Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 TFSI na łańcuszku rozrządu. Kiedy i jak serwisować?


sowiq

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,
jak w temacie. Kupiłem niedawno A4 z silnikiem 1.8 TFSI 160 KM (oznaczenie CDHB). Pasek rozrządu zastąpiony tam jest łańcuszkiem. Stąd moje pytanie - czy w takich silnikach serwisuje się rozrząd? Jeśli tak, to po jakich przebiegach coś tam się wymienia?
Z tego co wiem, pompa płynu chłodnicy znajduje się w zupełnie innym miejscu, jako oddzielny moduł. Czy ją również należy wymienić co określony przebieg?

Z góry dzięki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za informację.

A jak z pompą? Bo w "normalnych" samochodach, przy wymianie paska rozrządu zazwyczaj wymienia się od razu pompę wody. Jak to jest rozwiązane w rozrządach napędzanych łańcuchem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Temat był już poruszany,ale chyba nie do końca. A mianowicie mam silnik 1.8 tfsi 120 kucy i przejechane 65000.Po ostatniej wymianie oleju u jednego z lepszych mechaników w okolicy i po rozmowie z nim powiedział ze tak na 90000km czeka mnie wymiana rozrządu.Zdziwiłem się trochę bo podobno nie jet przewidziana żadna akcja z tym.Gdzies tam wyczytałem ze na ok 100000 jechać i sprawdzić rolki napinające łańcuszek i już,a tu taki zong. A on mi na to ze to sa podobne silniki co ida do skody albo seata tylko maja oznaczenie FSI bo nie maja turbo.A w tych silnikach w granicach tzn.90-100 tys km.lubi przeskoczyć o zabek albo więcej.

Wiec moje pytanie brzmi:Jak to jest naprawdę z tym rozrządem ???. Wymieniac czy nie ???

dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszyłeś istotną kwestię.

Niektorzy rzeczywiście wymieniaja napinacz + łańcuch ( w zależności od tego czy się rozciągnął).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niemieckich stronach jest bardzo dużo postów o zniszczonych silnikach przez łańcuch rozrządu. VW nigdy nie był mocny w ketach, i tak mu zostało do dzisiaj.

Co chwila wypuszczają nowy napinacz, ale wygląda na to ze i łańcuch tez z materjalu tego co baran torbę:) Pisza ze przeskakuje na dodatkowym zębie który to ma zapobiegać przeskakiwaniu właśnie:)))) Ja zmieniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No około 1000zł części w ASO wszystkie do rozrządu i robocizna koło 500zł. Lepiej wymienić niż jeździć z cykającą bombą :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn co dostajemy za ten tysiąc w aso? Napinacz, pasek czy cos jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

412109590.png

06K109158F sam łańcuch(najdłuższy) kosztuje ~60euro, 06K109467K napinacz ~47 euro. Jest tego trochę pewnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet ze ślizgami i napinaczami. Podobno lecą napinacze i rozciągający się łańcuch w tym nie pomaga :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz moze dokladny wykaz części z cenami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niebawem będę wymieniał, to podrzucę ile to wyniosło wszystko :)

Muszę jeszcze doloty poczyścić, bo dzisiaj zrobiłem endoskopowo inspekcję i jest słabo po 120kkm :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podaj proszę rownież nr seryjne części . Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałbym poruszyć bardzo istotną kwestię, która jest rozproszona na forum w różnych tematach.

Chodzi o słynny już wadliwy napinacz łańcucha rozrządu.

Posiadam A4 z 2009 roku 1.8 TFSI 160 KM z kodem silnika CDHB. Samochód był wezwany na akcję 15D6 (związanej z wymianą nastawnika rorządu)

Pytanie do forumowiczów mam takie: Czy powinienem praktycznie przeprowadzić wymianę napinacza łańcucha rozrządu, kto z Was podjął już taką decyzję, jakie są koszta?

Wiem, że w różnych latach były stopniowo montowane coraz to inne łańcuchy i napinacze, słyszałem też, że niektóre ASO wymieniały wadliwe napinacze podczas rutynowych przeglądów w celu zminimalizowania tej usterki i jej oddźwięku wśród opinii o AUDI. Nie wiem natomiast, jaki kodowo napinacz i łańcuch posiadam w swojej furze (data produkcji mojego samochodu to 03/09) i na ile uzasadnione jest, żeby zrobić taką profilaktyczną wymianę w celu uniknięcia rozpiep*** silnika w gwiezdny pył. A może wystarczyłoby po prostu przed profilaktyczną wymianą pojechać do ASO i zlecić przegląd tego napinacza i łańcucha ? Mogę Was prosić o jakieś fachowe opinie w tym temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam kompletny rozrząd we wtorek, planowo około 1500zł kosztuje przyjemność (1000zł części i 500zł robocizna). Wolę wymienić niż ryzykować rozpięcie bądź przeskoczenie, auto ma teraz 120kkm nalatane.

Przegląd łańcucha wiąże się już ze sporą robotą, więc nie wiem czy jest sens zlecać przejrzenie łańcucha. Przy przeglądzie też będzie trzeba nowe uszczelki zapodać, więc nie ma chyba sensu robić dwa razy. Tak naprawdę nikt nie da Ci potem gwarancji że wszystko będzie chodziło kolejne kilometry bez zająknięcia.

Sam jestem ciekaw jak mocno jest wyciągnięty u mnie już łańcuch :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam i nie rozumiem.

Nie wiem jak jest w Audi ale, skoro była akcja serwisowa to przecież nie powinien płacić za nią właściciel tylko producent ? :shock3:

Z tego co pamiętam, to w Oplu właśnie tak było (co prawda byłem tylko na jednej akcji ...)

Czy może mnie ktoś oświecić ? :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...