Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 TFSI na łańcuszku rozrządu. Kiedy i jak serwisować?


sowiq

Rekomendowane odpowiedzi

Czy Rozciagniety łańcuch lub cos związanego z nim moze również powodować cykliczne stukanie tylko na niskich obrotach? 

 

Mechanik powiedzial ze oprócz łańcucha słyszy jeszcze jakies stukanie na niskich obr. Może to jednak łańcuch to powoduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Kupiłem w sobotę Audi A4 b8 2008r 1.8 tfsi 120km kod silnika CABA

Chciał bym spytać czy to prawidłowa praca rozrządu, nigdy nie miałem styczności z łańcuchem, z góry dziękuję za pomoc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aramir napisał:

Jak dla mnie oki .. a ile przebiegu?

Prawie 135kkm na budziku, gość od którego kupowałem jeździł nią rok i nic nie robił z rozrządem i nie ma pojęcia kiedy był robiony. Co do przebiegu w 2015 jak wjechała do kraju miała 70kkm i od tej pory rejestrowany był przebieg, w ASO jeszcze nie byłem się pytać kiedy ostatnie wpisy maja 

Edytowane przez Gieru93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150k spokojnie wytrzymują ..

Chyba ze będzie wyraźnie słychać tarcie łańcucha.. nie przejmować sie i jeździć ..

Po 150k profilaktycznie wymienić .. koszt na chwile obecna już nie taki astronomiczny ..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, aramir napisał:

150k spokojnie wytrzymują ..

Nie zgodzę się. Mnóstwo osób na forum pisało, że przy 120 tysiącach jest ostatni dzwonek.

U mnie jak w zegarku. Przy 125 tys, pojechałem do mechanika. Ten osłuchał i powiedział, żeby tak za 5 tys przyjechać na wymianę. Zrobiłem może z 500 km i przy rozruchu przeskoczył łańcuch. Auto pojechało na holu do mechanika i zamiast ~2k, zapłaciłem dużo, dużo więcej.

Tak więc jeśli masz jakieś wątpliwości, to lepiej wymień od razu. Tak czy siak Cię to czeka, a jak zrobisz od razu, to zmniejszasz ryzyko uszkodzenia silnika. O ile łańcuchy może i są długowieczne, tak rozrządy w tych motorach miały wadliwe napinacze, które potrafiły ni z tego, ni z owego cofnąć się i poluzować łańcuch.

Edytowane przez sowiq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

odświeżam temat

188k przebiegu CDHB, brak wymiany rozrządu, nie bierze oleju (0,5l na 15k)

problem jest taki że od kupna coś szarpie na starcie (130k), a teraz jakby mocniej, zdarza się też szarpnięcie przy akceleracji, np. pod górę, lecz to nie istotne, przymierzam się do wymiany rozrządu

 

pytania:

1) czy trzeba robić adaptacje po wymianie rozrządu?

2) vcds posiada funkcję sprawdzenia kątów przestawienia rozrządu na blokach pomiarowych (08) w sterowniku silnika, ma ktoś może doświadczenie i odczytał by to z logów? nie mam pojęcia jaka grupa to pokazuje w B8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie rozrządu, a mianowicie sporo egzemplarzy B8 jest w okolicach ~200 tysięcy przebiegu i czy możliwe jest żeby były na fabrycznych rozrządach przy tych przebiegach? Poprzedni właściciele mają te samochody po 3 lata, oni nic nie robili i nie słyszeli nic żeby ktoś przed nimi wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest sens kupować cały zestaw z łańcuchami do pompy oleju i wałka balansu, czy poprzestać na samym łańcuchu rozrządu z napinaczem  i ślizgami do niego ? 

czy tamte łańcuszki też z przebiegiem się wyciągają standardowo ? 

czy zestaw firmy SWAG jest porównywalny jakościowo do OE VAG i spokojnie można montować ?

podobnie jak koledzy w wpisami powyżej, przebieg ori 200 tys, rozrząd bez wpisów  w książce o wymianie wcześniejszej jakiejkolwiek.

Edytowane przez Hrabia 555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JEst ktos kto wymienial rozrzad w TFSi po 2010 roku w ASO i moze poprostu napisac ile to kosztuje ? BEz walkowania opini, spekulacji i innych pier**l... poprostu rzeczowo przy jakim przebiegu, dlaczego i za ile..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedna rzecz, nie znalazłem odpowiedzi na nurtrujace mnie pytanie na forum. Skoro wymieniamy rozrzad bo łancuch sie juz naciagnął na tyle ze trzeba go wymienic to naciągniety łańcuch przeciez niszczy koła zębate. Czy przy wymianie łancucha wymieniacie rowniez koła zębate ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, łukaszenko258 napisał:

Zastanawia mnie jedna rzecz, nie znalazłem odpowiedzi na nurtrujace mnie pytanie na forum. Skoro wymieniamy rozrzad bo łancuch sie juz naciagnął na tyle ze trzeba go wymienic to naciągniety łańcuch przeciez niszczy koła zębate. Czy przy wymianie łancucha wymieniacie rowniez koła zębate ?

