Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas przyśpieszania


longin100

Rekomendowane odpowiedzi

nie ma już na pokładzie :) turbinę słychać trochę bardziej niż przed zabiegiem, ale moc wróciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2018 o 13:04, moniuh napisał:

Ja bym obstawial peknieta glowice jak plynu ubywa, pod zbiorniczkiem widac krople na nadkolu? jest tam taki zaworek upustowy.

pod korkiem oleju nie ma maselka/ majonezu?

Może masz już zapchany DPF jak było u mnie i tuż przed wypalaniem i w czasie, silnik miał strasznego laga

Wydaje mi sie ze jak by była pęknięta głowica to po odłączeniu Egr dalej by szarpał i kopcił.. dpf miałem zapchany 95% przez błąd z Egr ale liqui moly płyny zrobiły robotę i spadło do 10%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2018 o 15:25, Karasik2 napisał:

ten odgłos przy gaszeniu silnika i zmianie biegów to tubina mam to samo mam luz i czas na regeneracje

dodam ze odgłosu przed usunięciem DPF-a nie bylo teraz jest taki przelot ze daje sie odczuc "blowoffa"

jak u Ciebie z DPF? 

 

Zgodzę sie tylko to nie występuje zawsze tylko raz na czas.. dpf po myciu i płukaniu liqui moly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, kilka stron przejrzałem ale 22 to całkiem sporo :D i mam pytanie 2.0 tdi BLB lekkie szarpanie przy 1700-200 na 2 i 3 biegu, planuję zrobić zaślepkę, robił ktoś na BLB, udało mu się rozwiązać problem i mógłby się podzielić jaki otwór zrobił? :D 

 

Jeszcze dopytam, jakie powinny być wartości pomiarowe na pompkach w vcds'ie i jak to dokładnie sprawdzić bo mam lekki problem z odpalaniem po postoju i wiem, że 1 pompka ma delikatne odchyły od normy, ale znośne (taki mi powiedziano) i zastanawiam się również nad wymianą uszczelek pompek.

Edytowane przez kar0lap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, kilka stron przejrzałem ale 22 to całkiem sporo [emoji3] i mam pytanie 2.0 tdi BLB lekkie szarpanie przy 1700-200 na 2 i 3 biegu, planuję zrobić zaślepkę, robił ktoś na BLB, udało mu się rozwiązać problem i mógłby się podzielić jaki otwór zrobił? [emoji3] 
 
Jeszcze dopytam, jakie powinny być wartości pomiarowe na pompkach w vcds'ie i jak to dokładnie sprawdzić bo mam lekki problem z odpalaniem po postoju i wiem, że 1 pompka ma delikatne odchyły od normy, ale znośne (taki mi powiedziano) i zastanawiam się również nad wymianą uszczelek pompek.
Zrobiłem otworem ok 9 mm, szarpanie ustało.

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy kryza  przed EGR nie wpływa niekorzystnie na DPF? Przy kryzie mniej spalin jest ponownie dopalanych tym samym więcej idzie wprost na filtr DPF tak na logikę...

Edytowane przez Użytkownik007
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.02.2018 o 23:12, kar0lap napisał:

Cześć, kilka stron przejrzałem ale 22 to całkiem sporo :D i mam pytanie 2.0 tdi BLB lekkie szarpanie przy 1700-200 na 2 i 3 biegu, planuję zrobić zaślepkę, robił ktoś na BLB, udało mu się rozwiązać problem i mógłby się podzielić jaki otwór zrobił? :D 

Polecam całkowite zaślepienie i wyprogramowanie z komputera.

Mi co prawda poszarpywał całkiem ostro tylko na jałowym, do tego przydymiał przy bardziej dynamicznej jeździe, ale po zaślepieniu, wyprogramowaniu oraz pożądnym wyczyszczeniu kolektora dolotowego chodzi jak marzenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Użytkownik007 napisał:

Witam, czy kryza  przed EGR nie wpływa niekorzystnie na DPF? Przy kryzie mniej spalin jest ponownie dopalanych tym samym więcej idzie wprost na filtr DPF tak na logikę...

Tak na logikę to też silnik pracując na zdecydowanie czyściejszym powietrzu ( mniej spalin z EGR-a :decayed: )

będzie dokładniej spalał paliwo i produkował mniej sadzy :P

 

U mnie kryza z otworem fi 9 mm siedzi od 2014 r. bodajże, DPF cały czas na pokładzie i nic niepokojącego się nie dzieje , puki co też nie szarpie :D:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, karol1981 napisał:

Zrobiłem otworem ok 9 mm, szarpanie ustało.

:thumbup1::)

Dziękuję .... :P:hi:

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Dotknięty problemem szarpania, niestety również trafiłem do Waszego tematu. Po przeczytaniu wszystkich postów stwierdziłem, że piotrsob1 odwalił rewelacyjną robotę i pomógł wielu Waszym samochodom. Wprawdzie w moim przypadku to Audi A6 C6 2.0 TDI BRE, ale wszystkie objawy waszych A4 doskonale przekładają się na mój pojazd, więc myślę, że to problem z EGR. Jestem kompletna noga jeżeli chodzi o majsterkowanie w silniku, stąd moje pytanie czy jest gdzieś może jakiś "video tutorial" przedstawiający krok po kroku zabieg z zaślepką? Jeżeli nie to czy istnieje Piotrze szansa, żeby w wolnej chwili wybrać się do Ciebie na wycieczkę i pomożesz? Pozdrawiam

PS. nie wiem czy to ma znaczenie ale u mnie szarpania pojawiają się dopiero po rozgrzaniu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie podstawowe , czy objawy masz identyczne z tymi których dotyczy ten temat ?

