Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas przyśpieszania


longin100

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, piotrsob1 napisał:

Dokładnie nie wiem jaka jest pompa tandemowa w BRD w ośmio zaworowych TDI na PD z pompą Lucasa króciec wygląda to tak ( zaznaczone na zielono ):

pobrane.jpg

 

a jeszcze pompe ze zbiornika jak sprawdzić? gdzie się wpiąć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, cielakani337 napisał:

a jeszcze pompe ze zbiornika jak sprawdzić? gdzie się wpiąć? 

Dajesz trójnik na wejściu paliwa do tandempompy i podłączasz do niego manometr.

Dodałem zdjęcie pompy Boscha w poprzednim poście.

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Brd jest właśnie boscha, pomiar najlepiej za pomocą manometru glicerynowego (nie skacze wskazowka) nie pamiętam jaki gwint przyłączeniowy jest ale ciśnienia na tandemie powinny być w okolicy 14 bar jak dobrze pamiętam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś miesiąca mam problem z szarpaniem przy przyspieszaniu. Najpierw było to sporadycznie, a teraz jeździć się prawie nie da. Szarpie przy przyspieszaniu i gwałtownym i jednostajnym w okolicach 1800-2200 obr. na 4, 5 i 6 biegu. Najgorsze jest to, że najpierw jedzie okej, a np. wieczorem już telepie jakby padaczki dostał. Dużo jeżdżę i to strasznie męczy. DPF nie ma, błędów nie wyrzuca, Audi A4 s-line 2.0 170KM 2006r diesel. W zeszłym roku turbina do regeneracji poszła, tydzień temu aku wymienione, ponoć jeszcze alternator ledwo zipie. Mechanik mi powiedział że przyczyną może być filtr paliwa albo wtryski. Powiedzcie proszę, że to jakaś pierdoła, bo już mi ręce opadają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.08.2020 o 00:26, piotrsob1 napisał:

Dajesz trójnik na wejściu paliwa do tandempompy i podłączasz do niego manometr.

Dodałem zdjęcie pompy Boscha w poprzednim poście.

Wszystko sprawdzone. Ciśnienie wszędzie takie jakie powinno być. 

Odkryłem jeszcze, że szarpie tylko w upał w dzień. W nocy jak jest chłodno nie szarpie:glupek2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, cielakani337 napisał:

Wszystko sprawdzone. Ciśnienie wszędzie takie jakie powinno być. 

Odkryłem jeszcze, że szarpie tylko w upał w dzień. W nocy jak jest chłodno nie szarpie:glupek2:

Te ciśnienia sprawdzałeś w upał, wtedy gdy szarpało, czy wieczorem kiedy było wszystko oki ? :naughty:

Niby prawdopodobieństwo jest nieduże by w upał któreś z ciśnień spadało i powodowało tym samym szarpanie, ale to własnie wtedy kiedy szarpie powinno się sprawdzać by mieć pewność że ciśnienia są OK a pomimo to szarpie ?....

Sprawdzałeś błędy dalej nić się nie pojawiło ?

Sprawdziłeś czy sterownik silnika zapisuje w ogóle jakieś błędy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak BRD reaguje na zwiększona rezystancję przewodów elektrycznych zasilających pompki.

W PD-kach z elektromagnetycznymi zaworami pompek brak dobrego kontaktu na przewodach ( zwiększona rezystancja ) powoduje podobne objawy do tych przez Was opisywanych.

I co ciekawe to w początkowej fazie sterownik silnika nie wykrywa błędu , pomimo że silnikiem galancie szarpie, dopiero przy na prawdę dłuższych przerwach sterownik  wykrywa i zapisuje błąd przerwy/zwarcia na cewce danej pompki.

Może w BRD jest podobnie, w upał temperatura silnika może być wyższa o ok 10 st. C niż w normalnych warunkach ( pomimo tego na wskaźniku temperatury tego nie zobaczymy, charakterystyka jego nie jest liniowa i w zakresie od ok. 80 do ok. 100 st. C na blacie będzi 90 st. C :decayed: )

A te 10 dodatkowych stopni może robić różnicę w rezystancji przewodów, może też zmieniać parametry stosu piezoelektrycznego sterującego pompką.

Tylko że do puki nie będzie błędów które by na to wskazywały to są tylko i wyłącznie moje domysły ...:whistling:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W upał było sprawdzane. 

Dzisiaj jeszcze na 4 biegu przy 3k obrotów pojawiła się migająca kontrolka świec. Wtedy też przestał działać tempomat. Po zgaszeniu i odpaleniu auta kontrolka zniknęła.  Cyrk na kółkach :lol:

Jutro jadę na komputer to napisze co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2020 o 12:56, piotrsob1 napisał:

Temat ten jest o ośmiozaworowych motorach, szesnastki to inna bajka i kryza raczej nie pomoże ...:naughty:

Do sprawdzenia szczelność dolnego uszczelnienia pompek ( nieszczelność powinna być widoczna na logu grupy 013, razem zloguj 018 i 023 )

Jak nic nie będzie widać to zmierzył bym też ciśnienie paliwa na tandempompie , jak jest za małe to może być problem ze słabym napełnianiem pompek paliwem. 

