Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas przyśpieszania


longin100

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tutaj nowy na forum i szukam pomocy z moim Audi. Ja mam podobny problem tylko,że szarpania zaczynają się od 2 do 6 biegu i w zakresie obrotów od 2000 do 2800. Również zaczął kopcić na czarno i na ciepłym silniku jest problem z odpalaniem trzeba go troszeczkę pokręcić zanim zaskoczy a na zimny pali na strzała .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie w tym przedziale to zapewne EGR. Poczytasz ten wątek na pewno Coś wywnioskujesz.

Zapalanie na zimnym/ciepłym to raczej inna bolączka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem posiadaczem Skody Octavii 1.9 TDI BKC mam nadzieje że nie wyrzucicie mnie za to z forum :) przeszperałem cały internet ale tylko tutaj widze nadzieję ...

Podczas przyspieszania w granicach 1800-2200 obrotów silnik zaczyna cyklicznie "przerywać". Nie dzieje się to za każdym razem w tym przedziale obrotów bo trzeba spełnić sprzyjające warunki,.. to jest, dość duże obciążenie (górka, większy ciężar), chęć przyspieszenia raczej średnia (na max pedale jest OK i przy delikatnym też w porządku). Przy dolegliwości nie słychać żadnych stuków, silnik nie dymi, żadne kontrolki się nie świecą jest tak jak bym mu momentami na ułamek sekundy ujmował gazu.
Na kompie nie pokazuje żadnego błędu... (dwumas, poduszki w świetnym stanie, filty i układ paliwowy czyste, testowane paliwo na roznych stacjach, podciśnienia szczelne, pompki ok ale diagnozowane tylko przez vcds) CZYLI WSZYSTKO TO CO JEST OPISANE OD POCZĄTKU WĄTKU

Czytałem różne fora ale tam tylko wymieniają pół silnika...

Piszę głównie do Pana Piotra mam nadzieje że znajdzie Pan dla mnie chwilke czasu

Wiem że zmiejszenie średnicy otworu dopływu spalin do egr to nie wielki nakład pracy i kosztów, oczywiście w najbliższym czasie się za to biore bo już mi rece opadają z tym szarpaniem, wpadłemn jakiś czas temu na ten wątek ale dotyczył 2.0 i się nie zagłębiałem az do dziś

Posiadam 1.9 TDI BKC. EGR z chodnicą spalin plus klapa gasząca a raczej przepustnica sterowana elektronicznie

i moje pytanie dlaczego ten zabieg pomaga? rozumiem że ograniczam do minimum akceptowaną dawke spalin ale odlaczając całkowicie podciśnienie od zaworu egr problem był taki sam idealnie tak samo przerywał? Jaki wkład ma ta przepustnica poza gaszeniem silnika? dlaczego przerywa a się nie dusi?

Rrobiłem jakiś czas temu logi st: http://vaglog.pl/log_280721.html kolumna 3 znacznie odstaje od 2 jakoś wcześniej nie zwróciłem na to uwagi

EGR czyszczony ale to nic nie dało nie przyglądałem mu sie dokładnie tylko czyszczenie ale po jakimś czasie widać olej na otworze w erg pod membraną

Mam nadzieje że w 1.9 też patent da rade

P.S

Nie jestem mechanikiem ale hobbistycznie grzebie w moim samochodzie bo dawno zwątpiłem w mechaników (nie obrarzając prawdziwych speców) mam pytanie gdzie komputer mierzy domieszke spalin jak za ERGem jest tylko kolektor?

Nie wiem kolego Cinek666 czy doczytałeś do tego momentu ale z tym odpalaniem na ciepłym dość wałkowany temat po pierwsze stan akumulatora, stan rozrusznika i na samym końcu korekcja dawek starowych w mapie... na zimnym silniku są inne parametry rozruchu i pali pięknie na ciepłym musisz osiągnąc miedzy innymi odpowiednie obroty nie wszystkie silniki są na to wrażliwe mi pomogła wymiana na markowe aku z pradem startowym 760a nie wierzyłem ze to pomorze, silnik wyskakiwał spod maski choć bateria niby dobra a jednak...

draże tak sobie temat i zastanawiam się nad regulacją dopływu spalin do samej chłodniczki jest to miejsce gorące jeśli egr da rade zapiec to co dopiero tam tym bardziej że sterowanie jest plastikową gruszeczką

Edytowane przez nonameq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie kryza od Pana Piotra zdziałała cuda za co oczywiście ukłony :hi: Ostatecznie kryza ma otwór 9mm i zero błedów, a po szarpaniu zostały wspomnienia.

