Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 TFSI na łańcuszku rozrządu. Kiedy i jak serwisować?


sowiq

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma akcji na nasze silniki.

To dlaczego wymieniałeś :eusathink:

Też masz silnik CDHB ?

Napisałem właśnie e-mail do centrum informacji AUDI, z prośbą o podanie wszystkich akcji jakie dotyczyły mojego VIn.

Zobaczymy czy odpiszą :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiszą, pewnie będzie to nastawnik do wymiany, co też nie jest prawdą, bo wymieniają wspornik łożysk (pokrywa łożyska głównego) wałka przy nastawniku, no ale jak akcja tak opisana to niech wymieniają.

Oczywiście prosiłem żeby spojrzeli mi na łańcuch, Pan stwierdził, że nie da rady ocenić bez ściągania pokryw dolnych, więc sprawa odbiła się echem.

Czemu wymieniam, pogadaj z ludźmi, poczytaj fora :) 120kkm na ten łańcuch to już sporo, a jak mam ryzykować przeskoczenie przy rozruchu to wolę wymienić, nie jest to jeszcze jakaś straszna suma, a komfort psychiczny większy.

Co do silnika, to u mnie siedzi CABB. Zmiany w CDHB stosunku do wersji CABB:

– średnica łożysk głównych zmniejszona z 58 na 52 mm

– zmienione tłoki

– zmienione pierścienie tłokowe

– inna technologia honowania

– pompa podciśnieniowa firmy Ixetic

---------- Post dopisany 19-03-2014 at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany 17-03-2014 at 17:59 ----------

Panowie mały update, więcej szczegółów napiszę jutro.

Zdjęcie pokazuje porównanie mojego łańcucha z przebiegiem 120kkm do nowego łańcucha. Wyciągnął się około 1-2cm.

Jak widać konstrukcja jest też inna nowego, zobaczymy jak pochodzi. Chłopaki z VAGserwis mówili, że już zaczął trzeć o obudowę. Co ciekawe w ASO nic mi o tym nie wspomnieli 2tyg. temu jak byłem na wymianie nastawnika.

lancuch_1_TFSI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej Olinek i co wymieniłeś???.Ile to kosztuje i czemu tak drogo he he :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość zamknęła się w okolicach 1700zł , w tym prawie 600zł za robociznę (cena jak dla mnie w porządku bo zabawy jest sporo), reszta części. Trochę więcej niż zakładane bo uszkodzeniu uległ wspornik przy pokrywie pod łańcuchem. Łańcuch już zaczął się o niego opierać i wytarł mniej więcej połowę wspornika (od początku jak kupiłem nie podobała mi się praca na wolnych obrotach). Gdybym pojeździł jakieś 2-5kkm więcej to podejrzewam że nie skończyło by się na samym łańcuchu. Po wymianie chodzi jak w zegarku. Jeśli słyszysz nierównomierną pracę na wolnych obrotach, bądź nierównomierne dzwonienie to łańcuch się kończy i nie ma co zwlekać. Chociaż w sumie nie ma co zwlekać w ogóle przy tych przebiegach. Zakres pracy napinacza jest bardzo wąski, a w środku jest dość ciasno, więc minimalne wyciągnięcie łańcucha może skończyć się nieciekawie.

Czemu tak drogo, bo wszystko na częściach z ASO (najdroższe są uszczelnienia, wspornik i łańcuch, napinacz to około 150zł netto), natomiast temat ogarnęli chłopaki z VAGserwisu i mogę z czystym sercem ich polecić. Odwalili kawał dobrej roboty, a te rozrządy mimo wszystko nie każdy dobrze poskłada. Jak dostanę fotki w lepszej jakości to podrzucę na forum jak wyglądał wspornik. Całość byłaby zrobiona w jeden dzień, ale nie przyszedł ślizg i trzeba było trochę na niego poczekać :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przyglądam się temu łańcuchowi, to widzę że do niego podchodzą inne zębatki?