P.S. na tych screenach nic dziwnego nie widać .:hi:

Bagnet do pomiaru poziomu oliwy masz na pewno od BRD ?

 

Serdeczne dzięki za odpowiedź. Zdaje się, że nie mam jak zmierzyć ciśnienia. Spróbuję podrzucić pomysł w warsztacie. Ale te pomiary zrobię z VCDSa.

Troszkę poczytałem ten wątek i chyba dobiorę się do EGRu. Co prawda miałem jakąś podróbę (poprzedni właściciel) co się rozleciał w pył. Włożyłem ORI z 2017 roku jak dobrze pamiętam. Był czyszczony z 13k km temu (listopad/grudzień 2019). Wtryski mam po regeneracji (4x szrot, warsztat łapał się za głowę przy pomiarach, że to auto w ogóle odpala). Robię głównie trasy, auto jest regularnie przeganiane, paliwo BP Ultimate (tylko w czwartki hehe). Filtry wszystkie, oleje były wymieniane od razu po zakupie (Listopad 2019).

Co dziwne, to bierze olej, a przynajmniej tak pokazuje czujnik, bo z tego bagnetu to niewiele widać. Co jakieś 500-1000 km setkę muszę dolać, czasem więcej (zależy od ciężaru nogi).
No i zaciąga do kabiny spaliny - szukać przyczyny w układzie wydechowym? Albo turbo za dużo oleju bierze....

Co do bagnetu to dobre pytanie - wygląda na oryginał. Końcówka jest okrągła i ma takie dwie kulki, z których trudno odczytać stan. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam,

odgrzeje trochę temat, bo przychodzę również z problemem szarpania w zakresie 1800-2400 z tym że w Skodzie Superb 1 z silnikiem BSS też 8v. Wczoraj założyłem kryzę przy egr, fi6. Nie pomogło, ale błędu też nie wywala. Czytając temat wnioskuję albo za mały otwór kryzy albo winę innego podzespołu niżeli egr.

Tak samo 0 błędów na silniku, ma moc, ale szarpanie denerwuje mnie bardziej niż oglądanie tvp :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje odczucia po wyczyszczeniu i dodaniu tej zaślepki.

-Chwile się przejechałem bez zaślepki i zauważyłem że auto momentalnie się nagrzało.

- Nie wkręcam sobie ale lepiej reaguje na gwałtownie wciśnięcie gazu do dechy. 

- Zdecydowanie dłużej się nagrzewa

-Nie zwróciłem uwagi na spalanie, wiec tego wam nie powiem jaki wpływ ma ta zaślepka z dziurką 

 

Niestety ale kichanie nie ustąpiło ale częstotliwość tego zjawiska się zmniejszyła bardzo.

Następnym podejrzanym jest pompa paliwa w zbiorniku (wtryski sobie zostawię na koniec bo są najdroższe :lol: Bipy i korekty nie wskazują że są kaput, sprawdzałem parametry podczas jazdy, później spróbuje zrobić logi vcds ale jeszcze do końca nie ogarniam) zauważyłem że gdy poziom paliwa spadnie poniżej połowy zbiornika to auto na pochyleniach i przechyleniach zaczyna "kichać"  najbardziej ten efekt był wyczuwalny gdy lewa strona samochodu by była podniesiona, (postaram się wytłumaczyć o co mi chodzi. Mam garage gdzie są dość strome podjazdy a że nie chciało mi się ustawiać na wprost do moich drzwi to zaparkowałem sobie wzdłuż w blokując wyjazd sąsiadowi,  miałem jeszcze dość długa prostą aby się przejechać w tak nachylonej pozycji (bo to był szereg garaży)  I wtedy gdy minimalnie przyspieszałem to auto strasznie kichało aż się zatrzymałem i tak przez cały ten odcinek, juz myślałem że się spierdzielił na stałe ale gdy wróciłem na droge to auto zaczęło normalnie pracować. dodam tez że przy pełnym zbiorniku "kichanie" nie występuje nawet przy nachyleniach i innych pochyleniach. 

Ogólnie co zamierzam zrobić w tej sprawie 

wymiana pompki paliwa w zbiorniku bo nie jest to skomplikowana i droga operacja (mam podejrzenia że może być zawalona piachem lub innymi syfami bo było lane paliwo z zanieczyszczonych kanistrów) 

Jeszcze te wtryski mnie męczą ale to skomplikowana operacja i raczej oddam do mechanika 

 

A jeśli to mi nie pomoże to poczekam aż się w końcu coś zepsuje :)

Snapchat-1562443197.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw tą pompkę w spokoju, tylko sobie roboty narobisz. Walczyłem z tym 2 lata w silniku BPW.

Zmieniałem EGR-y oraz przepływomierze. Jedyne co pomagało na tą czkawkę to podmiana przepływomierza, kupiłem ori BOSCH i kichanie ustało ...ale co kilkaset kilometrów wyskakiwał "check engine" auto jechało dalej normalnie nic się nie działo ale trzeba było skasować błąd (wartość przepływomierza poza zakresem, coś takiego). 