Edytowane przez kamb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, nie wywala Ci żadnych błędów na vag-u poza tymi opisanymi? Kwestia łapania temperatury przez silnik bez zmian? Chodzi mi o to, czy takie "prawie-zaślepienie" EGR jest jakoś wyczuwane przez komp czy nie (tzn. jest bardziej tak jakby EGR zupełnie był wyłączony/zaślepiony czy jednak tak jakby wszystko był bez zmian?). Jak ogarnąłeś kwestię uszczelnienia (oryginalnie siedzi tam chyba jakiś pierścień uszczelniający) i czy długość oryginalnych śrub wystarczy czy je zmieniałeś? Pytam bo na dniach wywalam DPF a przy okazji wyczyszczę EGR, jakby Twój patent był bezproblemowy to zastosuję go jednocześnie u siebie ;). Pozdrówka!

ps. Najpierw napisałem a dopiero później doczytałem Twój wcześniejszy post i przyjrzałem się fotce, sorry. Umiejscowienie blaszki odpowiedziało częściowo na moje pytania :). Ale nadal - długość śrub wystarcza? Tak się zastanawiam... skoro tyle syfu potrafi się nagromadzić w EGR to ile zajmie zasyfienie tego 7mm otworku w blaszce... Ile km zrobiłeś już na tym patencie?

Cześć

Ja osobiście zastosowałem blaszkę z otworem fi 10 i zdaje egzamin nic nie szarpie i brak błędów w kompie.Przebieg przy tym przysłonieniu 23tyś.km i jest -ok

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomaszek w jakim aucie i z jakim silnikiem zakładałeś kryzę, bo chyba nie w tym z profilu ? :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomaszek w jakim aucie i z jakim silnikiem zakładałeś kryzę, bo chyba nie w tym z profilu ? :P

W silniku 2.0 tdi oznaczenie BPW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent 2.0TDI model BRD

Do 3 tyś. obrotów ciągnie bardzo ładnie, tak jak zawsze, liniowo wręcz, problem zaczyna się po przekroczeniu 3 tysięcy. Na każdym biegu. Auto na ułamki sekundy lekko szarpie. Mam wrażenie że w tym przedziale obrotów przyspiesza teraz trochę gorzej (3-4 tysiące). W dodatku silnik zawsze kręcił się co najmniej do 4200-4300. Teraz już przy 3900-4000 nie chce się wkręcać dalej. Po wciśnięciu sprzęgła obroty rosną jeszcze o jakieś 150-200, a błędów zero :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dpf wciąż na pokładzie?

Ile km zrobione po wymianie f.paliwa i filtr jakiej firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień F.paliwa.

Ciekawe czy ktoś normalny usunal dpf w sterowniku... Czy jakiś cymbał i dlatego komp nie pokazuje ci błędów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem nic o tym gdzie to było robione i jak :/ Ale dzięki za podpowiedź, na pewno sprawdzę

Edytowane przez roxerxc90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyć przy silniku kilka dostępnych elementów i zakręć kilka sekund rozrusznikiem...potem spr.bledy jeśli nadal nie będzie żadnego błędu tzn że grzebał tam jakiś osioł...

Piotruś sorka za ponowny bajzel w wątku...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij np. przepływkę i sprawdź czy wchodzą błędy. Oczywiście jeśli masz czym zdiagnozować.

Jeśli nie wchodzą pewnie źle usunięty DPF i wykasowana tablica błędów DTC.

Tyle gdybania resztę musisz sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toż to cud.

A tak serio to jak jest ok to nic nie dotykaj (bo i tak nie wiesz co).

Jak będzie zonk to wiesz gdzie pytać.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem że szarpanie miedzy 1800-2000obr ucichło. Kryzy nie zdążyłem zamontować gdy byłem w Polsce z braku czasu.

Czyżby czyszczenie EGRa pomogło, czy ma na to wpływ niższa temperatura powietrza na zewnątrz? :mysli:

Wysłane z iPhone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj wstawiłem kryzę z otworem 8,2 z blaszki 1,5 mm i szarpać przestało, błędu nie wyświetla ,nagrzewa się chyba tak samo (różnicy nie zauważyłem). Przejechałem jakieś 60 km specjalnie na niskich obrotach i w końcu normalnie się jedzie. Audi kupiłem jakieś 4-mce temu i jeździłem z tym szarpaniem po okolicznych mechanikach i tunerach ... dwóch z nich dało sobie rękę obciąć że to pompki jeden miał nawet na półce i od reki by wymienił za drobne 7000 tys. a tu wystarczyła blaszka i pół godziny roboty.

Dzięki za założenie tematu i pozdrawiam .

Audi a4 b7

2.0 tdi

BPW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...