Czyli zębatki też wymieniałeś?

Dobrze mówię :eusathink:

P.S. Z Audi odpisali, że wszystkie akcje serwisowe są bezpłatne, ale w celu ustalenia, że auto podlega jakiejś akcji należy udać się do ASO :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podchodzą inne zębatki, ponieważ tylko zewnętrzna część łańcucha się różni, wewnątrz są takie same. To nie jest łańcuch jak w rowerze :) działa trochę inaczej.

Akcje serwisowe jakie przysługują można sprawdzić w ASO, generalnie na CABB przysługiwał tylko nastawnik, a w zasadzie korpus łożysk. Podejrzewam, że u Ciebie może być podobnie, chociaż masz inne łożyska, więc głowy nie dam sobie uciąć :)

---------- Post dopisany at 17:13 ---------- Poprzedni post napisany at 09:28 ----------

Dokładam obiecane fotki w lepszej jakości. Jak widać wspornik długo by nie pożył... Skutki jego urwania pewnie skończyłyby się tragicznie... :facepalm:

lancuch_tfsi_001.jpglancuch_tfsi_002.jpglancuch_tfsi_004.jpg

lancuch_tfsi_005.jpglancuch_tfsi_006.jpglancuch_tfsi_007.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który łańcuch założyłeś?

7xdp.png

Szkoda ze księgowi spier... ten świetny skądinąd silnik taką głupotą za parę groszy:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj powiem szczerze że nie wiem, bo chłopaki z serwisu zamawiali, ale najprawdopodobniej najnowszy do CABB czyli z literką J. Od CDHA nie podejdzie bo mają inną średnicę łożysk głównych, a to mogło wpłynąć na zębatki. Do CDHA najlepiej najnowszy czyli N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy w silnikach 170km z tego roku też jest łancuch ,czy pasek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CABD ma tą samą budowę co mój, czyli CABB więc jest łańcuszek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olinek widzę, że orientujesz sie w temacie.

Ja mam CABA 120km. Nie wiem czym różni się od waszych.

Silnik pracuje równo (73kkm przelotu), ale słychać dzwonienie czyli wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak go nie używasz od nowości to bym go zmienił :) Generalnie się chłopaki śmieją że to łańcuch na 60kkm i trzeba zmieniać :P

CABA to słabsza wersja (softowo tylko) mojej CABB, więc części te same co u mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki.

Jeszcze jedno info. Zmienilem ostatnio olej na Fuchs pelny syntetyk i zdecydowanie ustapilo terkotanie napinacza przy starcie . Widać lepszy olej i szybciej napelnia napinacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie przy dobrym oleju silnik pracuje ciszej, ale w naszych motorkach zawsze trochę będzie terkotał ze względu na FSI :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, masz na myśli to charakterystyczne cykanie układu wtryskowego. To jeszcze nie problem. Gorzej ze dochodza odgłosy z pracy rozrządu - praktycznie w każdym tsi jakie obsłuchiwałem jest to od razu do wylapania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozrząd musi głośniej pracować bo to łańcuszek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem dzisiaj na wymianie ASO AUDI Rybnik na wymianie oleju i serwis się zarzekał że łańcuch jest przewidziany dożywotnio i jeszcze tam nie mieli przypadku przeskoczenia łańcucha.

Wymienili łańcuch może dwóm kolesiom którzy naprawdę się uparli.Mam CDHB 160tyś nalatane silnik osłuchany żadnych stuków-puków.Może z tymi łańcuchami to jakaś propaganda strachu jest przecież na necie to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz moje zdjęcia i przeczytaj co napisałem. Tez mi się ASO zsrzekało że wszystko jest super...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo na necie o tej przypadłości 1.8T i 2.0T w B8. Może nie tyle co o 2.0tdi w B7, ale jednak sporo...

Mi się udało i dostałem nowy silnik. W innym wypadku bym wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...