wiatrak,  bliżej silnika jest na 100% parownik od klimatyzacji, bliżej drążka zmiany biegów jest nagrzewnica. Sprawdzałem to ręką co jest ciepłe a co zimne.
Pomiędzy nagrzewnicami wywierciłem dziurę fi 2cm żeby sobie zaświecić i podejrzeć co tam jest i przez ten otwór ropowicą podłączoną do sprężarki umyłem wymiennik.
W sumie robota prosta ładnie wszystko się zdemontowało i zamontowało. Najwięcej ubrudzony był wentylator od nawiewu.
Mam nadzieje że to pomoże na nieprzyjemne zapachy.
Możecie ewentualnie polecić jakąś silną chemię którą można by wykorzystać do mycia parownika??
 
Spróbuj umyć parownik alkoholem izopropylowym IPA.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyłem parownik IPĄ w sposób opisywany w moim poprzednim poście i nie mam już smrodu . Wcześniej po włączeniu klimy byłatraszny zapach i tak samo po wyłączeniu. Teraz jest ekstra tak jak powinno być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyłem parownik IPĄ w sposób opisywany w moim poprzednim poście i nie mam już smrodu . Wcześniej po włączeniu klimy byłatraszny zapach i tak samo po wyłączeniu. Teraz jest ekstra tak jak powinno być
Może warto jeszcze kanały powietrzne i obudowę filtra potraktować preparatem Tunap 996

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@johnny2002

Dzięki za instrukcję!

Bez niej nie byłbym w stanie samemu dojść do parownika i go potraktować IPA.

Najtrudniejsze było dla mnie złożenie tej pierwszej dużej części, trzeba sie naprawdę mocno nakombinować, żeby ją spasować i żeby ten zatrzask górny zamknąć. 

 

Z problemem klimatyzacji borykałem sie już drugi rok. W poprzednim udało się go usunąć ozonem. W tym roku ozon niestety nie pomógł.

Czyszczenie w warsztacie to koszt ok. 600 zł - przynajmniej ja taką ofertę otrzymałem we Wrocławiu. IPA z dostawą 20 zł. Czyli się opłaca te kilka godzin się pomęczyć :-) 

Po pierwszym uruchomieniu klimatyzacji nie czułem już tego nieprzyjemnego zapachu. Mam nadzieje, że problem definitywnie jest rozwiązany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka może filmik komuś pomoże. Pozdrawiam

P.S.

Przy okazji wyjaśniło mi się dlaczego od pewnego czasu nie mam podświetlenia schowka. "Spece" którzy montowali mi wyłącznik poduszki podłączając go pozbyli się kabelków doprowadzających zasilanie do tej brążowej kostki jak widzicie dochodzą do niej tylko 3 kabelki od zasilania wyłącznika poduszki. Szukałem luźnych kabelków nie znalazłem ktoś wie gdzie je trzeba doprowadzić z tej brązowej kostki. Dzięki za info.

image.png

Edytowane przez mrarturko
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2018 o 13:05, mrarturko napisał:

Siemka może filmik komuś pomoże. Pozdrawiam

Świetny film kolego, dzięki. W weekend planuję zrobić podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, jatoka napisał:

Świetny film kolego, dzięki. W weekend planuję zrobić podobnie.

najwięcej czasu schodzi na czyszczenie ale ogarniasz zagadnienie sam i wiesz co zrobiłeś teraz klima od włączenia jest "Świeża" Powodzenia jak coś to pisz jak będę wiedział to pomogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione. Gładko to poszło, najwięcej czasu faktycznie zajmuje czyszczenie. Dodam od siebie, że można wyczyścić też wentylator i wlot powietrza od strony silnika można łatwo odkręcić i dać go pod kran, jest na 3 śrubach.

IMG_0912.jpg

IMG_0909.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem w płynie 1 litr wlałem do pistoletu lakierniczego 6 bar i

rozpyliłem pod maske bezpośrednio do wlotu powietrza 3/4 litra przy włączonym na maxa wentylatorze. Stęchlizna znikneła zatoki nie bolą:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potraktowałem rok temu parownik Ipa przez olejarke w taki sposób jak na filmiku i po roku to samo.  Śmierdzi i duszno, aż szyba paruje po wyłączeniu klimy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam    chciałem Wam pokazać czym czyszczę parownik, butelka ciśnieniowa z biedronki i kawałek przewodu hamulcowego z przylutowanymi końcówkami. Nic nie rozbieram, wyciągamy  filtr pyłkowy i przez ten otwór wprowadzam szprycę, spryskujemy IPA na włączonej klimatyzacji i wentylator na max. Taka operacja trwa ok 15 min.

