Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas przyśpieszania


longin100

Rekomendowane odpowiedzi

20 godzin temu, ori52 napisał:

A orientujesz się ile take wywalenie z softu kosztuje? Zwykły mechanik to ogarnie czy do tunera trzeba by jechac? 

Trzeba zmienić mapę egr w sofcie także tylko tuner 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. 

U mnie daje gaz w podłogę w okolicy 2 tyś obrotów jest szarpnięcie jakby auto się przydlawilo i idzie dalej. Warto spróbować z tą "kryza"? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, założyłem u siebie kryzę i od tamtej pory mam wrażenie że silnik głośniej pracuje szczególnie przy przyśpieszaniu. Czy z osób które mają założoną kryzę ktoś zauważył coś podobnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, sonic88 napisał:

Hej, założyłem u siebie kryzę i od tamtej pory mam wrażenie że silnik głośniej pracuje szczególnie przy przyśpieszaniu. Czy z osób które mają założoną kryzę ktoś zauważył coś podobnego?

jaka średnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to mozliwe ze objawy występują tylko załóżmy jak na dworze jest temperatura +18 stopni??

Edytowane przez Potwor0906
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry wszystkim, to jest mój pierwszy post, prawdopodobnie jedyny.

Zapisałem się na to forum jedynie po to, żeby podziękować piotrsob1 :drinks:. Popełniłem drobne oszustwo, gdyż nie jeżdżę audi, a VW Sharan 2.0 z 2006 roku, z najbardziej zjechanym na większości forów silnikiem BRT. W którym, również występował objaw, w tym wątku opisany. Najciekawsze, że objaw nie zawsze się pojawiał, zdarzały się dni, że było wszystko ok, ale jednak częściej występowało to szarpanie, czkawka, u mnie, w okolicy 2000 RPM, musiałem najczęściej redukować, żeby zwiększyć liczbę obrotów, aby to się uspokoiło. Strasznie to upierdliwe było. Po przeczytaniu kilkunastu stron z tego wątku, podjąłem decyzję i zakupiłem blaszkę na portalu aukcyjnym, za 20 zł, wywierciłem dziurę 9 mm, założyłem i obecnie mogę po trzech tygodniach testów powiedzieć, że problem chyba z głowy. Komputer,  żadnego błędu nie wywalił. Zdarzają się jeszcze jakieś pojedyncze, lekkie czknięcia, ale to "niebo a ziemia" w porównaniu do tego co było. Dlatego bardzo dziękuję Piotrze :thumbup1:, że podzieliłeś się tym patentem z nami, gdyż rzeczywiście, chciałem się z tego powodu auta się pozbyć, a tak może jeszcze zostanie u mnie w garażu. Wszystkim, którzy się wahają, polecam spróbować, jeżeli mają taki sam problem, że przy spokojnej jeździe, szarpie silnikiem. Koszt niewielki, robota też żadna, odkręcić dwie śrubki, założyć blaszkę z uszczelką, zakręcić a prawdopodobnie wróci normalny komfort jazdy.:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2020 o 18:40, rapanui napisał:

Dzień dobry wszystkim, to jest mój pierwszy post, prawdopodobnie jedyny.

......

Spokojnie , nikt Cię z tego forum nie wygania :D

Jeżeli tylko mam jakieś informacje pomocne w trapiących Was problemach to staram się pomóc. 

I cieszy mnie szczególnie gdy  " naprawa " prawie nic nie kosztuje :decayed:

Bo te nasze nasze sprzęty to już stare strucle są i ładowanie w nich dużej kasy ma małe uzasadnienie ekonomiczne :P:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam leona 2.0 tdi 16v BKD. SZukam przyczyny już długi czas z szarpaniem, ale u mnie nie występuje przy przyśpieszeniu - tylko jak trzymam równe obroty okolo 1600 - 2000 to mocno szarpie. Czy to może być problem opisany w wątku i zaśpelka rozwiąże sprawę czy szukać gdzie indziej ? Bardzo proszę o pomoc.

