Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 TFSI na łańcuszku rozrządu. Kiedy i jak serwisować?


sowiq

Rekomendowane odpowiedzi

Po zdjęciach nie wygląda żeby Twój stary łańcuch był jakoś mocno wyciągnięty. Jak mechanicy skomentowali?

No masz racje po zdjęciach tego nie widać, sam mechanik stwierdził, że faktycznie był rozciągnięty, ale bez przesady. Powiedział, że rozciągnięcie było kilku minimetrowe .

Choć tak i tak te kilka minimetrów zostawiło ślady na kołach zębatych . No i sam napinacz był już zmęczony . Jak nie zapomne to nagram jak wygląda praca tego napinacza, jest na nim spory luz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak jedno jest pewne - Twoje auto będzie Ci wdzięczne za tę wymianę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LiveCam, a może jakiś filmik, jak teraz słychać prace silnika? :) przydałoby mi się, bo zamierzam kupić 1.8 tfsi CDHB które ma 160k przebiegu. Praca silnika była super, zrywny, pracował cicho, dopiero po chwili usłyszałem jakieś lekkie odgłosy - ale widzę że to normalne dla silnika tfsi. Tak czy siak po zakupie od razu go wymienie, ale chciałbym po prostu posłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LiveCam umieszczał już filmik , sprawdź na 3 stronie ..
Zresztą niewiele na nim słychać ..

Osobiście uważam, że po 150tys obowiązkowo powinien być wymieniany rozrząd..

Edytowane przez aramir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś konkretny nalot przebiegu na wymianę łańcuszka rozrządu nim ten rozciągnie się o kilka cm? Kolega wcześniej pisał że koszt takiej naprawy to ok. 1700zł w ASO czy u mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, poczytaj cały wątek - są w nim na prawdę cenne informacje, a także ceny wymiany (daleko szukać - nawet na tej stronie jest podana cena...).

Co do przebiegu, to jest jedna odpowiedź: ZALEŻY. Zależy kto jaką ma nogę, jak żyłuje silnik, jaki leje olej, itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, poczytaj cały wątek - są w nim na prawdę cenne informacje, a także ceny wymiany (daleko szukać - nawet na tej stronie jest podana cena...).

Co do przebiegu, to jest jedna odpowiedź: ZALEŻY. Zależy kto jaką ma nogę, jak żyłuje silnik, jaki leje olej, itd...

No już kolega podpowiedział więc, nie będę powtarzał :)

Ale tak jeszcze wrócę do tego dźwięku, przyznam szczerze, co mnie zdziwiło ale wydaje mi się, że teraz jeszcze bardziej słychać klekot, ale co trzeba przyznać jest on bardzo symetryczny i jednostajny, poprzedni dźwięk był taki delikatnie nie symetryczny ... ale fakt faktem teraz minimalnie jakby głośniej, choć może mi się wydawać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja może opiszę w skrócie swoje wrażenia po wymianie rozrządu. Oczywiście pozytywne wrażenia, silnik wyraźnie ciszej, gładziej i delikatniej pracuję, a wkręca się nie porównywanie lepiej na obroty niż wcześniej. Samochód miał przebieg 218 tys km a jeden z napinaczy był już mocno wysunięty, więc to już był "ostateczny moment" na wymianę, do tego konieczna była wymiana napinacza paska osprzętu, gdyż był po prostu zużyty. Wszystko robione na oryginalnych częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja może opiszę w skrócie swoje wrażenia po wymianie rozrządu. Oczywiście pozytywne wrażenia, silnik wyraźnie ciszej, gładziej i delikatniej pracuję, a wkręca się nie porównywanie lepiej na obroty niż wcześniej. Samochód miał przebieg 218 tys km a jeden z napinaczy był już mocno wysunięty, więc to już był "ostateczny moment" na wymianę, do tego konieczna była wymiana napinacza paska osprzętu, gdyż był po prostu zużyty. Wszystko robione na oryginalnych częściach.

Zrobiles 218 tys na jednym łańcuchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja może opiszę w skrócie swoje wrażenia po wymianie rozrządu. Oczywiście pozytywne wrażenia, silnik wyraźnie ciszej, gładziej i delikatniej pracuję, a wkręca się nie porównywanie lepiej na obroty niż wcześniej. Samochód miał przebieg 218 tys km a jeden z napinaczy był już mocno wysunięty, więc to już był "ostateczny moment" na wymianę, do tego konieczna była wymiana napinacza paska osprzętu, gdyż był po prostu zużyty. Wszystko robione na oryginalnych częściach.

Zrobiles 218 tys na jednym łańcuchu?