Zapomniałeś o napinaczu....?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, każda część się eksploatuje dlatego też warto sprawdzić.

Ostatnio wymieniałem łańcuch po 70tyś dlatego że był zalany zły olej, skutek taki że ślizgi były wytar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie 

Sorki, że odgrzebuje kotleta aczkolwiek mam mały dylemat . 

Zakupiłem auto 1.8TFSI.  Remont silnika włącznie z nowym rozrządem był robiony 160 tyś temu . Czy wymieniać już rozrząd czy ewentualnie jest możliwość sprawdzenia w vcds jego stan bądź w inny sposób? Jestem zielony w tych sprawach i wolę upewnić się co robić by nie wpakować się w gigantyczne koszty .

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Sidżej napisał:

Witajcie 

Sorki, że odgrzebuje kotleta aczkolwiek mam mały dylemat . 

Zakupiłem auto 1.8TFSI.  Remont silnika włącznie z nowym rozrządem był robiony 160 tyś temu . Czy wymieniać już rozrząd czy ewentualnie jest możliwość sprawdzenia w vcds jego stan bądź w inny sposób? Jestem zielony w tych sprawach i wolę upewnić się co robić by nie wpakować się w gigantyczne koszty .

Pozdrawiam 

podobno sprawny mechanik może zobaczyć przez mały otwór przy rorządzie czy wyciagnięty jest napinacz, co równoznaczne jest z rozciągniętym łańcuchem kwalifikującym się tym samym do wymiany, ale nie wiem na ile jest to wiarygodna diagnoza, może ktoś sie wypowie na ten temat. Ja wymieniłem po prostu , po 200 tys km,  po serwisie wymiany okazalo się że stary łańcuch nie był w jakimś tragicznym stanie, ale obok w warsztacie stał golf GTI 2.0 TFSI i przy 130 tys km łańcuch zrobił trochę demolki w silniku, zatem reguły nie ma. Chcesz spać spokojnie=wymieniasz, nie masz za bardzo kasy i nic sie nie dzieje , to jeździsz. Taka loteria. I jeszcze jedno, kupowałem ori części w ASO Skody , raz że mam pod nosem salon a dwa że najtaniej z grupy VAG salonów będzie. 3 Łańcuchy, ślizgi i inne pierdoły, bo wymiana łańcucha to tylko takie hasło umowne "łańcuch", tam jest tych gratów całe pudełko, które jak już rozebrane warto wymienić, łącznie chyba około 1700 zł wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że nie ma co na siłę przeciągać i unikać wymiany. Tym bardziej, że te silniki znane są z przeskoczenia rozrządu nawet przy rozruchu (w sumie to głównie przy rozruchu - przez napinacz...).

U mnie to wyglądało tak, że po kupnie audi (1.8 CDHB) zrobiłem rozrząd w ciemno na start. Niestety nie mam pojęcia przy jakim przebiegu bo auto jest z 2008, a silnik z 2011. Silnik bierze przy jeździe miejskiej (7km do pracy) 0.3 max 0.4l w zimie na 1000km. Jest czyściutki w środku. Rozrząd był org czyli produkcja silnika 2011rok. Pomimo, że nie było go słychać łańcuch tarł już o dolną metalową obudowę - dlatego cieszę się, że podjąłem się wymiany. W 2011 nadal ten sam napinacz, który może się cofnąć. I jeszcze taka ciekawostka, że słynne sitko z "okulara" wałków było standardowo wyrwane. Zestaw montowałem z Borsehunga (w środku opakowania wszystkie części były osobno zapakowane z oryginalnymi numerami VW/AG).

Rozrząd poszedł w komplecie czyli 3 łańcuchy, wszystkie ślizgi, 2 napinacze, pokrywa metalowa, simmering, śruby, uszczelki itp.

Ktoś tam wcześniej pisał o wycieku z nastawnika rozrządu (tego elektromagnesu z wtyczką). Przy wymianie rozrządu poszły wszystkie nowe uszczelki, a z tego ustrojstwa nadal się "pocił" olej. Wymieniłem ten nastawnik dużo później na taki troszkę innej, może i nowszej konstrukcji i problem rozwiązany.

Też ktoś wcześniej pisał o kołach zębatych. Koło na wał poszło nowe. A jeśli chodzi o wałki rozrządu i wałki balansujące czy pompy oleju nie zauważyłem zużycia. Nie raz wymienia się łańcuchy w innych markach np. opel czy choćby 1.2 TCE renaulta i zęby są tak wyżłobione, że nie nadają się do niczego - tutaj brak śladów zużycia.

 

129.jpg

61.jpg

65.jpg

8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...