Edytowane przez Kamral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A później jedziesz za takim śmierdzielem i aż cię w gardle gryzie i oczy łzawią. Wycinajcie dpfy i zaślepiajcie egry dalej.  Mam nadzieje, że któregoś pięknego dnia wreszcie przeglądy beda tak robione jak powinny być robione i was wycofają z ruchu bo jeździć za wami się nie da. Egoiści i ignoranci. Zamiast szukać przyczyny usterki i ja naprawić rzeźbę i fuszere odwalić byleby nie wydać pieniędzy na naprawę. Niesety koledzy auto kosztuje i to nie jest tylko cena jego zakupu i tankowania tylko także eksploatacji. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Muskel1 napisał:

A później jedziesz za takim śmierdzielem i aż cię w gardle gryzie i oczy łzawią. Wycinajcie dpfy i zaślepiajcie egry dalej.  Mam nadzieje, że któregoś pięknego dnia wreszcie przeglądy beda tak robione jak powinny być robione i was wycofają z ruchu bo jeździć za wami się nie da. Egoiści i ignoranci. Zamiast szukać przyczyny usterki i ja naprawić rzeźbę i fuszere odwalić byleby nie wydać pieniędzy na naprawę. Niesety koledzy auto kosztuje i to nie jest tylko cena jego zakupu i tankowania tylko także eksploatacji. 

Chyba się Panu tematy pomyliły ....:P

W tym się trochę udzielałem i z tego co pamiętam to nie jest o wycinaniu DPF-ów i zaślepianiu EGR-ów , co najwyżej kryzowaniu recyrkulowanych spalin w konkretnym silniku ( BPW  ) ...:whistling:

10 godzin temu, Kamral napisał:

Witam posiadam leona 2.0 tdi 16v BKD. SZukam przyczyny już długi czas z szarpaniem, ale u mnie nie występuje przy przyśpieszeniu - tylko jak trzymam równe obroty okolo 1600 - 2000 to mocno szarpie. Czy to może być problem opisany w wątku i zaśpelka rozwiąże sprawę czy szukać gdzie indziej ? Bardzo proszę o pomoc.

BKD to całkiem inna konstrukcja EGR-a i raczej kryza nie pomoże .

Poczytaj wcześniejsze wpisy dotyczące silników 2,0 tdi 16V :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, piotrsob1 napisał:

Chyba się Panu tematy pomyliły ....:P

W tym się trochę udzielałem i z tego co pamiętam to nie jest o wycinaniu DPF-ów i zaślepianiu EGR-ów , co najwyżej kryzowaniu recyrkulowanych spalin w konkretnym silniku ( BPW  ) ...:whistling:

 

Tak myślisz?pomyliło mi się ? A co pisze w poście #786 i #792?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Muskel1 napisał:

Tak myślisz?pomyliło mi się ? A co pisze w poście #786 i #792?

No fakt , ktoś tam się pyta o zaślepienie , ale nie wszyscy widzą różnicę pomiędzy kryzą a całkowitym zaślepieniem , co staram się im wytłumaczyć .

Ktoś stwierdza że zaślepił całkowicie, ale to gościu który wpadł na temat przez przypadek i napisał opinie na podstawie swojej decyzji w silniku BRD. Tylko że to co zrobił ma się nijak z tym o czym traktuje ten temat  :notworthy:

Gdybyś w swoim ekologicznym pouczaniu odniósł się do tych konkretnych postów to bym nawet nie męczył klawiatury , a Ty krzyczysz na wszystkich ...:whistling::)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja nikogo ekologicznie nie pouczam bo nie jestem ekologicznym fanatykiem. Gdybym takim był z pewnością nie jeździłbym 3.0 TDI tylko rowerem w sandałach i lnianej koszuli albo E-autem. Zarówno częściowe jak i całkowite zaślepianie egr jest znaczną ingerencją w układ oczyszczania spalin. W przypadku kryzy, którą promujesz, nie można mówić o częściowym tylko o prawie całkowitym zaślepieniu egr. Porównaj oryginalny otwór i otwór o średnicy 8-9mm (lub nawet mniejszy jak u niektórych) do niego. Powód dla którego to napisałem jest napisany w spoób ktòrego nie można nie zrozumieć więc nie odwracaj kota ogonem bo nigdzie nie nadmieniłem nawet, że chodzi mi o naszą zieloną planete. Napisałem "śmierdzieleami" i "nie da się za wami jechać"- i to jest sedno sprawy. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2020 o 10:07, Muskel1 napisał:

