Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas przyśpieszania


longin100

Rekomendowane odpowiedzi

ja tam nie wiem czyszczę sam, filozofii w tym nie ma.:wink: myślę że więcej jak stówkę to nie powinno kosztować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz dedykowany środek lub np srodek do czyszczenia hamulców, odkrecasz egr i czyscisz z nagaru. Poszukaj trochę na necie napewno znajdziesz co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobne objawy. Szarpie lekko na 2 i 3 biegu w okolicach 1750 - 2250 obrotów. Czasami tez słychać "odgłosy" podczas szarpnięcia. Kupiłem właśnie ten środek (polecam bo jest dobry), wyczyściłem EGR (nota bene był bardzo zabrudzony) i moja radość nie trwała zbyt długo - 2 dni. Szarpanie nie ustąpiło. Wyczytałem na forum, że może przestać dopiero po jakimś czasie. Jeżdżę już ponad 2 tygodnie i jakoś nie przestaje. Dodam, że komp jak i VAG nie pokazują żadnych błędów. Jakieś sugestie może??

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę BPW już piąty rok, to lekkie szarpanie połączone z "kichaniem" po dłuższej spokojnej jeździe i następnie spokojnym przyspieszaniu w zakresie 1700 do 2100 obr/min miałem od początku :decayed:.

Z moich obserwacji wynika że to wina zaworu EGR, jednak jego czyszczenie daje tylko nieznaczną i krótkotrwałą poprawę :whistling:.

Po roku eksploatacji zdecydowałem się na jego wymianę, na nowym spokój był przez 40 kkm, a potem problem zaczął powracać :decayed:

Z racji tego że rzadko tak jeżdżę , nie jest to dla mnie dużym problemem :grin:.

Wczoraj ekperymentowałem z zaślepieniem EGR-a , doświadczalnie wrzuciłem kryzę z jednym otworem fi 4,5 mm, komp błędu na razie nie wywalił.

Może będzie lepiej :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za "podtrzymanie" na duchu:)

Jeżdżę trochę i przeszkadza mi to. No i chce mieć sprawne auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam zapieczona kierownice spalin.

Daj w palnik przez pare kilometrow i zobacz czy usterka ustapi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio wlałem takie cos diesel spulung do czyszczenia pompek i przestał kuleć na postoju. za niedługo biorę sie za czyszczenie egr tyle ze nie mogę znaleźć jak do niego sie dobrać. ma ktoś może jakieś linki jak wyczyścić egr?? mój silnik to 140 km 2tdi 2005r. znalazłem na forum tylko 1.9 tdi z b6 tam jest trochę inny układ a potrzebuję dokładnie co i jak bo nie jestem mechanikiem a na tych partaczy nie dam już ani groszaaa. wyczyszczę egr i sie odezwę co i jak. a czy ten środek do czyszczenia jest dobry czy tylko dobrą reklamę ktoś robi?? bo z linkiem na zakup?? dziwne

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt, kup sobie 30 litrow ropy i zamocz tak na dwie doby swoj egr. pozniej go wyczysc, i niech wali ropa a Ty sie zajeb... czyszczac...

co za gosc....:facepalm::facepalm::facepalm: dziwny...:facepalm::facepalm::facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt, kup sobie 30 litrow ropy i zamocz tak na dwie doby swoj egr. pozniej go wyczysc, i niech wali ropa a Ty sie zajeb... czyszczac...

co za gosc....:facepalm::facepalm::facepalm: dziwny...:facepalm::facepalm::facepalm:

czy ja coś mówiłem ze będę w ropie czyścił??? czytaj ze zrozumieniem, napisałem jak a nie czym czyścić egr. dziwny to jesteś ty bo chyba z doświadczenia piszesz żeby ropą czyścić i reklamę sobie robisz :grin: jak się uda to się uda jak nie to pojadę do partaczy mechaników i tyle. kiedyś sie trzeba nauczyć mechaniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam zapieczona kierownice spalin.

Daj w palnik przez pare kilometrow i zobacz czy usterka ustapi ;)

Danie w palnik w tym przypadku pomaga na 100%, pod jednym warunkiem, że nigdy nie jeździsz delikanie w przedziale 1700 do 2100 obr/min :grin::whistling:

U mnie w zaślepce EGR-a otwór fi 5,5 mm, co jakiś czas pojawia się migająca na żółto spiralka, w kompie błąd zbyt małego przepływu przez EGR, ale jak na razie NIE SZARPIE:wink:

Z racji pojawiającego się błędu zbyt małego przepływu przez EGR, eksperymentowałem stopniowo rozwiercając kryzę, przy siedmiu milimetrach błąd się nie pojawia, ale auto też NIE SZARPIE :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam 2.0 tdi bpw... martwiłem się o wtryski, ale jak mi magik podpiął pod kompa to stwierdził że wtryski są ok. u mnie na drugim biegu po spokojnej jeździe szarpie i kicha delikatnie, to trochę drażni chociaż jakoś bardzo nie przeszkadza. Nie wspomnę o tym że napędziło sporo strachu o pompki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3483758355.jpg

Zdemontuj EGR-a i go wyczyść,na zdjęciu masz go na zielono. Na pewno jest zawalony mieszaniną sadzy z olejem :decayed:

W miejscu zaznaczonym na czerwono zamontuj aluminiową blaszkę grubości 1,5 mm z otworem 7 mm.

U mnie po takim zabiegu szarpanie ustąpiło :wink:

Tak wygląda z grubsza wyczyszczony EGR

22092010904.jpg

22092010906.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja piszę konkretnie o BPW, pierwsze zdjęcie trochę mylące, bo z racji braku w zbiorach zapożyczone z netu z opisem BKE, konstrukcyjnie to samo co BPW :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, nie wywala Ci żadnych błędów na vag-u poza tymi opisanymi? Kwestia łapania temperatury przez silnik bez zmian? Chodzi mi o to, czy takie "prawie-zaślepienie" EGR jest jakoś wyczuwane przez komp czy nie (tzn. jest bardziej tak jakby EGR zupełnie był wyłączony/zaślepiony czy jednak tak jakby wszystko był bez zmian?). Jak ogarnąłeś kwestię uszczelnienia (oryginalnie siedzi tam chyba jakiś pierścień uszczelniający) i czy długość oryginalnych śrub wystarczy czy je zmieniałeś? Pytam bo na dniach wywalam DPF a przy okazji wyczyszczę EGR, jakby Twój patent był bezproblemowy to zastosuję go jednocześnie u siebie ;). Pozdrówka!

ps. Najpierw napisałem a dopiero później doczytałem Twój wcześniejszy post i przyjrzałem się fotce, sorry. Umiejscowienie blaszki odpowiedziało częściowo na moje pytania :). Ale nadal - długość śrub wystarcza? Tak się zastanawiam... skoro tyle syfu potrafi się nagromadzić w EGR to ile zajmie zasyfienie tego 7mm otworku w blaszce... Ile km zrobiłeś już na tym patencie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...