Jako że auto chciałem sprzedać nie mogłem sobie pozwolić na zapalającą się kontrolkę, więc poszedł stary przepływomierz (na którym była czkawka ale nie wyskakiwał błąd) i do tego nowy ORI EGR chyba z 800zł za niego dałem, no i się praktycznie udało, nie całkiem ale nie wyskakiwał błąd auto nie szarpało ale było w pewnych warunkach słychać to szuranie jak pracuje EGR.

Zaraz po tej naprawie auto sprzedałem, było to 1,5roku temu i klient do mnie nigdy nie zadzwonił (i mam nadzieję że nie zadzwoni) więc chyba pomogło na dłuższa metę.

 

Do tej pory zostały mi 2 EGR-y w domu, przepływomierz Boscha i nowy raz założony przepływomierz Pierburg, jak by ktoś potrzebował to moge odsprzedać tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze sobie przypomniałem, że nawet przepustnice podmieniałem i też mam w domu na zapasie jako grat leży razem z chłodnicą EGR i kolektorem, chetnie się tego pozbędę :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Użytkownik007 napisał:

Zostaw tą pompkę w spokoju, tylko sobie roboty narobisz. Walczyłem z tym 2 lata w silniku BPW.

Zmieniałem EGR-y oraz przepływomierze. Jedyne co pomagało na tą czkawkę to podmiana przepływomierza, kupiłem ori BOSCH i kichanie ustało ...ale co kilkaset kilometrów wyskakiwał "check engine" auto jechało dalej normalnie nic się nie działo ale trzeba było skasować błąd (wartość przepływomierza poza zakresem, coś takiego). 

Jako że auto chciałem sprzedać nie mogłem sobie pozwolić na zapalającą się kontrolkę, więc poszedł stary przepływomierz (na którym była czkawka ale nie wyskakiwał błąd) i do tego nowy ORI EGR chyba z 800zł za niego dałem, no i się praktycznie udało, nie całkiem ale nie wyskakiwał błąd auto nie szarpało ale było w pewnych warunkach słychać to szuranie jak pracuje EGR.

Zaraz po tej naprawie auto sprzedałem, było to 1,5roku temu i klient do mnie nigdy nie zadzwonił (i mam nadzieję że nie zadzwoni) więc chyba pomogło na dłuższa metę.

 

Do tej pory zostały mi 2 EGR-y w domu, przepływomierz Boscha i nowy raz założony przepływomierz Pierburg, jak by ktoś potrzebował to moge odsprzedać tanio.

właśnie wiem że przepływomierz też był wymieniany ale nie wiem czy to nie jakiś zamiennik, ogólnie to chyba dam sobie z tym spokój. Nie bede szukał i wymieniał na darmo pół silnika, poczekam aż coś sie wysypie lub całkowicie padnie  silnik :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może masz faktycznie jakiś problem ze smokiem od pompki paliwa w zbiorniku i jak jest go mało to łapie powietrze :whistling:

Najprostszym sposobem w tej sytuacji jest utrzymywanie poziomu paliwa powyżej tego przy którym problem występuje :D

Przyjdzie wiosna to możesz się tam dobrać i sprawdzić jak wygląda sytuacja :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna pomoc, silnik 2.0 TDI oznaczenie BLB po programie na moc. W granicach 2 tysięcy obrotów przy powolnym dodawaniu gazu czuć szarpanie samochodem i kopci na czarno, jeśli daje więcej gazu brak problemów. Próbowałem zaślepiać EGR bez wyprogramowywania i wywala check auto nie ma mocy kopci cały czas(chyba że odepnę kostkę od przepustnicy wtedy wszystko ok), czy jeśli zaślepię egr i wyprogramuje będzie ok? Dodam jeszcze że podczas gaszenia auta czuć szarpnięcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed programem bylo ok? Nie bylo szarpania? 

Co do gaszenia to sprawdz czy dziala klapa gaszaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, nadybek napisał:

Przed programem bylo ok? Nie bylo szarpania? 

Co do gaszenia to sprawdz czy dziala klapa gaszaca.

Po programie tez było ok przez jakiś czas, bo program już jest około rok, mniej więcej po 4 miesiącach po programie siadła przepustnica która wymieniłem bo zamykała i otwierała się cały czas bez zależności czy samochód był na jałowym biegu czy jechał. Od tamtego czasu tylko czasami się tak dusi jak powoli przyśpieszam, ale bardzo irytuje. Głównie chodzi o to czemu traci moc i kopci po zaślepieniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zaslepieniu i odlaczeniu wtyczki nie powinien kopcic.  Moze po zaslepieniu turbo tak przeladowuje ze lapie notlaufa.

Jak po odlaczeniu i zaslepieniu przestaje szarpac to musisz zrobic logi z zaslepionym 001+008+011 to bedzie wiadomo dlaczego dymi. Dopiero wtedy mozna bedzie wywalic programowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...