..

20180711_195354.jpg

20180711_195404.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do czyszczenia parownika,i proszę o poradę. 

Lepiej zrobić to przez otwór po filtrze przeciwpyłkowym ,czy przez wentylator w podszybiu?

Zamierzam zastosować ipe w sprayu oraz bizol.

Proszę o porady i opinie.

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, czy ktoś się uporał z tym ze po czyszczeniu ipa i np wurthem klima po pół roku strasznie wali z klimy? Czyszczony tylko parownik. Tylko na chwile po włączeniu klimy. Zastanawiam się czy to nie jest problem gdzieś głębiej,  np w miejscu schodzenia wszyskich kanałów gdzie są klapki sterujące przepływem. W tym tygodniu zrobię standardowo, bizol c30 w piance na parownik, wurth na parownik  plus ipa , do tego przejadę wszystkie kanały ipa i sprawdzenie drożności rurki odpływowej. Na koniec granat od wurtha 
 

gdybym wiedział ze jak ruszę klime raz sam i ze się tak pogorszy jakość powietrza z nawiewów to nawet bym tego nie dotykał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Możesz jeszcze zrobić odgrzybianie za pomocą „maszynki ultra dźwiękowej” do niego wlewasz płyn i zostawiasz na 15-20min. Plyn jest bakteriobójczy. Przy tej metodzie auto zagrzane, temperatura 22*/obieg zamknięty/nawiew tylko na przednia środkowe kratki, boczne zamknięte oraz z tylu jak posiadasz.  Prędkość nawiewu minimum. Druga metoda tez z płynem ale dodatkowo włącza się ozon od 15-30 min a potem przez 15min podaje pare z płynem. Auto nie musi wentylować powietrza. Wsadzasz do bagażnika albo pod nogi pasażera. Taka kuracja powinna pomoc. 
3075CB7E-058C-4ED6-90B8-11924385ADA9.jpeg

 

Jak tylko parownik to demontaż tunelu i ogień. 

Potrzebne narzędzia: 

Grzechotka 1/4

przedłużka 1/4 

Torx 30

Torx 25

Nasadka 8mm

Nasadka 10mm 

Browar ? 


Do czyszczenia Tez używałem produktów wurth. Preparat do dezynfekcji HVAC. Miałem 1 puszkę ale można spokojnie dwie rozpylić. Użyłem również izopropanolu. 

Demontujemy boczna obudowę przy schowku.  Następnie pod kapką schowka mamy 2 śruby oraz 3 po otworzeniu schowka i 1 od boku po ściągnięciu bocznej obudowy. Wszystkie na 8mm 

Potem demontujemy próg wewnętrznych przy słupku A. On jest na spinkach także podważamy go od miejsca łączenia z progiem słupka B. 

Przed demontażem tunelu nawiewu musimy zdemontować kanały wentylacyjne na nogi oraz kanał wentylacyjny, który idzie z HV do kratki pasażera. 
E4B9B5BB-36FE-43F4-A7F6-3291C54C5869.jpeg

A4E6AF4B-06B0-440A-AFF0-DF3AFAE562A1.jpeg

F09EF47A-8692-4747-9F5D-AE3C67542905.jpeg

691C273C-A856-4ADA-8E58-4BDF23A69F24.jpeg

 

BCF9813E-B174-4C3C-A865-C85672398017.jpeg

BA3D830A-98C1-4F92-9800-DAA888DF6F3D.jpeg

821B16DD-F1FE-4D76-99B7-EFBBC0651AD4.jpeg

CC2871B9-9FBD-4C29-8EDD-363A07D20827.jpeg

wentylator tez wyczyszczony ;) muszę jeszcze znaleźć nr dodatkowego filtra w podszybie. Z tego co wiem tylko na Chiny szło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by ktoś potrzebował się dostać do nagrzewnicy to nie trzeba demontować dechy, wystarczy odkręcić dekiel z foto i wszystko jest na wierzchu. 

Można parownik od drugiej strony elegancko wyczyścić ?

20200717_161751.jpg

20200717_161714.jpg

20200717_161727.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...