Właściwie to poprzedni, pierwszy właściciel samochodu 205 tys km oraz ja 13 tys km :decayed: ale tak 218 tys km na oryginalnym łańcuchu. Tylko że poprzednik jeździł przede wszystkim po autostradach (205 tys km w 5 lat, więc więcej niż w większości sprowadzanych diesli do polski...), więc długa jazda ze stałą prędkością inaczej oddziałuje na łańcuch niż typowa jazda miejsca, dlatego u mnie wytrzymał tyle bez przygód a u innych może po 150 tys km przeskoczyć.

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie mam do Was takie:

Ile u was trwała prewencyjna wymiana tego rozrządu i jakie były koszta robocizny ? ( bo rozumiem, że chyba nikt nie robił tego w ASO)

Edytowane przez BeBop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LiveCam na zdjęciach, które udostępniłeś jest wyraźnie pokazany napinacz 06H10946.....

Czy to jest nowy napinacz?
Bo przyznam szczerze, nie chce starszych, ale to wersje z numerem 06H(zab. zawleczka) były przecież wadliwe , poprawne to 06K109467K(zab. wsuwka) ..

Jak możesz sprostować bo może to ja coś pomyliłem ...

Edytowane przez aramir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LiveCam na zdjęciach, które udostępniłeś jest wyraźnie pokazany napinacz 06H10946.....

Czy to jest nowy napinacz?

Bo przyznam szczerze, nie chce starszych, ale to wersje z numerem 06H(zab. zawleczka) były przecież wadliwe , poprawne to 06K109467K(zab. wsuwka) ..

Jak możesz sprostować bo może to ja coś pomyliłem ...

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem . Ale ten napinacz który ma wsuniętą zawleczkę to jest stary , ten który ma wsuwkę to jest nowy .

Sprawdziłem we fakturze i mam takie pozycje : 06K 109 467K

Panowie, pytanie mam do Was takie:

Ile u was trwała prewencyjna wymiana tego rozrządu i jakie były koszta robocizny ? ( bo rozumiem, że chyba nikt nie robił tego w ASO)

Czas wymiany ? Odstawiłem rano i odebrałem po pracy . ok. 8 godzin

Ceny masz wyżej . Poczytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie:

Ile u was trwała prewencyjna wymiana tego rozrządu i jakie były koszta robocizny ? ( bo rozumiem, że chyba nikt nie robił tego w ASO)



Ile u was trwała prewencyjna wymiana tego rozrządu

Jeden dzień.

@zabiello - serio ? Mój mechanik orzekł, że to dosyć duża operacja bo trzeba rozpiąć dużą część przodu i że mu to zajmie około 5 dni (choć zajmuje się też w międzyczasie innymi samochodami)...jednakże to zdecydowanie za dużo skoro można to ogarnąć w 1 dzień...

@zabiello - podasz cenę za robociznę...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden dzień to jest maks . Trzeba zamówić części i się zabrać za to dopiero jak przyjdą .

Robota to zdjęcie zderzaka. Nic szczególnie trudnego . Szczerze żałuję, że sam tego nie zrobiłem bo wszyscy straszyli, że jest to niewiadomo jak trudne . Zestaw blokad można wypożyczyć za coś poniżej stówki, a cała robota jest opisane w Elsie :)

Robota u mechanika to ok. tysiak . u mnie chyba dokładnie wyszło 850.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie 1 dzień na to potrzeba, warunek jest tylko taki że trzeba mieć już części na miejscu, wypożyczenie zestawu blokad to ok 50 zł. Ja po znajomości płaciłem 450 albo 500 zł za robociznę już nie pamiętam dokładnie, wszystkie części plus uszczelniacz z aso itd po upustach mechanika coś ok 1400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki Panowie, wszystko zanotowałem.

Lada dzień też będę tą prewencyjną wymianę robił i staram się poznać wszystkie szczegóły...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was moze podać mi listę części jakie musze kupic do wymiany?

A co z pompa? Regeneracja (o ile to możliwe), czy wymiana na nowa? Jeśli wymiana to może ktoś wie, jaki to koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was moze podać mi listę części jakie musze kupic do wymiany?

A co z pompa? Regeneracja (o ile to możliwe), czy wymiana na nowa? Jeśli wymiana to może ktoś wie, jaki to koszt?

Jeśli Ci chodzi o pompę wody (płynu chłodniczego) to nie jest ona bezpośrednio napędzana z rozrządu i nie ma potrzeby jej wymieniać. Pompa wytrzymuje ponad 200 tyś km i gdy jest zużyta zaczyna przeciekać i jest pod kolektorem ssacym a do jej wymiany nie trzeba dotykać rozrządu.

Natomiast jeśli Ci chodzi o pompę oleju to nie słyszałem by w tym silniku były z nią jakieś problemy i by trzeba było coś z nią robić.

Co do części to kupując w aso podasz vin i dostaniesz najnowsze przewidziane do silnika części.

Wysłane z mojego LG-D315 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...