Jeżeli tak to o ile w BPW kryza załatwia sprawę w 90 % przypadków , to w szesnastozaworowcach już jej średnia skuteczność spada poniżej 50 % przypadków :decayed:

Jeżeli objawy są inne to kryza na pewno nie pomoże :(

Poza tym jest tam problem z działaniem EGR-a , jeżeli kryza zostanie zamontowana przy samym EGR-ze ( przepustnica zaworu blokuje się o płaską kryzę , czasem nawet po podłożeniu większej ilości podkładek );)

Mam opatentowany :decayed: sposób na wykonanie kryz o wypukłym kształcie , ale są jakieś niuanse, bo nie wszędzie one bez problemy dają się zamontować ( różnice w wykonaniu rurek doprowadzających spaliny do EGR-a ).

Czyli reasumując, skutek zabiegów z kryzą w BRE jest niepewny,  ale spróbować można , tylko bez gwarancji że to coś da :hi:

Jakbyś był w okolicy stolicy to daj znać na PW, może zobaczymy czy da się coś zrobić :wink:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy to przede wszystkim szarpanie powyżej 2000 obrotów najbardziej odczuwalne przy biegach 2-5. Pojawia się tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku. Mam też wrażenie, że te szarpanie jest mniejsze kiedy na zewnątrz jest ujemna temperatura. Początkowo stwierdzono u mnie uszkodzoną pompkę/zaworek od kolektora ssącego i faktycznie wymiana tej drobnej części pomogła na jakieś 70km i wszystko wróciło do poprzedniego stanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, VamGogh napisał:

Objawy to przede wszystkim szarpanie powyżej 2000 obrotów najbardziej odczuwalne przy biegach 2-5. Pojawia się tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku. 

Kryza pomaga tylko na pojawiające się nieregularnie  jedno, dwa czasem trzy szarpnięcia na rozgrzanym silniku , podczas delikatnego przyspieszania i po dłuższej spokojnej jeździe w zakresie obrotów silnika pomiędzy 1700 a 2200 :decayed:

Najbardziej są one wyczuwalne na niskich biegach, ale na wysokich też się zdarzają , towarzyszy im odgłos czknięcia .

Jeżeli objawy masz inne to kryza na pewno nie pomoże :P:hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2018 o 11:37, karol1981 napisał:

Zrobiłem otworem ok 9 mm, szarpanie ustało.

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
 

Zaślepkę wrzuciłeś przed egr czy gdzieś głębiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepkę wrzuciłeś przed egr czy gdzieś głębiej?
Przed egrem

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, karol1981 napisał:

Przed egrem

Wysłane z mojego XT1650 przy użyciu Tapatalka
 

Jeszcze pytanie, musiałeś się bawić z wyginaniem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2018 o 22:26, VamGogh napisał:

Witam Panowie,

Dotknięty problemem szarpania, niestety również trafiłem do Waszego tematu. Po przeczytaniu wszystkich postów stwierdziłem, że piotrsob1 odwalił rewelacyjną robotę i pomógł wielu Waszym samochodom. Wprawdzie w moim przypadku to Audi A6 C6 2.0 TDI BRE, ale wszystkie objawy waszych A4 doskonale przekładają się na mój pojazd, więc myślę, że to problem z EGR. Jestem kompletna noga jeżeli chodzi o majsterkowanie w silniku, stąd moje pytanie czy jest gdzieś może jakiś "video tutorial" przedstawiający krok po kroku zabieg z zaślepką? Jeżeli nie to czy istnieje Piotrze szansa, żeby w wolnej chwili wybrać się do Ciebie na wycieczkę i pomożesz? Pozd norawiam

PS. nie wiem czy to ma znaczenie ale u mnie szarpania pojawiają się dopiero po rozgrzaniu silnika

Co do poszarpywania jeżeli kryza nie pomoże,to mogę ci powiedzieć co było u mnie. 

Umnie nie było to lekkie szarpanie tylko mocne i najlepiej wyczuwalne przy lekkich wzniesieniach przy jeździe że stałą prędkością. Słychać było "szuranie" (to EGR się zamykał i otwierał na zmianę) a przyczyną tego wszystkiego był przepływomierz, on wpływa na pracę zaworu EGR. Po wymianie przeplywki jak ręką odjął do dzis, auto nie skacze jak kangur.

 

Ewentualnie możesz sobie to tutaj przeczytać:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mi za to szarpie na 3-5 biegu powyzej 2500 obrotow. Egr zaslepiony, komputerowo jeszcze nie, zas poprzedni wlasciciel co do dpf wstawil jakis emulator (ciul wie gdzie i po co), ale podobno sie nie zapcha.

Ktos wie co moze byc objawem szarpania takiego? Ciezko wyprzedzac, jak nagle sie to pojawi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...