 Napisałem "śmierdzieleami" i "nie da się za wami jechać"- i to jest sedno sprawy. 

Jeżeli to jest sedno sprawy to już nie wiem o co Ci chodzi... :decayed:

Żeby  za autem śmierdziało tak by nie dało się za nim jechać to nie wystarczy zaślepić EGR-a i wyciąć DPF-a , bo taka akcja w silniku ze sprawnym układem korbowo-tłokowym i wtryskowym tego nie spowoduje, nawet jak auto będzie miało pół bani przelotu.... :D

Co innego w dojechanym albo przegrzanym motorze , ale to inna bajka i przyczyny :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od ok. miesiąca mam u siebie podobny problem objawiający się tylko jednym szarpnięciem(czkawką :D i to raz na jakiś czas występujący z tego co zauważyłem podczas spokojnej jazdy w zakresie 1900/2100obr. B7 06r 1.9 TDI BRB bez dpf.

Dziś wyjąłem EGR, który czyściłem ok 10kkm temu. Tak wyglądał:
hWlbNDn.jpg

BLJ804V.jpg

xUPsDzB.jpg

 

Sprawdzałem też działanie EGR VCDS'em w BS003 zarówno przed i po czyszczeniu - przed czyszczeniem podczas próby auto 2x mi zgasło (efekt zdławienia) przy wykonywaniu się testu w momencie wchodzenia na obroty. 

Po wyczyszczeniu test przeszedł bez problemu i wartości jakie podaje vcds są jak najbardziej OK. Niemniej jednak chciałbym ograniczyć trochę tego syfu.

Pytanie mam takie - w którym miejscu wsadzić tą blaszkę :)  miejscie 1 czy 2??  (foto poglądowe z neta) ? 

DNNp28L.jpg

Pzd :)

Edytowane przez M@rcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montuj w miejscu 1, w silnikach 8V nie ma problemu z haczeniem  przepustnicy EGR-a o kryzę, tu jest inna konstrukcja ( zawór zamiast przepustnicy ) :hi:

P.S. 

Jak na EGR po 10 kkm od ostatniego czyszczenia to ładnie go zawaliło .

W silniku wszystko sprawne ?

Chodzi szczególnie o szczelność dolotu pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.

Edytowane przez piotrsob1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Montuj w miejscu 1, w silnikach 8V nie ma problemu z haczeniem  przepustnicy EGR-a o kryzę, tu jest inna konstrukcja ( zawór zamiast przepustnicy ) :hi:

P.S. 

Jak na EGR po 10 kkm od ostatniego czyszczenia to ładnie go zawaliło .

W silniku wszystko sprawne ?

Chodzi szczególnie o szczelność dolotu .

Dzięki za info ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, piotrsob1 napisał:

 

Jak na EGR po 10 kkm od ostatniego czyszczenia to ładnie go zawaliło .

W silniku wszystko sprawne ?

 

Zasyfiony pewnie wynikiem Update odnośnie skandalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jak na EGR po 10 kkm od ostatniego czyszczenia to ładnie go zawaliło .

Piotrze, a czy to nie jest np. winna naszego paliwa, które oparte jest na rosyjskiej ropie, w którym więcej jest substancji smolistych, niż w paliwach stosowanych na Zachodzie, gdzie mają np. ropę z Norwegii.

Nie wiem czy to o to samo chodzi, ale u nas jak się tankuje ON do pełna, to piana wychodzi, natomiast w Austrii, Niemczech pod korek wlejesz paliwo bez czekania aż, piana opadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...